Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Volvo C70

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Mooie wagen trouwens. Ik ben benieuwd naar de prijzen.

Mijn top 3 van mooiste nieuwe cabrio's is nu:

1 Mazda MX5
    2 Volvo C70
    3 Opel Astra Twin Top (wordt binnen 3 weken in Frankfurt voorgesteld)

Comment

Een MX5 is eigenlijk een roadster, en doorgaans zijn roadsters wel nog een tikkie knapper dan een 4-zits cabrio.

Ik vind de C70 ook niet mis, en ik denk dat 'ie goed zal gaan verkopen ... als z'n prijs meevalt. Het getal '70' in de naam vind ik wat verkeerd, de auto oogt niet groot en edel genoeg vind ik, '50' ware beter geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikje
        Neen de meeste 7 rijders zijn gewoon badge snobs.
        Ga toch niet zeggen dat het een mooie wagen is.
        Waarom al zo snel facelifts doorvoeren ???

En ja mooi is voor iedereen anders.

Ik geloof toch ook dat de BMW 7-reeks zijn succes voor een niet te onderschatten deel dankt aan het feit dat het een Bimmer is. Er zijn gewoon geen anlternatieven voor. De Audi A8, ja, maar BMW klinkt toch net iets magischer dan Audi, vind ik. Merkliefde zal dus zeker meespelen.

Edit:
        Beemer moest dus idd Bimmer zijn. Beetje te snel geweest. Aangepast dus.
        Last edited by Beta; 22/08/2005, 13:18.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
          Merkliefde zal dus zeker meespelen.
          Dat is een waarheid als een koe...
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Alle dan zit ik vekeerd met de snelle facelift.
            Maar de wagen verkocht voor geen meter in Belgie.
            Daar werden 2 jaar geleden fameuze kortingen op gegeven.
            Of ben ik daar weer mis.
            Dan zal de dealer me voorgelogen hebben ofwa.
            Voor de rest blijft het een lelijke wagen en ja ook al is het een BMW.
            Maar ja ge moet da ook kunnen toegeven nie al wa BMW is is perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is een waarheid als een koe...
              Daar zit iets van in maar moet je dan anders voorkeur altijd de grond indrukken met BMW dit en dat.

Comment

Ik geloof toch ook dat de BMW 7-reeks zijn succes voor een niet te onderschatten deel dankt aan het feit dat het een Beemer is.
                Weer 't off-topic oprakelen ?

Effe verder op bouwen. Aangezien de '7 een Bimmer is (Beemers zijn moto's, auto's zijn Bimmers), wil dat zeggen dat 'ie 1. een magistrale motor heeft, 2. héél erg goed rijdt, 3. van nagenoeg perfecte kwaliteit is (buiten de elektronica gerekend, maar daar hebben alle huidige high-tech auto's last van), 4. opvallende en catchy styling en looks biedt, en 5. samengevat één van de beste auto's is die je op dit moment voor geld kan kopen.

En dat is wat z'n succes uitmaakt. Een '7 is misschien niet "mooi" zoals een oude Jaguar XJ, maar 'ie is mooi op vele andere manieren. Ik vind enkel z'n kop lelijk (ook na de facelift), z'n kont vind ik stoer, magistraal, imposant en mooi, yep. En als 'ie op 20" staat, witte pinkertjes heeft en in een mooie kleurencombo is gestoken, vind ik die auto ondertussen écht mooi. 't Is een design waar je aan moet wennen, en vele ander-merk-liefhebbers willen die auto de tijd niet gunnen om eraan te wennen.

De '7 is een fenomenaal succes, en allen die anders beweren hebben ongelijk.

Maar over looks, daarover valt niet te twisen. En als iemand de '7 niet mooi vindt (of ik de kleine Volvo's b.v.), dan is dat zo.

OT closed ?

Comment

Of ben ik daar weer mis.
                  Zeker!! Geen enkele constructeur is perfect. De BMW 7 was de eerste baanbrekende stijlrevolutie binnen het huis. Vele mensen waren 'geschokt' door de brede nieren, grote voorlichten en vooral de 'bult' die de koffer vormde.
                  Ondertussen, na goed 5 jaar, zijn de mensen er aan gewoon geworden. En toegegeven, de nieuwe wagens die volgden na de 7, waren minder schokkend voor het oog. Voor mij is de E60 nog altijd het hoogtepunt van de nieuwe stijl bij BMW, samen met de lekkere 6-reeks. Vreemd genoeg vinden de meeste mensen die laatste wel mooi, hoewel hij ook over zo'n bult als koffer heeft.

Ik persoonlijk vind de 7-reeks een fantastische auto. Ik verkies hem boven al zijn concurrenten, alleen maar omwille van zijn speciale looks.

But hey, it's a VOLVO-topic!

Comment

Seg, wat is dat hier ?

