Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik wil ook niet ruilen met een A 1

In die test zeggen ze ook dat de antiwhiplash niet aanwezig is bij de XF.
    Die is er zeker wel. Dus zulke verhalen zijn gewoon onzin.

Comment

• balans na 34 maanden XF 2.7 premium

Ik dacht zomaar, na meer dan 2.5 jaar even een technische balans opmaken:
      - eerst en vooral: de XF blijft een fantastische rijdersauto die een geweldig comfortniveau biedt
      - gemiddeld verbruik ca 8,5 liter, zit redelijk veel stad tussen laatste tijd (op lange snelwegtrajecten bij 130-140km uiteraard in het buitenland war dat mag: 6,7liter).
      - technische opmerking: de "slot" onder het dashboard waar je de sleutel in kan plaatsen heeft géén enkele functie. De verkoper zij bij de levering: sleutel laadt daar op. Is nonsens: sleutel werkt met 2032 batterijen die je gemakkelijk zelf kan vervangen.
      - pannes: ca 20.000 km: versnellingsbak geblokkeerd, wagen op plateau weggevoerd, bekrast stuk van andere XF gemonteerd in afwachting dat het onderdeel geleverd zou worden. Na zes weken en talloze telefoontjes bleek dat het stuk al twee weken binnen was maar vergeten te bellen. Enfin, geregeld.
      - 30.000 km: wegvallen van dashboardgeluiden (knipperlichten en andere waarschuwingen). Garage: geen idee, hebben nochtans hard gezocht. Na wat op internet te zoeken zelf oplossing aangereikt en bleek juist: breuk van kabelaansluiting voor dashboardmodule. Hersteld maar lijst onder dashboard slecht teruggeplaatst. Na 3 verdere bezoeken zelf maar hersteld.
      - vanaf 35.000 km plafondlichtjes eigen leven gaan leiden. Drie keer vervangen, laatste keer vergeten de module te programmeren waardoor mijn bluetooth microfoon niet meer werkte. Terug naar garage en daar wat staan schelden. Is nu ook in orde.
      - na dashboard en middentunneldemontages door dealer zijn de naden iets te wijd.

Afgezien van wat kleine afwerkingsfoutjes (was een van de eerste exemplaren in België, geleverd in maart 2008 blijft het een prachtige wagen. Wel teleurgesteld in kwaliteit van werkplaats (receptie is vriendelijk en al, maar het werk is meestal niet bij een bezoek geregeld) en ik vind na een garagebezoek al eesn vuile vinger-of handafdrukken in het interieur.

Conclusie: zou ik nog een XF kopen (deze nog een kleine twee jaar, wellicht iets minder). Hmm. Voor het rijplezier en comfort zeker. Voor de kwaliteit: er is veel vordering gemaakt sinds de eerste exemplaren. Maar gelet op de kwaliteit van de dienst naverkoop: njet.

Nog veel rijplezier aan alle XF-rijders.
      Last edited by ; 15/12/2010, 18:39.

Comment

• welke dealer?
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• interessant om lezen. ik ben ook benieuwd over welke dealer u het heeft, mag ook in pm.
          jammer dat bouwkwaliteit en dienst na verkoop de algemene indruk fnuiken.

begin wel meer xf'en op het straatbeeld te zien.

edit: wij zijn wel tevreden van service in jaguar asse.
          Last edited by ; 18/12/2010, 16:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
            Ik dacht zomaar, na meer dan 2.5 jaar even een technische balans opmaken:
            - eerst en vooral: de XF blijft een fantastische rijdersauto die een geweldig comfortniveau biedt

Volledig mee eens,

- gemiddeld verbruik ca 8,5 liter, zit redelijk veel stad tussen laatste tijd (op lange snelwegtrajecten bij 130-140km uiteraard in het buitenland war dat mag: 6,7liter).

