Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dag iedereen. Heb me speciaal geregistreerd aangezien ik vindt dat ik toch iets belangrijk moet vertellen over onze ervaringen met de XF.
Rijden nu al iets meer dan een jaar met de XF. Prachtige wagen, luxues en rijdt super goed. (2.7 tdi Luxury versie)
Op +- 20.000 km hadden we een paar keer voor dat we de koppeling niet meer uit drive kregen. Motor afzetten en terug starten -> probleem opgelost.
(Komt natuurlijk wat sullig over voor omstaanders)
Op +- 36.000 km begon het probleem. Tijdens het parkeren kwam hij niet meer uit Park. Koppeling was dus geblokkeerd. Jaguar Emergency gebeld, VAB kwam langs. Koppeling losgemaakt en auto op plateauwagen naar garage...
Op +- 60.000 km
In de garage hebben ze de volledige middentunnel vervangen (koppeling). Hierna nog een paar keer voorgehad dat alle lampjes van de versnelling begonnen te branden bij het parkeren of wanneer we eventjes in Neutraal stonden. Dit zorgt er natuurlijk voor dat je de auto NIET meer vertrouwd.
Dit is dan gemeld aan de Jaguar garage, deze hebben de middentunnel opnieuw vervangen.
Paar weken nadien, terug hetzelfde probleem... Bij groot onderhoud de middentunnel opnieuw laten vervangen. (Al 4de nieuwe koppeling)
Eindelijk reed hij terug zoals het moest ! zaalig...
1 week later -> koppeling opnieuw vast ! deze keer in Neutraal in de file... zeer frustrerend, zeker voor een auto van die klasse. Na veel verkeersellende te hebben veroorzaakt, de auto toch op een parking gekregen (duwen... geloof mij, het is een zware auto)
VAB (jaguar emergency..) heeft dan de auto gereset -> er waren geen foutcodes te lezen. Dit terwijl de boordcomputer de foutmelding -> Problemen koppeling weergaf.
Na de reset deed hij het terug.... maar voor hoe lang?
Direct met de auto terug gereden naar jaguar garage. Daar wisten ze ook niet wat te doen.
Hebben gezegd dat we met deze auto niet meer willen rijden!!!
Dus momenteel andere xf gekregen (vervangwagen). Ondertussen zoeken ze uit wat het kan zijn. Maar ons vertrouwen in Jaguar is volledig verloren. We zijn verliefd op de auto... maar dan moet hij wel werken.
Heb op het net (UK forum) gezien dat veel meer mensen dit probleem hebben en dat vindt ik ronduit schandalig. Ik hoop dat jullie betere ervaringen hiermee hebben.
Iemand hetzelfde voorgehad?
PS: De knop voor de ramen open te doen werkt +- 70% van de tijd niet.
Probleem met de tankklep is opgelost bij het eerste onderhoud.
Groeten,
Stanny
Tjonge tjonge tjonge, wat ben ik blij dat ik er in de tijd niet voor gekozen heb. Ondanks zijn standaard 3 jaar garantie wat me toen bijna voor de Jag heeft doen kiezen, zou ik het me niet kunnen veroorloven om met een wagen rond te rijden die niet bedrijfszeker is, maar ja wanneer weet je dat of ben je daar zeker van...
Toen ik in de tijd mijn plannen melde aan iemand die iets van motoren kent, waarschuwde die me er al voor dat ik met de 2.7 niet bij hem moest zijn.... Volgens mij is die mototrisatie versie er ondertussen ook tussen uitgenomen. Zal er allemaal wel wat met te maken hebben zeker.
Je koopt een diesel voor 6500km / jaar?
Je koopt een Jaguar en vreest dat onderhoud wat duurder zou zijn?
Je koopt een Jaguar maar wil hem eigenlijk niet laten onderhouden?
Je koopt een Jaguar maar wil de olie zelf verversen?
Nederlanders
Stel je vraag gewoon aan je dealer. Makkelijk zat.
Wagen was binnen bij Jaguar, ze snapten dat we deze wagen niet meer wilden...
Dus tijdelijk kregen we een vervangwagen van hetzelfde model om te tonen dat deze niets mankeert.
