Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bril Bekijk Berichten

Graag not wat reacties over 'een auto roderen' ? Niet meer nodig? Of toch wel?

De meningen over al dan niet roderen of inrijden zijn verdeeld. Met een nieuwe wagen probeer ik de eerste drie- tot vijfduizend km zo gevarieerd mogelijk te rijden. Maw, niet enkel autowegritten waar je 500 km aan dezelfde snelheid rijdt. Ook niet keihard optrekken tot in de rode toerentalzone. Het kan zijn dat de motor tijdens de eerste vijf-tot tienduizend km een klein beetje olie verbruikt. Gewoon wekelijks het oliepeil controleren. (ik doe dit sowieso elke week, net als de bandendruk).

Maar het allerbelangrijkste is dat je de motor bij elke rit eerst en vooral warmrijdt. De XF beschikt niet over een temepartuuraanduiding van het koelwater, dus moet je op je gevoel afgaan. Dat werkt trouwens behoorlijk: aan het motorgeluid en de respons bij het accelereren merk je vanzelf wanneer ie klaar is voor het betere werk.

Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GertV Bekijk Berichten

En het klopt dat er wagens van andere landen aan België zijn toevertrouwd.

.
      België telt gelukkig heel wat enthoesiaste Jaguar -rijders. Ik denk op het Europese vasteland een van de beste markten voor het merk.

Comment

• En Peeters is ook de belangrijkste garage in België,die zullen wel snel over auto's kunnen beschikken. (als m'n huis af is moet ik maar eens iets anders gaan doen dan kijken)
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Ik zou mij er eentje willen kopen.

Comment

• Ga ervoor Eric.

Comment

• Als je nu besteld heb je toch nog wat tijd om te sparen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bril Bekijk Berichten
                Ik begrijp dat de 7 maanden wachttijd echt lang duur. Ik zat ook in dat geval. Mijn medeleven.
                Ik heb er geen idee van of dit een 'gelukstreffer' is of algemene regel. Ik had wel eens geinformeerd een tijdje geleden en toen deelde men mede dat sommige wagens een paar weken vroeger waren geleverd. Tussen een paar weken en een maand is er wel een groot verschil.
                De enige opgegeven reden was dat hij eerder van de band is gekomen. Verder geen enkele officiele mededeling waarom dat zo mocht zijn. Het gerucht doet de ronde(ook op dit forum) dat de productie quota zouden herzien zijn en dat auto's voorzien voor een ander land (Duitsland?) naar Belgie afgeleid zouden worden. Het is echter een gerucht dat niet bevestigd wordt.
                Wanneer heb jij hem trouwens besteld?

Graag not wat reacties over 'een auto roderen' ? Niet meer nodig? Of toch wel?
                Ik durf eigenlijk niet meer te hopen op een vroegere levering.
                In maart vertelde de verdeler me ook van een maand of meer vervroegen, maar wanneer ik uit vakantie kwam was daar blijkbaar niets meer van waar.
                En bleef de levering op midden juli staan. Ik durf zelf de vraag niet meer stellen aan de verdeler. Vorige week ben ik er nog langs geweest en dan zeiden ze dat hij rond 18/6 (morgen dus )uit de fabriek buiten kwam. Ik vraag me dan wel af waar hij die volle maand nog zou zitten.
                Vorige week heb ik voor de eerste maal het interieur gezien zoals ik hem heb besteld.
                Ik ben nog steeds zeer blij met mijn keuze.
                Het aftellen duurt lang en de dagen worden letterlijk en figuurlijk steeds langer.

Comment

• [quote=Bril;2764140]Ik weet niet wat er gebeurd is maar ik heb bericht gekregen dat de levering zo een 3 maand is opgeschoven. I hoor je al zeggen, pech!. nee deze keer is het 3 maand naar VOREN. Volgende week mag ik hem gaan halen, mijn beauty.
                  quote]
                  Bril en GertV
                  wanneer en waar heb je besteld?
                  ikzelf in December bij De Ridder (Beveren)

Comment

• [quote=XFrank;2771618]
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bril Bekijk Berichten
                    Ik weet niet wat er gebeurd is maar ik heb bericht gekregen dat de levering zo een 3 maand is opgeschoven. I hoor je al zeggen, pech!. nee deze keer is het 3 maand naar VOREN. Volgende week mag ik hem gaan halen, mijn beauty.
                    quote]
                    Bril en GertV
                    Morgend XFrank,

Ik heb de mijne de eerste week van april besteld bij garage Peeters in Herentals.
                    Sterkte nog met het aftellen.
                    Groetjes
                    Gert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                      Ik zou mij er eentje willen kopen.
                      en wanneer gade gij daarmee rijden?

