Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zaterdag heb ik de nieuwe 500 met 1.4 16v aan de tand kunnen voelen! Ik was vooral geïnteresseerd naar 't verschil in power met de 1.2 8v van m'n vriendin 'r Lancia Ypsilon.
In 't begin was ik teleurgesteld, 'ie leek niet zo heel veel pittiger. Maar na 'n tijdje had ik door dat ik, net zoals in de achtklepper, te snel opschakelde (bij de 8v heeft 't eigenlijk geen zin om voorbij de 4.500 tpm te gaan rijden). Eens ik 'm tot helemaal 't eind liet snorren: Kleine pittige benzine-motortjes zijn toch zo zalig.
Voorts rijdt de 500 zeer goed, vond ik. 'Ie stond op 16" lichtmetaal, met performante bandjes, en je voelde wel dat 'ie daar dankbaar gebruik van maakte. En 't dingetje ging echt als een klein kanonskogeltje overal tussen en door.
't Was er ook ene met dat ivoorkleurig lederen stuur en ivoorkleurig bedieningspaneel. De auto had nog geen 4.000 km en het stuur toonde al ferme "bemokkelde" plekken op dat superlichtgekleurd leder. Eerst vond ik 't niet mooi, maar nu ik 't live heb meegemaakt vind ik 't wel mooi, maar 't is een vuil kleur, seg.
Koffer en achterste zitplaatsen, mjah, dat zie je zo. Neext.
Langs buiten was 'ie wit metallic, binnenin dus dat ivoorkleurig stuur en bedieningspaneel, met ook lichtgekleurde stoffen zetels. Daar de 16" veelspaakvelgjes op (die gaan zo lekker diep ter hoogte van de naaf ). Jongens toch wat een eye-catcher!! Sublieme auto.
Alleen ... veel te duur. Geteste versie zoals die daar stond (met nog 'n pak opties) was net iets meer dan 18.000 EUR.
't Was anders de 1400 met 100 pk. Het was opvallen hoe langzaam de naald van bv. 40 km/u naar 60 km/u kroop. Mijn Tigra heeft 10 pk minder en weegt 100 kg meer... hij is vlotter
Was 'ie al goed los? Ik heb 'm ook kunnen testen, en ik vond 'm verrassend vlot. Eerst niet, tot ik doorhad dat 't een motor is die hoog in toeren gereden moet/wil worden.
Was 'ie al goed los? Ik heb 'm ook kunnen testen, en ik vond 'm verrassend vlot. Eerst niet, tot ik doorhad dat 't een motor is die hoog in toeren gereden moet/wil worden.
Volgens mij was die testwagen van ons niet 100% Hij had ook nog maar slechts 800 km. En de hoge toeren... die hebben we zeker opgezocht
De hele klokkenwinkel op zich is ook wel redelijk "druk" te noemen... mss ook daarmee dat de naald niet echt vlot leek te stijgen
Was 'ie al goed los? Ik heb 'm ook kunnen testen, en ik vond 'm verrassend vlot. Eerst niet, tot ik doorhad dat 't een motor is die hoog in toeren gereden moet/wil worden.
Om eerlijk te zijn was ik qua prestaties ook teleurgesteld.
Ten eerste klonk die 1.4 bijzonder rauw, echt een irritant geluid En als je hem tot 5000 tr/min joeg, maakt dat ding zoveel kabaal
Ik vind dat je van 100Pk in een kleine wagen toch veel meer mag verwachten. Tigra's 126 heeft maar 29 PK en komt in mijn ogen stukken vlotter over.
Van dat chroompakket ben ik al afgestapt Kvind em eigenlijk mooier zonder die chroom bumpertjes, enkel het biesje op de motorkap zou er moeten opzitten
Comment