Hoi,
Ik heb hem gereden, deze C70, in de T5-versie nog wel. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.
Looks:
Ik vind hem zeer mooi. Over dikke konten en smalle neuzen gesproken: de kont lijkt me helemaal niet dik maar wijkt een beetje omhoog. Al eens nageacht over hoe de wagen er met het dak zou uitzien als de kont niet een beetje omhoog zou wijken? Korte voorkant, zelfde bemerking, maar dan met dak ingeklapt. Ik denk dat het design optimaal is om de wagen er zo goed mogelijk uit te laten zien in alle omstandigheden.
Rij-impressie:
In vergelijking met de Vlvo V50 die ik nu rijd is deze C70 véél comfortabeler van ophanging, het rij-comfort is over het algemeen veel beter. Met dak erop zijn geluiden van buiten plus rolgeluiden zeer goed geïsoleerd. Dat had ik niet verwacht, tenslotte is het een cabrio.
Met dak eraf verbaasde het me hoe zeer het geluid van buitenaf toch nog geïsoleerd is. Ik heb 120 Km/h gereden met dak omlaag en zonder windscherm. Lawaai dringt niet door, daarvoor moet je echt de zij-ruiten omlaag doen. Ook zal je kapsel niet in de war zitten (hoewel, dat is toch mode), er komt amper wind in je haren met zijruiten omhoog. Windscherm is dus niet echt nodig.
Stijfheid van de koets is OK. De oude C70 cabrio had nogal last van flexie, deze gaf enkel wat mee op een hobbelige weg die ik speciaal had uitgekozen. Enkel een klein rammeltje af en toe van de zijruiten die wat in de stijl schuiven. Met dak erop helemaal geen last van.
Prestatie, tja, het was de T5, die ging natuurlijk.
Ik zou nooit een cabrio met stoffen kap kopen, omdat ik geen compromis wil doen voor wat betreft rijcomfort. Een stoffen kap isoleert het geluid nu eenmaal niet goed. Een coupe wil ik ook niet, want te inflexibel. Deze wagen wil ik wel, want je kan er vanalles mee en het is gewoon een zeer comfortabelere wagen, toch in vgl. met mijn V50.
Schijnbaar is de wachtlijst voor deze C70 al 1 jaar... men denkt eraan de productiecapaciteit te verdubbelen om de vraag bij te houden... Ik ga me misschien ook op die wachtlijst zetten binnenkort
JayJay
Ik heb hem gereden, deze C70, in de T5-versie nog wel. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.
Looks:
Ik vind hem zeer mooi. Over dikke konten en smalle neuzen gesproken: de kont lijkt me helemaal niet dik maar wijkt een beetje omhoog. Al eens nageacht over hoe de wagen er met het dak zou uitzien als de kont niet een beetje omhoog zou wijken? Korte voorkant, zelfde bemerking, maar dan met dak ingeklapt. Ik denk dat het design optimaal is om de wagen er zo goed mogelijk uit te laten zien in alle omstandigheden.
Rij-impressie:
In vergelijking met de Vlvo V50 die ik nu rijd is deze C70 véél comfortabeler van ophanging, het rij-comfort is over het algemeen veel beter. Met dak erop zijn geluiden van buiten plus rolgeluiden zeer goed geïsoleerd. Dat had ik niet verwacht, tenslotte is het een cabrio.
Met dak eraf verbaasde het me hoe zeer het geluid van buitenaf toch nog geïsoleerd is. Ik heb 120 Km/h gereden met dak omlaag en zonder windscherm. Lawaai dringt niet door, daarvoor moet je echt de zij-ruiten omlaag doen. Ook zal je kapsel niet in de war zitten (hoewel, dat is toch mode), er komt amper wind in je haren met zijruiten omhoog. Windscherm is dus niet echt nodig.
Stijfheid van de koets is OK. De oude C70 cabrio had nogal last van flexie, deze gaf enkel wat mee op een hobbelige weg die ik speciaal had uitgekozen. Enkel een klein rammeltje af en toe van de zijruiten die wat in de stijl schuiven. Met dak erop helemaal geen last van.
Prestatie, tja, het was de T5, die ging natuurlijk.
Ik zou nooit een cabrio met stoffen kap kopen, omdat ik geen compromis wil doen voor wat betreft rijcomfort. Een stoffen kap isoleert het geluid nu eenmaal niet goed. Een coupe wil ik ook niet, want te inflexibel. Deze wagen wil ik wel, want je kan er vanalles mee en het is gewoon een zeer comfortabelere wagen, toch in vgl. met mijn V50.
Schijnbaar is de wachtlijst voor deze C70 al 1 jaar... men denkt eraan de productiecapaciteit te verdubbelen om de vraag bij te houden... Ik ga me misschien ook op die wachtlijst zetten binnenkort

JayJay
Comment