Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Volvo C70

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
    Dit is belachelijk.
    Volvo is het enige merk met een eigen stijl, zonder gepikte designelementen van andere merken.
    Of elk model daarom geslaagd is , is iets anders.

Hun prototypes kennen daarenboven qua design geen gelijken.
    Beste jwv50, dit is een discussie waar je nooit uit komt. Wat iemand grijs vind, is gewoonlijk dat wat hem/haar persoonlijk niet opvalt op straat omdat het niet in zijn/haar smaak valt. Wat in je smaak valt, merk je veel sneller op dan wat je niets zegt. Dit is zo met auto's en dit is zo met vrouwen .
    En smaken verschillen nu eenmaal, en het is dus altijd fout te zeggen "X is een grijze muis etc...".
    Men kan hoogstens zeggen: "Ik vind dat X een grijze muis is..." en daar houdt het op.

Ik vind zo ook bv. dat Volvo absoluut geen grijze muis is, maar het vorige S- en V40 model lag me meer qua design dan de huidige S40, V50 en C70.
    Maar ik vind ze ook bv. nog altijd oneindig veel mooier en dan wat men tegenwoordig bij BMW bij elkaar tekent. Wat me bij Mercedes de laatste jaren doet, vind ik dan weer wel knap... enz.

Comment

• VOLVO ??? Mja ... wat kan ik daarover zeggen. Elk model zegt mij niks behalve de XC90 (k'ben bezig met de aankoop van een SUV voor volgende jaar). Helaas heeft die XC90 dan ook weer bumpers die niet gelakt zijn ... maar soit ... ik vind ne mooi SUV maar wanneer ik erover spreek met mijn vrienden (vrouw inclusief), blijkt weer hoe 'minder mooi' zij het model vinden tov de anderen (X5, ML, enz.).
      Ik heb wel de indruk dat de Volvo's goedkoper zijn tov BMW's, VW's, enz.

Wat mij wel opvalt is dat men echte VOLVO-families heeft ... de papa en mama hebben ne VOLVO al gans hun leven, zoonlief heeft ne VOLVO (al dan niet nieuw maar toch ne VOLVO). Ik weet het niet zeker maar ik denk dat zo'n families met hunne VOLVO's zekerheid en ingetogenheid willen uitstralen en zich ongemakkelijk voelen in 'uitblink'-merken zoals BMW en Mercedes.
      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO
        VOLVO ??? Mja ... wat kan ik daarover zeggen. Elk model zegt mij niks behalve de XC90 (k'ben bezig met de aankoop van een SUV voor volgende jaar). Helaas heeft die XC90 dan ook weer bumpers die niet gelakt zijn ... maar soit ... ik vind ne mooi SUV maar wanneer ik erover spreek met mijn vrienden (vrouw inclusief), blijkt weer hoe 'minder mooi' zij het model vinden tov de anderen (X5, ML, enz.).
        Ik heb wel de indruk dat de Volvo's goedkoper zijn tov BMW's, VW's, enz.

Wat mij wel opvalt is dat men echte VOLVO-families heeft ... de papa en mama hebben ne VOLVO al gans hun leven, zoonlief heeft ne VOLVO (al dan niet nieuw maar toch ne VOLVO). Ik weet het niet zeker maar ik denk dat zo'n families met hunne VOLVO's zekerheid en ingetogenheid willen uitstralen en zich ongemakkelijk voelen in 'uitblink'-merken zoals BMW en Mercedes.

Comment

• Een klasse-bak? Ja, maar ook ne vierkante bak. Het viel mij wel op dat bestuurders van zo'n wagens van hogere leeftijd waren/zijn.
          Veel liever een mercedes E-klasse of bmw-5 dan.

Comment

• Die XC90 heeft dus zo zwaar een kikkersmoel he

Comment

• Bah, zo'n 960 of S90 vind ik maar zo-zo hoor, en dan heb ik het dus eens niet over het design (wat ik overigens best kan smaken ).

