BYD Atto 2: nieuwe elektrische cross-over voor minder dan €32.000
Wat krijg je voor je geld?
De BYD Atto 2 is in Nederland gearriveerd. Althans, de kleinste elektrische cross-over van BYD is op de Nederlandse prijslijst beland. De BYD Atto twee is er in twee uitvoeringen en heeft een vanafprijs van net geen €32.000.
In relatief korte tijd is de Nederlandse automarkt overspoeld met compacte elektrische cross-overs en begin dit jaar voegde BYD er daar nog eentje aan toe: de Atto 2. AutoWeek had de Atto 2 al lang in de smiezen. De compacte elektricshe cross-over werd in februari 2024 als Yuan Up aan de Chinese consument voorgesteld en in juni van datzelfde jaar schotelde AutoWeek je de in Europa vastgelegde patentplaten voor. De Yuan Up zou naar Europa komen en deed dat begin dit jaar dan eindelijk. Niet als Yuan Up, maar als Atto 2. De BYD Atto 2 is met zijn lengte van 4,31 meter een maatje kleiner dan de 4,46 meter lange Atto 3. Het maakt de Atto 2 een concurrent van auto's als de Peugeot e-2008, Opel Mokka Electric en dus ook van auto's als de Fiat 600e en Volvo EX30. Wat hij kost? Minimaal €31.690.
Voor €31.690 schuift BYD je het koopcontract van de Atto 2 Active toe. De Atto 2 is er ook als rijker uitgeruste Boost en kost dan €33.690. Over de uitrusting straks meer, eerst in vogelvlucht de specificaties. De BYD Atto 2 heeft ongeacht de gekozen uitvoering een 45,1 kWh (netto) LFP-accu en een 177 pk sterke elektromotor. Die combinatie helpt de auto aan een elektrisch bereik van 312 kilometer. Snelladen kan met 65 kW. Dat zijn geen prestaties om van je stoel te zakken van verbazing, maar die prijs lijkt niet onredelijk. Ter vergelijking: de Fiat 600e komt ruim 400 kilometer ver en kost sinds zijn prijsverlaging €32.990. De Opel Mokka Electric (156 pk, 405 kilometer bereik) is met zijn vanafprijs van €35.000 weer duurder, evenals de Peugeot e-2008. En de Volvo EX30? Ook die is duurder. De EX30 is er vanaf €38.495 en biedt dan een bereik van 337 kilometer, maar ook 272 pk.

BYD Atto 2
Wat je voor je geld krijgt? Onder meer standaard een warmtepomp en V2L-technologie. 17-inch lichtmetalen wielen, automatisch grootlicht, een glazen panoramadak, parkeersensoren achter, een achteruitrijcamera, kunstlederen bekleding en een 10-inch draaibaar infotainmentscherm. De Boost-uitvoering voegt daar verwarmde voorstoelen, stuurwielverwarming, parkeersensoren voor, een 360-graden-camera, een inductielader voor je telefoon, een uitgebreid audiosysteem met acht luidsprekers én een groter infotainmentscherm (12,8 inch) aan toe.
Meer Atto 2
De eerste exemplaren van de BYD Atto 2 komen medio maart naar Nederland. Eind dit jaar breidt BYD het leveringsgamma van de Atto 2 uit met de Comfort. Dat is meer dan een uitrustingsniveau. Er hoort namelijk ook een krachtigere elektromotor én een grotere batterij bij. Die variant moet een bereik van zo'n 420 kilometer kunnen scoren.
Bron: Autoweek



Wat krijg je voor je geld?
De BYD Atto 2 is in Nederland gearriveerd. Althans, de kleinste elektrische cross-over van BYD is op de Nederlandse prijslijst beland. De BYD Atto twee is er in twee uitvoeringen en heeft een vanafprijs van net geen €32.000.
In relatief korte tijd is de Nederlandse automarkt overspoeld met compacte elektrische cross-overs en begin dit jaar voegde BYD er daar nog eentje aan toe: de Atto 2. AutoWeek had de Atto 2 al lang in de smiezen. De compacte elektricshe cross-over werd in februari 2024 als Yuan Up aan de Chinese consument voorgesteld en in juni van datzelfde jaar schotelde AutoWeek je de in Europa vastgelegde patentplaten voor. De Yuan Up zou naar Europa komen en deed dat begin dit jaar dan eindelijk. Niet als Yuan Up, maar als Atto 2. De BYD Atto 2 is met zijn lengte van 4,31 meter een maatje kleiner dan de 4,46 meter lange Atto 3. Het maakt de Atto 2 een concurrent van auto's als de Peugeot e-2008, Opel Mokka Electric en dus ook van auto's als de Fiat 600e en Volvo EX30. Wat hij kost? Minimaal €31.690.
Voor €31.690 schuift BYD je het koopcontract van de Atto 2 Active toe. De Atto 2 is er ook als rijker uitgeruste Boost en kost dan €33.690. Over de uitrusting straks meer, eerst in vogelvlucht de specificaties. De BYD Atto 2 heeft ongeacht de gekozen uitvoering een 45,1 kWh (netto) LFP-accu en een 177 pk sterke elektromotor. Die combinatie helpt de auto aan een elektrisch bereik van 312 kilometer. Snelladen kan met 65 kW. Dat zijn geen prestaties om van je stoel te zakken van verbazing, maar die prijs lijkt niet onredelijk. Ter vergelijking: de Fiat 600e komt ruim 400 kilometer ver en kost sinds zijn prijsverlaging €32.990. De Opel Mokka Electric (156 pk, 405 kilometer bereik) is met zijn vanafprijs van €35.000 weer duurder, evenals de Peugeot e-2008. En de Volvo EX30? Ook die is duurder. De EX30 is er vanaf €38.495 en biedt dan een bereik van 337 kilometer, maar ook 272 pk.

BYD Atto 2
Wat je voor je geld krijgt? Onder meer standaard een warmtepomp en V2L-technologie. 17-inch lichtmetalen wielen, automatisch grootlicht, een glazen panoramadak, parkeersensoren achter, een achteruitrijcamera, kunstlederen bekleding en een 10-inch draaibaar infotainmentscherm. De Boost-uitvoering voegt daar verwarmde voorstoelen, stuurwielverwarming, parkeersensoren voor, een 360-graden-camera, een inductielader voor je telefoon, een uitgebreid audiosysteem met acht luidsprekers én een groter infotainmentscherm (12,8 inch) aan toe.
Meer Atto 2
De eerste exemplaren van de BYD Atto 2 komen medio maart naar Nederland. Eind dit jaar breidt BYD het leveringsgamma van de Atto 2 uit met de Comfort. Dat is meer dan een uitrustingsniveau. Er hoort namelijk ook een krachtigere elektromotor én een grotere batterij bij. Die variant moet een bereik van zo'n 420 kilometer kunnen scoren.
Bron: Autoweek




Comment