Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiat 500
Collapse
X
-
Fiat 500 Abarth?
Oorspronkelijk geplaatst door autoweek.nlItalië lijkt in de ban van de Fiat 500. Op Sicilië trof een collega deze trailer met 500’s – en die roept nogal wat vragen op.
De eerste Fiats 500 nieuwe stijl rijden inmiddels rond. In Italië is het autootje terug van nooit weggeweest. Hermen Ratterman kwam tijdens zijn vakantie langs de route van de Targa Florio in Cerda op Sicilië deze trailer met ingepakte Fiats 500. Da’s niet bijzonder omdat auto’s altijd op een dergelijke manier worden verpakt als ze vers uit de fabriek komen.
Opmerkelijk is dat één van de vijfhonderdjes is voorzien van dikkere wieltjes met rode remklauwen. Zouden we hier te maken hebben met de Abarth-uitvoeringen? Wie de foto’s van de nieuwe Grande Punto Abarth er bij haalt, kan niet ontkennen dat er gelijkenis is tussen het schoeisel van beide auto’s. Wellicht is de voorserieproductie van de 500 Abarth dus al begonnen. Voor de officiële presentatie van het snelle model moeten we nog wachten tot de Tokyo Motor Show in oktober. Dan weten we zeker wat Hermen hier heeft gespot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtenperfect georganiseerd gewoon.... ze kunnen bijna even goed een hype creeren als apple
http://autoweek.nl/weblog.php?id=824&cache=no
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
Comment
-
So – here’s the big question: is the Fiat 500 as good to drive as it is to look at and sit in?
Yes, it’s good but it’s not a Mini. The little Fiat lacks the outright keenness of a Mini and the steering doesn’t have the Mini’s kart-like hyperactivity. This, Fiat says, is quite intentional because the new 500 has no sporting pretence (yet). So we get brisk performance from the 1.4-litre model we drove, brisk enough to make you smile on the go.
There is an intuitiveness about the steering and brakes that makes whizzing through city traffic a grin-inducing event. Small cars that are as zesty and agile as the 500 are always such a pleasure because when you drive them you become part of the car rather than merely a passenger in it.
Yes, it lacks the Mini’s terrier-like willingness, it rolls a bit more and the steering is less sharp, but it is still extraordinarily agile, feels solid and strong. The handling is beautifully neutral and controlled, even when pushing harder than necessary. And like the superb Panda it rides well, with a relaxed and easy-going gait perfectly matched to the car’s performance.
BRON
Comment
-
From £9000 (est)
The Fiat 500 has real substance - a car that is fun and affordable if not cheap, an urban and ultra-Italian car that will also appeal internationally. Unlike the old 500, this one has no ambitions to be a national best seller, first transport for rural peasants, a step up from a Vespa. Rather, it’s more likely to play a part in mobilising Chelsea, the 16th arrondissement of Paris and the more fashion-conscious districts of Rome and Milan.
Comparisons with the Mini are inevitable. That trend-setting little bundle of energy is the machine Fiat studied hardest. And to good effect. When UK sales begin in January, the base 500 will cost about £9000 before you start to tick the options boxes. That’s almost £3000 less than the cheapest Mini One.
The Fiat is the closest rival the Mini has had to face – and given its pricing, it looks like it’s going to be some fight.
BRON
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenal officiele prijzen voor dit ding?
Was gisteren topic over in 't kanaal Z-nieuws.
Hopelijk prijzen ze 't wat concurentieel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wazowski Bekijk BerichtenVind hem echt leuk. Deze zou best eens naast de Cooper S kunnen komen te staan...
maar geen COOPER S
De motoren kunnen qua vermogen niet tippen aan de COOPER S ( maar ik zeg niet dat het slechte motoren zijn )
De 500 en de MINI/beetle spelen niet in hetzelfde prijsklasse
Het zijn alle 3 remakes, maar de 500 gaat rond de 10000 hangen en de MINI hangt rond de 17000 ( vind ik toch een groot verschil )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichtende COOPER One, ok
maar geen COOPER S
De motoren kunnen qua vermogen niet tippen aan de COOPER S ( maar ik zeg niet dat het slechte motoren zijn )
De 500 en de MINI/beetle spelen niet in hetzelfde prijsklasse
Het zijn alle 3 remakes, maar de 500 gaat rond de 10000 hangen en de MINI hangt rond de 17000 ( vind ik toch een groot verschil )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIk heb zo een gevoel dat wazowski het over zijn eigen oprit heeft
AZO
I ll keep my mouth shut
Comment
Comment