We moeten toegeven, van Jaguar een ZEER degelijke tegemoetkoming gekregen:
-Overname "defecte" XF
- kleine bijdrage voor nieuwe XF 3.0 liter diesel
Dit was een zeer goed voorstel...tot het volgende gebeurde.
's morgens naar de vervangwagen... ging moeilijk open (kan altijd gebeuren zeker?)
MAAR: Deze startte niet... batterij leeg/kapot.
En dit nadat de wagen de vorige dag meer dan 100km heeft afgelegd. Dus na deze (zoveelste) teleurstelling zijn we al het vertrouwen in het merk kwijt en gaan we dan ook niet in op het voorstel van Jaguar....
Het is een fantastisch mooie wagen die super rijdt (als hij schakelt )
Maar om elke dag met schrik naar de koppeling te kijken... nee dank u.
Dus de wagen is nu weg en de duitse vervanger is besteld.
Ter info: Ik geloof best dat niet alle jaguars bovenstaande problemen hebben. Maar het is altijd nuttig om mensen te informeren van eventuele gebreken. Ik wens hierbij ook alle XF-rijders nog veel plezier met hun wagen.
Groetjes
Bedankt, ondanks dat ik de toekomstige versie nog mooier vind dan hij al was, zal ik hem toch aan mij laten voorbij gaan, jammer...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
de xf hier heeft 40k kilometer.
heeft al eens een velgbreuk gehad en al eens een beperkt motorvermogen. eens af- en opgezet en nooit meer het probleem gehad.ondertussen is er wel al een update gebeurd om dit euvel te verhelpen.
ook enkele ledjes die zijn kapotgegaan in de achterlichten.
hier wordt dat nogal rap vergeten omdat de wagen best goed rijdt .
3 koppelingen kapot is wel overdreven en niet eens de oorzaak vinden...
Je koopt een diesel voor 6500km / jaar?
Je koopt een Jaguar en vreest dat onderhoud wat duurder zou zijn?
Je koopt een Jaguar maar wil hem eigenlijk niet laten onderhouden?
Je koopt een Jaguar maar wil de olie zelf verversen?
Nederlanders
Stel je vraag gewoon aan je dealer. Makkelijk zat.
Dit antwoord had ik verwacht vandaar dat ik wat uitleg gaf over de reden van mijn vraag.
Waarom ik een diesel kocht maakt niet uit. Die is niet duurder dan een benzine versie waarvan de BIV veel duurder is evenals de verzekering. Ik rij al jaren met een diesel.
Ik wil mijn Jaguar zeker laten onderhouden maar geen zotte prijs betalen voor een uurtje werk en een paar liters olie.
En wat heeft het kopen van een Jaguar met zelf verversen van olie te maken.. Ben jij daar misschien te groots voor ?
Wat ik zelf doen kan hoef ik niet aan anderen over te laten.
En nee ik ben geen hollander.
Die dealer gaat mij op die vraag geen antwoord geven want dan kan hij er niets meer aan verdienen.
Waarom ik een diesel kocht maakt niet uit. Die is niet duurder dan een benzine versie waarvan de BIV veel duurder is evenals de verzekering. Ik rij al jaren met een diesel.
6500km rijden per jaar is weinig. En al zeker weinig voor een diesel. Los van de prijsargumentatie, vind ik net dat de reden om je wagen meer dan correct te laten onderhouden. Je dieselmotor zal juist meer afzien bij dergelijk gebruik dan wanneer je er 20k per jaar zou mee rijden.
Ik wil mijn Jaguar zeker laten onderhouden maar geen zotte prijs betalen voor een uurtje werk en een paar liters olie.
En wat heeft het kopen van een Jaguar met zelf verversen van olie te maken.. Ben jij daar misschien te groots voor ?
Misschien te groot om onder m'n wagen te raken.
Serieus, vraag eens aan je dealer, of in een enquete op dit forum, hoeveel recente-Jaguar eigenaars zelf hun olie verversen. Dat zullen er minder zijn dan bij een ander merk. Dat is geen abnormale stelling van mij.
En nee ik ben geen hollander.
Jammer.
Die dealer gaat mij op die vraag geen antwoord geven want dan kan hij er niets meer aan verdienen.
Dat ben ik niet zeker. Denk je dat hij in je gezicht zou zeggen: 'Dat zeg ik je liever niet'?
