Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
    Qué ??

Zowat alle tests die ik al zag vertellen het tegenovergestelde. De conclusie luidt telkens weer "leuk karretje, maar qua rijplezier komt het ding nog niet aan de enkels van de MINI"...

niet dus volgens jou?
    Wat is "goed rijden" hier volgens jou? sportiviteit? wegligging? snelheidsgevoel? "kart-allures"? comfort? .....

verlicht me.
    Wegligging lijkt me beter.

Hoe dit ding bochten kan pikken

MINI is daar ook goed in, en die heeft het grote voordeel om meer poeier te hebben, maar die heeft dan als nadeel dat je meer onderstuur krijgt.
    Met die 500 kan je echt gewoon in de meeste bochten de gas erop houden, zonder wielspin of tussenkomst ESP.
    En dat is bij een mini moeilijker.
    Vluchtheuvels neem je met zo een 500 ook makkelijker als met een MINI (alleen heeft ie bij het oprijden de neiging om achterwielen de lucht in te gooien), en op lange afstanden is ie comfortabeler. Het heen en weer botsen van de MINI wordt ik soms wel beu. Dat is leuk als je wat wilt gaan rijden, maar niet als je rustig wilt cruisen.

Comment

• Ja, de 500 eindigt (voorlopig) waar de MINI begint he. Dus trekkracht zal wel beter zijn.
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Hoewel, toen we daarstraks met de verkoper meereden trok die ff dat kot van die 1.3 open, en ik was toch aangenaam verrast.

Hoe gek het ook zal klinken, maar zóóóó hard had ik die bak de sporen nog niet gegeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Wegligging lijkt me beter.

Hoe dit ding bochten kan pikken

MINI is daar ook goed in, en die heeft het grote voordeel om meer poeier te hebben, maar die heeft dan als nadeel dat je meer onderstuur krijgt.
          Met die 500 kan je echt gewoon in de meeste bochten de gas erop houden, zonder wielspin of tussenkomst ESP.
          En dat is bij een mini moeilijker.
          Vluchtheuvels neem je met zo een 500 ook makkelijker als met een MINI (alleen heeft ie bij het oprijden de neiging om achterwielen de lucht in te gooien), en op lange afstanden is ie comfortabeler. Het heen en weer botsen van de MINI wordt ik soms wel beu. Dat is leuk als je wat wilt gaan rijden, maar niet als je rustig wilt cruisen.
          mja.. kvind het toch wel nogal dubbel ...
          In dat opzicht rijdt een dacia logan ook beter dan een 997. Je kan er in de meeste bochten het gas op houden zonder wielspin of tussenkomst van ESP... mja... in tegenstelling tot de gemiddelde dacia logan heeft een 997 wél power en ESP
          En om "rustig te cruisen" is zo'n logan ook comfortabeler dan een porsche neem ik aan.
          De "voordelen" die jij aanhaalt lijken me dus vooral voort te komen uit een gebrek aan vermogen
          In die zin ben ik blij dat ik geen LP640 gekocht heb!! Zo'n kar verbruikt veel, je kan er niet volgas mee door de gemiddelde bocht, drempels zijn een hell, en rustig cruisen daar is ie ook niet voor gemaakt!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
            mja.. kvind het toch wel nogal dubbel ...
            In dat opzicht rijdt een dacia logan ook beter dan een 997. Je kan er in de meeste bochten het gas op houden zonder wielspin of tussenkomst van ESP... mja... in tegenstelling tot de gemiddelde dacia logan heeft een 997 wél power en ESP
            En om "rustig te cruisen" is zo'n logan ook comfortabeler dan een porsche neem ik aan.
            De "voordelen" die jij aanhaalt lijken me dus vooral voort te komen uit een gebrek aan vermogen
            In die zin ben ik blij dat ik geen LP640 gekocht heb!! Zo'n kar verbruikt veel, je kan er niet volgas mee door de gemiddelde bocht, drempels zijn een hell, en rustig cruisen daar is ie ook niet voor gemaakt!!

Ga eens met beide rijden

Ohja, en ga ook eens met een 997 rijden, das zowat het nec plus ultra qua "betaalbare" rijsensatie.

Comment

Ga eens met beide rijden

Ohja, en ga ook eens met een 997 rijden, das zowat het nec plus ultra qua "betaalbare" rijsensatie.
              Dat vermoede ik al, juist daarom dat ik de 997 in mn voorbeeld nam.

Comment

• ik wil er ook eentje.

Comment

Het heen en weer botsen van de MINI wordt ik soms wel beu. Dat is leuk als je wat wilt gaan rijden, maar niet als je rustig wilt cruisen.
                  Mini =/= comfort

Comment

Hoewel, toen we daarstraks met de verkoper meereden trok die ff dat kot van die 1.3 open, en ik was toch aangenaam verrast.

Hoe gek het ook zal klinken, maar zóóóó hard had ik die bak de sporen nog niet gegeven.
                    ik verschoot er daarnet ook weer even van. Heb hiervoor max 50km gereden met een diesel en het is allemaal nog een beetje wennen nu

Antwerpen is't Stad
                    en al de rest is parking!!

Comment

en.

Ik heb wel de neiging om een rode streep over de flank te laten trekken, maar dat vloekt mss irl..
                      vloekt echt niet

Antwerpen is't Stad
                      en al de rest is parking!!

Comment

• Ja, zo moet het

mevrouw is momenteel op skivakantie, dus over een weekje weet ik hoe zij erover denkt.

Bedankt voor de foto in ieder geval!

Comment

• Vind je die velgen niet te klein?

Comment

• 14 is genoeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                              14 is genoeg
                              Da's nog kleiner als degene die hierboven staan. Op jouw auto is dat inderdaad genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                Da's nog kleiner als degene die hierboven staan. Op jouw auto is dat inderdaad genoeg.
                                da 's dan weer te groot man dat is al 4x4 look

Nee, op "mijn" nieuwe 500 zou een 14er wieldeksel komen

Comment

da 's dan weer te groot man dat is al 4x4 look

Nee, op "mijn" nieuwe 500 zou een 14er wieldeksel komen
                                  Volledig standaard en in het wit.

Comment

Volledig standaard en in het wit.
                                    over de kleur ben ik er nog altijd niet uit maar wit maakt veel kans.

Comment

Moet gewoon, da's het logische vervolg, niet?

Comment

Dat échte wit dan zeker
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Vind je die velgen niet te klein?
                                          Volgens mij zijn dit al de 16'ers.

15" is genoeg.
                                          Na 2 jaar zwarte 18" op MINI gehad te hebben (en de miserie om die goed te houden) wil je wel eens wat anders

Comment

Working...
                                          X