Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XF
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDat is de versie met de dubbele turbo. De gedetunede heeft 1 turbo.
Alle XF-diesels hebben een twin-turbo.
De 3.0D heeft 240pk en de 3.0D-S heeft er 275.
De fiskaal voordeligere 3.0D die vanaf juni enkel in België zal beschikbaar zijn wordt via remapping van de ECU teruggebracht naar 211pk.
Cheers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ed den Ted Bekijk BerichtenDit is NIET korrekt !
Alle XF-diesels hebben een twin-turbo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ed den Ted Bekijk BerichtenDit is NIET korrekt !
Alle XF-diesels hebben een twin-turbo.
De 3.0D heeft 240pk en de 3.0D-S heeft er 275.
De fiskaal voordeligere 3.0D die vanaf juni enkel in België zal beschikbaar zijn wordt via remapping van de ECU teruggebracht naar 211pk.
Cheers
Eigenlijk had ik het kunnen weten, want de 2.7 was ook al een biturbo...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenOhw, 'k dacht net als BMWMB dat het om een enkele turbo ging, vanwaar dan dat misverstand komt is me niet duidelijk. Maar goed, dan zullen de turbo's bij de 240pk parallel staan, op de 275 serieel?
De XF kan voortaan een beroep doen op een 3.0 V6-turbodieselmotor, die leverbaar is in twee versies: 240 of 275 pk. Een technologisch wonder, uitgerust met twee sequentieel-parallelle turbocompressoren: in tegenstelling tot wat we intussen gewend zijn, schiet de grote turbo met variabele geometrie hier als eerste in actie, terwijl de kleinere pas vanaf 2.800 o/m bijspringt. De Jaguar XF is een mooie luxewagen die graag over kleine wegjes flaneert. De turbo reageert bij lage toerentallen nagenoeg ogenblikkelijk. Het maximumkoppel is dus instant beschikbaar: 500 Nm bij 2.000 o/m voor de versie met 240 pk en 600 Nm, eveneens bij 2.000 o/m, voor de variant met 275 pk.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yvan1975 Bekijk BerichtenIemand al een proefrit gemaakt met de nieuwe 3.0d?
Wat zijn de kortingen die momenteel worden gegeven op de XF?BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Ik heb nooit met de XF gereden, wel met de S destijds. Ik had toen ook maar net mijn 530d. Het was mijn vader die interesse had in deze S-type. Wat me is bijgebleven is dat de Jaguar veel zachter rijdt en dat de motor veel geruislozer draait. Tesamen met het mindere vermogen van de 2.7d is het verschil in rijsensatie groot tov mijn 530d. Men zegt dat de XF veel sportiever is van inborst. Met deze nieuwe dieselmotoren moeten ze zeker beter rijden dan mijn 530d. Ik ga heel zeker eens een proefrit doen.Last edited by BMWMB; 02/05/2009, 18:45.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenMet deze nieuwe dieselmotoren moeten ze zeker beter rijden dan mijn 530d. Ik ga heel zeker eens een proefrit doen.
Maar jij gaat wachten op die nieuwe 5 denk ik?
(Ik zou -zelfs zonder ermee gereden te hebben- eerder voor de XF gaan)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk BerichtenAha, ik vond het al raar dat ie zowel in 211 als 272pk zou komen.
Comment
-
De enige foute info die ik heb gegeven is dat ik dacht dat de versie met 240pk en 500Nm slechts 1 turbo heeft. Voor het overige was m'n info op uw reactie volledig juist...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk BerichtenAha, ik vond het al raar dat ie zowel in 211 als 272pk zou komen.
1. 211pk en 450Nm
2. 240 pk en 500Nm
3. 272pk en 600NmOO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk heb nooit met de XF gereden, wel met de S destijds. Ik had toen ook maar net mijn 530d. Het was mijn vader die interesse had in deze S-type. Wat me is bijgebleven is dat de Jaguar veel zachter rijdt en dat de motor veel geruislozer draait. Tesamen met het mindere vermogen van de 2.7d is het verschil in rijsensatie groot tov mijn 530d. Men zegt dat de XF veel sportiever is van inborst. Met deze nieuwe dieselmotoren moeten ze zeker beter rijden dan mijn 530d. Ik ga heel zeker eens een proefrit doen.
De XF rijdt helemaal niet als een S-type, maar als een Duitse wagen. Voor de eerste keer zou iemand die een 5 serie rijdt, ook graag met een XF kunnen rijden. De 2.7 is van PSA (Peugeot/Citroen) makelij.
Sportief zou ik hem niet direct noemen, maar het "tank"-gevoel is weg.
Comment
-
XF is inderdaad een pak dynamischer, ik reed er zeer graag mee. Auto kan wel een zwaardere motor gebruiken dan de 2.7d die tot nu toe de enige dieselvariant was ... goed dat de drieliter er nu ook is!1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Interessant gesprek!!
