De neus van deze RD-6 is veel knapper dan die van de huidige XF...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XF
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenIk zie nu pas voor 't eerst foto's van deze kar (die mij dus duidelijk niet boeit ) en mijn eerste gedacht was : kruising tussen een Ford en een Japanner
Jaguar (maar dit is geen Jaguar)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAh ja, en de vele klanten die blijven klagen over de schier eindeloze reeks problemen (alles tot en met de vorige XJ) of de afwerking (huidige XJ, maar vooral de X-type), die hebben allemaal ongelijk?
Heb jij iets tegen Jaguar?
Problemen heb je bij alle merken hoor. Een kennis van me heeft al 2x een nieuwe turbo op zijn BMW gehad,een andere heeft al meer op pechstrook dan op de baan gestaan met zijn C5 en een familielid heeft zijn cilinderkop (A4 TDI) aan gort gereden op 100 000km
...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk BerichtenHeb jij iets tegen Jaguar?
Problemen heb je bij alle merken hoor. Een kennis van me heeft al 2x een nieuwe turbo op zijn BMW gehad,een andere heeft al meer op pechstrook dan op de baan gestaan met zijn C5 en een familielid heeft zijn cilinderkop (A4 TDI) aan gort gereden op 100 000km
...
Ik ben evenwel zeer bedroefd over de weg die Jaguar gedwongen wordt/werd in te slaan, de laatste 5-7 jaar. Met de S-type kon ik nog vrede nemen (al had 'ie, zeker bij de prefacelift, al zéér duidelijke beparingsmaatregelen ondergaan in 't interieur), maar de X-type was de merknaam onwaardig, maar de XF is helemaal het toppunt.
Ik zie Jaguar als een typisch Brits automerk dat auto's maakt die een beetje anders dan de rest zijn, een beetje wars van alle trends, zéér luxueus en mooi zijn uitgerust, goed zijn afgewerkt, maar ook "menselijke kantjes" hebben (de vele akkefietjes en probleempjes die een doorsnee echte Jaguar heeft), en vooral edel zijn en klasse uitstralen zonder écht op te vallen.
Deze XF zie ik als een mainstream modeproduct, een zo hard "oké dan redden we Jaguar maar met het geld van de smaakloze Amerikanen" schreeuwende spleetoog-Mondeo dat je er doof van wordt. Hij valt vooraan en zijdelings niet op omdat 'ie veel te hard op de modale Jap lijkt, en achteraan lijkt 'ie veel te hard op z'n goedkopere halfbroer, de Mondeo. En binnenin, oh damn, breek me de bek niet open. Byebye Britse no-nonsense & quality leather & wood as far as the eye can see ... hello StarshipEnterprice blue LED illuminated LasVegas style.
...
Maar hey, zolang Jaguar blijft bestaan is 't mij goed. Dus dat er maar veel mensen die auto kopen, mij hoor je niet klagen. En over enkele jaren, of een klein decennium misschien, als Jaguar weer zwarte cijfers draait ipv. rode, kunnen ze zich weer toeleggen op waar ze goed in zijn. Mooie, karaktervolle, eigenwijze, katachtige, sensuele, edele Britse auto's bouwen. In plaats van karakterloze zielverkopende plastickarren.
Zo, mijn visie & gevoel t.a.v. Jaguar in een notendop.
En ja, ik ben me méér dan bewust dat de laatste jaren Jaguar broodnodig waren om het merk (kunstmatig) in leven te houden, en dat het zonder de S-type en de X-type waarschijnlijk al gedaan was geweest. Dus m'n gevoelens over het merk zijn deels contradictorisch met wat m'n verstand me zegt. Maar 'k ben vooral een gevoelsmens.
Comment
-
Ik verwijt Jaguar niks dat met Ford te maken heeft. Jaguar is nu eenmaal van Ford, en dat er onderdelen worden gedeeld, is een zeer logische keuze.