Verbruik lijkt overeen te komen met mijn nieuwe XF

- technische opmerking: de "slot" onder het dashboard waar je de sleutel in kan plaatsen heeft géén enkele functie. De verkoper zij bij de levering: sleutel laadt daar op. Is nonsens: sleutel werkt met 2032 batterijen die je gemakkelijk zelf kan vervangen.

Even opmerken dat dit slot niets met het opladen van de batterijen van die sleutel te maken heeft. Wel met het activeren van de sleutelfuncties moesten die door een of andere uitwendige invloed verdwenen zijn.

- pannes: ca 20.000 km: versnellingsbak geblokkeerd, wagen op plateau weggevoerd, bekrast stuk van andere XF gemonteerd in afwachting dat het onderdeel geleverd zou worden. Na zes weken en talloze telefoontjes bleek dat het stuk al twee weken binnen was maar vergeten te bellen. Enfin, geregeld.
            - 30.000 km: wegvallen van dashboardgeluiden (knipperlichten en andere waarschuwingen). Garage: geen idee, hebben nochtans hard gezocht. Na wat op internet te zoeken zelf oplossing aangereikt en bleek juist: breuk van kabelaansluiting voor dashboardmodule. Hersteld maar lijst onder dashboard slecht teruggeplaatst. Na 3 verdere bezoeken zelf maar hersteld.
            - vanaf 35.000 km plafondlichtjes eigen leven gaan leiden. Drie keer vervangen, laatste keer vergeten de module te programmeren waardoor mijn bluetooth microfoon niet meer werkte. Terug naar garage en daar wat staan schelden. Is nu ook in orde.
            - na dashboard en middentunneldemontages door dealer zijn de naden iets te wijd.

Ik heb een probleem met kraken van het dasboard aan de stuurkant waar het tegen het deurpaneel leunt bij het rijden over oneffenheden. Naar de garage geweest na afspraak en probleem voorlopig opgelost. Indien het terug zou komen bestellen ze een nieuw deurpaneel.

Afgezien van wat kleine afwerkingsfoutjes (was een van de eerste exemplaren in België, geleverd in maart 2008 blijft het een prachtige wagen. Wel teleurgesteld in kwaliteit van werkplaats (receptie is vriendelijk en al, maar het werk is meestal niet bij een bezoek geregeld) en ik vind na een garagebezoek al eesn vuile vinger-of handafdrukken in het interieur.

Ook ondervonden op het display van de navigatie.

Conclusie: zou ik nog een XF kopen (deze nog een kleine twee jaar, wellicht iets minder). Hmm. Voor het rijplezier en comfort zeker. Voor de kwaliteit: er is veel vordering gemaakt sinds de eerste exemplaren. Maar gelet op de kwaliteit van de dienst naverkoop: njet.

Nog veel rijplezier aan alle XF-rijders.
            Dat rijplezier zal niet ontbreken.

Groetjes Syta

Comment

• sorry,fout topic gepost
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Liefhebbers van XF waar zijn ze ???

Dit lijkt hier wel dood, zo weinig XF lovers ???

Groetjes Syta

Comment

• Ik ben ook wel een lover, maar ik heb er uiteindelijk geen gekocht. Ik ben bij BMW gebleven. Als ik soms een XF of zelfs een XJ zie rijden, dan heb ik toch een beetje spijt. Die Jaguars hebben een persoonlijkheid die mij enorm bevalt.

Ik zie dat je van de Maaskant bent. Heb je gekocht bij Dimitri?
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik ben ook een liefhebber van de XF, sinds kort rijdt er iemand van het dorp met een prachtige zwarte voorzien van schitterende 20-duimsvelgen.

