Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb er vandaag een gezien, een donker blauwe. Ik vond hem echt heel mooi, hij is echt pakken mooier dan op foto. De kont deed mij wat aan aston martin denken, als dat geen compliment is. De snuit is ook vrij dik en de motorkap hoog

Comment

• Hey,
      Nog geen tijd gehad om foto's te maken van je XF. Zelf zit ik momenteel met een dilemma. Na jaren mercedes rijden heb ik onlangs ook mijn XF besteld. Maar de kleur, daar blijf ik over piekeren. Twijfel nog tussen Vapour grey en Pearl grey, zelfs Lunar grey lijkt me wat.
      Iemand een XF staan waar wat foto's van beschikbaar zijn. En die Pearl grey toont die echt puper? Onlangs in de garage stond een ander model buiten, een X-type, de verkoper zei dat dit Pearl grey was. Is dit hetzelfde Pearl grey of is er voor de XF een iets andere tint Pearl grey??
      In de showroom vind ik het een mooie kleur, de wagen lijkt dan wat stoerder.
      Ik verneem het graag.

Comment

• Jaguar XF verfraait door Loder1899 dinsdag 6 mei 2008. De Jaguar XF is met zijn elegante verschijning nou niet bepaald het type auto die door tuners onder handen hoeft te worden genomen. Daar dacht Loder1899 anders over en heeft naar eigen zeggen de Jaguar XF ‘subtiel’ voorzien van enig spoilerwerk.Aan de voorkant treffen we een nieuwe voorspoiler met de nodige sleuven aan. Verwacht overigens niet dat deze een nuttige functie hebben. Ook aan de achterzijde komen we een geheel nieuwe achterbumper tegen. Deze is tevens voorzien van een diffuser die de luxueuze sedan van Jaguar een aerodynamisch en atletisch uiterlijk mee moet geven. Door een verlagingset van 35 mm te monteren kunnen de 21” lichtmetalen wielen nog maar net huisvesten in de wielkasten.
        Motortuning
        Motorisch heeft Loder1899 ook het een en ander aangepast. Door de waarden van het motormanagement te veranderen, levert de standaard 2,7 liter TDV6 nu 249 pk bij 2.000 tpm in plaats van de standaard 207 pk bij een gelijk aantal toeren. Het maximale koppel stijgt van 425 Nm bij 4000 tpm naar 522 Nm bij 3.850 tpm. Dit alles komt de sprint naar 100 km/h ten goede. De Loder1899 Jaguar XF tikt de 100 km/h aan in 7,6 seconden (was 8,2 seconden). De topsnelheid blijft met 229 km/h gelijk aan het productiemodel.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• GertV,
          zelf ruil ik ook mijn mercedes clk cabrio in voor de XF.
          ik heb de vapour Grey besteld, lunar grey heb ik ook overwogen.
          pearl grey vindt ik soms te paars. wel opletten met wagens die in de toonzaal staan.
          de halogeenlampen geven een vertekend beeld van de kleur. best is om de kleur buiten te bekijken. zelfs een ander model in dezelfde kleur is soms anders.
          smaak en kleur is voor de rest persoonlijk.
          op xfforum.com is te lezen dat vapour grey momenteel het populairste is.

mijn wagen is eind december besteld en wordt op 20Juli geleverd.
          wanneer kan jij uw bolide verwachten?

Comment

• Vandaag een witte zien rijden.. knappe wagen. Maar de kleur niet, tis niet écht wit maar eerder creme.. Het valt anders wel op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GertV Bekijk Berichten
              Twijfel nog tussen Vapour grey en Pearl grey, zelfs Lunar grey lijkt me wat.
              Iemand een XF staan waar wat foto's van beschikbaar zijn.
              Vapour grey

Pearl grey

Lunar grey

Ikzelf zou voor [FONT='Verdana','sans-serif']Pearl grey denk ik.[/FONT]

Comment

• Hey bedankt alvast voor de foto's.
                Ik heb mijn wagen de eerste week van april besteld en wordt in de loop van oktober geleverd.
                Met Pearl Grey heb je inderdaad soms de indruk dat het erg purper is. Hangt van de lichtinval af.
                Vapour grey is een zeer mooie kleur, maar minder risicovol. Trouwens mijn vrouw heeft een clk cabrio in die nieuwe champagnekleur en die lijkt er wat op. Daarmee zou ik graag wat anders nemen.
                Voor het onderhoud lijkt Vapour grey het best denk ik.
                Welke binnenbekleding nam je, ik ga het houden op de zwarte, warme choco allé toch zoiets.
                Bij de testritten en in de showroom zag ik dat die lichte binnenbekleding vlug vuil werd.

Comment

• wij hebben ook gekozen voor het donkere interieur (warm charcoal) gecombineerd met het gesatineerd amerikaans walnotenfineer. deze combinatie heb ik nog niet op de XF maar wel op de XK gezien. pure klasse en jongere uitstraling dan het wortelhout. nog een groot voordeel is de satijnglans. al de andere houtsoorten zijn in hoogglans en staat altijd vol vlekken van vette vingers.
                  verder heb ik nog de 18" venus velgen op laten leggen.

Comment

• Zelf heb ik het warm eikfineer gekozen. Bij de premium luxery kan je het amerikaans walnotenfineer niet krijgen. Ik heb de standaard 18" velgen (cygnus) er laten opliggen. Klopt jouw leveringstermijn met wat men bij de verkoop zei? Want toegeven 7 maand wachten is wel lang. Ik heb nog nooit zo lang moeten wachten op een wagen, slechte tijd zeggen ze dan.