Comment

• [quote=GertV;2771840]
                        Oorspronkelijk geplaatst door XFrank Bekijk Berichten

Morgend XFrank,

Ik heb de mijne de eerste week van april besteld bij garage Peeters in Herentals.
                        Sterkte nog met het aftellen.
                        Groetjes
                        Gert
                        Die hebben wel ne goede naam denk ik. Als ik ooit een Jag zou kopen zou ie ook vandaar komen;
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• [quote=XFrank;2771618]
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bril Bekijk Berichten
                          Ik weet niet wat er gebeurd is maar ik heb bericht gekregen dat de levering zo een 3 maand is opgeschoven. I hoor je al zeggen, pech!. nee deze keer is het 3 maand naar VOREN. Volgende week mag ik hem gaan halen, mijn beauty.
                          quote]
                          Bril en GertV
                          Sorry jongens voor de vertraging maar ik heb altijd moelijkheden om in 'edit' mode te gaan op dit forum. Ik moet iedere keer een nieuw passwoord aanvragen.

De andere reden is natuurlijk dat ik mijn beauty heb en er toch wil van genieten.
                          Om op de vragen te antwoorden : ik heb rond eind maart/begin april besteld in Drogenbos

rvdh: bedankt voor de tips. Ik was in de handleiding al aan het zoeken naar de temperatuur aanduiding, maar als er geen is.... Als je nog tips&tricks hebt, ga gerust je gang. Ik ben jouw rodage tips volop aan het omzetten in de realiteit. BTW: Ik rijdt iedere avond voorbij jouw geparkeerde XF en waar ik vroeger vol afgunst (niet negatief bedoeld) moest toekijken kan ik er nu ook van een Hemelse wagen genieten.

Ik heb nog niet alle toeters en bellen gevonden en begrepen, maar dat komt nog wel. De motor zit ook nog een beetje 'vast', maar na een paar duizend km zal er wat meer vermogen loskomen vermoed ik.

Bon, ga nog snel even wat km's genieten.

Comment

• Overlaatst eentje geparkeerd zien staan. De voorkant is bijlange niet zo lelijk als ik dacht, afgaande op de foto's. Niet zo'n groot Hyundai gehalte eens die echt voor je neus staat.

(Heb overlaatst trouwens een BMW X6 voorbij zien vlammen, en 't is evenmin zo'n groot gedrocht als hij op de foto's lijkt te zijn.)

Comment

• een x6 is echt wel een groot gedrocht

Comment

• vooral door die grote wielen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  een x6 is echt wel een groot gedrocht
                                  Nuja, z'n sex appeal was afgaande op de foto's sub-zero, dus 't kon bijna niet anders dat hij er in 't echt beter uitziet. Ik heb maar een glimps opgevangen, maar ik heb naar de wagen z'n kont kunnen turen toen hij naar de horizon vlamde, en dat zag er best ok uit (bedenkend dat de kont het meest controversiële aspect is van heel de wagen). Soit, met grote velgen en een zwarte kleur kan je zelf een Lada er "ca va" doen uitzien , maar ik het verwonderde mij toch dat de X6 belange zo lelijk niet is als op de foto's.

Dit geheel off-topic zijnde.

Comment

• [quote=Bril;2775839]
                                    Oorspronkelijk geplaatst door XFrank Bekijk Berichten

rvdh: bedankt voor de tips. Ik was in de handleiding al aan het zoeken naar de temperatuur aanduiding, maar als er geen is.... Als je nog tips&tricks hebt, ga gerust je gang. Ik ben jouw rodage tips volop aan het omzetten in de realiteit. BTW: Ik rijdt iedere avond voorbij jouw geparkeerde XF en waar ik vroeger vol afgunst (niet negatief bedoeld) moest toekijken kan ik er nu ook van een Hemelse wagen genieten.
                                    Proficiat ermee en geniet ervan. Het is inderdaad een hemelse wagen die zijn bestuurder weet te verwennen: stuur gaat vanzelf omhoog als je portier opent, om uit/instap te vervangen enz. Waarlijk beter dan een maîtresse! Ondanks kritiek die ik her en der las, vind ik de stoelen uitstekend en met de lendensteunregeling valt er gewoon niets op aan te merken. ook achteraan, ook al zit ik daar zeer zelden.

Als je nog eens voorbijrijdt, spring even binnen. Is het in SPL (kantoor) dat je mijn XF elke avond ziet ? Ik zit op het eerste verdiep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musclematt Bekijk Berichten
                                      en wanneer gade gij daarmee rijden?
                                      Zolang hij niet kapot is.

btw het valt me op dat er hier veel gezwets plaats vindt over ''ja ik heb de mijne al'' etc maar geen foto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                        Zolang hij niet kapot is.

btw het valt me op dat er hier veel gezwets plaats vindt over ''ja ik heb de mijne al'' etc maar geen foto's
                                        Timo. U vraagt wij draaien : ALs het een beetje goed weer is dan neem ik er een paar foto's en post ze hier

rvdh: in orde , bedankt voor de uitnodiging. Ik kom eens langs een van de volgende avonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                          Ik zou mij er eentje willen kopen.
                                          Heb getwijfeld tussen een xf en een audi A5.
                                          Heb uiteindelijk voor de A5 gekozen.
                                          Toen ik de xf ging testen was er alleen een 3 liter diezel te krijgen , nu lees ik hier dat er ook 2.7 diesels zijn.

Comment

Working...
                                          X