Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
    Ik denk dat niemand zijn chiptuning bij de verzekering aangeeft
    *aanwezig*

    (eerlijk waar)

    M'n huidige is nog niet gechipt, omdat de BMW/Bosch EDC17-software nog niet is gekraakt, maar als dat wel het geval wordt en als ik mijn auto daarna chip, dan pas ik m'n polis terug aan aan het werkelijke vermogen van m'n auto.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      *aanwezig*

      (eerlijk waar)

      M'n huidige is nog niet gechipt, omdat de BMW/Bosch EDC17-software nog niet is gekraakt, maar als dat wel het geval wordt en als ik mijn auto daarna chip, dan pas ik m'n polis terug aan aan het werkelijke vermogen van m'n auto.
      Niet meer dan normaal lijkt mij, ik ken er nog zo. Jij bent het ook moreel verplicht natuurlijk
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Niet meer dan normaal lijkt mij, ik ken er nog zo. Jij bent het ook moreel verplicht natuurlijk
        Gij weet ook hoe stevig morele verplichtingen geworteld zitten als de money machine 'es wat begint te blazen...

        Maar aangezien de meerprijs uiteindelijk meeviel, en aangezien ik 't niet rechtstreeks uit m'n zak betaal maar via een omweg, heb ik gekozen om 't wel correct te spelen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Gij weet ook hoe stevig morele verplichtingen geworteld zitten als de money machine 'es wat begint te blazen...

          Maar aangezien de meerprijs uiteindelijk meeviel, en aangezien ik 't niet rechtstreeks uit m'n zak betaal maar via een omweg, heb ik gekozen om 't wel correct te spelen.
          Ik denk dat het voor velen wel zou meevallen moesten ze het navragen, maar dat daar net het schoentje wringt.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            *aanwezig*

            (eerlijk waar)

            M'n huidige is nog niet gechipt, omdat de BMW/Bosch EDC17-software nog niet is gekraakt, maar als dat wel het geval wordt en als ik mijn auto daarna chip, dan pas ik m'n polis terug aan aan het werkelijke vermogen van m'n auto.
            Lijkt mij ook het beste, ik zou zeker mijn polis laten aanpassen. 30 pk extra gaan niet echt veel verschil maken in je premie.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
              Gisteren nog aan een showroom exemplaar gesnuffeld, en het valt mij ook op dat die 20" bij een XF helemaal niet de indruk geven dat ze zo groot zijn. Ze vullen perfect de wielkasten en geven het model de schitterende presence die hij nodig heeft.
              20" tast wel het comfort aan, je hebt maar een goeie 30 mm band over. Jaguar heeft ervoor gezorgd dat de combinatie velg/band bij elke velgmaat de wielkast evenveel uitvult. Natuurlijk is een grotere velg mooier. Ik heb ervoor gekozen om het bij 18" te houden, hier loopt ergens de comfortgrens. All depends on your priorities

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                Het probleem is als je een ongeval veroorzaakt en de verzekeringsmij kan bewijzen dat je tuning niet gemeld is. Ik ben geen specialist terzake maar ik heb mij laten vertellen dat je een goede chiptuning enkel met een vermogenstest kan bewijzen - deze test is trouwens ook nodig voor en na een chiptuning, anders kan men je veel wijsmaken. Maar wettelijk ben je natuurlijk verplicht om elke aanpassing van je voertuig te melden en desnoods je wagen in zijn nieuwe configuratie te laten homologeren. Niemand doet dat.
                Er is ook nog zoiets als "causaliteit": dat betekent dat de verzekeringsmaatschappij zal moeten kunnen bewijzen dat de oorzaak van het ongeval te wijten was aan de chiptuning. Dit is in de praktijk haast onmogelijk, uiteraard.

