Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk Berichten
    Een X-type heeft ook een andere afstelling als een Mondeo hoor. Zo zijn bv de injectietijdstippen van de dieselmotor gewijzigd voor het geluidsniveau.
    Ja, maar de X-type is binnenin zo plastiekerig dat je er treurig van wordt ... 't is te zeggen, als je het merk Jaguar in je hart draagt en je je dan realiseert dat je in een auto zit die die merknaam ook draagt.

    De X-type rijdt niet bijster leuk (zeker de FWD niet, die rijdt zelfs ongeïnspireerd en saai), is te klein (zelfs vooraan is 't nipt), en vooral ondermaats afgewerkt (de plastics vooral). Hij is de naam Jaguar niet waard, vind ik. Op geen enkele manier.

    Los daarvan: 't is geen slechte auto. Ford maakt geen rommel, en Jaguar onder Ford eigenlijk ook niet. Er is alleen een gigantisch imago-probleem, en die huidige modellen kunnen daar niks aan veranderen, integendeel ze verergeren 't alleen maar... Toevoeging: ik lieg, de XJ is niet mis (een beetje te groot om elegant te zijn, maar zeker vedienstelijk), en de XK is zeker ook geen lelijke auto (alleen faalt 'ie hard bij 't uitstralen van het Jaguar-imago omdat 'ie helemaal Aston Martin oogt).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
      Dat ding gaat zo hard crashen...

      in de verkoopcijfers
      Dat heb ik niet gezegd. 't Kan verkeren, en per slot van rekening draagt dit ding wél het Jaguar-logo én is 'ie helemaal zo duur niet. En het gehalte badge-buyers vergroot elke dag, er is dus zeker een markt voor.

      Comment


      • Die afwerking is zo slecht niet vind ik. Het is mischien niet DE norm,maar af en toe laten de Duitsers ook wel eens steken vallen. Een ander voorbeeld is de Rover 75. In 1998 was dat naar mijn mening een zeer goede wagen met een uitmuntende (beter als bv de toenmalige A4) afwerking en hij sloeg niet aan en werd volledig overschaduuwd door de bar slecht afgewerkte Alfa 156. What's in a name....

        Comment


        • Rover 75. Ik vond die kar altijd iets speciaals hebben. Het kleine broertje van de S-type voor mij.

          Comment


          • True. Ik spiegel 't altijd aan wat er naar mijn gevoel onder het Jaguar-logo zou moeten zitten. Ik zei 't al: los daarvan is de X-type geen slechte auto. Alleen verdient 'ie de Jaguar-badge niet (imo). Het is hoogstens een matige middenklasser, van het allooi van een Vectra of een Laguna. Ik vind de (vorige) Ford Mondeo trouwens qua afwerking zeker niet minder goed dan de X-type, en in de beter uitgeruste uitvoeringen oogde de Mondeo binnenin zelfs edeler dan de Jag maar da's dan weer persoonlijk.

            En geen enkel merk levert vandaag nog écht goeie interieurkwaliteit. De drie Duitse titanen, de Zweedse runners-up, de Fransen, de Italianen : allemaal lijden ze hedentendage onder de kostenbesparingen. Zeker bij die Duitsers valt het op, b.v. BMW dat de hoogste toppen scheerde met de E38/E39, is achteruit gegaan. Mercedes was vroeger ongenaakbaar, en leverde fantastische kwaliteit, maar moest 10 jaar geleden al zwaar in de kosten snijden en dat is eraan te zien, aan bepaalde modellen, maar 't is terug wat verbeterd. En Audi, dat van zeer ver komt, gestaag gewerkt heeft, zit nu duidelijk mee op het hoogste plateau. Audi wordt vandaag de hemel ingeprezen als zou het een zoveel betere kwaliteit hebben dan al de rest, maar dat is imo verkeerd: ook bij Audi vind je duidelijk aanwijzingen van kostenbesparende maatregelen (softlack bladert af, zeer goedkope kunststoffen daar waar je niet onmiddellijk/continu naar kijkt, zeer goedkope tapijtstoffen, besparing op bekleding van holtes en vakken, ...), net zoals bij Mercedes of BMW. Ik vind persoonlijk de beste afwerking in bij de "massaconstructeurs" nog altijd terug bij Lexus. Oké, ook elk model daar heeft z'n "fouten" (zoals het microgolfovenklokje in de IS), maar qua materiaal- en afwerkingskwaliteit zet ik Lexus boven de drie Duitse premiummerken. En ik denk dat je dat mag uitbreiden naar kwaliteit in het algemeen, en de pechstatistieken ondersteunen dat ook gedeeltelijk.
            Saab heeft imo nooit op het niveau gestaan van die drie Duitse premiummerken, maar dat hoeft niet meteen want Saab teert nog altijd op zijn "anders" imago, en daar hoort bij hoe een Saab binnenin is. Ik kan er 'm niet voor met de vinger wijzen. Volvo (en sommige aanhangers) pretenderen soms dat "hun" Zweedse merk even goed, of zelfs boven de Duitse drie staat, maar dat vind ik ook pertinent onjuist. Volvo biedt qua interieurkwaliteit zeker een hoge standaard, maar doet het zeker niet beter dan z'n Duitse concurrenten. In een C30/S40/V60/C70 vind je véél meer kostenbesparende maatregelen dan in een vergelijkbare A4 of '3 of C, en de koele/kale uitstraling van die modellen binnenin helpen dat alleszins niet. De grotere Volvo-modellen zet ik wel op gelijke voet met hun Duitse pendanten. Zeer goeie auto's, en een correcte afwerkingsgraad.



