Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door syta Bekijk Berichten
    Weinig Jaguar liefhebbers hier ofwel zijn er geen problemen :-)))))

    Groetjes Syta
    Ik vind het nog steeds een prachtige wagen, zeker na de facelift. Ik had gehoopt hem wat meer op de weg te zien door de introductie van de 2.2 dieselmotor, helaas zie ik hem nog altijd zeer weinig passeren. Nochtans had ik overlaatst gelezen dat de XF door die nieuwe dieselmotor uitstekende verkoopcijfers kon voorleggen in Europa.
    Blijkbaar worstelt Jaguar toch nog altijd met een ietwat ouderwets imago, waardoor veel mensen blijven kiezen voor de concurrenten uit Duitsland. Een spijtige zaak, want zoals hierboven valt te lezen (er zelf nog niet mee gereden, wel als passagier) is het een zeer dynamische wagen met potente motoren en een prachtige uitstraling. Bovendien kan je hem nu een sportieve uitstraling geven met allerlei packs die er met de facelift gekomen zijn.
    De afwerking en materiaalkeuze kan inderdaad beter( zeker t.o.v de Duitse concurrenten), maar nadat ik er op het afgelopen autosalon nog eens ingezeten heb is het wel verbeterd in de faceliftversie.
    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
      Ik vind het nog steeds een prachtige wagen, zeker na de facelift. Ik had gehoopt hem wat meer op de weg te zien door de introductie van de 2.2 dieselmotor, helaas zie ik hem nog altijd zeer weinig passeren. Nochtans had ik overlaatst gelezen dat de XF door die nieuwe dieselmotor uitstekende verkoopcijfers kon voorleggen in Europa.
      Blijkbaar worstelt Jaguar toch nog altijd met een ietwat ouderwets imago, waardoor veel mensen blijven kiezen voor de concurrenten uit Duitsland. Een spijtige zaak, want zoals hierboven valt te lezen (er zelf nog niet mee gereden, wel als passagier) is het een zeer dynamische wagen met potente motoren en een prachtige uitstraling. Bovendien kan je hem nu een sportieve uitstraling geven met allerlei packs die er met de facelift gekomen zijn.
      De afwerking en materiaalkeuze kan inderdaad beter( zeker t.o.v de Duitse concurrenten), maar nadat ik er op het afgelopen autosalon nog eens ingezeten heb is het wel verbeterd in de faceliftversie.
      Je ziet hem toch regelmatig in het straatbeeld in diverse uitvoeringen, zowel het oudere model als de geupdate.
      Ikzelf ben blij dat ik de 3 l dieselmoter erin heb liggen, een prachtmotor die je niet hoort tijdens het rijden, alleen als je het gaspedaal volledig indrukt geeft ie een heerlijke brom
      Dat ouderwets imago zie ik niet meer zo zitten, de XF en de XJ kun je niet meer vergeljken met de vorige modellen,
      Het verbruik van mijn XF is fantastisch, op lange afstanden over de snelwegen verbruikt hij gemiddeld 6,5 liter diesel en dat voor toch een redelijk zware wagen.
      Op kleine afstanden zit ik rond de 8 liter.
      De wegligging is fenomenaal maar de vering mocht voor mij iets zachter.
      Het is een prachtwagen om mee te rijden.

      Groetjes Syta

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
        Ik vind het nog steeds een prachtige wagen, zeker na de facelift. Ik had gehoopt hem wat meer op de weg te zien door de introductie van de 2.2 dieselmotor, helaas zie ik hem nog altijd zeer weinig passeren. Nochtans had ik overlaatst gelezen dat de XF door die nieuwe dieselmotor uitstekende verkoopcijfers kon voorleggen in Europa.
        Blijkbaar worstelt Jaguar toch nog altijd met een ietwat ouderwets imago, waardoor veel mensen blijven kiezen voor de concurrenten uit Duitsland. Een spijtige zaak, want zoals hierboven valt te lezen (er zelf nog niet mee gereden, wel als passagier) is het een zeer dynamische wagen met potente motoren en een prachtige uitstraling. Bovendien kan je hem nu een sportieve uitstraling geven met allerlei packs die er met de facelift gekomen zijn.
        De afwerking en materiaalkeuze kan inderdaad beter( zeker t.o.v de Duitse concurrenten), maar nadat ik er op het afgelopen autosalon nog eens ingezeten heb is het wel verbeterd in de faceliftversie.
        Het publiek van Jaguar zelf is nog steeds grotendeels hetzelfde als voor de XF en XJ, ondanks de verjongingskuur en de doelgroep die Jaguar zelf voor ogen heeft/had. Hier waar ik woon, rijden 3 mensen (voor zover ik weet) met een XF, een notaris, een arts en een apotheker. Typisch Jaguar IMO, maar daar is allesbehalve iets mis mee. De ietwat sportievere looks, gaan nog steeds hand in hand met dergelijke statussen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door syta Bekijk Berichten
          Je ziet hem toch regelmatig in het straatbeeld in diverse uitvoeringen, zowel het oudere model als de geupdate.
          Ikzelf ben blij dat ik de 3 l dieselmoter erin heb liggen, een prachtmotor die je niet hoort tijdens het rijden, alleen als je het gaspedaal volledig indrukt geeft ie een heerlijke brom
          Dat ouderwets imago zie ik niet meer zo zitten, de XF en de XJ kun je niet meer vergeljken met de vorige modellen,
          Het verbruik van mijn XF is fantastisch, op lange afstanden over de snelwegen verbruikt hij gemiddeld 6,5 liter diesel en dat voor toch een redelijk zware wagen.
          Op kleine afstanden zit ik rond de 8 liter.
          De wegligging is fenomenaal maar de vering mocht voor mij iets zachter.
          Het is een prachtwagen om mee te rijden.