Np.
                    En België is de referentie ? In West-Europa verkocht de '7 op 4,5 jaar evenveel als de vorige '7 in gans z'n loopbaan. Dus ook in West-Europa (België incluis) is de '7 een succes. Nog nooit hebben de verkoopcijfers van een BMW toplimousine zo dicht bij die van de Mercedes-toplimousine gelegen. Ook bij de E38 niet die moest opboksen tegen de oude S-klasse, nickname "de tank", die ook als lelijk werd beschouwd maar verkocht als zoete broodjes.

Of ben ik daar weer mis.
                    Jammer genoeg wel ja.

Néén, je hebt gelijk : er worden serieuze kortingen gegeven op de '7. Maar dat is niet anders als vroeger, en evenmin anders als de vergelijkbare modellen bij andere merken. Audi geeft op de A8 minstens even grote kortingen (want die verkoopt beduidend minder goed, ook al is de auto minstens even goed en wordt 'ie als "mooi" omschreven hier op 't forum), Mercedes geeft op z'n S-klasse zelfs nagenoeg even grote kortingen (al liep die wel op z'n laatste beentjes nu, moet gezegd worden). En dan zwijgen we nog over de Phaeton en al dat Amerikaans en Japans gedoe ...

Belgen zijn érg behoudsgezinde mensen. Wij zien niet graag veranderingen (historisch gezien zijn we 2 keer zo getraind, op hardhandige manier), en dat weerspiegelt zich ook in mode, politiek, en onder andere ook auto's.

Wij Belgen hebben erg lang tijd nodig gehad om aan de '7 te wennen. In 't eerste jaar waren de cijfers lager dan ingeschat. BMW Belgium schatte de verkoop van de E65 op ongeveer anderhalf keer de verkoop van de E38, en ze verkochten maar 2/3 van de verwachtingen. Lees : even veel als de vorige '7 (die tot op 't einde van z'n loopbaan erg goed verkocht). En jaar na jaar is de verkoop van dat model toegenomen. Tegen eind dit jaar zijn er ook in België meer nieuwe '7 verkocht dan oude '7.

Dus "verkoopt voor geen meter" is zo fout als wat. Compléét het tegenovergestelde is het.

Corectie : die "verkoper" zal je waarschijnlijk onjuiste info hebben meegedeeld, ofwel heeft 'ie gezegd dat er grote kortingen op de '7 waren, en heb jij dat vertaald in een "de '7 verkoopt voor geen meter". That's all. Al het bovenstaande zijn feiten.

Voor de rest blijft het een lelijke wagen en ja ook al is het een BMW. Maar ja ge moet da ook kunnen toegeven nie al wa BMW is is perfect.
                    Jij vindt 'm lelijk, daarom is 'ie niet lelijk, immers jij bepaalt niet de smaak van de anderen.

Ik moet toegeven, ik had 'm ook liever anders gezien. Maar toch vind ik 'm mooi, voornamelijk door z'n imposante uiterlijk en z'n moeilijke karakter (qua looks dan), z'n rebelsheid vind ik aantrekkelijk.

Ik zit geregeld samen met de eigenaren van 2 grote BMW dealerships (vrienden-aan-huis), en tussen pot en pint zijn ook zij een beetje verwonderd dat de '7 zo'n succes is, ze hadden 't erger verwacht.

Comment

Of ben ik daar weer mis.

Straf, want een paar posts geleden zei je dit:

En ja mooi is voor iedereen anders.

'k Zou zeggen: argumenteer nu eens echt fatsoenlijk en zit niet te mekkeren of 't design. Maar dit is 'n topic over Volvo, dus ...

Comment

@ gTa:

Ik spreek niets van uw betoog over de 7-reeks tegen hé. Ik heb al laten weten dat ik zelf ook een 7-reeks zou kopen in deze prijsklasse en als het een wagen van dit formaat moet zijn. Ik heb ook al meermaals laten verstaan dat ik een auto voornamelijk op zijn kwaliteiten beoordeel. Het uiterlijk speelt een mindere rol.
                        Echter, als we het over rijkwaliteiten hebben, hebben we het ook over het merkimago van BMW. Veel mensen verwachten gewoon dat een BMW heel aangenaam rijdt, en daarom kopen ze dan toch liever een 7-reeks dan een S-klasse. Dus tóch weer die badge die voor veel mensen (niet-kenners) meespeelt.

En wat je over Volvo zegt, klopt ook: die wagens halen niet het rijgedrag van een BMW. Moesten ze sportiever zijn, ik zou ze ook leuker vinden, maar momenteel vind ik Volvo gewoon een saai merk (ondanks het moderne design), en dit op zowat elk vlak.
                        Last edited by Beta; 22/08/2005, 13:31.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                          Straf, want een paar posts geleden zei je dit:

'k Zou zeggen: argumenteer nu eens echt fatsoenlijk en zit niet te mekkeren of 't design. Maar dit is 'n topic over Volvo, dus ...
                          Als ge nog een beetje verder had gelezen had je dit niet moeten posten

En nu terug naar VOLVO

Comment

Als ge nog een beetje verder had gelezen had je dit niet moeten posten

En nu terug naar VOLVO

Ahum, dat was jouw voorlaatste post, en je laatste was zo onlogisch opgebouwd, dat ik 'm na 3 keer lezen nog niet snapte. Ja, wat doe je dan?

