Vernieuwde BMW iX: tot ruim 700 kilometer bereik én altijd sterker
Onderhuids vernieuwingsfestijn
De tijd vliegt. De markante BMW iX is alweer ruim vier jaar onder ons. Geheel volgens het boekje betekent dat dat er een facelift aan zit te komen. Wat denk je? Die is er nu en die heeft vooral op technisch vlak veel om het lijf. De BMW iX krijgt nieuwe aandrijflijnen en komt voortaan tot meer dan 700 kilometer op een volle accu.
Vernieuwde BMW iX

De pre-faceliftversie als M60.
BMW iX xDrive 45: tot 602 kilometer actieradius
Je merkt het al: de uiterlijke aanpassingen zijn niet wereldschokkend. Onder het plaatwerk houdt zich groter nieuws schuil. Zo is het over en uit voor de huidige xDrive 40, xDrive 50 en iX M60 geheten motorversies. De 326 pk sterke xDrive 40 maakt plaats voor de xDrive 45. Die is met 408 pk maar liefst 82 pk krachtiger dan de variant die hij vervangt. Op de 0-100-sprint levert dat een seconde tijdswinst op (5,1 seconden). Interessanter natuurlijk: de actieradius. BMW perst in de iX xDrive 40 een nieuwe accu met een zo'n 30 procent grotere capaciteit. Die 94,8 kWh accu levert hem een elektrisch bereik op van een riante 602 kilometer. Ter vergelijking: de iX kwam als xDrive 40 tot 435 kilometer ver. Snelladen kan voortaan met 175 kW.
BMW iX xDrive 60: tot 602 kilometer actieradius
Ook de xDrive 50 moet het veld ruimen. Die 524 pk sterke motorversie maakt plaats voor de 544 pk krachtige xDrive 60 en die bereikt in slechts 4,6 seconden vanuit stilstand de 100 km/h. Hij heeft een 109,1 kWh accupakket en dat nieuwe accupakket levert de BMW iX xDrive een elektrische actieradius op van maar liefst 701 kilometer. Heftig! Snelladen kan met 195 kW. M70 xDrive
Ook topversie M60 xDrive wordt vervangen. Die 619 pk krachtige motorversie vindt opvolging in de - met Launch Control - maar liefst 659 pk en 1.100 Nm sterke M70 xDrive. In slechts 3,8 seconden beukt deze variant vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid is met 250 km/h hoger dan die van de andere iX'en (200 km/h). Zijn nieuwe 108,9 kWh accu levert hem een bereik op van 600 kilometer. Ook goed bruikbaar dus. Een leeg accupakket is net als dat van de xDrive 60 met 195 kW vol te jagen met stroom. De topversie heeft onder meer adaptieve rijhoogteregeling, elektronisch geregelde dempers, M-specifieke stabilisatorstangen, Integral Active Steering en een sportremsysteem met rode remklauwen.

BMW iX: met een 'gewoon rond' M-stuur.
Meer fijnslijperij
Tijdens het aanscherpen van de iX heeft BMW onder meer de ophanging herzien. De nieuwe accu's leveren de SUV volgens BMW zelfs een nieuwe en verbeterde gewichtsverdeling op. BMW brengt onder meer nieuwe lakkleuren naar de iX. Verder komt het nieuwe optionele M Sportpakket ook in het interieur tot uiting. Het omvat onder meer M-sportstoelen, een M-stuurwiel, M-pedalen en de nodige M-logo's. Ook horen Dark Silver uitgevoerde sierstrips, hoogglans zwarte afwerking van de middenconsole bij het M Sportpakket-feestje.
Bron: Autoweek







Onderhuids vernieuwingsfestijn
De tijd vliegt. De markante BMW iX is alweer ruim vier jaar onder ons. Geheel volgens het boekje betekent dat dat er een facelift aan zit te komen. Wat denk je? Die is er nu en die heeft vooral op technisch vlak veel om het lijf. De BMW iX krijgt nieuwe aandrijflijnen en komt voortaan tot meer dan 700 kilometer op een volle accu.
Vernieuwde BMW iX
- Subtiel vernieuwd exterieur
- Nieuwe accu's en sterkere aandrijflijnen

De pre-faceliftversie als M60.
BMW iX xDrive 45: tot 602 kilometer actieradius
Je merkt het al: de uiterlijke aanpassingen zijn niet wereldschokkend. Onder het plaatwerk houdt zich groter nieuws schuil. Zo is het over en uit voor de huidige xDrive 40, xDrive 50 en iX M60 geheten motorversies. De 326 pk sterke xDrive 40 maakt plaats voor de xDrive 45. Die is met 408 pk maar liefst 82 pk krachtiger dan de variant die hij vervangt. Op de 0-100-sprint levert dat een seconde tijdswinst op (5,1 seconden). Interessanter natuurlijk: de actieradius. BMW perst in de iX xDrive 40 een nieuwe accu met een zo'n 30 procent grotere capaciteit. Die 94,8 kWh accu levert hem een elektrisch bereik op van een riante 602 kilometer. Ter vergelijking: de iX kwam als xDrive 40 tot 435 kilometer ver. Snelladen kan voortaan met 175 kW.
BMW iX xDrive 60: tot 602 kilometer actieradius
Ook de xDrive 50 moet het veld ruimen. Die 524 pk sterke motorversie maakt plaats voor de 544 pk krachtige xDrive 60 en die bereikt in slechts 4,6 seconden vanuit stilstand de 100 km/h. Hij heeft een 109,1 kWh accupakket en dat nieuwe accupakket levert de BMW iX xDrive een elektrische actieradius op van maar liefst 701 kilometer. Heftig! Snelladen kan met 195 kW. M70 xDrive
Ook topversie M60 xDrive wordt vervangen. Die 619 pk krachtige motorversie vindt opvolging in de - met Launch Control - maar liefst 659 pk en 1.100 Nm sterke M70 xDrive. In slechts 3,8 seconden beukt deze variant vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid is met 250 km/h hoger dan die van de andere iX'en (200 km/h). Zijn nieuwe 108,9 kWh accu levert hem een bereik op van 600 kilometer. Ook goed bruikbaar dus. Een leeg accupakket is net als dat van de xDrive 60 met 195 kW vol te jagen met stroom. De topversie heeft onder meer adaptieve rijhoogteregeling, elektronisch geregelde dempers, M-specifieke stabilisatorstangen, Integral Active Steering en een sportremsysteem met rode remklauwen.

BMW iX: met een 'gewoon rond' M-stuur.
Meer fijnslijperij
Tijdens het aanscherpen van de iX heeft BMW onder meer de ophanging herzien. De nieuwe accu's leveren de SUV volgens BMW zelfs een nieuwe en verbeterde gewichtsverdeling op. BMW brengt onder meer nieuwe lakkleuren naar de iX. Verder komt het nieuwe optionele M Sportpakket ook in het interieur tot uiting. Het omvat onder meer M-sportstoelen, een M-stuurwiel, M-pedalen en de nodige M-logo's. Ook horen Dark Silver uitgevoerde sierstrips, hoogglans zwarte afwerking van de middenconsole bij het M Sportpakket-feestje.
Bron: Autoweek








Comment