Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aston Martin Vanquish V12 (2024)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aston Martin Vanquish V12 (2024)

    Aston Martin blijft Ferrari opjagen, want de 12Cilindri zal het moeten opnemen tegen de nieuwe Vanquish. En die puurt 835 pk en 1.000 Nm uit zijn drukgevoede V12.


    11 foto's
    Overzicht

    De Aston Martin Vanquish keert terug als de opvolger van de DBS Superleggera, aangedreven door een centraal voorin gemonteerde V12 die twee turbo's gebruikt om het vermogen van het 5,2 liter-blok op te krikken tot 835 pk en 1.000 Nm. Op zoek naar die extra power werd de krachtbron op zowat elk vlak verbeterd. De modificaties gaan zo ver dat Aston Martin het over een volledig nieuwe motor heeft.



    Tijdens de ontwikkeling van die nieuwe 5,2 liter-V12 werd niet alleen naar meer vermogen en koppel gezocht, Aston Martin verbeterde ook de bedrijfszekerheid en het reactievermogen van deze biturbobenzine. De krachtbron krijgt nieuwe turbo's en een boostfunctie, die flitsende tussensprints belooft. Al die power wordt op de achterwielen gezet via de bekende ZF-achttrapsautomaat en een gloednieuwe E-diff, dat geïntegreerd wordt in het elektronische rijstabilisatiesysteem.


    Sneller, zowel rechtdoor als in de bochten

    Die V12 belooft niet alleen razendsnelle gasrespons en magistrale soundtrack (zeker met het optionele uitlaatsysteem uit titanium), maar ook pittige prestaties. De spurt van 0 naar 100 km/u vraagt 3,2 seconden en de topsnelheid bedraagt 345 km/u. De Ferrari 12Cilindri is alvast gewaarschuwd...




    Het koetswerk van de nieuwe Aston Martin Vanquish is 4,85 meter lang en combineert een erg herkenbare voorkant met een door de Victor, Valour en Valiant geïnspireerde achterzijde. Dankzij speciale verstevigingen aan de uit aluminium opgetrokken basisstructuur ligt de laterale koetswerstijfheid liefst 75% hoger dan dat van de DBS 770 Ultimate. De ophanging combineert dubbele driehoeken voor- met een multilink achteraan. Aston Martin maakt gebruikt van de gerenommeerde Bilstein DTX-dempers waarvan ook de DB12 zich bedient. Koolstofkeramische remmen zijn standaard, voor extra rijdynamiek zorgt het Corner Braking 2.0-systeem.
    Het debuut van de nieuwe Aston Martin Vanquish is voorzien voor de herfst van 2024. Gaydon zou de jaarlijkse oplage beperken tot 1.000 exemplaren.

  • #2
    _vanquish-8.jpg

    _vanquish-13.jpg

    _vanquish-12.jpg
    _vanquish-6.jpg
    _vanquish-7.jpg

    Comment


    • #3
      _vanquish-10.jpg
      _vanquish-4.jpg
      _vanquish-3.jpg
      _vanquish.jpg
      _vanquish-2.jpg

      Comment


      • #4
        Persoonlijk zou ik voor een "gewone" DB12 gaan

        Comment


        • #5
          Wat een machiene!!
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

          Comment


          • #6
            Echt wel dik dit. Zo'n mooie pure lijn.

            Comment

            Working...
            X