[quote=ICM;4261047]6500km rijden per jaar is weinig. En al zeker weinig voor een diesel. Los van de prijsargumentatie, vind ik net dat de reden om je wagen meer dan correct te laten onderhouden. Je dieselmotor zal juist meer afzien bij dergelijk gebruik dan wanneer je er 20k per jaar zou mee rijden.
Ik wil mijn wagen wel correct laten onderhouden je hebt blijkbaar mijn eerste vraag niet goed gelezen Ik vroeg gewoon een antwoord op mijn vraag en geen overbodig commentaar.
Waarom zou een dieselmotor meer afzien bij weinig kilometers rijden ? Misschien omdat ik regelmatig wat korte ritten maak maar dan zal ik die motor nooit over zijn toeren laten gaan en zeker niet bruusk optrekken totdat ie warm is.
Ik rij al 30 jaar met een diesel zonder problemen.
Misschien te groot om onder m'n wagen te raken.
Serieus, vraag eens aan je dealer, of in een enquete op dit forum, hoeveel recente-Jaguar eigenaars zelf hun olie verversen. Dat zullen er minder zijn dan bij een ander merk. Dat is geen abnormale stelling van mij.
Ik ben ook nog niet mijn olie aan het verversen maar ik wil alleen voorkomen dat ik 500 € moet betalen om een paar liter olie in die motor te gieten en een uurtje werk om enkele punten te controleren op die 6500 km. Ik ben er volledig akkoord mee dat er een kleine beurt moet gebeuren op de aangegeven km standen in het onderhoudsboekje of jaarlijks bij weinig kilometers. Maar dan toch niet aan de prijs van een beurt bij 24000 km.
Wat die andere eigenaars met hun wagen doen of niet doen is mijn probleem niet. Deze vraag stelde ik ook niet in dit forum
Jammer.
Je vindt het jammer dat ik geen Nederlander ben, dan ben jij er dus eentje
Dat ben ik niet zeker. Denk je dat hij in je gezicht zou zeggen: 'Dat zeg ik je liever niet'?
Die kans is groot ja.
Ik vroeg gewoon een antwoord op mijn vraag en geen overbodig commentaar.
Welkom op een forum.
Waarom zou een dieselmotor meer afzien bij weinig kilometers rijden ? Misschien omdat ik regelmatig wat korte ritten maak maar dan zal ik die motor nooit over zijn toeren laten gaan en zeker niet bruusk optrekken totdat ie warm is.
Ok, je rijdt graag met een diesel.
Ik ben ook nog niet mijn olie aan het verversen maar ik wil alleen voorkomen dat ik 500 € moet betalen om een paar liter olie in die motor te gieten en een uurtje werk om enkele punten te controleren op die 6500 km. Ik ben er volledig akkoord mee dat er een kleine beurt moet gebeuren op de aangegeven km standen in het onderhoudsboekje of jaarlijks bij weinig kilometers. Maar dan toch niet aan de prijs van een beurt bij 24000 km.
De prijzen voor de onderhoudsbeurten zijn vastgesteld, en de bijhorende taken ook. Olie verversen kost geen €500. Het is geen Veyron.
Wat die andere eigenaars met hun wagen doen of niet doen is mijn probleem niet. Deze vraag stelde ik ook niet in dit forum
Welkom op een forum.
Je vindt het jammer dat ik geen Nederlander ben, dan ben jij er dus eentje
Nope. Sterke logica trouwens.
Die kans is groot ja.
Als hij dat zegt, verander dan snel van dealer. Nu ja, je zal er toch maar eens in de 4 jaar moeten gaan, en je vind de mogelijkheid tot een dergelijk antwoord blijkbaar aanvaardbaar.
Allez, probeer dit, dan hoeft je dealer of zijn technieker je niet de middenvinger te tonen:
Service Light Reset Instructions:
1 . Insert key into ignition.
2 . Press and hold the Reset switch (located on the Trip Computer Switchpack ).
3 . NOTE: The reset switch has to be released immediately after the ignition is switched 'ON'. This is critical to enable the rest of the procedure.
Turn the key to Ignition position II and at the point of entering Ignition position II (i.e when a click is heard), instantaneously release the Reset switch.
4 . Wait one second.
5 . Press and hold the Trip switch (located on the end of the left-hand side stalk).
