Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door GertV Bekijk Berichten
    Hey gTa,

    Niks meer gehoord, kunnen we aannemen dat de wagen terug werkt of ????
    En wat hebben ze ondertussen gedaan?

    Moet nog 3 weekjes wachten en mag de mijne ook gaan halen.

    Ik hoor het wel.
    De andere rijders, nog steeds tevreden of zijn er al andere opmerkingen?
    Oh, rats vergeten hier nog te komen checken. Jaja, kar rijdt terug, en nu zonder probs. Stuurcomputer verwisseld zelfs, als ik me niet vergis (maar 'k weet 't via m'n ma, en die kent daar noppes van, dus don't take my word for it). Hopelijk blijft 'ie rijden nu. Heb er wel vertrouwen in.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      Ik heb gisteren avond een iets gaan drinken met een technieker van een Jaguar garage (en een échte strenge als het op techniek aankomt hoor) en hij zei dat de XF tot nu eigenlijk probleemloos is.
      Laat ons voorzichtig stellen dat jij, met je verleden hier en met je zéér Brits verheerlijkend brilletje, niet meteen de meest objectieve bron bent. Maar toch bedankt voor de mededeling.

      Comment


      • Gisteren nog eens in de garage in Maasmechelen gepasseerd, en ze wisten me te zeggen dat er al eentje was geweest waar alle injectoren vervangen van moesten worden.

        a ratio EUR 495 / stuk. XF had 3000 km.

        Weliswaar in garantie én normaal moeten ze niet vervangen worden, maar probleemloos is niet het geval.

        Comment


        • Dat heb je bij elke moderne common-rail motor wel. Zelfs de gevestigde merken zijn er niet vrij van, evenmin de zgn. premiummerken. Da's 't nadeel van de hyperengineered turbodiesels, dat houdt niet meer gelijk de Benzen D van vroeger.

          Comment






          • Comment


            • Hier bovenstaande XF vindt ik eigenlijk minder mooi, zal ook door de kleinere velgen zijn en die lelijke kleur in ''mijn ogen"
              Maar het blijft een zalige wagen

              Comment


              • De kleur cva nog, een blanco nummerplaat achteraan zou veel knapper zijn.

                Velgen mogen idd nog een maatje groter.

                Comment




                • Comment


                  • statements over de XF

                    Na 4 dagen rijden met de xf (ik heb hem sinds vrijdag) is het tijd om eens wat statements bij te treden en andere te ontkrachten.( ik las en bekeek de voorbije maanden zowat alle reviews en tests die er in de wereld te vinden zijn).
                    In willekeurige volgorde/

                    1. hij is niet fotogeniek:
                    Dat klopt. In realiteit blijkt de wagen stukken mooiert e zijn dan op om het even welke foto. Vooral dan de voorkant (die er op foto bijna afgrijselijk uitziet) blijkt in realiteit vrij mooi en redelijk imposant te zijn.

                    2. hij is heel stil (en volgens sommige tests dan weer luidruchtig):
                    Hij is niet heel stil. Het geluid dat je hoort is een mix van motorgeluid, rolgeluiden en vanaf 140 km/u windgeluiden. Het is nooit storend maar... De XF is NIET heel stil. Ik vermoed dat de testers die dit statement maakten niet zelf gereden hebben maar op de passagierszetel zaten want van daar uit is ie wel heel stil.

                    3. met de 2.7 diesel is hij net niet ondergemotoriseerd:
                    Klopt. Het is op het randje. Hij zou wat krachtiger mogen zijn. Ik vraag me af of het gebrek aan power na een jaartje of 2 niet zal gaan storen.

                    4. de wegligging is fenomenaal:
                    Juist. Toch even relativeren. Als ik vergelijk met alles waar ik de voorbije 20 jaar mocht mee rijden (en dat is heel wat) is de wegligging inderdaad fantastisch.

                    5. de zetels zijn gemaakt voor (en dat komt dus niet van mij maar van één of andere journalist) "vadsige Amerikanen die hun dikke kont er in moeten kunnen schuiven":
                    Ik weet blijkbaar niet hoe een vadsige Amerikaan er uit ziet (ik dacht nochtans van wel). Ik ben 1m65, ik weeg 64 kilo, heb kostuummaat 48 (in de meeste winkels de kleinste maat die je kan vinden) en kan dus bezwaarlijk een vadsige Amerikaan genoemd worden. Ik pas net goed in de bestuurderszetel van de XF, heb slechts een beetje ruimte over en ik zit een pak beter dan in de zetels van mijn Audi A6 waarmee ik tot vorige vrijdag reed. Volgens mij zijn de zetels van de A6 breder en geven ze minder steun.