Comment

• De levering van de XF van 'n kennis van me is met 2 maanden uitgesteld. M'n oom heeft 'm sinds vorige week, ook 3 weken later (of bijna een maand) dan gepland. Beetje extra geduld opbrengen (als je niet weet hoe dat moet -> ga 'es in 't Audi A5-topic lezen ), maar ze komen.

Comment

• van bij de bestelling in december was de levering voorzien tussen 15 en 30 juli. vorige week is dit bevestigd voor 20 juli. dit kan normaal -2 of +2 dagen zijn omwille van transport.
                        de productie van juni moet in april ten laatste worden doorgegeven, daarna wordt de leveringsdatum vanuit de UK bevestigd.

ook ik heb nog nooit zo lang moeten wachten op een nieuwe wagen. het is niet makkelijk als je af en toe al eentje tegen komt.
                        op een gegeven ogenblik was de leveringstermijn bijna een jaar, maar er zijn extra auto's toegewezen aan Belgie, die voorzien waren voor landen waar hij minder verkoopt dan verwacht.
                        Last edited by ; 08/05/2008, 22:19.

Comment

• gTa
                          Ik ben is gaan lezen (in flarden) op die topic. Keurig van Audi of D'ieteren. Hopelijk is jaguar iets correcter in die dingen. Al heb ik tot hier toe een goed gevoel bij de verkoop.

XFrank
                          Mijn wagen wordt geproduceerd in september en inderdaad ik moet mijn kleurkeuze etc. doorgeven tegen eind juni. Dus lijkt voorlopig alles goed te gaan. Ook ik had al vernomen dat er meer wagens aan België zijn toevertrouwd.
                          Alleen hopen dat er niet te veel aan België worden toevertrouwd. Zo blijven we met een mooie unieke wagen rijden.

Verder zei onlangs iemand dat er met jaquar nogal wat problemen zijn (mechanische etc..) klopt dit, iemand ervaring mee? Of wordt dit overroepen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GertV Bekijk Berichten

Verder zei onlangs iemand dat er met jaquar nogal wat problemen zijn (mechanische etc..) klopt dit, iemand ervaring mee? Of wordt dit overroepen.
                            volgens JD power is Jaguar het betrouwbaarste premiummerk, voor de de duitse 3.

Beste europeaan is skoda

Comment

• Daarstraks voor het eerste eentje in het echt gezien. Een zwarte met velgen zoals de Vapour- en Lunargrijs bovenaan de pg.

Zeer knappe verschijning

Comment

• GertV
                                de jaguars waarvan je er twee moest kopen, (één voor te rijden en één voor in de garage) is van 15- 20 jaar geleden.
                                ondertussen heb ik nu al misschien 15 test gelezen of gezien, en allemaal om te positiever. Door watcar uitgeroepen worden (uit meer dan 3000 autos,) tot "car of the year". gebeurd ook niet zo maar denk ik.
                                mechanisch zijn er normaal in de XF weinig of geen problemen te verwachten. beproefde motoren en aandrijving. wel zitten er in de eerste producties nog een aantal software bugs. maar waarschijnlijk zijn de meeste er reeds uit tegen dat ze de onze beginnnen te produceren. Natuurlijk, met een auto is het altijd een beetje geluk hebben ook.
                                Het zal altijd wel een exclusieve verschijning blijven tov de 3 duitsers.
                                30.000 per jaar of 300.000per jaar produceren is wel een verschil. en de grootste hap is dan nog voor de Amerikaanse markt. niettegenstaande dat Belgie één van de betere jaguar landen zou zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door XFrank Bekijk Berichten
                                  GertV
                                  de jaguars waarvan je er twee moest kopen, (één voor te rijden en één voor in de garage) is van 15- 20 jaar geleden.
                                  ondertussen heb ik nu al misschien 15 test gelezen of gezien, en allemaal om te positiever. Door watcar uitgeroepen worden (uit meer dan 3000 autos,) tot "car of the year". gebeurd ook niet zo maar denk ik.
                                  mechanisch zijn er normaal in de XF weinig of geen problemen te verwachten. beproefde motoren en aandrijving. wel zitten er in de eerste producties nog een aantal software bugs. maar waarschijnlijk zijn de meeste er reeds uit tegen dat ze de onze beginnnen te produceren. Natuurlijk, met een auto is het altijd een beetje geluk hebben ook.
                                  Het zal altijd wel een exclusieve verschijning blijven tov de 3 duitsers.
                                  30.000 per jaar of 300.000per jaar produceren is wel een verschil. en de grootste hap is dan nog voor de Amerikaanse markt. niettegenstaande dat Belgie één van de betere jaguar landen zou zijn.
                                  Na de USA en de UK het beste jaguarland

Comment

• Comment

• beestig mooie auto!!!

'k denk wel dat het zicht naar achteren (als bestuurder ) niet veel voorstelt
                                      freude am fahren

Comment

• Zo knap

Comment

• wat de techniek betreft. Ik durf met de hand op het hart zeggen dat Jaguars van tegenwoordig minder technische problemen kennen dan vele concurenten. Alle motoren van de XF mogen gerust tot de sterkste in hun klasse genoemd worden. Zeker de 3l V6 benzine gaat immer (lees meer dan 600 000km zonder revisie) mee
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                          X