            Bon, ik wijk af.

            'k Ga trouwens uitloggen, er ligt een boek op me te wachten en ik heb zin om me in m'n bad te nestelen, met een glas wijn binnen handbereik, en een boek te lezen.

            Comment


            • En aan dat meelezend vriendje van Matthieu: you're pathetic.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Dat heb ik niet gezegd. 't Kan verkeren, en per slot van rekening draagt dit ding wél het Jaguar-logo én is 'ie helemaal zo duur niet. En het gehalte badge-buyers vergroot elke dag, er is dus zeker een markt voor.
                En 't ziet er goed en degelijk afgewerkt uit!

                Comment


                • Ja? Ik vind van niet.

                  Comment


                  • Seg Gilles, 'k heb een vraagje over 't interieur van de XF en aangezien jij de wagen reeds in real life gezien hebt ..

                    Welk materiaal hebben ze gebruikt boven het hout en onder het leder (de bovenkant van het dashboard)?



                    Dus dat 'grijze-zilvere', lijkt op alu of is 't plastiek/kunstof?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                      Seg Gilles, 'k heb een vraagje over 't interieur van de XF en aangezien jij de wagen reeds in real life gezien hebt ..

                      Welk materiaal hebben ze gebruikt boven het hout en onder het leder (de bovenkant van het dashboard)?



                      Dus dat 'grijze-zilvere', lijkt op alu of is 't plastiek/kunstof?
                      Hoe triestig is dat interieur nu?

                      Comment


                      • 't Valt me nu eigenlijk pas écht op hoe triestig dat interieur gestyled is..

                        'k Heb altijd al een zwak gehad voor Amerikanen maar to be honest: ik vind dit interieur van de '09 Lincoln MKS er 'leuker' uitzien. (niet zozeer 'mooier' maar 't heeft meer ziel, en 't is typisch Amerikaans.. )

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                          't Valt me nu eigenlijk pas écht op hoe triestig dat interieur gestyled is..

                          'k Heb altijd al een zwak gehad voor Amerikanen maar to be honest: ik vind dit interieur van de '09 Lincoln MKS er 'leuker' uitzien. (niet zozeer 'mooier' maar 't heeft meer ziel, en 't is typisch Amerikaans.. )

                          Ik vind dit kunnen juist omdat het een Amerikaanse bak is maar op een Jaguar kan dat toch écht niet.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Omdat een keyless-systeem nogal nutteloos zou zijn mocht je toch nog je sleutel in het contactslot zou moeten steken om de motor te starten. Denk 'es na voor je iets zegt.
                            Ik spreek hier niet over het keyless systeem, maar het standaard systeem dat je krijgt als je pakweg een standaard 5-reeks besteld.
                            Die heeft toch ook een startknop? En daar moet je toch ook eerst de sleutel in een gleuf steken?
                            Ik vind dit dus ook een nutteloos gadget !

                            Comment


                            • ja man,om eerlijk te zijn vind ik een X-type toch echt niet slecht afgewerkt hoor.

                              Maar zoals ik al zei: het maakt voor de cijfers niet uit hé. De zeer solide Rover 75 werd gemaakt door de (eerlijk is eerlijk) rammel 156

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES Bekijk Berichten
                                Ik spreek hier niet over het keyless systeem, maar het standaard systeem dat je krijgt als je pakweg een standaard 5-reeks besteld.
                                Die heeft toch ook een startknop? En daar moet je toch ook eerst de sleutel in een gleuf steken?
                                Ik vind dit dus ook een nutteloos gadget !
                                Zoals ik al zei: die knop is nodig wanneer je de optie keyless entry (of is dat van Benz? ) neemt, en als 'ie daar dan toch al zit, waarom zou je dan nog extra kosten maken om dat systeem helemaal weg te laten bij de auto's waar die optie niet wordt besteld?

