Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Volvo C70

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoi,

Ik heb hem gereden, deze C70, in de T5-versie nog wel. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.

Looks:
    Ik vind hem zeer mooi. Over dikke konten en smalle neuzen gesproken: de kont lijkt me helemaal niet dik maar wijkt een beetje omhoog. Al eens nageacht over hoe de wagen er met het dak zou uitzien als de kont niet een beetje omhoog zou wijken? Korte voorkant, zelfde bemerking, maar dan met dak ingeklapt. Ik denk dat het design optimaal is om de wagen er zo goed mogelijk uit te laten zien in alle omstandigheden.

Rij-impressie:
    In vergelijking met de Vlvo V50 die ik nu rijd is deze C70 véél comfortabeler van ophanging, het rij-comfort is over het algemeen veel beter. Met dak erop zijn geluiden van buiten plus rolgeluiden zeer goed geïsoleerd. Dat had ik niet verwacht, tenslotte is het een cabrio.
    Met dak eraf verbaasde het me hoe zeer het geluid van buitenaf toch nog geïsoleerd is. Ik heb 120 Km/h gereden met dak omlaag en zonder windscherm. Lawaai dringt niet door, daarvoor moet je echt de zij-ruiten omlaag doen. Ook zal je kapsel niet in de war zitten (hoewel, dat is toch mode), er komt amper wind in je haren met zijruiten omhoog. Windscherm is dus niet echt nodig.
    Stijfheid van de koets is OK. De oude C70 cabrio had nogal last van flexie, deze gaf enkel wat mee op een hobbelige weg die ik speciaal had uitgekozen. Enkel een klein rammeltje af en toe van de zijruiten die wat in de stijl schuiven. Met dak erop helemaal geen last van.
    Prestatie, tja, het was de T5, die ging natuurlijk.

Ik zou nooit een cabrio met stoffen kap kopen, omdat ik geen compromis wil doen voor wat betreft rijcomfort. Een stoffen kap isoleert het geluid nu eenmaal niet goed. Een coupe wil ik ook niet, want te inflexibel. Deze wagen wil ik wel, want je kan er vanalles mee en het is gewoon een zeer comfortabelere wagen, toch in vgl. met mijn V50.

Schijnbaar is de wachtlijst voor deze C70 al 1 jaar... men denkt eraan de productiecapaciteit te verdubbelen om de vraag bij te houden... Ik ga me misschien ook op die wachtlijst zetten binnenkort

JayJay

Comment

• hoi ik heb er ook mee gereden, met de 2.4 (140 pk) versie.

Ik moet zeggen dat ik het een zeer aangename wagen vind. Maar veel "sportiviteit" moet je niet verwachten. Ik had de indruk dat mijnen 136pk HDi beter aan het gas hangt dan de volvo.

Het mechanisme van de kap is ingenieus, maar ik zou mijn kleine kinderen achteraan maar laten uitstappen voor je die dicht of open doet. Ik zie daar heel veel gevaarlijke en gemakkelijk te bereiken "schaartjes zitten.

Daarnaast is er één ding heel ergerlijk : als je open rijdt met de vensters naar beneden, dan wapperen de achtergordels irritant heen en weer. Het geluid stoort erg veel en is eigenlijk "not done" in een wagen van deze prijsklasse.

Als je de vensters naar boven doet bij het openrijden, dan is het probleem echter niet meer bestaande.

kortom, leuke wagen met enkele minpuntjes.

carlos
      Last edited by ; 26/09/2006, 09:10.

Comment

• kheb in augustus ook eens rondgereden met de C70, de 2.4 (140pk) versie. Die voldoet juist voor de auto als ge er alleen maar mee wilt cruisen.
        Als ge 120 km/u rijdt met open dak is de tocht vanachter toch groot, vanvoor voelt ge er zo goed als niks van.
        Voor de rest een fijne ervaring, want ik had nog nooit met een cabrio gereden

Comment

• Belgische versie C70 D5 (163pk)

Hallo,

Zijn er hier mensen die de Belgische versie van de C70 D5 (163pk) getest hebben?

