Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Volvo C70

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe Volvo C70

Autobild toont voor het eerst de nieuwe Volvo C70.
    De naam C40 wordt dus blijkbaar niet weerhouden (zie topic Volvo C40).

bron : www.autobild.de

Alé, ziet er op het eerste zicht vrij goed uit. Wachten op de rest van de foto's

Comment

Hmm, ziet er goed uit. Lijkt nog op de huidige c70, wat zeker niet slecht is.

Comment

edit..
        Last edited by ; 15/07/2005, 10:32.

Comment

De achterzijde lijkt op de weliswaar kleine foto's op die van de Chrysler Sebring (heb dit al ergens gezegd).

Ik wacht nog af tot ik meer foto's en gegevens weet alleen hoop ik dat het interieur toch anders wordt dan dat van de S40 en V50 want (hoewel ik ver de enigste ben) kan mij dat niet echt overtuigen.

De lijn lijkt me wel typisch Volvo en dat is zeer positief.

Comment

Dat ziet er zelfs zeer goed uit
            Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

lekker

Comment

Vanavond iets na middernacht eerste officiële foto's en informatie op www.autoscoops.be

Comment

Ziet er goed uit op het eerste zicht. Mijn uiteindelijke conclusie laat ik nog wachten totdat ik'm in reality kan aanzien.

Comment

Geef mij dan toch maar de oude C70 hoor ; zo'n C-C ziet er altijd lomp uit, en nu dus ook. Een stoffen dak staat toch zoveel eleganter, zoveel chiquer,...; kijk al maar gewoon eens naar de A4, de 3, de CLK, en dus ook de vroegere C70.

Ik neem dus ook aan dat er géén coupé van de C70 komt, en ook géén echte cabrio? Da's gewoon zonde want van de vorige C70 waren beide versies gewoonweg subliem gestyled, wat ik van deze bastaardwagen (C-C noemen ze dat, en het is géén van beide ) absoluut niet kan zeggen.

Oorspronkelijk geplaatst door AutoScoops
                    Volvo heeft veel aandacht besteed aan de vormgeving, vaak een heikel punt bij coupé-cabriolets. De dakconstructie vergt immers een erg lange achterpartij. “Het is geen eenvoudige taak om te zorgen dat de lijnen van de auto zowel met als zonder dak harmonieus zijn�, vertelt Fedde Talsma, designmanager van de nieuwe Volvo C70.
                    De achterpartij is bij een C-C dus altijd lang en lomp. Volvo wil dit dan toch enigzins harmonieus doen, en dat doen ze dan door het front even lomp te stylen :

Het spijt me Volvo, maar jullie gaan, voor mij dan toch, compleet de foute kant op . Na de vorige S40/V40, de S60 en de, het mag toch wel gezegd worden, sublieme C70 coupé en C70 cabriolet , komen jullie ineens met een foute van patattenneus voorziene S40/V50 en C70 C-C op de proppen .
                    Nope, het design van Volvo zegt me nu absoluut niks meer, en ik hoop voor jullie dat niet iedereen mijn mening deelt.
                    Last edited by sibi; 15/07/2005, 01:47.
                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Op 't eerste zicht vind ik het niet slecht.
                      Bij CC's heb ik altijd angst want het concept ligt me niet zo...
                      We zullen wel zien hoe de wagen in werkelijkheid overkomt.

Comment

Yack, wat een lelijk misbaksel

De huidige C70 is gewoon met lichtjaren voorsprong knapper!

Comment

Elegante cabrio die wat betreft design gerust naast de Audi A4 cabrio mag staan.

bron : www.swedespeed.com
                          Last edited by ; 15/07/2005, 14:03.

Comment

bron : Swedespeed
                            Last edited by ; 15/07/2005, 10:34.

Comment

bron Swedespeed
                              The all-new Volvo C70 is initially powered by in-line, five-cylinder engines topped by the turbocharged 2.5 litre T5 that produces 220 hp (162 kW) and offers maximum torque of 320 Nm. There are also two normally aspirated, 2.4-litre engines producing 170 hp (125 kW) and 140 hp (103 kW).
                              Later during 2006 a 2.4 litre, 5-cylinder diesel engine, producing 180 hp (132 kW), will be available.

Tekst : Volvo
                              Last edited by ; 15/07/2005, 14:08.

Comment

Op de foto's hierboven ( ) ziet de auto er wel smakelijk uit.

