Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
    Dat verbruik is al van een heel ander kaliber , waarschijnlijk omdat het een testwagen is. Welke motor was het, de 3.0d S?
    3.0 Diesel 211PK

    Volgens de verkoper zijn ze aan het testen met een 2.7 163 PK wat nog meer dan voldoende zal zijn voor de XF en hem toch weer iets zuiniger maakt.
    sigpic

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
      3.0 Diesel 211PK

      Volgens de verkoper zijn ze aan het testen met een 2.7 163 PK wat nog meer dan voldoende zal zijn voor de XF en hem toch weer iets zuiniger maakt.
      2.2 van 163pk zal dat wel zijn...

      Comment


      • 2.2D rijtest
        tekst:


        Filmpje zelf:


        Zo'n blauwe xf is zooooo knap.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
          Dat is inderdaad een laag verbruik(als we de boordcomputer mogen geloven ), hoeveel kilometers heb je al?

          Mvg
          Nog maar 3000 km

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten
            Ik heb in februari 2 dagen mogen testen met de XF en het verbruik lag volgens BC op 17,4 liter


            Dan heeft ie heel waarschijnlijk veel stationair gedraaid ofwel heb je een heel zware voet gehad

            Comment


            • De 3.0D S is een erg krachtige, leuke motor (zeker in combinatie met de versnellingsbak), maar erg zuinig vind ik 'm niet. Het verschil met de modernere concurrentie (ik noem niet toevallig de nieuwe 530d) is niet klein, als je de power aanspreekt (qua prestaties zijn dat perfecte concurrenten, de 535d is een klasse te snel voor de XF S).

              Als je 'r rustig mee rijdt, vind ik het wel opvallend dat zo'n auto's de dag van vandaag toch zo zuinig kunnen zijn. Maar dat heb je wel met meer auto's in die klasse vandaag, om niet te zeggen bijna allemaal.

              Ik blijf 'm wel een sublieme wegligging hebben (als je er echt mee rijdt op een manier waarop je 'm zo goed als nooit ziet gereden worden), die auto KAN echt wat. De meeste worden uitermate "saai" gereden en veel eigenaren zullen de impliciete capaciteiten van het chassis vermoedelijk niet kennen, helaas. Enkel z'n veel te sterk bekrachtigde stuur past in dat opzicht niet zo denderend bij de rest. Bij het rustig rijden ("Amerikaanse rijstijl") net des te meer.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                De 3.0D S is een erg krachtige, leuke motor (zeker in combinatie met de versnellingsbak), maar erg zuinig vind ik 'm niet. Het verschil met de modernere concurrentie (ik noem niet toevallig de nieuwe 530d) is niet klein, als je de power aanspreekt (qua prestaties zijn dat perfecte concurrenten, de 535d is een klasse te snel voor de XF S).

                Als je 'r rustig mee rijdt, vind ik het wel opvallend dat zo'n auto's de dag van vandaag toch zo zuinig kunnen zijn. Maar dat heb je wel met meer auto's in die klasse vandaag, om niet te zeggen bijna allemaal.

                Ik blijf 'm wel een sublieme wegligging hebben (als je er echt mee rijdt op een manier waarop je 'm zo goed als nooit ziet gereden worden), die auto KAN echt wat. De meeste worden uitermate "saai" gereden en veel eigenaren zullen de impliciete capaciteiten van het chassis vermoedelijk niet kennen, helaas. Enkel z'n veel te sterk bekrachtigde stuur past in dat opzicht niet zo denderend bij de rest. Bij het rustig rijden ("Amerikaanse rijstijl") net des te meer.
                Zijn wegligging is inderdaad subliem, normaal gezien ben ik altijd een rustige rijder geweest. Maar nu betrap ik mij er regelmatig op dat ik probeer om de wagen van zijn spoor te krijgen, dat lukt niet zo goed, hij plakt gewoon op de weg. In de sport stand kan ie heel wat meer dan de meesten idd ooit zullen gebruiken.