Ik vind redelijk wat testverslagen van de 180pk versie, maar ben benieuwd hoe de belgische 163pk-versie het er vanaf brengt? Dit in afwachting van een gepland testritje binnen 3 weken.
          Wat ik mij nog afvraag: Zijn er hier mensen die met een C70 met Offblack interieur rijden? Is de temperatuur van die zetels te doen als de wagen een tijdje in de zon heeft gestaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yega Bekijk Berichten
            Hallo,

Zijn er hier mensen die de Belgische versie van de C70 D5 (163pk) getest hebben?

Ik vind redelijk wat testverslagen van de 180pk versie, maar ben benieuwd hoe de belgische 163pk-versie het er vanaf brengt? Dit in afwachting van een gepland testritje binnen 3 weken.
            Wat ik mij nog afvraag: Zijn er hier mensen die met een C70 met Offblack interieur rijden? Is de temperatuur van die zetels te doen als de wagen een tijdje in de zon heeft gestaan?
            Die 163pk presteert best OK, maar het is natuurlijk geen raket. Als je de 180pk-versie wil... ongeveer extra 1200 EUR BIV, al zijn er andere manieren natuurlijk...

Ik heb een V50 met offblack interieur, maar met quartzbeige zetels. Leder is altijd eventjes heet wanneer het in volle zon gestaan heeft, maar ik ervaar het toch niet als een probleem in de zomer. Ik kan me wel inbeelden dat zwart leder echt verschroeiend is.

Comment

Men heeft mij, in plaats van de aangevraagde C30 D5 Geartronic testrit, eerst een C70 D5 Geartronic aangeboden, maar ik heb die geweigerd en een V50 gevraagd. Sorry.

Oorspronkelijk geplaatst door Yega Bekijk Berichten
              Maar als het énkel daarover gaat, dan kan ik je het volgende meedelen : in 99% van de gevallen voel je het verschil in vermogen helemaal niet. De theoretische cijfers (op papier) verschillen soms nog wel wat, en dat niet enkel bij Volvo maar bij alle merken die fiscaal teruggetunede versies van bepaalde modellen aanbieden. Ik heb daarmee voornamelijk ervaring bij BMW, wat vergelijkbaar is met Volvo.

Je moet goed weten dat het énige dat wordt aangepast, het topje van de vermogenscurve is, dus de laatste pakweg 800 tpm ofzo. In plaats van vanaf b.v. 3.800 tpm (waaraan beide versies 163 pk bereiken) door te pieken tot 180 pk aan b.v. 4.400 tpm (ik zeg maar wat), blijft het vermogen bij de fiscaal gunstiger versie dan gewoon 163pk.
              Het maximale koppel, ja zelfs het grootste deel van de vermogenscurve, blijft dus identiek.

Met andere woorden : tenzij bij stoplichtsprintjes (waar je tot aan de toerentalbegrenzer revt), of bij kickdown tussensprints (waar 'ie ook tot voorbij de 4.000 tpm gaat), of bij topsnelheid-ritjes (alles boven de pakweg 190 per uur), voel je het verschil dus niét. Ook niet als je goed doorduwt.

Een sportieve rijder met een redelijk ruime ervaring en een fijne "neus", zal wel kunnen bespeuren of 't om een gedowntunede versie gaat of niet, in die zin dat de vermogenscurve in de hogere regionen niet meer "lineair" verder gaat, maar afvlakt. Dat geeft bij het compleet plankgas tot aan de begrenzer doortrekken het gevoel, alsof 'ie een beetje "doodvalt" in hoge toeren, de motor voelt niet zo "toerengeil" aan, het is alsof 'ie zich niet zo lekker voelt in die regionen.
              Da's een foutieve indruk, 't zit gewoon tussen onze oren omdat 'ie dan - in vergelijking - onderin des te beter doortrok.

Iets concreter : je hebt 't over de Volvo D5 in de kleine Volvo-reeksen (C30, S40, V50, C70). Die motor is daar zowiezo vrij luid bij 't (hard) optrekken, de motor is geen toerenwonder, en 'ie is gekoppeld aan een vrij archaïsche (maar daarom niet minder aangename) automaat, die sportief rijden afstraft met te trage reacties ('ie doet 't liever gematigd sportief of ja zelfs gewoon rustig aan). Bovendien betreft het een cabrio. De keren dat je dus je cabrio zal zitten planken om de laatste milliseconden eruit te halen, zal je in het ganse leven van die kar bij jou, op je ene hand kunnen tellen, denk ik.

