Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als je een XF wil vergelijken met een wagen uit dezelfde categorie kan je beter uitkijken naar een Lexus GS, Mercedes E, Audi A6. Het is toch wel duidelijk dat een 5-reeks de 'betere' rijdersvoiture is uit dit segment, wat niet wil zeggen dat dit voor iedereen de beste keuze is.
De XF nadert de 5 heel dicht wat betreft rijplezier. En hij nadert de Mercedes E op gebied van comfort nog dichterbij. Bovendien zeggen de betrouwbaarheidsstatistieken dat ie beter is dan de Lexus GS. Mischien is hij dan toch de beste
De XF nadert de 5 heel dicht wat betreft rijplezier. En hij nadert de Mercedes E op gebied van comfort nog dichterbij. Bovendien zeggen de betrouwbaarheidsstatistieken dat ie beter is dan de Lexus GS. Mischien is hij dan toch de beste
Nie zieveren hey. Ford zal nooit MB benaderen laat staan Lexus.
XF is niets Ford aan. Hij is ontwikkeld in Gaydon (altijd al Jaguar ontwikkellinscentrum geweest) en wordt gebouwd in Castle Bromwich. Volledig nieuwe fabriek waar enkel Jaguars gebouwd zijn.....(Idd met Ford geld onwtikkeld,maar dat zegt niets). Bovendien zijn Ford ook wel degelijke wagens.
En dat Jaguar Lexus,BMW en MB overklast op gebied van betrouwbaarheid is iets dat de Duitsers zelf zeggen hé:
Maandagavond valt plots het touchscreen in mijn XF uit. Na enkele seconden is het er terug maar ik krijg enkel het Jaguar logo te zien en verder valt er niks mee te doen.
Dinsdagochtend start ik de wagen en het touchscreen blijft zwart.
Gevolg: geen audiosysteem, verwarming niet meer te bedienen, geen telefoon, geen navigatie, geen parkeerwacht mee (heb ik ontdekt toen ik bij het parkeren een muurtje raakte). Niks meer dus.
Ik blijk niet de enige te zijn. De dealer wist me woensdag te zeggen dat dit een gekend probleem blijkt te zijn. Er dient een onderdeel (welk?) vervangen te worden.
Jaguar of andere constructeurs moeten er toch eens voor zorgen dat ik niet 4 uren lang een kruispunt blokkeer (toen zijn ze hem komen opladen) omdat de wagen niet meer uit versnelling te krijgen is en na het afzetten van de motor niet meer wil starten omdat hij niet in neutraal staat. Bijgevolg kan je hem ook niet aan de kant duwen want de wielen zijn geblokkeerd. Als ik dat in het spitsuur op een van de drukkke kruispunten in Brussel aan de hand krijg (meiserplein of zo)dan ga ik wel lopen want dan lynchen ze me.
Ik heb 2 weken later ondertussen een volledig niew schakelbord, nieuwe centrale communicatiemodule en (naar het schijnt) 6 software updates.
Ik moet wel zeggen: ik ben geserviced door 2 verschillende dealers en Jaguar Assistance en hun diensverlening is volgens de regels van de kunst (inclusief regelmatige statusupdates!)
Jaguar of andere constructeurs moeten er toch eens voor zorgen dat ik niet 4 uren lang een kruispunt blokkeer (toen zijn ze hem komen opladen) omdat de wagen niet meer uit versnelling te krijgen is en na het afzetten van de motor niet meer wil starten omdat hij niet in neutraal staat. Bijgevolg kan je hem ook niet aan de kant duwen want de wielen zijn geblokkeerd. Als ik dat in het spitsuur op een van de drukkke kruispunten in Brussel aan de hand krijg (meiserplein of zo)dan ga ik wel lopen want dan lynchen ze me.
Ik heb 2 weken later ondertussen een volledig niew schakelbord, nieuwe centrale communicatiemodule en (naar het schijnt) 6 software updates.
Ik moet wel zeggen: ik ben geserviced door 2 verschillende dealers en Jaguar Assistance en hun diensverlening is volgens de regels van de kunst (inclusief regelmatige statusupdates!)
heb exact hetelfde meegemaakt met een nieuwe BMW 526d (4jaar geleden). een paar software updates en het probleem was opgelost. Heb ook nog een paar andere re-calls gehab op de BMW.
Iemand weet van of ze Software updates systematisch by Jaguar doen ? Of alleen als er problemen zijn?
De nieuwe 3.0 V6 diesel komt er in twee smaken. Een basis versie (XF Diesel) met 240 pk en 500 Nm en de Diesel S die maar liefst 275 pk en 600 Nm heeft. Het nieuwe blok is voorzien van de derde generatie commonrail en twin turbo’s. Daarnaast voldoet het blok al aan de EU5 normen die in 2011 ingaan. Het verbruik is slecht 6,8 l/100 km en dat is 15% minder dan het oude blok. En daar hoort een CO2 uitstoot bij van slechts 179 g/km
Een 3.0 V6 met zo'n laag normverbruik?! Is dat wel realistisch?
't Is vergelijkbaar met een BMW 35d. 'k Heb trouwens het idee dat de grotere dieselmotoren in de praktijk ook relatief dicht bij hun fabrieksopgave blijven, dus ja, ik geloof er wel in. M'n vorige auto was een Alfa 159SW 1.9JTDm, die nochtans een lager normverbruik heeft, maar in de praktijk evenveel verbruikt als m'n 3.0TDI. Het is dus maar afhankelijk van uw rijstijl, zoals de TOP Gear test tussen de Toyota Prius en BMW M3 ook uitwees (de M3 was zuiniger).
En nu maar hopen dat ze deze blokken in de freelander 2, range rover sport en discovery gooien en die 2.7D maar eruitpleuren...(bij de range rover sport en discovery)
Iig, het zal beide merken deugd doen om er is een fantsoenlijke dieselmotor in te leggen
En nu maar hopen dat ze deze blokken in de freelander 2, range rover sport en discovery gooien en die 2.7D maar eruitpleuren...(bij de range rover sport en discovery)
Iig, het zal beide merken deugd doen om er is een fantsoenlijke dieselmotor in te leggen
2.7d was (is) een schitterende motor ... maar te weinig krachtig in vergelijking met de motoren die de duitse concurrenten bouwen he... hopelijk komt er met de drieliter verandering in
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment