Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiat 500
Collapse
X
-
Hamann prepareert Abarth concurrent. woensdag 7 mei 2008. Hamann Motorsport, bekend om zijn extravagante creaties van het BMW en MINI modellengamma gooit het over een heel andere boeg. Ditmaal wordt de hippe Fiat 500 voor het vuurpeloton van de tuner uit Leipheim gezet.Speciaal voor de Fiat 500 ontwikkelde Hamann het sportivo-tuning programma. De retro-gestylde Italiaan wordt zowel motorisch als optisch naar een ander niveau getild. Abarth kan haar borst vast natmaken.
Exterieur
Allereerst vallen de dikke 17 inch matzwarte velgen op. Eromheen zijn banden in de maten 195/50 R17 voor en 215/35 R17 achter gemonteerd. Een race-uitlaat met een diameter van 70 mm moet de sound van de 1.4 liter benzinemotor extra bruut laten klinken. Verder is de Fiat 500 voorzien van een verlagingset van 30 mm en een geheel nieuw ontworpen remsysteem. Indien gewenst is er stickerwerk in een vlaggenpatroon verkrijgbaar.
Onder de motorkap
Motisch heeft Hamann alleen de dieselvariant door hun techneuten onder handen laten nemen. Na herprogrammering van het motormanagement levert de 1.3 liter Multijet 90 pk en een - enorm gestegen - koppel van 230 Nm. Standaard moet de Fiat 500 het met 75 pk en 145 Nm aan koppel doen. Hamann heeft geen sprinttijden vrijgegeven, maar reken erop dat de Hamann Fiat 500 door het hogere koppel een stuk rapper zal zijn. Met name in de tussensprints.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Aan de dealer in Turnhout staat er eentje met een dikke bodykit. Letterlijk dik
Wit met witte velgen, tof!
Comment
-
Ultieme 500 Abarth voor racerij
15 mei 2008 · Tekst Alexander Inia
Er is Fiat veel aan gelegen om aan te tonen dat de 500 meer dan een auto voor poseurs is. Dit najaar komt de 500 Abarth, maar het echte vuurwerk is de 500 Abarth Assetto Corse die bestemd is de racerij.
De 500 Abarth Assetto Corse heeft een 1,4-liter turbomotor aan boord, voor de gelegenheid opgevoerd naar 200 pk. Het maximumkoppel bedraagt 300 Nm. De kracht gaat via een zesbak naar de voorwielen. Dikke Brembo-remmen brengen het bommetje weer tot stilstand.
De race-ingenieurs hebben veel gedaan om het gewicht van de auto te beperken. Standaard heeft de race-500 een gestript interieur, compleet met rolkooi, racekuipen en Sabelt vierpuntsgordels. Het gewicht is 180 kilogram minder dan dat van de auto waarop –ie gebaseerd is: zodoende weegt de 500 Abarth Assetto Corse 930 kilogram.
Aan de buitenkant is de sportieve inborst van de Assetto Corse ook niet te missen: aan de voorkant zijn er een dikke bumperpartij met geïntegreerde spoiler. Op de motorkap zijn er twee extra luchtinlaten van koolstofvezel, compleet met Abarth-logo. Op het dak is er een rode streep met een afbeelding van een finishflag, een verwijzing naar de racesuccessen van de 850 TC uit de jaren zestig. Achterop is de grote dakspoiler niet te missen.
De 500 Abarth Assetto Corse wordt ’n exclusief karretje: de performanceafdeling van Abarth gaat er maar 49 maken. Vanaf 2009 neemt de auto deel aan diverse races.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenBuiten Aspro en de test-exemplaren van bij de fiat-dealers, heb ik nog geen enkele 500 tegengekomen in 't verkeer
dit moet mij van het hart, hoe is dat in andere streken?
want de garage laat iedereen die z'n 500 afhaalt een handtekening zetten op een 500 motorkap die in de garage hangt.
en toen ik telde waren het er 12
en een vriendin van me heeft er ook eentje besteld. In een andere garage weliswaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenBuiten Aspro en de test-exemplaren van bij de fiat-dealers, heb ik nog geen enkele 500 tegengekomen in 't verkeer
Comment
-
Een leuk autootje met een sportief uiterlijk. Jammer genoeg al gebombardeerd tot vrouwenauto. Ja, in het roze wel maar als ik hem bijvoorbeeld in het zwart zie, of zilvergrijs, donkerrood, vind ik het ook voor mannen een leuke auto! Maar ja dat is mijn mening, maar wat vinden anderen ervan? Een mannen- of vrouwenauto? Of allebei? De 500 van Abarth is trouwens helemaal geweldig!
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenIk zie er nochtans regelmatig enkele!
en ik kijk écht wel goed rond, een 500 zal ik niet rap miskeken hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk BerichtenIn Limburg zie je ze ook al redelijk veel verschijnen.
In een maand toch al een 10-tal gezien.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Novitec slijpt Fiat 500 fijn
Niet iedereen heeft zin om te wachten op de 500 Abarth, die dit najaar op de markt komt. Novitec bedient de ongeduldige pk-liefhebbers op hun wenken met de eigen interpretatie van een snelle Fiat 500.
Het krachtigste product van Novitec heeft de beschikking over 131 pk, 4 pk minder dan het vermogen dat de 500 Abarth gaat ophoesten. In tegenstelling tot de Abarth heeft de Novitec geen T-Jet motor aan boord: de tuner voorziet de bekende 1,4-liter zestienklepper van een supercharger om zo het extra vermogen te mobiliseren. De snelste 500 van Novitec sprint in 8,8 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid ligt op 198 kilometer per uur.
De Duitse tuner voelt zich niet te min om ook de minder potente 500’s van wat extra pk’s te voorzien. Het vermogen van de 1,3-liter turbodiesel kan voor 335 euro (Duitse prijs) stijgen van 70 pk naar 83 pk. Dit zorgt voor een sprint van 0 tot 100 kilometer per uur in 11,9 seconden en een topsnelheid van 165 kilometer per uur.
Voor het ‘sportieve geluidje’ en natuurlijk ook het optische aspect zijn er nieuwe uitlaatsystemen. Ook zijn er nieuwe lichtmetalen wielen, met een diameter van 16 of 17 inch. Tenslotte kan Novitec de Fiat verlagen met 30 tot 80 millimeter.
Comment
Comment