                Comment


                • De wagen niet goed van zijn spoor krijgen heeft eigenlijk geen uitstaans met "aan de weg plakken". Of toch niet op de manier waarop ik 't bedoelde.
                  Ik zinspeelde op 't feit dat 'ie echt oerend hard door een bocht te jakkeren valt en daarbij (met uitgeschakelde rijhulpsystemen uiteraard) daarbij een zeer natuurlijke balans (overstuur) en imo zeer gezonde en plezierige feedback en reacties geeft (intuïtieve reacties die je aanleert op circuit leiden tot de verwachte reacties, en de auto zet minimale correcties efficiënt om in de nodige reacties zonder dat 'ie aan 't bokken gaat). De snedige en grippy voortrein laat b.v. toe om met hard insturen meteen de kont opzij te laten komen, en de auto valt daarna echt zeer intuïtief dwars te houden. Het is naar mijn mening één van de weinige auto's in die klasse (in "basistrim", dus de andere modellen dan de sportief afgestelde versies zoals M5 en AMG's) die echt sportief te "gidsen" valt met handen en voeten.
                  Ik testte 'm eerst met de 2.7 diesel en die motor is echt een lamme krachtbron die bijna alle rijplezier fnuikt (het chassis is zoveel capabeler dan de lome 2.7 kan benutten, en ja in die versie moet je echt bruskeren om 'm wat speels te rijden), maar met de 3.0D S is 'ie écht leuk. Ik heb niet met de XF-R gereden, maar ik kan me enkel maar inbeelden wat voor 'n geestige "brute hond" dat moet zijn (een beetje genre E AMG, naar ik afleid uit de tests van die laatste). Heerlijk.

                  Elke goed ontworpen en goed gebouwde auto in die klasse (met de aandrijving op de juiste plaats) rijdt met rijhulpsystemen op zeer neutraal en goed, zeker door de gemiddelde chauffeur aan gemiddelde rijstijl (die op de openbare weg nog net past) niet "van z'n spoor" te krijgen is. 't Is eerder een uitzondering dat een aanpak die eigenlijk enkel maar op afgesloten circuit toelaatbaar is, op zo'n auto (een diesel kilometervreter) helemaal niet afgestraft wordt, maar dat de auto daarin mee gaat. Loved it.
                  Last edited by ; 13/07/2011, 19:36.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door syta Bekijk Berichten
                    In de sport stand kan ie heel wat meer dan de meesten idd ooit zullen gebruiken.
                    Idd, da's wat 'm voor mij zo aantrekkelijk maakt. Je verwacht dat niet van die auto (een Jaguar berline creëert de laatste 2 decennia vooral door de doorsnee koper een eerder gezapige verwachting), en je doet 't er uiteindelijk ook niet mee ... maar 'ie kan het wel. Vind ik schitterend...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      maar met de 3.0D S is 'ie écht leuk. Ik heb niet met de XF-R gereden, maar ik kan me enkel maar inbeelden wat voor 'n geestige "brute hond" dat moet zijn (een beetje genre E AMG, naar ik afleid uit de tests van die laatste). Heerlijk.

                      Elke goed ontworpen en goed gebouwde auto in die klasse (met de aandrijving op de juiste plaats) rijdt met rijhulpsystemen op zeer neutraal en goed, zeker door de gemiddelde chauffeur aan gemiddelde rijstijl (die op de openbare weg nog net past) niet "van z'n spoor" te krijgen is. 't Is eerder een uitzondering dat een aanpak die eigenlijk enkel maar op afgesloten circuit toelaatbaar is, op zo'n auto (een diesel kilometervreter) helemaal niet afgestraft wordt, maar dat de auto daarin mee gaat. Loved it.
                      Ik heb gewoon de basisversie met 3 l dieselmotor en deze is al heel subliem op gebied van trekkracht, geluidshinder, wegligging en comfort.
                      Ik rij natuurlijk niet op een circuit maar ik weet wel dat ik op een rotonde het gaspedaal niet hoef te lossen, en dat ik praktisch alle draaien zo snel kan nemen als ik zelf wil. De meeste mensen gebruiken die sportstand heel zelden of nooit, zeker de iets oudere senioren. Ik ken zo mensen die een Citroën C5 3 liter diesel hebben en nog nooit die sportknop aangeraakt hebben. Idem bij mensen met een Toyota en nog andere merken met een sportstand.
                      De meesten hebben zelfs nog nooit de handleiding van zulke moderne wagen gelezen. als er dan al eens een probleempje ontstaat moeten ze naar de garage.

                      Groetjes syta

                      Comment


                      • Zalig. Enjoy it. Ge hebt alvast een sublieme auto, vind ik.

                        Comment


                        • Wat hierboven staat is een dikke ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²² voor mij.
                          XF .

                          Comment


                          • Juisst bandenspanning Pirelli P.Zero TM 245/45 ZR18

                            Weet er iemand de juiste bandenspanning voor de XF Diesel 3 l 155 KW

                            Op de tabel op de middenstijl aan de bestuurderskant lees ik voor de
                            Pirelli P.Zero TM 245/45 ZR18 een druk van 2.6 bar.

                            Mijn banden staan momenteel op 3 bar, zo afgeleverd door de dealer. Is diit niet wat veel ?