'k Heb namelijk ooit eens zo een 960 als vervangwagen gehad, 't was een wagen van '93-'94 schat ik.
              Die 2.5 daarin ging lekker vooruit hoor, maar wat een akelig gevoel had die achterwielaandrijving zeg . Bij iet of wat gas geven voelde je de voorsteven zo "opstijgen"; da's dus echt allesbehalve aangenaam rijden, vind ik.
              Nu, 'k reed toen wel nog met een "L", maar zelfs nu zou ik het maar "vies" vinden.

Met een ook als vervangwagen dienende 740 had 'k hetzelfde gevoel, maar die auto stamt nog uit een ander tijdperk natuurlijk.
              Life's too short. Not to. Live it.
              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                Die XC90 heeft dus zo zwaar een kikkersmoel he

kwakmakak, kwakmakak, kwakmakak, ....

Comment

Dit is belachelijk.
                  Volvo is het enige merk met een eigen stijl, zonder gepikte designelementen van andere merken.
                  Of elk model daarom geslaagd is , is iets anders.

Hun prototypes kennen daarenboven qua design geen gelijken.
                  De fameuze Audi-rooster gebruikte Volvo al veel langer in het verleden. Ik vind het jammer dat Duitse merken (en dan vooral het Audi en BMW) hier meer aandacht krijgen dan andere merken.

Comment

• Ik vind dat Volvo de laatste jaren een serieuze positieve evolutie heeft doorstaan. Dat is destijds begonnen met de 850 GLT. De nieuwe C70 heb ik kunnen bewonderen in Frankfurt op de IAA. Ik vind het een prachtige wagen.

Als ik naar de foto's kijk van de nieuwe G-klasse van Mercedes, vind ik dat deze bekeken vanuit bepaalde hoeken zelfs gelijkenissen vertoont met de Volvo XC90.

Wie deelt deze mening met mij?

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Het voorspatbord en de motorkap vormt een beetje dezelfde hoek, ja ... maar zo lijkt elke auto op een andere hè
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ik vind toch dat de algemene lijn een beetje gelijkt op de Volvo XC90. Niet enkel de voorkant, maar ook de zijkant tot en met de achterste deuren. Die typische 'schouderwelving' van Volvo vind je ook hier duidelijk terug...

Let op. Ik wil hierbij geen kritiek uiten, want ik vind zowel de Volvo als de Mercedes G prachtige wagens. Ik heb deze gelijkenis enkel aangehaald om te laten zien dat de huidige Volvo's zeer modern zijn van vormgeving en dat zelfs Duitse constructeurs hierop gaan lijken...

Dit is natuurlijk goed voor het imago van Volvo. Toch zullen hun verkoopscijfers hier in België ver onder die van de vergelijkbare Duitse concurrenten blijven... helaas...
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Ik vind dat Volvo de laatste jaren een serieuze positieve evolutie heeft doorstaan. Dat is destijds begonnen met de 850 GLT. De nieuwe C70 heb ik kunnen bewonderen in Frankfurt op de IAA. Ik vind het een prachtige wagen.

Als ik naar de foto's kijk van de nieuwe G-klasse van Mercedes, vind ik dat deze bekeken vanuit bepaalde hoeken zelfs gelijkenissen vertoont met de Volvo XC90.

Wie deelt deze mening met mij?

Achterkant trekt er helemaal niet.
                          Toch alle respekt voor de XC90.

Comment

• Graag terug on-topic.
                            Het gaat hier wel degelijk om de nieuwe C70.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                              Wat hij gewoon wil zeggen is dat de vorige C70 een mooie, statige wagen was, waar ik ook wel een liefhebber van was.

Die wagen was een geheel apart model dat aan het einde van het gamma stond. Wat hebben ze nu gedaan, een coupé met de neus van een S40. Het statige, het aparte is er deze maal af ...

Ik heb hem al gezien in Frankfurt, en ben er niet gek van
                              idd. iedereen maakt schrijffouten dat is het leuke aan woede hebben bij het zien van een wagen.