                    6. de menu's van de touch screen bediening zijn een rommeltje:
                    Neen, dat zijn ze niet. Je moet wel even (meer dan even) de tijd nemen om er door te gaan en de logica proberen te begrijpen en dan blijkt het helemaal geen rommeltje te zijn. Maar ja, daar moet je natuurlijk wat moeite voor doen en de handleiding lezen, wat de meesten dus NOOIT doen (ik heb vroeger 1ste lijns support gegeven en dat dagelijks ondervonden. Er bestaat zelfs een term voor, een RTFM probleem, waar RTFM staat voor Read The F** Manual). Ik moet wel zeggen dat er sommige dingen zijn die ik voorlopig nog niet gevonden heb zoals hoe ik standaard mijn dagrijlichten kan opzetten en hoe ik de contacten uit mijn TYTN II in het telefoonboek van de wagen krijg (if you know, please tell me).

                    7. De gebruikte materialen in het interieur zijn van een minderwaardige kwaliteit:
                    Ik zie het niet (maar ik zal wel niet veel gewend zijn )

                    8. ge moet er HEEEEEEL grote velgen opzetten:
                    Ja, precies wel. Ik heb er 19 inch opliggen en vind ze eigenlijk te klein en eigenlijk vind ik de 20 inchers die op de V8 liggen ook te klein,ik denk dat je een mooi gevulde 21 incher moet hebben (zou dat kunnen?).
                    Ik weet niet hoe het komt maar op 1 of andere manier lijken alle velgen op deze wagen te klein. Ik denk dat het iets met de vormgeving van de wagen te maken zal hebben. Ik las onlangs dat Saab de vormgeving van het prototype 9-X speciaal zo gemaakt heeft dat op die wagen kleine velgen heel groot lijken te zijn.

                    9. Dat systeem zonder knop om het handschoenkastje te openen werkt de helft van de tijd niet:
                    Niet waar. Je moet enkel weten hoe je het doet.Je moet je vinger er recht opzetten en niet van opzij komen. Als je dat eens weet en het ook zo doet dan werkt het echt elke keer. Zelfs als mijn dochtertje van 7 het ettelijke keren probeert.

                    10. Je moet absoluut de Bowers en Wilkins audio meebestellen:
                    Bullshit, behalve als je een echte muziekfanaat bent. Ik nam gewoon de audio die standaard in de Premium Luxury gezet wordt en die klinkt beter dan de Bose in mijn A6.

                    11. De XF is fantastisch om mee te rijden, een echte drivers car:
                    JA, ja, ja, ja, ja !!!

                    Comment


                    • Congrats, je klinkt enthousiast.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door poetin Bekijk Berichten

                        2. hij is heel stil (en volgens sommige tests dan weer luidruchtig):
                        3. met de 2.7 diesel is hij net niet ondergemotoriseerd:
                        6. de menu's van de touch screen bediening zijn een rommeltje:
                        8. ge moet er HEEEEEEL grote velgen opzetten:
                        9. Dat systeem zonder knop om het handschoenkastje te openen werkt de helft van de tijd niet:
                        10. Je moet absoluut de Bowers en Wilkins audio meebestellen:
                        11. De XF is fantastisch om mee te rijden, een echte drivers car:
                        JA, ja, ja, ja, ja !!!

                        Ik heb de mijne nu ongeveer een maand en ik wou ook gewoon een aantal dingen kwijt over de puntjes van Poetin en zelf ook een paar tips aanleveren

                        2. hij is heel stil (en volgens sommige tests dan weer luidruchtig): Ik zou toch durven stellen dat in vergelijking met de meeste ander wagens hij inderdaad stiller is. Zelfs als driver. Bij het manueel schakelen is de relatieve stilte dan weer een nadeel. Je moet de RPM's in het oog houden om te zien wanneer je best kan schakelen.

                        3. met de 2.7 diesel is hij net niet ondergemotoriseerd : Akkoord, maar je kan dit verhelpen door hem in S stand te plaatsen of eventje via de paddels terug te schakelen. Werkt feilloos. In de bergen moet je hem gewoon in S laten staan. Het duurt toch een paar km's vooralleer de motor zijn vol vermogen kan leveren. Ik zit nu op 7.000 km en het verschil in power nu vergelken van bij de levering is groot.