                            groetjes syta

                            Comment


                            • Erg vaak worden nieuwe auto's met teveel bandendruk afgeleverd aan de klant. Auto's die op transport worden gezet, krijgen een (soms sterk) verhoogde bandendruk om flats spots (door "doorzitten") tegen te gaan. Niet zelden wordt dat niet helemaal correct gezet door de dealer voor aflevering.
                              Ook goed oppassen: de ene manometer is de andere niet. Ik meet bij twee pompen hier in de buurt waar een bandenspanningsmeter is, ook een verschil van 0,2 à 0,3 bar...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Erg vaak worden nieuwe auto's met teveel bandendruk afgeleverd aan de klant. Auto's die op transport worden gezet, krijgen een (soms sterk) verhoogde bandendruk om flats spots (door "doorzitten") tegen te gaan. Niet zelden wordt dat niet helemaal correct gezet door de dealer voor aflevering.
                                Ook goed oppassen: de ene manometer is de andere niet. Ik meet bij twee pompen hier in de buurt waar een bandenspanningsmeter is, ook een verschil van 0,2 à 0,3 bar...
                                Thx voor de informatie

                                Groetjes Syta

                                Comment


                                • Weinig Jaguar liefhebbers hier ofwel zijn er geen problemen :-)))))

                                  Groetjes Syta

                                  Comment


                                  • Vandaag FL XF R gezien in het blauw, machtige verschijning

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door syta Bekijk Berichten
                                      Weinig Jaguar liefhebbers hier ofwel zijn er geen problemen :-)))))

                                      Groetjes Syta
                                      Heb er onlangs mee gereden (3.0 SD), in vergelijkingstest op circuit en daarna op de baan. Dynamisch schitterend, op de openbare weg te hard afgeveerd (19"). Ik had er al veel over gelezen, maar ik vond hem leuker rijden dan bijvoorbeeld een BMW 530d. De BMW is in zijn totaalpakket de betere vind ik, maar qua dynamiek en levendigheid was de Jag de betere

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                        Heb er onlangs mee gereden (3.0 SD), in vergelijkingstest op circuit en daarna op de baan. Dynamisch schitterend, op de openbare weg te hard afgeveerd (19"). Ik had er al veel over gelezen, maar ik vond hem leuker rijden dan bijvoorbeeld een BMW 530d. De BMW is in zijn totaalpakket de betere vind ik, maar qua dynamiek en levendigheid was de Jag de betere
                                        De vering is idd hard ook met de 18 inch wielen, mijn vrouw kan er moeilijk aan wennen, maar de baanvastheid is dan weer enorm.

                                        Ook kwestie uitstraling is de Jag veel beter, ik heb de gewone XF en telkens ik ergens kom waar ze die wagen voor het eerst zien krijg je dezelfde reactie...Amaai een Jag

                                        Groetjes Syta

                                        Comment


                                        • Geen problemen te melden, neen.

                                          Ik beaam wat hoger staat: op dynamisch vlak een overtuigende auto. Ik vind 'm persoonlijk niet te hard afgeveerd (met 19"), Jaguar is voor mij nog altijd het "buitenbeentje" dat een voldoende dosis sportiviteit huisvest die je eigenlijk niet verwacht. Ik vind dat bij de XF terug in zijn rijgedrag.
                                          Grootste voordeel tegenover b.v. die BMW '5 is dat 'ie 't altijd heeft. Geen dure optionele gestuurde achterwielen en adaptieve dempers en actieve antirolstangen nodig: het ding rijdt zeer geïnspireerd in elke versie.
                                          Ik word telkens opnieuw gecharmeerd door z'n snedige, levendige vooras (contradictorisch met z'n teveel bekrachtigd stuur nochtans) en z'n erg neutrale (balans) en levendige (reacties, feedback) weggedrag. Een zeer gezonde, eerlijke auto qua rijgedrag. Vind je niet veel meer dezer dagen...

                                          De SD laat je nooit op je honger wat kracht betreft. Is niet bijzonder zuinig, maar ook geen drinker. Gewoon: goed.

                                          De combinatie motor-versnellingsbak werkt goed. De bak valt mij zelden of nooit op - zo hoort het bij een automaat.

                                          Binnenin: het pijnpunt van de XF. Bedroevende materiaalkwaliteit, wat ongelukkige styling, gimmicks die eerder thuis horen in een Dodge of Daewoo, en een (veel) te duidelijk cutting costs bouwprincipe. Jammer. De ICE is ondertussen zwaar verouderd, touchscreen hoort niet thuis in een auto (is niet veilig), de resolutie van 't schermpje en de vormgeving van de vensters e.d. doet erg mid 90's aan (de eerste boordmonitor, ik denk bij BMW, doet nauwelijks onder).

                                          't Ding heeft er op een jaar zo'n 40.000 km op zitten, ik heb er zo'n 3.000 van gereden.

                                          Love it!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X