En de posts erna waren allemaal tegen jouw mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                              Ahum, dat was jouw voorlaatste post, en je laatste was zo onlogisch opgebouwd, dat ik 'm na 3 keer lezen nog niet snapte. Ja, wat doe je dan?

En de posts erna waren allemaal tegen jouw mening.
                              Ja spijtig dat ik me niet zo kan verwoorden als jou.
                              Maar ja ge kunt nie alles hebben

Comment

Echter, als we het over rijkwaliteiten hebben, hebben we het ook over het merkimago van BMW. Veel mensen verwachten gewoon dat een BMW heel aangenaam rijdt, en daarom kopen ze dan toch liever een 7-reeks dan een S-klasse. Dus tóch weer die badge die voor veel mensen (niet-kenners) meespeelt.
                                Ik verwonder me steeds weer over die gedachtenkronkels die jij hebt. Maar bon.

Als mensen puur om wille van het logo kopen, dan kan het hen niet schelen of 'ie goed rijdt of niet. Als ze BMW kopen omdat ze wéten dai 'ie goed zal rijden, dan vallen die mensen niet onder de (hoe werd 't ook alweer gezegd) badge snobs.

Badge snobs kopen een auto om wille van wat erop staat, de andere kopen een auto voor wat erin zit. Bij BMW heb je het grote voordeel dat je wéét dat wat erin zit, supergoed is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                  Bij BMW heb je het grote voordeel dat je wéét dat wat erin zit, supergoed is.
                                  Dit is exact wat ik bedoelde. OK, ik heb me teveel beperkt tot de rijkwaliteiten.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Nog effe aanvullen : 't zijn altijd de "tegenstanders" van het merk en de auto, en vooral zij die de fondsen niet hebben om er ooit mee te rijden, die 'm niet mooi noemen, of lelijk noemen. Er is een gedeelte BMW-klanten dat bij de lancering van de huidige '7 'm niet moest, maar dat is een uiterst klein percentage. De '7 is gewoonweg een succes van knalformaat.
                                    Dit is gewoonweg prietpraat.
                                    Maar ja , zeg niks verkeerd over BMW, o nee.......
                                    Jouw belachelijke argumenten van de "fondsen", daar kots ik van ...
                                    En bij ons noem ik nog altijd België...

En dan heb je er nog niet mee gereden...
                                    Toch wel !

En , by the way , de S40 en V50 verkopen schitterend, dus zo lelijk zijn die ook weeral niet als je alleen al de verkoop bekijkt.
                                    En zo mooi is de C70 (on topic).
                                    Last edited by ; 22/08/2005, 14:10.

Comment

ik stel voor dat we het hier bij laten en terug naar de C70 gaan?

anders zie ik me genoodzaakt te zijn, pseudo-mod te spelen en in feedback te gaan klagen
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Prietpraat is het geenszins, verre van zelfs. Ik heb 'es een marktonderzoeksdossier gezien (mogen doorbladeren) van de BMW '7 (wel vorig model, niet het huidige), en daar zitten ook sociologische onderdelen in. Je houdt je niet voor mogelijk wat allemaal wordt onderzocht. Het is trouwens nagenoeg altijd zo : auto's die duidelijk niét tot het budget van een testpersoon behoren, worden erg vaak niet "naar waarde" geschat maar om persoonlijk subjectieve redenen "minder" gewaardeerd. Mooiste voorbeeld : "zinloze vervuilende SUV's", "een E-klasse is ook groot en snel genoeg een S-klasse is voor zij die willen opvallen", "waarom een Porsche kopen als je met je vriendin en de hond ook met een Golf rond kan komen" ...

... en daar hoort hetgeen ik vertelde en jij niet wil onderschrijven (hoef je niet voor mijn part, maar 't is wel zo), zéker bij. Een "dubieuze" styling van de topauto van merk X, wordt door de tegenhangers van merk X, en zeker zij die die topauto niét kunnen aanschaffen, overmatig als "lelijk" bestempeld. Altijd zo geweest, zal altijd zo zijn.

Enfin.

Inderdaad, de S40 en V50 verkopen schitterend. Terecht ook, 't zijn verdorie goeie auto's. Heb 'n V50 T5 AWD testgereden, nog niet zo lang geleden. 'n Zondagvoormiddag, gedurende een uurtje of 3 (paar keer over en weer van en naar Knokke, en nog wat rondrijden). Erg goeie auto, best snel (al zou je 'm z'n volle vermogen niet geven), aangenaam interieur en plezierig weggedrag.

Comment

bron : volvocars.pr
                                          Last edited by ; 22/08/2005, 15:31.

Comment

Working...
                                          X