          Groetjes Syta
          Erg leuk om te horen dat je tevreden bent met je Jag. Nog veel rijplezier gewenst en vergeet zeker niet verdere ervaringen met de auto neer te pennen hier .

          Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
          Het publiek van Jaguar zelf is nog steeds grotendeels hetzelfde als voor de XF en XJ, ondanks de verjongingskuur en de doelgroep die Jaguar zelf voor ogen heeft/had. Hier waar ik woon, rijden 3 mensen (voor zover ik weet) met een XF, een notaris, een arts en een apotheker. Typisch Jaguar IMO, maar daar is allesbehalve iets mis mee. De ietwat sportievere looks, gaan nog steeds hand in hand met dergelijke statussen.
          Als ik het daarnaast van de positieve kant bekijk, zal de XF (deels) zijn exclusiviteit kunnen behouden.
          "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

          Comment


          • Mijn eerste krassen zitten op de voorbumper Weet er toevallig iemand waar ik de kleurcode kan vinden zodat ik een spuitbuisje met lak kan bestellen in de autohandel ?

            Groetjes Syta

            Comment


            • Ondertussen gevonden, staat op de voorstijl van de bestuurdersportier.

              Groetjes syta

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door syta Bekijk Berichten
                Ondertussen gevonden, staat op de voorstijl van de bestuurdersportier.

                Groetjes syta
                En ondertussen hersteld door Spot Repair Zonhoven.
                Goed gedaan voor een schappelijke prijs.

                Groetjes Syta

                Comment


                • Zo ver hoef je niet te gaan. ATR in Lanklaar doet dat ook perfect. De bumperschade van mijn 5 is ook perfect hersteld voor een schappelijke prijs.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Thx zal voor een volgende keer zijn, maar hopelijk heb ik het nooit meer nodig

                    Comment


                    • Wauw, mooie wagen die XF sportbrake! Zie er ook Team Sky meerijden in TdF.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
                        Wauw, mooie wagen die XF sportbrake! Zie er ook Team Sky meerijden in TdF.
                        En ze zien er verdomme goed uit ook die van Team Sky!
                        Klassebak an sich!
                        2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

                        Comment


                        • Mooi is ie wel en als ie zo rijdt gelijk de sedan dan is het geweldig om ermee te rijden.
                          Hopelijk is ie wel wat beter afgewerkt dan de gewone XF.

                          Groetjes syta
                          Last edited by ; 09/07/2012, 19:39. Reden: verkeerde naam

                          Comment


                          • In de faceliftversie van de gewone XF, die hetzelfde interieur deelt met de Sportbrake, vond ik de interieurafwerking beter dan voorheen.
                            Vooral de nieuwe materialen voor de middenconsole zijn veel beter dan vroeger.

                            Is het dan zo slecht gesteld met de afwerking van de pre-facelift?
                            "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                            Comment


                            • Op het eerste zicht lijkt alles mooi afgewerkt maar na een tijdje ermee gereden te hebben ontdek je toch wel vervelende foutjes, deurtjes op middenconsole gaan trillen bij het rijden, bij het rijden op keikoppen rammelt er iets in de voorste deurstijl, een deurgummi van de achterdeur die slecht bevestigd is en dergelijke kleine dingen. Pvc schroeven die de bekleding van het kofferdeksel vast moeten klemmen zitten los omdat ze te klein zijn,
                              Een grote opening aan de motorkap daar waar ze aansluit bij de bumper, rechts veel groter dan links, op zich niet zo erg maar ik vind dit niet Jaguar waardig.
                              Ik moet er wel bij zeggen dat ik zulke kleine trillingen en geluidjes heel goed waarneem en ik er een hekel aan heb.
                              Maar al bij al een fijne wagen om mee te rijden zoals ik al melde.


                              Groetjes Syta

                              Comment


                              • Ik bevestig. Het interieur was bij de XF z'n grootste minpunt. "Mooi van ver, maar verre van mooi" heb ik het altijd genoemd. Velen zijn verblind door het beetje (faux) leder (in de meeste gevallen) bovenop het dashboard, maar als je daar doorheen kijkt zie je een interieur dat inzake materiaalkeuze en afwerking eerder pover is. Ik heb zelf geen langeduur-ervaring, maar dat komt wel.

