Oorspronkelijk geplaatst door jaggy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XF
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichtener is alleeeeen een 2.7 diesel te krijgen. De 3 liter is benzine. De 2.7 was trouwens al vanaf de lancering te krijgen...
ikzelf was ook bezig met de aankoop van een A5 .wat me tegen hield, was dat bij de lichtere motoren geen automaat te verkrijgen was (nu wel denk ik)
toen ik toevallig de XF tegenkwam op internet (half december) was mijn keuze snel gemaakt.
binnen de week heb ik de bestelbon getekend. woensdag is hij uit de fabriek gebold, nog een paar lange weken voor de levering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichtener is alleeeeen een 2.7 diesel te krijgen. De 3 liter is benzine. De 2.7 was trouwens al vanaf de lancering te krijgen...
Het was wel niet de motor dat een probleem was maar de voorkant.
De achterkant en de zijkant is heel knap maar vooraan oogt hij minder sportief,
anders was ik voor de xf gegaan ipv de A5
Comment
-
is ook een leuke wagen. Hoewel ik erg van de XF houBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Ik vraag het hier 'es (voorzichtig) na, omdat er toch een aantal XF-rijders zijn hier. Heeft iemand van jullie weet van problemen? De XF in m'n familie heeft 't nu al 3 keer laten afweten, op dag 2 (dag na afhaling) was 'ie niet meer te starten, op geen enkele manier was er nog leven in te krijgen. Weggesleept en software reset. Enkele dagen na terugkomst van de garage bleef 'ie wederom staan, weer geen leven in te krijgen. Weggesleept, software reset, 'n aantal zaken uitgemeten en nieuwe batterij. En je raadt het, gisteren was het weer van dat. De auto is anderhalve maand oud...
Mocht iemand van jullie gelijkaardige problemen hebben of gehad hebben, of er weet van hebben, graag PM.
p.s.: Gelieve geen "hé probeer je de XF een beetje zwart te komen maken?"-gezever, aub. Ik zoek antwoorden, en 't is een beetje dringend.
Comment
-
ik dacht dat de XF de motor (en ook de motor ECU) van de S-type en XJ overgenomen heeft,waar uit ik dus denk dat hij dezelde zwakke punten zal hebben. (problemen met uitlaatgasnabehandeling) die volgend de dealer al tijdens de laatste jaargangen van de S (en dus zekerst nu) er uit zouden moeten zijn.
Veel succes allezinsBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk vraag het hier 'es (voorzichtig) na, omdat er toch een aantal XF-rijders zijn hier. Heeft iemand van jullie weet van problemen? De XF in m'n familie heeft 't nu al 3 keer laten afweten, op dag 2 (dag na afhaling) was 'ie niet meer te starten, op geen enkele manier was er nog leven in te krijgen. Weggesleept en software reset. Enkele dagen na terugkomst van de garage bleef 'ie wederom staan, weer geen leven in te krijgen. Weggesleept, software reset, 'n aantal zaken uitgemeten en nieuwe batterij. En je raadt het, gisteren was het weer van dat. De auto is anderhalve maand oud....
Succes ermee !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk vraag het hier 'es (voorzichtig) na, omdat er toch een aantal XF-rijders zijn hier. Heeft iemand van jullie weet van problemen? De XF in m'n familie heeft 't nu al 3 keer laten afweten, op dag 2 (dag na afhaling) was 'ie niet meer te starten, op geen enkele manier was er nog leven in te krijgen. Weggesleept en software reset. Enkele dagen na terugkomst van de garage bleef 'ie wederom staan, weer geen leven in te krijgen. Weggesleept, software reset, 'n aantal zaken uitgemeten en nieuwe batterij. En je raadt het, gisteren was het weer van dat. De auto is anderhalve maand oud...
Mocht iemand van jullie gelijkaardige problemen hebben of gehad hebben, of er weet van hebben, graag PM.
p.s.: Gelieve geen "hé probeer je de XF een beetje zwart te komen maken?"-gezever, aub. Ik zoek antwoorden, en 't is een beetje dringend.
