idd, vetheid! Wel de spoiler eraf laten!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiat 500
Collapse
X
-
Zaterdag heb ik de nieuwe 500 met 1.4 16v aan de tand kunnen voelen! Ik was vooral geïnteresseerd naar 't verschil in power met de 1.2 8v van m'n vriendin 'r Lancia Ypsilon.
In 't begin was ik teleurgesteld, 'ie leek niet zo heel veel pittiger. Maar na 'n tijdje had ik door dat ik, net zoals in de achtklepper, te snel opschakelde (bij de 8v heeft 't eigenlijk geen zin om voorbij de 4.500 tpm te gaan rijden). Eens ik 'm tot helemaal 't eind liet snorren: Kleine pittige benzine-motortjes zijn toch zo zalig.
Voorts rijdt de 500 zeer goed, vond ik. 'Ie stond op 16" lichtmetaal, met performante bandjes, en je voelde wel dat 'ie daar dankbaar gebruik van maakte. En 't dingetje ging echt als een klein kanonskogeltje overal tussen en door.
't Was er ook ene met dat ivoorkleurig lederen stuur en ivoorkleurig bedieningspaneel. De auto had nog geen 4.000 km en het stuur toonde al ferme "bemokkelde" plekken op dat superlichtgekleurd leder. Eerst vond ik 't niet mooi, maar nu ik 't live heb meegemaakt vind ik 't wel mooi, maar 't is een vuil kleur, seg.
Koffer en achterste zitplaatsen, mjah, dat zie je zo. Neext.
Langs buiten was 'ie wit metallic, binnenin dus dat ivoorkleurig stuur en bedieningspaneel, met ook lichtgekleurde stoffen zetels. Daar de 16" veelspaakvelgjes op (die gaan zo lekker diep ter hoogte van de naaf ). Jongens toch wat een eye-catcher!! Sublieme auto.
Alleen ... veel te duur. Geteste versie zoals die daar stond (met nog 'n pak opties) was net iets meer dan 18.000 EUR.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenWel traag
't Was anders de 1400 met 100 pk. Het was opvallen hoe langzaam de naald van bv. 40 km/u naar 60 km/u kroop. Mijn Tigra heeft 10 pk minder en weegt 100 kg meer... hij is vlotter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAlleen ... veel te duur. Geteste versie zoals die daar stond (met nog 'n pak opties) was net iets meer dan 18.000 EUR.
Toch denk ik dat dit een prijsbeestje zal zijn voor Fiat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenZeker! Supertoffe wagen.
Comment
-
Klinkt nog lekker ook!
+ YouTube Video
Dit is één van die wagens die je gewoon niet mag bestellen met een diesel! (kan je die eigenlijk krijgen met een diesel?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWas 'ie al goed los? Ik heb 'm ook kunnen testen, en ik vond 'm verrassend vlot. Eerst niet, tot ik doorhad dat 't een motor is die hoog in toeren gereden moet/wil worden.
De hele klokkenwinkel op zich is ook wel redelijk "druk" te noemen... mss ook daarmee dat de naald niet echt vlot leek te stijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAlleen ... veel te duur. Geteste versie zoals die daar stond (met nog 'n pak opties) was net iets meer dan 18.000 EUR.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWas 'ie al goed los? Ik heb 'm ook kunnen testen, en ik vond 'm verrassend vlot. Eerst niet, tot ik doorhad dat 't een motor is die hoog in toeren gereden moet/wil worden.
Om eerlijk te zijn was ik qua prestaties ook teleurgesteld.
Ten eerste klonk die 1.4 bijzonder rauw, echt een irritant geluid En als je hem tot 5000 tr/min joeg, maakt dat ding zoveel kabaal
Ik vind dat je van 100Pk in een kleine wagen toch veel meer mag verwachten. Tigra's 126 heeft maar 29 PK en komt in mijn ogen stukken vlotter over.
Moest ik een 500 bestellen: zeker een diesel!
Maar in deze prijsklasse Corsa dan graag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk BerichtenIk vind dat je van 100Pk in een kleine wagen toch veel meer mag verwachten. Tigra's 126 heeft maar 29 PK en komt in mijn ogen stukken vlotter over.
Oorspronkelijk geplaatst door opelfreakMaar in deze prijsklasse Corsa dan graag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten24
of 2x een 600
Amaai ng nie Die is tenminste echt basic!
Comment
-
Eindelijk eens wat foto's gevonden van de basis-500: De POP
Ik ben er niet 100%, maar 200% weg van!
Zo'n wagentje moet basic zijn, niet overladen met optie's.
Ik teken direct voor zo'n 1.3JTD POP of zelfs een 1.2 Benzine.
Alu's wil ik niet snel meer, geef mij maar de charme en onderhoudsvriendelijkheid van een wieldop
Comment
-
-
Van dat chroompakket ben ik al afgestapt Kvind em eigenlijk mooier zonder die chroom bumpertjes, enkel het biesje op de motorkap zou er moeten opzitten
Comment
-
Blijkbaar bestaat er nog een kalere versie: de Fiat 500 Naked
Wel enkel in Nederland en Duitsland te krijgen en ik vind er géén foto's van
Comment
Comment