Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • idd, vetheid! Wel de spoiler eraf laten!

    Comment


    • Zaterdag heb ik de nieuwe 500 met 1.4 16v aan de tand kunnen voelen! Ik was vooral geïnteresseerd naar 't verschil in power met de 1.2 8v van m'n vriendin 'r Lancia Ypsilon.

      In 't begin was ik teleurgesteld, 'ie leek niet zo heel veel pittiger. Maar na 'n tijdje had ik door dat ik, net zoals in de achtklepper, te snel opschakelde (bij de 8v heeft 't eigenlijk geen zin om voorbij de 4.500 tpm te gaan rijden). Eens ik 'm tot helemaal 't eind liet snorren: Kleine pittige benzine-motortjes zijn toch zo zalig.

      Voorts rijdt de 500 zeer goed, vond ik. 'Ie stond op 16" lichtmetaal, met performante bandjes, en je voelde wel dat 'ie daar dankbaar gebruik van maakte. En 't dingetje ging echt als een klein kanonskogeltje overal tussen en door.

      't Was er ook ene met dat ivoorkleurig lederen stuur en ivoorkleurig bedieningspaneel. De auto had nog geen 4.000 km en het stuur toonde al ferme "bemokkelde" plekken op dat superlichtgekleurd leder. Eerst vond ik 't niet mooi, maar nu ik 't live heb meegemaakt vind ik 't wel mooi, maar 't is een vuil kleur, seg.

      Koffer en achterste zitplaatsen, mjah, dat zie je zo. Neext.

      Langs buiten was 'ie wit metallic, binnenin dus dat ivoorkleurig stuur en bedieningspaneel, met ook lichtgekleurde stoffen zetels. Daar de 16" veelspaakvelgjes op (die gaan zo lekker diep ter hoogte van de naaf ). Jongens toch wat een eye-catcher!! Sublieme auto.

      Alleen ... veel te duur. Geteste versie zoals die daar stond (met nog 'n pak opties) was net iets meer dan 18.000 EUR.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Wel traag

        't Was anders de 1400 met 100 pk. Het was opvallen hoe langzaam de naald van bv. 40 km/u naar 60 km/u kroop. Mijn Tigra heeft 10 pk minder en weegt 100 kg meer... hij is vlotter
        Was 'ie al goed los? Ik heb 'm ook kunnen testen, en ik vond 'm verrassend vlot. Eerst niet, tot ik doorhad dat 't een motor is die hoog in toeren gereden moet/wil worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Alleen ... veel te duur. Geteste versie zoals die daar stond (met nog 'n pak opties) was net iets meer dan 18.000 EUR.
          Fak, das veel

          Toch denk ik dat dit een prijsbeestje zal zijn voor Fiat

          Comment


          • Zeker! Supertoffe wagen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Zeker! Supertoffe wagen.
              Zeker, een witte met dat prachtig bruin leder

              Comment


              • Klinkt nog lekker ook!

                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



                Dit is één van die wagens die je gewoon niet mag bestellen met een diesel! (kan je die eigenlijk krijgen met een diesel?)

                Comment


                • Jep, 1.3 MultiJet.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Was 'ie al goed los? Ik heb 'm ook kunnen testen, en ik vond 'm verrassend vlot. Eerst niet, tot ik doorhad dat 't een motor is die hoog in toeren gereden moet/wil worden.
                    Volgens mij was die testwagen van ons niet 100% Hij had ook nog maar slechts 800 km. En de hoge toeren... die hebben we zeker opgezocht

                    De hele klokkenwinkel op zich is ook wel redelijk "druk" te noemen... mss ook daarmee dat de naald niet echt vlot leek te stijgen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Alleen ... veel te duur. Geteste versie zoals die daar stond (met nog 'n pak opties) was net iets meer dan 18.000 EUR.
                      eens benieuwd wat ze 2de-hands gaan doen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Was 'ie al goed los? Ik heb 'm ook kunnen testen, en ik vond 'm verrassend vlot. Eerst niet, tot ik doorhad dat 't een motor is die hoog in toeren gereden moet/wil worden.

                        Om eerlijk te zijn was ik qua prestaties ook teleurgesteld.
                        Ten eerste klonk die 1.4 bijzonder rauw, echt een irritant geluid En als je hem tot 5000 tr/min joeg, maakt dat ding zoveel kabaal

                        Ik vind dat je van 100Pk in een kleine wagen toch veel meer mag verwachten. Tigra's 126 heeft maar 29 PK en komt in mijn ogen stukken vlotter over.

                        Moest ik een 500 bestellen: zeker een diesel!


                        Maar in deze prijsklasse Corsa dan graag
                        www.opelklassiek.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                          Ik vind dat je van 100Pk in een kleine wagen toch veel meer mag verwachten. Tigra's 126 heeft maar 29 PK en komt in mijn ogen stukken vlotter over.
                          24


                          Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak
                          Maar in deze prijsklasse Corsa dan graag
                          of 2x een 600

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            24




                            of 2x een 600

                            Amaai ng nie Die is tenminste echt basic!
                            www.opelklassiek.be

                            Comment


                            • In Amsterdam reed een politie-500tje rond, blijkbaar maar tijdelijk. Vraag mij niet de reden van de actie. (bron)


                              Comment


                              • Daarstraks nog een witte gezien in Heusden.

                                Comment


                                • Eindelijk eens wat foto's gevonden van de basis-500: De POP

                                  Ik ben er niet 100%, maar 200% weg van!

                                  Zo'n wagentje moet basic zijn, niet overladen met optie's.

                                  Ik teken direct voor zo'n 1.3JTD POP of zelfs een 1.2 Benzine.

                                  Alu's wil ik niet snel meer, geef mij maar de charme en onderhoudsvriendelijkheid van een wieldop



                                  www.opelklassiek.be

                                  Comment




                                  • Kzou er nog een stel spatlappen onderzwieren


                                    Dit vind ik persoonlijk een héél mooie kleur
                                    Last edited by opelfreak; 03/01/2008, 19:34.
                                    www.opelklassiek.be

                                    Comment




                                    • www.opelklassiek.be

                                      Comment


                                      • Van dat chroompakket ben ik al afgestapt Kvind em eigenlijk mooier zonder die chroom bumpertjes, enkel het biesje op de motorkap zou er moeten opzitten
                                        www.opelklassiek.be

                                        Comment


                                        • Blijkbaar bestaat er nog een kalere versie: de Fiat 500 Naked

                                          Wel enkel in Nederland en Duitsland te krijgen en ik vind er géén foto's van
                                          www.opelklassiek.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X