                Je verzekeringsmaatschappij zal je hoogstens kunnen aanspreken op het frauderen, i.e. het niet aangeven van de vermogensstijging. Maar wederom: het is niet dat bij elk ongeval de verzekeringsmaatschappij de auto's van de partijen nog eens op een vermogensbank gaat zetten

                Ik zou me daaromtrent dus maar weinig zorgen maken.
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                  Lijkt mij ook het beste, ik zou zeker mijn polis laten aanpassen. 30 pk extra gaan niet echt veel verschil maken in je premie.
                  Het probleem is dat een aantal maatschappijen allergisch is aan tuning. Vaak is het voor de makelaars niet mogelijk om in de polisopmaaksystemen een auto te verzekeren die afwijkt van z'n PVG-nummer, b.v. ik kon hier op kantoor mijn polis niet aanpassen, omdat, als ik een 320d van 2004 koos als wagen, die enkel maar 126pk (de Business-versie) of 150pk kon hebben, iets anders was er niet en het vakje waarin het vermogen komt te staan is grijs uitgevlakt en je kan de data dus niet wijzigen. Dus 't moet via de dienst productie van de maatschappij, en dat betekent niet zelden serieuze vertraging.

                  Bij drie maatschappijen waarmee ik werk was het sowieso een gekruld mondje (alhoewel 't over telefoon geschiedde), bij twee maatschappijen waarmee ik werk ging het wel. De bijpremie is evenwel niét evenredig met het percentage gestegen vermogen, helaas (al scheelt het niet veel).

                  Ik vermoed dat de maatschappijen steeds strenger zullen worden, en dat het dra niet meer mogelijk zal zijn om een wagen die méér vermogen heeft dan in 't PVG vermeld staat (en waarop de maatschappij zich dus baseert voor tarificatie), te verzekeren.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                    Er is ook nog zoiets als "causaliteit": dat betekent dat de verzekeringsmaatschappij zal moeten kunnen bewijzen dat de oorzaak van het ongeval te wijten was aan de chiptuning. Dit is in de praktijk haast onmogelijk, uiteraard.
                    Niet correct. Het vermogen van een auto is een kerngegeven voor de maatschappij om te accepteren/tariferen. Vermogensstijging is een risicoverzwarend feit, dat volgens de overeenkomst moet worden meegedeeld (immers, de maatschappij moet in staat zijn om het verzekerde risico correct te kunnen wegen). Bij opzettelijk/onopzettelijk verzwijgen van dergelijke risicoverzwarende feiten, is het contract nietig.

                    Dat is niet hetzelfde als een geldig contract met terugvordering van uitbetaalde schadevergoeding (b.v. bij dronkenschap), maar er is gewoon geen verzekering.

                    Zeer gevaarlijk, dus. Ik was vroeger (eerlijk is eerlijk) ook mening dat er causaliteit moest bewezen worden, maar dat is dus niet zo.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Niet correct. Het vermogen van een auto is een kerngegeven voor de maatschappij om te accepteren/tariferen. Vermogensstijging is een risicoverzwarend feit, dat volgens de overeenkomst moet worden meegedeeld (immers, de maatschappij moet in staat zijn om het verzekerde risico correct te kunnen wegen). Bij opzettelijk/onopzettelijk verzwijgen van dergelijke risicoverzwarende feiten, is het contract nietig.

                      Dat is niet hetzelfde als een geldig contract met terugvordering van uitbetaalde schadevergoeding (b.v. bij dronkenschap), maar er is gewoon geen verzekering.

                      Zeer gevaarlijk, dus. Ik was vroeger (eerlijk is eerlijk) ook mening dat er causaliteit moest bewezen worden, maar dat is dus niet zo.
                      Oei !

                      Gebeurt het ook in de praktijk, denk je ? (: verzekeringsmaatschappijen die weigeren uit te betalen o.v. "risicoverzwarende feiten")
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

                      Comment


                      • Uiteraard gebeurt dat.

                        Meest voorkomende geval : de papa verzekert de nieuwe auto voor de 18-jarige zoon, maar de zoon staat niet vermeld in het contract als regelmatige bestuurder, terwijl hij de enige is die met die auto rijdt (is "zijn" auto). Doe zo 'es twee accidenten, indien mogelijk het tweede met zwaar lichamelijk letsel bij tegenpartij, en laat de maatschappij 'es onderzoeken. Gelijk Stichel dan zo mooi zegt bij 't online pokeren : "Prissss!"

                        Ik heb zelf geen weet van dergelijke gevallen op basis van chiptuning, maar de kans is groot dat er al zo'n gevallen zullen zijn geweest. En dat er nog zullen volgen, is zeker.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Uiteraard gebeurt dat.