En als je toch meer vermogen wil : de meeste Volvo-dealers werken samen met gerenommeerde chiptuners, die de D5, ook in de kleine Volvo-reeksen, tot op ongeveer 220pk en 450 Nm brengen (net zoals de V70 D5-modellen van de Politie).

Oorspronkelijk geplaatst door Yega Bekijk Berichten
              Bij Volvo heb ik daar geen ervaring mee, wel bij andere merken (met name Porsche, BMW en Audi). Het is een feit dat zwart leder dat in de zon geparkeerd staat, al na een kwartier kokend heet is. Niet alleen is het erg slecht voor je leder (het ziet er enorm van af), maar bovendien loop je de kans om je deerlijk te bezeren als je er met blote billen op gaat zitten.

Tip : parkeer je cabrio (als 'ie dan toch in vlakke zon moet staan, wat ik zowiezo vermeed aangezien het ook niet zo denderend is voor je stoffen kap, maar daar heeft de C70 natuurlijk geen last van) altijd in de schaduw.

Naar mijn weten is het enkel BMW die op vandaag een speciaal behandeld leder aanbiedt, dat een keer of 10 beter bestand is tegen directe zonne-instraling en véél minder snel opwarmt en ook minder warm wordt, dan gewoon zwart leder. Het heet (sla me niet dood als ik een letter of twee verkeerd zet, 't is van buiten dat 'k bezig ben) "Sun Reflective Technology" ... maar ik heb mezelf nog niet kunnen vergewissen of het iets is dat wérkelijk goed werkt, of eerder een marketingtruc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                Ik kan me wel inbeelden dat zwart leder echt verschroeiend is.
                Als je 'n cabrio in warm weer, op de middag, met open kap in volle zon parkeert gedurende een kwartier, is het zodanig warm dat je er niet op kan gaan zitten, omdat je je anders verbrandt. Yep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Als je 'n cabrio in warm weer, op de middag, met open kap in volle zon parkeert gedurende een kwartier, is het zodanig warm dat je er niet op kan gaan zitten, omdat je je anders verbrandt. Yep.
                  Het alternatief dan: Die Quartz (beige) lederen stoelen, zijn die écht zo moeilijk te onderhouden?

Comment

Het alternatief dan: Die Quartz (beige) lederen stoelen, zijn die écht zo moeilijk te onderhouden?
                    Neen, dat is poepsimpel. Dat "beige" is eigenlijk eerder grijs en is niet zó heel erg licht. Er is nog de Calcite kleur, maar deze laatste is bijna wit en kan dus wat moeilijker zijn.

Mijn V50 met quartz beige zetels is 2j oud en heeft 90.000Km. Ik durf gerust een close-up posten van de zetels, die zien er als nieuw uit.

Ik reinig de zetels met een gewone vochtige vod met handzeep (sunlight of dergelijke, in elk geval geen aggressieve reinigingsproducten). Het vuil komt er met groot gemak af. Om ervoor te zorgen dat het leder niet te fel uitdroogt doe ik er daarna flink wat uiercreme op. Dat laat ik een half uurtje trekken, dan met een droge vod het overtollige wegvegen: splinternieuwe zetels!

Comment

• C70 in de regen

Ik ben nu op het punt gekomen waar ik het serieus overweeg mij een C70 aan te schaffen.
                      Ik zit echter nog met 1 bedenking: de C70 in de regen: Op het net vind ik hier en daar een gebruikersreview waarin gewag wordt gemaakt van doorsijpelend water (door het dak) bij zware regen of tijdens het car-washen? Voorlopig heb ik deze berichten alleen gelezen van eigenaar van een C70 modeljaar 2006, niets terug te vinden over modeljaar 2007.

Zijn er hier C70-eigenaars die hierop willen reageren?
                      Slaapt jullie C70 buiten onder de blote hemel? Zo ja, hebben jullie al last gehad van doorsijpelend water?
                      Je C70 al gewassen in een car-wash?

Alvast bedankt,
                      Y.

Comment

Working...
                      X