                        6. de menu's van de touch screen bediening zijn een rommeltje:
                        Niet akkoord, alleen de GPS is complex en het gebruik van de routepunten en PVI (Point of Interest) zijn toch niet echt intuitief. Het RTFM principe is duidelijk van toepassing, maar daarna blijft het toch moeilijk om je de juiste volgorde te onthouden. Zeker niet poepsimpel. Daar zou het beter kunnen.
                        Voor de adressenlijst in je XF te downloaden moet je het type GSM kennen. Het hangt er van af welke GSM je hebt. Op de Jaguar site staat een lijst van de gesupporteerde GSM + hun functionele limitaties. Ikzelf heb een Blackberry 8200 en dit werkt feilloos

                        8. ge moet er HEEEEEEL grote velgen opzetten:
                        Ik heb de 18inch velgen en dat is ok. Je hebt nog voldoende rijcomfort en toch een mooie look. ik denk dat met 19 en 20 inch velgen het toch vrij hard moet aanvoelen. Maar ieder zijn menig, zeker in dit soort zaken.

                        9. Dat systeem zonder knop om het handschoenkastje te openen werkt de helft van de tijd niet:
                        Goeie tip, uitgeprobeerd en klopt als een bus.

                        10. Je moet absoluut de Bowers en Wilkins audio meebestellen: Niet Akkoord. De Premium Lux audio is zeeeeeer goed voor een wagen. Het akoestisch vermogen van een wagen is in het algemeen niet denderend, maar de 320W + Subwoofer doet het prima. De Bowers is mischien nog beter, maar of het nu zoveel nog kan bijbrengen weet ik niet. Iemand een vergelijkende studie gedaan ?

                        11. De XF is fantastisch om mee te rijden, een echte drivers car:
                        Absoluut. Perfect, maar wel geen sport wagen. daarvoor is hij veel te zwaar.

                        Vermits er meer en meer XF's in omloop geraken zou het fijn zijn om alle tips&tricks die je ondekts hebt op dit forum te plaatsen. Laat ze maar komen

                        Comment


                        • De S stand zal ik later ontdekken. De garage heeft me geadviseerd om het de eerste 1500 km niet te gortig te maken en ik heb de S stand nog niet geprobeerd.

                          Het GSM probleem is opgelost. Ik heb een HTC TYTN II. Ondanks het feit dat ik niks zag gebeuren (noch op het scherm van de TYTN, noch op het scherm van de wagen) blijkt hij toch netjes al mijn contacten overgezet te hebben (ik heb wel grote kuis moeten houden want de wagen accepteert blijkbaar niet meer dan 750 contacten).

                          Dat van de GPS klopt wel. Wat die PVI betreft. ik vindt heel weinig keuze in categorieën en mis dingen zoals theaters, musea enz. Is dat normaal of moet ik dat ergens activeren?

                          Over de velgen, zoals je zelf zegt, ieder zijn mening. Ik heb 19 inch en de wagen rijdt zachter dan mijn A6 met 17 inch.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door poetin Bekijk Berichten
                            Dat van de GPS klopt wel. Wat die PVI betreft. ik vindt heel weinig keuze in categorieën en mis dingen zoals theaters, musea enz. Is dat normaal of moet ik dat ergens activeren?
                            .
                            Je moet dit inderdaad deze optie activeren en je kan dan de categorie kiezen die je wil zien op de kaart(Resto, Theater,...) Zit er allemaal in. Als je een bestemming hebt ingevoerd en de kaart wordt getoont dan moet je ergens de optie 'POI' hebben. Kan zijn dat je eerst even de kaart moet aanraken vooraleer de POI getoont wordt. De user guide beschrijft wel de opties maar laat na om een paar pratische scenario's te geven. Ik heb wel een paar scenarios gevonden in een soort quick reference guide die meegeleverd is.

                            Opgepast: als je schaal groter is dan 1 km dan worden de iconen niet gedisplayed.

                            Comment


                            • niet mis die XF ...

                              2 klanten hebben er net elk eentje gekocht en moet zeggen, zeer mooie en naart schijnt zalig goede wagen... tot nu toe

                              Comment


                              • Dan begin ik zeer benieuwd te geraken naar zijn herverkoopwaarde binnen 2/3 jaar. Misschien interessant dan!

                                Comment



                                • Comment


                                  • hier enkele afbeeldingen van die van mij,
                                    nu een weekje oud
                                    Last edited by ; 01/08/2008, 00:44.

                                    Comment


                                    • Dankbare kleur voor de XF vind ik.

                                      Comment


                                      • Knappe XF!

                                        Comment


                                        • Zeg mannen, ge maakt wel me wel zenuwachtig hé.
                                          Op 5 augustus, om 15.00h, den deze op weg me zijne XF.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X