Spijtig voor zo'en wagen. Je hebt hoge verwachtingen, na het tekenen van de bestelbon, moet dan een tijdje(+/- 6maand) wachten op de levering en dat zo een belevenissen. T'zou niet mogen zijn. Gewooon een tip: ik heb gezien dat wanneer je op de start knop drukt zonder op de rem te duwen, alle systemen starten. Teglijk komt er ook een batterij melding op. Blijkt normaal te zijn, maar wanneer je dit niet uitschakeld kan inderdaad de batterij de geest geven (Amen).
Ik heb de mijne nog maar kort , heb al wat km's gereden en zonder problemen ,op een transmissie warning na, die vanzelf is weggegaan na een herstart. Ik heb ook een check up gehad na 1500km. Geen olie verbruik.
Rijdt als een zwitserse horloge. Gewoon zalig, met een goeie audio installatie .
Verbruik is zeer aanvaardbaar : Stad : 9.5 --> 10l/100km, op autoweg ben ik tot 6.7l gegaan. Mijn dagelijkse woonweg zit ik op 9.5L Wetende dat ik met mijn BMW525D altijd rond 11l zat voor mijn dagelijkse woon/werk verkeer, is dit perfect aanvaardbaar
Ik vermoed dat er wel hier en daar een 'maandag' wagen tussenzit. Zou normaal door de Quality control moeten onderschept worden, maar ja. Niks is perfect.
Ik heb ook 2 zo een wagens gehad (BMW5/Mercedes 190D). Toch ook niet de minste. Bij de eerste is alles opgelost met een software upgrade van de wagen. De tweede heeft MB omgeruild voor een nieuwe, na een eindeloze reeks van defecten,...
Comment
-
Je mag de garage niet verlaten voor je een deftige uitleg gekregen hebt over de oorzaak.
Ik accepteer dat niet meer.
Elke wagen, ongeacht het merk, komt op de markt met een resem gekende fouten (kan ook niet anders gezien de hoeveelheid aan systemen in de huidge wagens)
In de meeste garage's zwijgen ze hier gewoon in alle talen over als je problemen hebt. Ze zouden beter open kaart spelen dan weet je tenminste of een probleem kan terugkomen en of de oplossing voor binnenkort zal zijn of dat het nog even zal duren.
En pas een beetje op met die software resets. Het zou wel eens kunnen dat bepaalde informatie niet meer beschikbaar is omdat ze een nieuwe sw versie opladen met minder submenu's zodat je geen toegang meer hebt tot informatie over de probleemcomponenten (zoals bij sommige merken de batterijinfo e.d., zelf aan de hand gehad en ik ben niet de enige).
Mijn XF zou geleverd moeten worden op 20 juli en ik hoop dat ik niet in dezelfde miserie ga belanden als met mijn huidige wagen. Ik heb nu een A6, bijna full option, hij is 3 jaar en ik heb niks dan miserie gehad: 2 x nieuwe bochtverlichting, 3 x nieuw navigatiesysteem, 2 keer nieuwe telefooninstallatie (werkt nog altijd maar half), geregelde reboots van alle systemen terwijl ik rijd, mijn ramen die niet meer dicht te krijgen zijn (zelfs niet met ontgrendeling) enkel mits stoppen, uitstappen, ramen sluiten met de comfortsluitng via de sleutel en dan terug verder rijden; (en zeggen dat ik daarvoor 4 jaar met een Alfa gereden heb zonder een spatje miserie).
Nu maar hopenjdat ik geen "maandag XF" krijg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk BerichtenZolang hij niet kapot is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door poetin Bekijk BerichtenJe mag de garage niet verlaten voor je een deftige uitleg gekregen hebt over de oorzaak.
Ik accepteer dat niet meer.
Elke wagen, ongeacht het merk, komt op de markt met een resem gekende fouten (kan ook niet anders gezien de hoeveelheid aan systemen in de huidge wagens)
In de meeste garage's zwijgen ze hier gewoon in alle talen over als je problemen hebt. Ze zouden beter open kaart spelen dan weet je tenminste of een probleem kan terugkomen en of de oplossing voor binnenkort zal zijn of dat het nog even zal duren.
En pas een beetje op met die software resets. Het zou wel eens kunnen dat bepaalde informatie niet meer beschikbaar is omdat ze een nieuwe sw versie opladen met minder submenu's zodat je geen toegang meer hebt tot informatie over de probleemcomponenten (zoals bij sommige merken de batterijinfo e.d., zelf aan de hand gehad en ik ben niet de enige).