                          Meest voorkomende geval : de papa verzekert de nieuwe auto voor de 18-jarige zoon, maar de zoon staat niet vermeld in het contract als regelmatige bestuurder, terwijl hij de enige is die met die auto rijdt (is "zijn" auto). Doe zo 'es twee accidenten, indien mogelijk het tweede met zwaar lichamelijk letsel bij tegenpartij, en laat de maatschappij 'es onderzoeken. Gelijk Stichel dan zo mooi zegt bij 't online pokeren : "Prissss!"

                          Ik heb zelf geen weet van dergelijke gevallen op basis van chiptuning, maar de kans is groot dat er al zo'n gevallen zullen zijn geweest. En dat er nog zullen volgen, is zeker.
                          Is dat niet eigen schuld dikke buld?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                            Is dat niet eigen schuld dikke buld?
                            Maak er bult met t van, en ik ga akkoord.

                            En toch: je hebt er geen idee van hoeveel jongeren er rondrijden zonder correcte vermelding in de polis. Het prijsverschil is navenant, hoor. En het grote probleem is: als je als makelaar het hele gedoe haarfijn uitlegt en daarna dus stelt dat je niet zonder vermelding van de jongere in de polis wil verzekeren, dan stappen ze op en gaan ze op een ander.

                            Comment


                            • Even offtopic !

                              Wel, ik ga eerlijk zijn, en voor jullie waarschijnlijk een dwaze opmerking ! Maar het zit dus zo, ik heb ook een chiptuning bij kempower gereserveerd, 18 mei gaat het waarschijnlijk gebeuren. Toch zal ik dit ook niet tegen mijn ouders zeggen. Mijn vraag: is de kans groot dat wanneer je een ongeval krijgt dat ze wagen aan de computer hangen om zulke 'wagenverkrachterij' op te sporen ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                Even offtopic !

                                Wel, ik ga eerlijk zijn, en voor jullie waarschijnlijk een dwaze opmerking ! Maar het zit dus zo, ik heb ook een chiptuning bij kempower gereserveerd, 18 mei gaat het waarschijnlijk gebeuren. Toch zal ik dit ook niet tegen mijn ouders zeggen. Mijn vraag: is de kans groot dat wanneer je een ongeval krijgt dat ze wagen aan de computer hangen om zulke 'wagenverkrachterij' op te sporen ?
                                volgens mij niet

                                hoe oud ben jij trouwens?

                                Comment


                                • 20, in december 21 !

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                    Is de kans groot dat wanneer je een ongeval krijgt dat ze wagen aan de computer hangen om zulke 'wagenverkrachterij' op te sporen ?
                                    Bij een gewoon ongeval, is die kans m.i. zeer klein. Met gewoon ongeval bedoel ik eentje waar de totale schade niet al te groot is.

                                    Een perte-total onder dubieuze omstandigheden, of een ongeval in fout met zware lichamelijke letsels bij inzittenden/tegenpartij ... dat is een ander paar mouwen.

                                    De énige goeie tip die ik kan geven, is je polis te laten aanpassen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                      20, in december 21 !
                                      ok thx! had je ouder geschat!

                                      Comment


                                      • Levertermijnen Jaguar XF

                                        Even terug naar de 'roots' van deze topic:



                                        Goed Nieuws : de dealer heeft bevestigd dat de beloofde levertermijnen gehaald worden. Er is zelfs een week of 2 voorsprong op de beloofde termijnen voor de huidige leveringen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bril Bekijk Berichten
                                          Even terug naar de 'roots' van deze topic:



                                          Goed Nieuws : de dealer heeft bevestigd dat de beloofde levertermijnen gehaald worden. Er is zelfs een week of 2 voorsprong op de beloofde termijnen voor de huidige leveringen
                                          Inderdaad goed nieuws. Zou dat te danken zijn aan de efficiëntie van de Vlaamse fabrieksbaas van Jaguar ? Ik stel vast dat bij Jaguar Drogenbos mijn wagen de laatste was die tot nu toe in de showroom stond (de tijd die nodig was om de papieren te regelen). Levering was eind maart en sindsdien geen XF meer in de showroom. Wel nog een donkerblauwe die voor testritten gebruikt wordt. Ik weet niet hoe Jaguar de distributie regelt en ook niet of het aan de fabriek, de invoerder of de concessiehouder ligt maar dit is toch op z'n minst verbazend. Hing de hele stad vol met 20m2 affiches en geen ene wagen in de showroom...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X