                                Het is net hetzelfde als "waarom zit er op mijn E39 520d met enkel elektrische ruiten vooraan zo'n lang paneeltje voor de ruiten te bedienen, ik heb geen elektrische ruiten achteraan en dan is dat te lange paneeltje, omdat er maar 2 ipv. 4 knoppen in zitten, lelijk, ik had graag een kort paneeltje gehad!" of "waarom zit er een zichtbaar rondje in m'n zetelbasis, ik heb geen elektrische lendensteun besteld en ik heb dus daar geen knopje, maar dan wil ik ook dat uitsparingske waar normaal die knop dan zou gezeten hebben, niet zien!" of "kijk ik heb geen xenon en geen koplampsproeiers, waarom zit er in mijn bumper dan ook zo'n paneeltje alsof ik wel koplampsproeiers heb, da's dwaas!" en zoveel andere zaken.

                                Da's nou toch zo moeilijk niet?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk Berichten
                                  De zeer solide Rover 75
                                  Ik heb daar geen cijfers van, o.i.d., maar was het niet zo dat de Rover 75 wel proper was afgewerkt, maar toch voor de rest wel een "miseriebeestje" was, met veel kleine kwaliteitsprobleempjes? Een rammeltje, een kraakje, een elektronicabugje, ... een echte Engelsman dus? I don't know, hè, maar 'k meen toch ooit zoiets te hebben gelezen. En als dat zo is, dan moeten we daarvoor wel boos naar BMW kijken uiteraard, zij hadden 't toen voor het zeggen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    Seg Gilles, 'k heb een vraagje over 't interieur van de XF en aangezien jij de wagen reeds in real life gezien hebt ..

                                    Welk materiaal hebben ze gebruikt boven het hout en onder het leder (de bovenkant van het dashboard)?



                                    Dus dat 'grijze-zilvere', lijkt op alu of is 't plastiek/kunstof?
                                    Effe foto's van Frankfurt erbij halen. Ik meen me te herinneren dat 't gespoten plastic was, een soort van metaal-imitatie.

                                    Comment


                                    • Hebbes, crappy foto's want met GSM genomen, de batterij van m'n digicam was op voor we rond waren met alle merken te bezoeken.

                                      Anyhow, 't geeft een idee van de Amerikaantjespleasingheid, en je ziet ook op 2 foto's wat voor materiaal het is. 't Is een kunststof met een patroontje in, zodat 't wat op machined alu lijkt. Misschien is het dat wel, ik herinner 't me niet zo goed meer, maar 'k was in ieder geval zwaar teleurgesteld in de materiaalkwaliteit, de looks en de afwerking van de twee XF die daar op 't salon stonden.
                                      Last edited by ; 30/05/2009, 15:25.

                                      Comment


                                      • My God 't is echt om te:

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Zoals ik al zei: die knop is nodig wanneer je de optie keyless entry (of is dat van Benz? ) neemt, en als 'ie daar dan toch al zit, waarom zou je dan nog extra kosten maken om dat systeem helemaal weg te laten bij de auto's waar die optie niet wordt besteld?

                                          Het is net hetzelfde als "waarom zit er op mijn E39 520d met enkel elektrische ruiten vooraan zo'n lang paneeltje voor de ruiten te bedienen, ik heb geen elektrische ruiten achteraan en dan is dat te lange paneeltje, omdat er maar 2 ipv. 4 knoppen in zitten, lelijk, ik had graag een kort paneeltje gehad!" of "waarom zit er een zichtbaar rondje in m'n zetelbasis, ik heb geen elektrische lendensteun besteld en ik heb dus daar geen knopje, maar dan wil ik ook dat uitsparingske waar normaal die knop dan zou gezeten hebben, niet zien!" of "kijk ik heb geen xenon en geen koplampsproeiers, waarom zit er in mijn bumper dan ook zo'n paneeltje alsof ik wel koplampsproeiers heb, da's dwaas!" en zoveel andere zaken.

                                          Da's nou toch zo moeilijk niet?
                                          U begint weer over iets helemaal anders. Vroeger was die knop er toch niet en kon je toch ook een key-less systeem nemen? Dat ze het dan oplossen zoals bij Audi of Mercedes, want die knop bij BMW vind ik goedkoop ogen. Da's mijn mening.
                                          Last edited by ; 29/12/2007, 20:20.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X