6 . Wait one second.
7 . Press and hold the Reset switch (whilst still holding the Trip switch).
8 . The cluster should display (within three seconds) the warning message 'RESETTING SERVICE MODE'.
9 . Keep both buttons pressed until the warning message changes to 'SERVICE MODE RESET' (after ten seconds).
10 . Once the message is displayed the buttons may be released -- sequence is now complete.
11 . If a Service Required message was displayed prior to the reset sequence, cycle the ignition to 'Off' and then back to Ignition position II and check that the message is no longer displayed.
In het Nederlands:
Reset service indicator. Dat blijkt bij alle "moderne" jaguars op de zelfde manier te gaan:
1. plaats sleutel in contact, druk vervolgens de reset knop in (op het valet / trip computer paneeltje)
2. Draai contact naar positie 2, en laat op dat moment de ingedrukte reset knop weer los. Dat vergt oefening. Ik had het de vijfde keer goed.
3. Druk trip schakelaar op de linker handel achter het stuur in en houdt deze vast, binnen een seconde
4. Druk reset schakelaar in en houdt ook deze vast, binnen een seconde.
Na drie seconden gaat de computer op je display in service reset mode en na 10 seconden meldt hij dat de service mode gereset is.
Allez, probeer dit, dan hoeft je dealer of zijn technieker je niet de middenvinger te tonen:
In het Nederlands:
Het was dit wat ik in het begin van de topic vroeg Thx
Helemaal klopt het niet met de nieuwe XF aangezien ik geen sleutel heb maar alleen een afstandsbediening . Ik veronderstel dus dat ik gewoon bij de tweede stap de startknop moet indrukken zonder de rem in te duwen zodat het contact aangeschakeld wordt.
Maar als ik eerst dat valet klaviertje moet gebruiken zal ik toch al direct het contact moeten aanschakelen.
Ik kan het in ieder geval eens proberen indien ik het nodig heb.
Hoe zit het hiermee?
Dit zit wel goed misschien was ik gezien je uitleg nu een beetje voorbarig.
ik smaak de XF nog steeds.
Wat betreft de problemen uit vorige post (heeft niets te maken met koppelling hé,XF heeft er geen. Is de bedienig van de automatische transmissie). Op enkele Britse sites inderdaad iets gelezen dat er bij de eerste modellen problemen zouden mee zijn. Nu vind ik dat je van een wagen altijd wel een zeker gebrek moet kunnen bergrijpen,is nieuwe techniek in een nieuw model...... Nu is het wel zo dat dit voor 100% opgelost moet worden door de dealer. Is het reeds OK nu? Zo niet zou ik gerust eens een andere dealer proberen. Jaguar Hasselt evnetueel.
En ja,een diesel rijdt heel leuk (btw over de 2.7 motor zou ik me geen zorgen maken. Degelijk blok) en Nederlander,Belg,Turk,Pool,......maakt niet uit hé. Wie een probleem heeft heeft recht op een oplossing
Hebben jullie het ook gelezen of gezien op TV
De crashtest met de XF is niet zo denderend verlopen.
Hij kwam er als de mindere uit.
Van zo een wagen verwacht je toch dat hij het er beter zou vanaf brengen.
Yep,blijkbaar een verhoogd risico voor de knie en borstkas bij een frontale botsing en een mindere beschermig bij een zijdelingse crash met een paal/boom. Dan was er een verhoogd risico op schade aan de ribben.
Hebben jullie het ook gelezen of gezien op TV
De crashtest met de XF is niet zo denderend verlopen.
Hij kwam er als de mindere uit.
Van zo een wagen verwacht je toch dat hij het er beter zou vanaf brengen.
Euro NCAP’s frontal impact test simulates a car crashing into another of similar mass and structure. In real life, when two cars collide the vehicle with the higher mass has an advantage over the lighter one. Generally speaking, vehicles with higher structures tend to fare better in accidents than those with lower structures. Therefore, ratings are comparable only between cars of similar mass and with broadly similar structures. Euro NCAP groups cars into the following structural categories: passenger car, MPV, off-roader, roadster and pickup. Within each of those categories, cars which are within 150kg of one another are considered comparable.
Sterren/scores vergelijken moet gebeuren met auto's van vergelijkbare bouw en gewicht.
Comment