Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Er zullen vier motoren worden aangeboden, uiteraard komt er een turbodiesel in de Jag, een 2,7-liter V6 (210 pk) wel te verstaan. Verder zijn er benzinemotoren: een 3.0-liter V6 (240 pk), een 4.2-liter V8 (300 pk) en een 4.2-liter supercharged V8 met 420 pk. Deze laatste zou in 5,1 seconden naar de 100 kunnen sprinten, de diesel doet het ongeveer in 7,9 seconden.
Ik ben enigzinds teleurgesteld over het design van deze wagen. Jaguar kon 2 "succesvolle" paden opgaan: Houden bij het oude, vertrouwde design, of kiezen voor de shocktherapie met een hypermodern design.
Het prototype deed het laatste vermoeden, maar nu blijkt er enkel een lauw, haast saai afkooksel over te blijven. Moet deze wagen (samen met de XK) Jaguar gaan redden?
Motorisaties lijken op het eerste zicht +- die van de vorige generatie. Of ben ik fout?
Mijn mening? Not my cup of tea. Moet hem eens in een andere kleur en in het echt zien. Ik vind het niet echt Jaguar, vooral niet het interieur. Het exterieur vind ik een kopie van de overigens mooiere Lexus GS...
Ik ben enigzinds teleurgesteld over het design van deze wagen. Jaguar kon 2 "succesvolle" paden opgaan: Houden bij het oude, vertrouwde design, of kiezen voor de shocktherapie met een hypermodern design.
Het prototype deed het laatste vermoeden, maar nu blijkt er enkel een lauw, haast saai afkooksel over te blijven. Moet deze wagen (samen met de XK) Jaguar gaan redden?
Motorisaties lijken op het eerste zicht +- die van de vorige generatie. Of ben ik fout?
Nee, je hebt volkomen gelijk. Jaguar maakt al 10 jaar dezelfde motoren.
Euh...mijn eerste indruk is niet meteen verpletterend. Vooral de voorkant is gedurfd en misschien daardoor ook iets te druk? De vormgeving van de voorste lichtunits vraagt gewenning. En het interieur straalt zo op het eerste zicht weinig verfijning uit...
Lelijke velgen trouwens op deze foto's.
Ach, wachten op meer foto's en combinaties zal al helpen denk ik. Het is ook het nieuwe gezicht van Shaguar dus dat vraagt eveneens gewenning.
Vooraan leg ik onbewust autmatisch de link met de Hyundai Coupé van het vorige model.
Qua motorisaties komen er wel degelijk nieuwe motoren! Zo zou de 2.7d vernieuwd worden en 3.0d geworden zijn. Hoop ergens ook dat de V8 diesel die nu in de Range Rover zit ook in deze Jaguar wordt gelepeld, zou dik in orde zijn... En qua benzinemotoren hebben ze een degelijk alternatief t.o.v. concurrentie dus waarom wijzigen? :s Denk eerlijk gezegd dat hij in het echt vele malen mooier zal zijn dan zoals hij wordt getoond op foto! Had ik ook bij de nieuwe XK, nonkel heeft deze pas gekocht en op foto vind ik het nog altijd geen echte "waw" auto, maar als je ernaast staat... Héél wat anders! (Vind dat de nieuwe maserati GT dat ook heeft, op foto mooi maar niet super. Maar in het echt gaat hij volgens adembenamend ogen...)
JaguarDrive Selector: een unieke draaiknop waarmee de gewenste transmissiestand kan worden geselecteerd: Park, Neutral, Drive of Sequential. Indien de motor uitgeschakeld wordt, zakt de draaiknop naar beneden en ‘verdwijnt’ dan in de middenconsole. Bij (her)starten van de motor rijst de knop dan weer omhoog
hoe cool is dat niet!!!!
net als dit
‘surprise and delight’ ventilatieroosters. Is de motor uitgeschakeld, dan zijn de roosters verborgen achter een afdekplaatje, maar zodra er gestart wordt, komen de openingen tevoorschijn. vetjesss...
en dan nog dit
JaguarSense gekregen en zorgt er voor dat slechts kort aanraken voldoende is om de binnenverlichting te activeren en/of om het dashboardkastje te openen.
dat zijn snufjes waar de Jann wel voor te vinden is hoor!!!
JaguarDrive Selector: een unieke draaiknop waarmee de gewenste transmissiestand kan worden geselecteerd: Park, Neutral, Drive of Sequential. Indien de motor uitgeschakeld wordt, zakt de draaiknop naar beneden en ‘verdwijnt’ dan in de middenconsole. Bij (her)starten van de motor rijst de knop dan weer omhoog
hoe cool is dat niet!!!!
net als dit
‘surprise and delight’ ventilatieroosters. Is de motor uitgeschakeld, dan zijn de roosters verborgen achter een afdekplaatje, maar zodra er gestart wordt, komen de openingen tevoorschijn. vetjesss...
en dan nog dit
JaguarSense gekregen en zorgt er voor dat slechts kort aanraken voldoende is om de binnenverlichting te activeren en/of om het dashboardkastje te openen.
dat zijn snufjes waar de Jann wel voor te vinden is hoor!!!
Inderdaad zeer leuke James Bond snufjes, maar ik heb ze niet nodig in mijn wagen, laat staan dat ik ervoor wil betalen! (Hoe vaak zit je in je wagen met uitgeschakelde motor?)
Inderdaad zeer leuke James Bond snufjes, maar ik heb ze niet nodig in mijn wagen, laat staan dat ik ervoor wil betalen! (Hoe vaak zit je in je wagen met uitgeschakelde motor?)
om 1 of andere bizarre reden doet de snuit mij aan ne Hyundai denke. Der zit precies zoiets Koreaans in. De achterzijde vindt ik wel zeer knap! Het interieur kan mij ni echt bekoren, is ni echt mijne smaak.
Comment