Deze wagen,schepsel is de label C70 onwaardig. Je kon er gerust C50 op plakken en hij zou even goed verkopen en geen kat zou klagen over dat de wagen zich slecht positioneert.

Die C70 heeft de neus van de S40, het interieur van de S40,... Het is gwn een S40. Je kan hem dan toch niet gaan klasseren tussen de 60 en de 80.

ALs je kijkt naar de scoopfoto's van de nieuwe S80. Je had gerust die neus kunnen nemen en de achterkant van het concept kunnen behouden.

De oude, echte C70 was gewoon een klasse appart met een tijdloze lijn. Het combineerde een meer statisch blokkerige voorkant met een zeer afgeronde en verfijnde achterkant.
                              Hoe je het draait of keert die nieuwe C70 zal niet tijdloos zijn.

Stel je gewoon eens voor. de 6reeks van bmw met de neus van de 1 reeks en het interieur van de 1 reeks.

Comment

• Die laatste situatieschets loopt zo mank als iets. De nieuwe C50 of C70 situeert zich qua grootte tussen de S40 en de S60, waarom zou die dan niet het overigens prachtige interieur van de S40 mogen lenen? De 6 reeks daarentegen situeert zich tussen de 5- en de 7-serie. Ik zou het niet zo erg vinden moest de 6 het interieur van de 5 meekrijgen want het zijn allebei klassevolle interieurs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fenix4life
                                  idd. iedereen maakt schrijffouten dat is het leuke aan woede hebben bij het zien van een wagen..
                                  Zulk persoon ben ik nog nooit tegengekomen.
                                  Wie wordt er nu woest bij het zien van een auto ?

Oorspronkelijk geplaatst door fenix4life
                                  Deze wagen,schepsel is de label C70 onwaardig. Je kon er gerust C50 op plakken en hij zou even goed verkopen en geen kat zou klagen over dat de wagen zich slecht positioneert.
                                  Wat is nu eigenlijk jouw probleem ? Is C70 nu al een label ?

De oude, echte C70 was gewoon een klasse appart met een tijdloze lijn. Het combineerde een meer statisch blokkerige voorkant met een zeer afgeronde en verfijnde achterkant.
                                  Hoe je het draait of keert die nieuwe C70 zal niet tijdloos zijn.
                                  Wat is tijdloos ? Jij gaat dat hier even vertellen ? Niks is tijdloos !
                                  De massaal positieve reacties op deze C70 (ook op dit forum) zetten jouw beweringen hier in de schaduw.

Stel je gewoon eens voor. de 6reeks van bmw met de neus van de 1 reeks en het interieur van de 1 reeks.
                                  Sorry, van de 3-reeks bedoel je, want Volvo beschikt niet over zo een klein wagentje als de 1. En ja , dat interieur van de 6 heeft wel heel wat trekken van de 3...

Comment

• What the hell is wrong met de zoekfunctie ?

Ik zocht naar dit topic met de uitgebreide zoekfunctie, met als zoekterm "Volvo", aangevinkt 'enkel in titel zoeken', en zoekbereik 'Nieuwe auto's'. En toch vindt 'ie 't niet.

Vreemd...

- edit -

Typfoutje weggewerkt.
                                    Last edited by ; 07/12/2005, 13:00.

Comment

Wat is tijdloos ? Jij gaat dat hier even vertellen ? Niks is tijdloos !
                                      De massaal positieve reacties op deze C70 (ook op dit forum) zetten jouw beweringen hier in de schaduw.
                                      tijdloos = klassiek

kijk naar de megane. Wanner hij uitkwam was hm modern na met moeite 1 jaar is hij al stokoud als je hem ziet. Zelfde trouwens met de avantime. Futuristisch was hij. Als ik hem nu zag zag het er echt stokoud uit.
                                      Futuristische wagens verouderen zeer snel deze zijn namelijk tijd en maatschappij gebonden.

een meer klassieke, tijdloze stijl gaat door de tijden heen. Ok het is nooit nieuw wanneer het uitkomt maar het wordt quasi nooit oud.