Comment

De nieuwe Volvo C70
                                  Cabrio en coupé in één
                                  • Tweede generatie Volvo C70 met driedelige hardtop
                                  • Première op de Frankfurt Motor Show in september
                                  • Start verkoop: eerste helft 2006
                                  Tijdens de Frankfurt Motor Show in september zal de compleet nieuwe Volvo C70 voor het eerst aan de wereld worden getoond. Een cabrio en coupé in één en dezelfde auto, dankzij een praktische hardtop die uit drie delen bestaat. Op deze manier kan de consument al naar gelang zijn voorkeur zowel open als dicht rijden.
                                  “We zijn erin geslaagd een mooie cabrio te maken, die met één druk op de knop verandert in een even stijlvolle coupé. De klant krijgt dus eigenlijk twee auto’s voor de prijs van één. En beide auto’s bieden ook nog eens plek aan vier volwassenen�, legt Volvo Cars President en CEO Hans-Olov Olsson uit. De compleet vernieuwde Volvo C70 is ongeveer even groot en breed als zijn voorganger en is een volwaardige vierzitter. De iets naar voren hellende neus geeft het model een krachtig profiel. “Het is geen eenvoudige taak om te zorgen dat de lijnen van de auto zowel met als zonder dak harmonieus zijn�, vertelt Fedde Talsma, designmanager van de nieuwe Volvo C70. “We besloten met het ontwerp van de coupé te beginnen. Toen we tevreden waren met het resultaat hebben we een paar aanpassingen gedaan, zodat uit de coupélijnen een cabrio kon ontstaan. Uit ervaring weten we dat dit de beste werkwijze is.�
                                  Inflatable Curtain
                                  De nieuwe Volvo C70 werd ontwikkeld om nieuwe normen van preventieve en beschermende veiligheid te creëren in de cabriomarkt. De auto heeft een slim ontworpen carrosserie en verschillende veiligheidsoplossingen die hem uniek maken in zijn soort. Het ontbreken van een vast dak wordt gecompenseerd door diverse verstevigingen en een geavanceerde technologie. Een goed voorbeeld is het nieuwe Inflatable Curtain (IC) dat is weggewerkt in het portier. Het ‘gordijn’ maakt deel uit van een omvangrijk veiligheidssysteem dat bescherming biedt bij zijwaartse aanrijdingen. Omdat het IC niet zoals bij de andere Volvo-modellen in het dak kon worden gemonteerd, is het in de deur geplaatst en blaast het zich indien nodig naar boven toe op.
                                  Volvo’s veiligheidsingenieurs hebben het IC iets aangepast, zodat het extra stijf is. Hierdoor kan het rechtop ‘staan’ en het hoofd effectief beschermen. Daarnaast neemt de hoeveelheid lucht in het IC maar langzaam af, zodat het ook bescherming biedt in het geval dat de auto over de kop slaat; een uniek feature in de automotive branche.
                                  Hoge torsiestijfheid
                                  De structuur van de carrosserie is zorgvuldig ontworpen en bestaat uit een netwerk van balken, wat niet alleen bijdraagt aan de hoge veiligheidsnormen van de auto, maar de body ook een extreem hoge torsiestijfheid geeft. Deze is twee keer zo groot als die van de voorgaande Volvo C70. Met het dak in gesloten toestand neemt deze stijfheid nog eens met 10-15% toe. “Een torsiestijve carrosserie speelt een grote rol bij de rijeigenschappen van de auto�, benadrukt Patrik Widerstrand, projectmanager van de C70. “Het geeft de auto een grote mate van stabiliteit en beheersbaarheid. Tevens wordt de auto een stuk dynamischer en prettiger om in te rijden.�
                                  De nieuwe Volvo C70 wordt voorlopig alleen geleverd met vijfcilinder benzinemotoren, waarvan de 2,5-liter T5 de krachtigste is. Deze turbo-uitvoering levert een vermogen van 220 pk (162 kW) en een koppel van 320 Nm. De overige twee motoren uit het C70-gamma hebben geen turbo. Ze hebben beide een cilinderinhoud van 2,4 liter en zijn naar keuze 170 pk (125 kW) of 140 pk (103 kW) sterk. In de loop van 2006 komt voor België een 2,4-liter vijfcilinder dieselversie met 163 pk (120 kW) op de markt.
                                  Pininfarina
                                  De ontwikkeling en productie van de nieuwe Volvo C70 is het resultaat van een joint venture met het bekende Italiaanse bedrijf Pininfarina, en net als zijn voorganger wordt de auto in het Zweedse Uddevalla gefabriceerd. “Pininfarina is een uitstekende partner met veel ervaring op het gebied van de ontwikkeling en productie van cabrio’s�, aldus Hans-Olov Olsson.
                                  De eerste generatie C70 Cabrio beleefde zijn hoogtepunt in 2004, toen er ruim 8.000 exemplaren van werden verkocht. “Onze nieuwe C70 is een van de eerste cabrio’s in het premium segment met zowel een stalen dak als plek voor vier volwassenen. We zijn ervan overtuigd dat dit een succesvolle combinatie gaat worden. Daarom verwachten we dat we onze verkoop meer dan zullen verdubbelen in vergelijking met de eerste generatie C70�, besluit Hans-Olov Olsson.

__________________________________________________ _________________
                                  Bron:
                                  Volvo Cars Belgium -
                                  Internet: www.volvocars.be
                                  Media site: www.media.volvocars.com

Comment

ziet er goed uit

Comment

De mooiste CC van het moment. Die kont oogt tenminste niet zo 'lomp' als die van de 307cc en de Mégane CC. Ik denk wel dat parkeersensoren eerder een noodzakelijk iets zijn op deze wagen dan een extra luxe als je je bumpers niet wilt beschadigen want die heeft wel een redelijk lang achterste als je dat zo op de foto's beziet.
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

Waarschijnlijk de meest knappe volvo tot nu toe. Hij heeft eindelijk het nodige charme, iets wat de andere modellen in mijn ogen missen. Volvo's zijn voor mij te koel.

Dit is echter mooi, heel mooi! NU nog het interieur mooi maken en geen saaie volvo-stijl.

Comment

Working...
                                        X