Mijn XF zou geleverd moeten worden op 20 juli en ik hoop dat ik niet in dezelfde miserie ga belanden als met mijn huidige wagen. Ik heb nu een A6, bijna full option, hij is 3 jaar en ik heb niks dan miserie gehad: 2 x nieuwe bochtverlichting, 3 x nieuw navigatiesysteem, 2 keer nieuwe telefooninstallatie (werkt nog altijd maar half), geregelde reboots van alle systemen terwijl ik rijd, mijn ramen die niet meer dicht te krijgen zijn (zelfs niet met ontgrendeling) enkel mits stoppen, uitstappen, ramen sluiten met de comfortsluitng via de sleutel en dan terug verder rijden; (en zeggen dat ik daarvoor 4 jaar met een Alfa gereden heb zonder een spatje miserie).
Nu maar hopenjdat ik geen "maandag XF" krijg.
naar het schijnt is hij dan twee dagen ervoor van de band gelopen (op een maandag dus)
maarja, moest iedere maandag wagen slecht zijn, zat je aan 20% slechte wagens. en dat is nu ook het geval niet. jammer genoeg vertrek ik op 19/07 voor een week op vankantie en kan ik mijn beauty maar afhalen op 28/07 (na 7 lange maanden wachten)
Comment
-
Ondertussen rijdt 'ie terug, voor hoe lang is nog maar de vraag. Ze vonden geen storingen in de computer, echt geen énkele. Er is 'n nieuwe stuurbox besteld, en als die aankomt gaan ze 'm volledig opnieuw programmeren. Lijkt inderdaad een uitzonderlijk probleem te zijn, ik vond tot op heden geen berichten van gelijkaardige problemen.
Comment
-
Ik heb gisteren avond een iets gaan drinken met een technieker van een Jaguar garage (en een échte strenge als het op techniek aankomt hoor) en hij zei dat de XF tot nu eigenlijk probleemloos is.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
De Jaguar XF is ondertussen al een tijdje verkrijgbaar en is een vertrouwd gezicht geworden in het straatbeeld. Hoog tijd dus om de potente versie van de Brit op de markt te zetten. In mei lieten we al spyfoto's zien van de XF-R Nu is de XF-R gespot op het Goodwood Festival of Speed.
Dit zijn de eerste foto's die we zien van de XF-R zonder dat de auto helemaal afgeplakt is. Het was voor de meeste bezoekers waarschijnlijk een complete verassing dat de XF-R voorbij kwam, dat is ook te zien aan de foto's die in alle haast gemaakt zijn. De Jaguar XF-R wordt waarschijnlijk uitgerust met V8 die geassisteerd wordt door een supercharger. Daarmee schopt de Brit het tot zo'n 500 pk. Genoeg dus om eens flink door te gassen. Jaguar gaat met deze bolide de concurrentie strijd aan met BMW Motorsport, AMG en de RS modellen van Audi Quattro GmbH. Volgend jaar staat de XF-R bij de dealers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk BerichtenDe Jaguar XF is ondertussen al een tijdje verkrijgbaar en is een vertrouwd gezicht geworden in het straatbeeld. Hoog tijd dus om de potente versie van de Brit op de markt te zetten. In mei lieten we al spyfoto's zien van de XF-R Nu is de XF-R gespot op het Goodwood Festival of Speed.
Dit zijn de eerste foto's die we zien van de XF-R zonder dat de auto helemaal afgeplakt is. Het was voor de meeste bezoekers waarschijnlijk een complete verassing dat de XF-R voorbij kwam, dat is ook te zien aan de foto's die in alle haast gemaakt zijn. De Jaguar XF-R wordt waarschijnlijk uitgerust met V8 die geassisteerd wordt door een supercharger. Daarmee schopt de Brit het tot zo'n 500 pk. Genoeg dus om eens flink door te gassen. Jaguar gaat met deze bolide de concurrentie strijd aan met BMW Motorsport, AMG en de RS modellen van Audi Quattro GmbH. Volgend jaar staat de XF-R bij de dealers.
Mr Drift
Comment
Comment