@ syta: proficiat met jouw mooie XF.
                    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Jag XF
                      goed stukje topgear met james may.(hier nog met de oude motoren)
                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

die eerste 15 seconden kan ik ook beamen uit ervaring. over een s-type ben ik ook niet te spreken
                      Last edited by ; 05/02/2011, 19:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk Berichten
                        die eerste 15 seconden kan ik ook beamen uit ervaring. over een s-type ben ik ook niet te spreken
                        Zeker die 3.0i's die op hun doos krijgen van een diesel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                          Zeker die 3.0i's die op hun doos krijgen van een diesel...
                          dat ook nog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Ik ben ook wel een lover, maar ik heb er uiteindelijk geen gekocht. Ik ben bij BMW gebleven. Als ik soms een XF of zelfs een XJ zie rijden, dan heb ik toch een beetje spijt. Die Jaguars hebben een persoonlijkheid die mij enorm bevalt.

Ik zie dat je van de Maaskant bent. Heb je gekocht bij Dimitri?
                            Ja ik kocht mijn XF bij Dimitri vooral vanwege de familiaire sfeer daar in de garage.
                            Ik was ook in Hasselt voor de aankoop om prijs te vragen maar die baas daar was niet erg commercieel. Toen ik naar een goede prijs vroeg zei hij botaf dat het geen koehandel was.
                            Ik wilde helemaal geen koe kopen :-))))) maar wel die prachtige XF
                            Eigenlijk rij ik veel te weinig met deze wagen, wel maak ik nu regelmatig een extra ommetje om nog te genieten van dat zalige gevoel, die stilte, die kracht, die luxe....

Groetjes Syta
                            Last edited by ; 07/02/2011, 19:46.

Comment

• Zondag een klein ritje gemaakt naar de voerstreek, ongeveer 58 km en volgens mijn reiscomputer zou mijn XF een gemiddeld verbruik van 6,8 liter hebben.
                              Schitterend resultaat als ik die computer mag geloven zeker ook door het feit dat ik niet echt gelet heb op mijn rijstijl en het heuvelachtige landschap ook wel een rol speelde. Ook heb ik verschillende keren goed het gaspedaal ingedrukt om de kickdown en de acceleratie te testen.
                              Dan is er nog het feit dat er nog maar 1300 km op de teller staat en de motor nog niet helemaal los is.
                              volgens de fabrieksgegevens zou het gemiddeld verbruik 6,8 liter bedragen wat dus overeenstemt met deze aangifte.
                              Alweer een punt van tevredenheid

Groetjes syta

Comment

• - edit -

(staat al in topic XF facelift)
                                Last edited by ; 08/04/2011, 15:46.

Comment

• Verbruik XF

Naar de kust gereden, 235 km en volgens de computer een gemiddeld verbruik van 6.8 liter.
                                  Niet echt spaarzaam gereden en druk verkeer.
                                  Prachtig verbruikscijfer en een tevreden eigenaar

Groetjes Syta

Comment

• Dat is inderdaad een laag verbruik(als we de boordcomputer mogen geloven ), hoeveel kilometers heb je al?

Mvg
                                    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                      Dat is inderdaad een laag verbruik(als we de boordcomputer mogen geloven ), hoeveel kilometers heb je al?

Mvg
                                      Ik heb in februari 2 dagen mogen testen met de XF en het verbruik lag volgens BC op 17,4 liter

Bijgevoegde Bestanden
                                      sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door syta Bekijk Berichten
                                        Naar de kust gereden, 235 km en volgens de computer een gemiddeld verbruik van 6.8 liter.
                                        Niet echt spaarzaam gereden en druk verkeer.
                                        Prachtig verbruikscijfer en een tevreden eigenaar

Groetjes Syta
                                        Idem als de 740d die ik heb gehad. Ik ben eens benieuwd wat het verbruik van mijn nieuwe 530d xDrive gaat zijn. Normaal zou dat minder moeten zijn.
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
                                          Ik heb in februari 2 dagen mogen testen met de XF en het verbruik lag volgens BC op 17,4 liter

Dat verbruik is al van een heel ander kaliber , waarschijnlijk omdat het een testwagen is. Welke motor was het, de 3.0d S?

Comment

Working...
                                          X