Ik rij momenteel met een 320d (163pk) en dit is natuurlijk een vrij agressieve wagen.
Ben onlangs eens gaan kijken naar de XF omdat het zo'n prachtige wagen is.
Als ik zie welken afwerking gebruikt wordt bij Jag, moet ik zeggen dat ik eigenlijk redelijk vlug verkocht was. Probleem is dat de nieuwe 5-reeks 3de of 4de kwartaal 2010 uitkomt en dat ik die ook wel wil zien.
We hebben met de firma de hoogste fleetkorting bij BMW (13%) en daar bovenop heb ik, omdat mijn wagen vanaf dag 1 vooraan links rammelt bij het rijden over 'kinderkopkes' aan een lage snelheid, nog eens 6% extra korting gekregen bij de aankoop van een nieuwe (BMW heeft ongeveer alles aan de wagen vooraan vervangen, vind het probleem niet, heeft het ook gemerkt bij andere wagens van dezelfde productiedatum (give and take a few days) en eigenlijk er niets aan kan doen (definitie voor hen van een concept probleem).
Dit wil zeggen dat ik eigenlijk 19% krijg op mijn volgende wagen bij BMW (weliswaar enkel op de basisprijs (typisch BMW)).
Ik heb er geen idee wat Jag hier tegenover kan zetten.
Aan de andere kant ben ik echt wel teleurgesteld in BMW (zelfs BMW Belgium is erbij geweest), daar ze wel toegeven dat het een conceptueel probleem is, maar dat BMW AG niet erkent als een probleem (Ah nee, want anders moeten ze alle wagens terugroepen die hetzelfde hebben)...
Omdat wij als firma al in de hoogste fleet zitten qua korting, gooiden ze eerst 2 extra luttele %'n naar mijn kop als compensatie omdat ik bereid was met de wagen te blijven rondrijden, ondanks het echt wel irriterende gerammel. Daar heb ik voor bedankt... 2%
effe concreet 2% op de basisprijs van een wagen van +- 40000 € is 800€. Dat ter compensatie omdat je bereid bent met een wagen rond te rijden die eigenlijk niet voldoet aan de standaarden van BMW en een probleem bevat dat ze niet kunnen oplossen. What the Hell????
Na heel wat gezever hebben ze een 'take it or leave it' optie gegeven van 6% ipv 2% (bovenop de 13% die we reeds hebben). da's al iets beter, maar nog vind ik da vrij misserig. Wat zou het hen kosten als dit globaal moet worden aangepakt voor alle wagens die het probleem hebben?????
Dus mijn goesting in BMW is eigenlijk een beetje weg gezien dit akkefiet. Aan de andere kant zit ik gewrongen met die 19%....
Iemand enige ervaringen met kortingen bij Jag?
Groetjes,
BeefcakeHorsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenDus mijn goesting in BMW is eigenlijk een beetje weg gezien dit akkefiet. Aan de andere kant zit ik gewrongen met die 19%....
'k zou nu een M3 kopen met die korting.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenBij elke rammel krijg jij meer korting? 'k Vind dit al een uitzonderlijke geste als je 't mij vraagt...
'k zou nu een M3 kopen met die korting.
Het gaat niet over gewoon iets in de wagen dat wat rammelt, maar echt een probleem met de wagen.
Als ge remt, dan voel je het volledig tot in de pedalen.
Sorry, maar als BMW al mijn volledige voorkant vervangen heeft omdat er idd een probleem merken dat niet normaal is, dan spreek ik hier niet over een stom iets.
Als jij de wagen zou hebben, dan zou je ongetwijfeld naar de garage gaan... het is echt storend...
Maar ja, je hebt het nog nooit gehoord/gevoeld, dus moeilijk in te schatten.
btw, die M3 zou waarschijnlijk even hard rammelen :-)Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenIk rij momenteel met een 320d (163pk) en dit is natuurlijk een vrij agressieve wagen.
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichtenbtw, die M3 zou waarschijnlijk even hard rammelen :-)
Je probleem is zeer irritant, kan ik me inbeelden. Ik zou wel het ganse merk niet afschrijven omwillen van een probleemauto/-serie. Aan 30 zou ik de nieuwe 5 de voorkeur geven over een XF.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenJe probleem is zeer irritant, kan ik me inbeelden. Ik zou wel het ganse merk niet afschrijven omwillen van een probleemauto/-serie. Aan 30 zou ik de nieuwe 5 de voorkeur geven over een XF.
En elke dag dat ik met mijn huidige rondrij krijg ik het erger en erger op mijn heupen...
Van die 30 combined with 5 reeks ben ik ni helemaal akkoord... Een XF is me ook wel een lekker ding, alleen de uitstraling is iets gedistingueerder dan een BeemerHorsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
Comment