Wat gaan ze anders doen de neus van de S40 een SUV maken en XC90 noemen. Dat kan gewoon niet. Er was sprake van een kleinere cabrio en iedereen was zeker dat het een C50 ging zijn want hm zou S40 based zijn. Maar ze plakken er gwn wilde weg C70 erop omdat dat model al bestond. Dat vindt gwn een missplaatse reden.

Neem gwn een foto van de S60 verklein hem een beetje en werk de achterdeur weg en dan heb je een waardige C70.
                                      Last edited by ; 07/12/2005, 13:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fenix4life
                                        tijdloos = klassiek

kijk naar de megane. Wanner hij uitkwam was hm modern na met moeite 1 jaar is hij al stokoud als je hem ziet. Zelfde trouwens met de avantime. Futuristisch was hij. Als ik hem nu zag zag het er echt stokoud uit.
                                        Futuristische wagens verouderen zeer snel deze zijn namelijk tijd en maatschappij gebonden.

een meer klassieke, tijdloze stijl gaat door de tijden heen. Ok het is nooit nieuw wanneer het uitkomt maar het wordt quasi nooit oud.

Wat gaan ze anders doen de neus van de S40 een SUV maken en XC90 noemen. Dat kan gewoon niet. Er was sprake van een kleinere cabrio en iedereen was zeker dat het een C50 ging zijn want hm zou S40 based zijn. Maar ze plakken er gwn wilde weg C70 erop omdat dat model al bestond. Dat vindt gwn een missplaatse reden.

Neem gwn een foto van de S60 verklein hem een beetje en werk de achterdeur weg en dan heb je een waardige C70.
                                        De definitie van tijdloos is : "geen tijd kennend, niet aan tijd gebonden" (volgens Van Dale).
                                        Tijdloos is zeker niet klassiek.
                                        Elke auto is aan een tijd gebonden.
                                        Voorts zijn het allemaal jouw individuele interpretaties.
                                        Als ze bij Volvo deze wagen C70 noemen, wat is daar nu misplaatst aan. Het is toch hun zaak, al noemen ze hem C90, daar doen ze toch niemand kwaad mee, en of jij dat nu logisch vindt of niet, wat maakt dat voor hun uit , of dat nu voor jou kan of niet ?

Comment

• Uiteindelijk heeft jwv50 gelijk, maar ik denk dat 'ie ook niet zal ontkennen dat er voor de naam voor deze CC terecht kan worden getwijfeld tussen C50 en C70. Eerst zou de Volvo zelfs C50 worden genoemd, maar net om wille van positioneringsredenen kreeg 'ie 40% opslag.

Met het getalletje 50 zou 'ie zich op het niveau van de V50 en de S60 hebben gezet, twee auto's die erg vaak vergeleken worden met de Audi A4 en BMW '3. De nieuwe Volvo CC is dan ook de perfecte concurrent voor b.v. de BMW '3 cabrio. Ze zitten in dezelfde klasse.
                                          Met het getalletje 70 echter, verheft 'ie zich (althans toch van naam) op het niveau van de V70 en bijna de S80. Die auto's worden steevast vergeleken met een Audi A6 of een BMW '5 of een Mercedes E-klasse. Dat wil dus zeggen dat Volvo wil dat hun nieuwe CC zich beter thuis zou voelen naast een A6 Coupé (stel nu effe...) of een Mercedes-Benz E-klasse cabrio (zoals die vroeger bestond), of ja zelfs bijna een BMW '6 cabrio.

En daar zit 't 'm een beetje verkeerd. Ik begrijp waarom Volvo het doet, en ik zal er zéér zeker niet over vallen ... maar de naam C70 is ook naar mijn gevoel een beetje van "ach, stoefer" en C50 ware correcter geweest.

Maar 't belangrijkste is : 't is een écht knappe auto !!

En wat betreft dat andere belangrijke ...

*doet érg hard z'n best om z'n mond te houden*

(insider)

Comment

Working...
                                          X