                                Comment


                                • Ik heb enkel een aantal keer meegereden met de pre-facelift en daar leek, zoals jullie vermeldden, op het eerste zicht alles in orde met de interieurafwerking.
                                  Dat was dan maar schijn als ik de gebreken en foutjes van Syta lees.
                                  Erg teleurstellend in deze prijscategorie.
                                  Te wijten aan het Ford-tijdperk misschien of gewoon foute toeleveranciers?
                                  "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                                  Comment


                                  • De gebruikte materialen zijn wel oke alleen zit niet alles vast zoals het hoort voor een dergelijke wagen. Ik denk niet dat een Duitse wagen dergelijke onhebbelijkheden vertoont, gekraak en gepiep zijn toch dingen die in de fabriek makkelijk moeten voorkomen kunnen worden. Volgens mij te weinig controle bij Jaguar in de fabrieken.

                                    groetjes Syta

                                    Comment


                                    • Ik ga niet akkoord met Syta Gekraak en gepiep komt ook bij de 'grote Duitsers' voor (zelf ondervonden), helaas. Meer controle in de fabriek verandert daar helaas niks aan, omdat zoiets een zuiver kostengerelateerd punt is: minder onderdelen / grotere onderdelen, en besparing op die vele kleine onderdeeltjes die het allemaal rocksolid maken. Dashboards zijn tegenwoordig één groot onderdeel, uit minder kwalitatief kunstof gemaakt, dat met verrassend weinig punten aan de kooi wordt vastgemaakt (maar er zit wel voor meerdere kilo's aan dingen in, nl. HVAC, ICE, teller, enz). Dat tordeert mee met koetswerkbewegingen en gaat na verloop van tijd sneller een piepje of kraakje geven dan de goed ineengevezen kleinere/meerdere onderdelen van een dashboard zoals Benz ze b.v. maakte in de jaren 80.

                                      Wat mij bij de XF al bij het eerste contact opviel, is de povere interieurkwaliteit inzake gebruikte materialen. Meest opvallend is het ontoelaatbaar goedkoop ogend en aanvoelend aluminium-imitaat (dat moet véél beter kunnen), hetzelfde voor het leder-imitaat bovenop het dashboard (it fools only short sighted people; enkel bij de Portfolio is het aanvaardbaar van kwaliteit imo want dan is het leder en geen kuinststof), goedkope plastics voor interieurpanelen (knokkeltest & krasvastheid), afschilferende verfjes op kunststof dat in de massa had moeten gekleurd, enz. En zo zijn er nog wel een paar.
                                      Zeer jammer, want zo'n dingen zijn het die een premium interieur echt premium maken. En de XF buist daar dus duchtig. Een standaard E-klasse toen had geen "leder-imitatie" dashboard maar zag er en voelde er binnenin veel hoogwaardiger uit dan een XF. Bij de Jag is het imo nog altijd "mooi van ver maar verre van mooi". Voor veel mensen die degelijke Duitse interieurs gewoon waren (materiaalkwaliteit van de BMW '5 E39 bijvoorbeeld) is de XF binnenin een behoorlijke stap terug.

                                      Geen idee of het met de facelift is verbeterd. Ik vond 'm langs buiten van dag 1 al bloedmooi en rijden doet 'ie (zelfs op een manier waarop geen enkele Jag-eigenaar z'n XF gebruikt) schitterend. De facelift sleep 't exterieur nog wat fijner, which is nice. Interieur ook verbeterd?
                                      Last edited by ; 15/07/2012, 08:32.

                                      Comment


                                      • gTa akkoord gaan met mijn bevindingen is ook niet nodig ieder heeft zijn eigen gedacht, ik ga ook niet akkoord met je antwoord, hetgeen ik wilde duidelijk maken met die controle in de fabriek is het feit dat verschillende schroeven in mijn wagen gewoon los zaten, vooral de bevestiging van de geluidsisolerende panelen en de bevestiging van het voorpaneel boven de bumper met van die plastiek schroeven die ze gewoon indrukken i.p.v. te schroeven. Ook een loszittende deurgummi kan makkelijk in de fabriek voorkomen worden en dat heeft dan niets met kosten te maken maar wel met een slechte kwaliteitscontrole in de fabriek.
                                        Deurtjes van opbervakken inde middenconsole die trillen gaan hebben dan misschien wel te maken met kostenbesparende maatregelen of te weinig testen op normale wegen. Ik loste dit euvel ook zelf op door er enkele vilten nopjes op te plakken.
                                        De interieurkwaliteit daar heb ik helemaal geen probleem mee, ik vind dat zelfs heel mooi en iedereen die in mijn wagen stapt geeft lovende woorden over het interieur.
                                        Alles kan natuurlijk beter maar dan gaat de prijs ook meteen de hoogte in.

                                        Groetjes Syta

                                        Comment


                                        • Oei ja, da's inderdaad bouwkwaliteit. Jammer.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X