Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Deze wagen is gewoon een pure kopie van de lexus GS als je hem vanop de zijkant bekijkt. De achterkant is dan weer Ford mondeo (de lexus en ford zijn ongetwijfeld fantastische wagens,...). Maar een jaguar koper wil geen samenraapsel van al het beste uit de hedendaagse auto-design. Wat als de nieuwe mercedes E uitkomt of de nieuwe CLS?
Ik voorspel dat jaguar gewoon ten onder gaat.
Is dit nog iets in vergelijking met de legendarische E-type of de Mark 2?
Triestig noem ik dat, net als de x-type. Imagoverlies ten volle.
Gelukkig is er nog de XK, maar of die Jaguar gaat redden...
Er staan donkere tijden voor de deur voor jaguar, jammer, zeer jammer!
dag vriend... de E-type werd in de US of A altijd al XK genoemd...maw... puntje 1, antwoord is ja!
x-type was een flop van formaat en komt niet meer terug, de XF wordt de instap jag!
dag vriend... de E-type werd in de US of A altijd al XK genoemd...maw... puntje 1, antwoord is ja!
x-type was een flop van formaat en komt niet meer terug, de XF wordt de instap jag!
en de XJ is nog altijd een knappe bak!!
Volledig mee eens, en zoals gezegd in topgear: zie hem niet als een baby-jag, maar als een XK met 4 deuren, en je zal meer van hem gaan houden'. En in mijn geval is dat correct!
Ik vind dit eigenlijk wel een razend knappe auto. Vooral het interieur. Al is er toch wel een beetje gemis naar de S-type die met zijn oer-klassieke looks net dat anders was.
Volgens mij wordt dit in zijn klasse de eerste niet-Duitse wagen die een zekere betekenis gaat hebben.
Oja,en laat die twee aangekondigde motoren (3.6tdV8 en 5.0 V maar komen
Geen idee wanneer 'ie geleverd wordt. Ze hebben 'm nog niet eens live gezien laat staan erin gezeten. Dat gaat wat geven, die mensen zijn de kwaliteit van Benz gewoon (al 30 jaar), 'k vrees het ergste.
't Wordt een zwarte 2.7D Luxe Executive (ofzoiets), met 19" tienspaaks velgen, en beige leder met alu/wortelnotenhout.
Het toppunt: 't is een XF geworden in plaats van een A5 3.0 TDI quattro tiptronic, omdat mevrouw een 4-deurs wou, "voor de kinderen en de kleinkinderen later". Twee pittige details :
er zitten nog in de eerste 5 jaar geen kleinkinderen aan te komen
de dochter, zeer treffend: "Ja, dat gaat toch niks uithalen, zo ne lelijke auto, daar wil ik zelfs ni in mee."
'k Heb me wel ingehouden, voor de goede vrede, en m'n eerlijke mening over dat gedrocht dus voor mezelf gehouden. 'k Ben toch 100% zeker dat die auto niet lang zal blijven, en dat de volgende weer 'n Benz, of een Audi, wordt.
Dat interieur doet me denken aan onze oude Buick Park Avenue. Het is werkelijk één en al Amerikaans, zelfs die typische felblauwe tint... Ik hoop op een betere generatie auto ontwerpers, zowel bij Jaguar als bij BMW en andere merken. Dat post post modernisme mag nu wel is op zijn einde lopen.
Geen idee wanneer 'ie geleverd wordt. Ze hebben 'm nog niet eens live gezien laat staan erin gezeten. Dat gaat wat geven, die mensen zijn de kwaliteit van Benz gewoon (al 30 jaar), 'k vrees het ergste.
't Wordt een zwarte 2.7D Luxe Executive (ofzoiets), met 19" tienspaaks velgen, en beige leder met alu/wortelnotenhout.
Het toppunt: 't is een XF geworden in plaats van een A5 3.0 TDI quattro tiptronic, omdat mevrouw een 4-deurs wou, "voor de kinderen en de kleinkinderen later". Twee pittige details :
er zitten nog in de eerste 5 jaar geen kleinkinderen aan te komen
de dochter, zeer treffend: "Ja, dat gaat toch niks uithalen, zo ne lelijke auto, daar wil ik zelfs ni in mee."
'k Heb me wel ingehouden, voor de goede vrede, en m'n eerlijke mening over dat gedrocht dus voor mezelf gehouden. 'k Ben toch 100% zeker dat die auto niet lang zal blijven, en dat de volgende weer 'n Benz, of een Audi, wordt.
Toch wel treffend dat ook hier de twijfel bestond tussen een XF (4-deurs, ruimte, kinderen) en de A5 3.0.
Uiteindelijk werd het de A5 , wegens jag té groot en te lichte diesel voor zo'n slee...en neus té afwijkend van de sublieme showcar.
(ik zag de XF dus wél live in Frankfurt)
Dat interieur doet me denken aan onze oude Buick Park Avenue. Het is werkelijk één en al Amerikaans, zelfs die typische felblauwe tint... Ik hoop op een betere generatie auto ontwerpers, zowel bij Jaguar als bij BMW en andere merken. Dat post post modernisme mag nu wel is op zijn einde lopen.
Klopt, Buick heeft al jaren die blauwe verlichting.
Ik blijft hier zo'n gevoel van "goedkoop" bij krijgen, qua look alvast. Een gebrek aan finesse misschien? En dan die spuuglelijke velgen komen blijkbaar recht uit een auto5-afslagrek.
Die lichtunits vooraan zijn nog steeds niets aan't wennen en dat zal ook niet meer gebeuren denk ik...
Nuja, ik zal hem op het salon een eerste keer in't echt kunnen "bewonderen" en ben benieuwd of dat mijn indruk gaat veranderen.
Geen idee wanneer 'ie geleverd wordt. Ze hebben 'm nog niet eens live gezien laat staan erin gezeten. Dat gaat wat geven, die mensen zijn de kwaliteit van Benz gewoon (al 30 jaar), 'k vrees het ergste.
't Wordt een zwarte 2.7D Luxe Executive (ofzoiets), met 19" tienspaaks velgen, en beige leder met alu/wortelnotenhout.
Het toppunt: 't is een XF geworden in plaats van een A5 3.0 TDI quattro tiptronic, omdat mevrouw een 4-deurs wou, "voor de kinderen en de kleinkinderen later". Twee pittige details :
er zitten nog in de eerste 5 jaar geen kleinkinderen aan te komen
de dochter, zeer treffend: "Ja, dat gaat toch niks uithalen, zo ne lelijke auto, daar wil ik zelfs ni in mee."
'k Heb me wel ingehouden, voor de goede vrede, en m'n eerlijke mening over dat gedrocht dus voor mezelf gehouden. 'k Ben toch 100% zeker dat die auto niet lang zal blijven, en dat de volgende weer 'n Benz, of een Audi, wordt.
Jij bent ook redelijk hard over iets dat je niet kent hé
Een auto beoordeel je niet in de showroom. Je kan hem mooi of lelijk vinden,dat is smaak. Ook tijdens een proefrit kan je een auto niet beoordelen,wel zijn rijgedrag.
Een auto in zijn totaliteit beoordeel je als je er 100000km hebt ingerden.
Comment