Het gaat 'm vooral om de manier waarop het merk "gebruikt" wordt. Dat waar Jaguar voor stond, dat wat Jaguar groot heeft gemaakt ... dat wordt helemaal vergeten. BMW houdt vast aan RWD en een sublieme balans en driveability, Audi houdt vast aan quattro, Mercedes houdt vast aan z'n status, ... enzovoort. Maar Jaguar is vandaag verworden tot een mossel-noch-vis merk, waarbij de historiek wordt verlaten en er (naar mijn mening) richtingsloos wordt gezocht naar éérst en vooral een weg om zo snél mogelijk zoveel mogelijk winst te maken uit de grotekattenkop.
Ik heb 't al zo vaak gezegd: 't is misschien een langere (lijdens)weg, maar zoveel modellen (zoals de CLS, de Maserati Quattroporte, de komende Aston Martin Rapide, de komende Porsche Panamera, en ja zelfs vreemde schepsels zoals de Spyker D12 of de X6, ...) tonen aan dat voldoende klanten smeken naar individualiteit, een uit de grijze massa springend design en karakter. Hey, wacht 'es, dat was vroeger Jaguar ten voeten uit!!
Waarom nu niet? Bouw eigenwijze modellen, anders dan de andere, met enkele troeven die de rijke historie niet verloochenen. Houd dat enkele jaren vol tot de schandelijke periode van de X-type vergeten is, en het imago weer uit het diepe dal stijgt.
De XF kan misschien wel Jaguar van het bankroet redden, het imago van Jaguar redt dat misbaksel nooit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk verwijt Jaguar niks dat met Ford te maken heeft. Jaguar is nu eenmaal van Ford, en dat er onderdelen worden gedeeld, is een zeer logische keuze.
Het gaat 'm vooral om de manier waarop het merk "gebruikt" wordt. Dat waar Jaguar voor stond, dat wat Jaguar groot heeft gemaakt ... dat wordt helemaal vergeten. BMW houdt vast aan RWD en een sublieme balans en driveability, Audi houdt vast aan quattro, Mercedes houdt vast aan z'n status, ... enzovoort. Maar Jaguar is vandaag verworden tot een mossel-noch-vis merk, waarbij de historiek wordt verlaten en er (naar mijn mening) richtingsloos wordt gezocht naar éérst en vooral een weg om zo snél mogelijk zoveel mogelijk winst te maken uit de grotekattenkop.
Ik heb 't al zo vaak gezegd: 't is misschien een langere (lijdens)weg, maar zoveel modellen (zoals de CLS, de Maserati Quattroporte, de komende Aston Martin Rapide, de komende Porsche Panamera, en ja zelfs vreemde schepsels zoals de Spyker D12 of de X6, ...) tonen aan dat voldoende klanten smeken naar individualiteit, een uit de grijze massa springend design en karakter. Hey, wacht 'es, dat was vroeger Jaguar ten voeten uit!!
Waarom nu niet? Bouw eigenwijze modellen, anders dan de andere, met enkele troeven die de rijke historie niet verloochenen. Houd dat enkele jaren vol tot de schandelijke periode van de X-type vergeten is, en het imago weer uit het diepe dal stijgt.
De XF kan misschien wel Jaguar van het bankroet redden, het imago van Jaguar redt dat misbaksel nooit.
Over Saab ga ik zwijgen. Mercedes is idd nog steeds een klasse merk als je vanaf de C kijkt. De A en B.... Wat BMW betreft heb je gelijk
Comment
-
Ik geloof ook niet dat de XF de reddende engel is. Daarvoor moet Jaguar met iets beter's komen. De XK is prachtig. Waarom daar geen kleinere versie van? Feitelijk doet Aston Martin het ook met de DB9 en de V8 Vantage. En Aston Martin kent momenteel geweldige tijden. Bovendien is het het mooiste dat in Engeland momenteel wordt geproduceerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk BerichtenJa,t'is hoe je het verkoopt hé. Bij mijn weten is er technisch geen verschil tussen een A3 en een Leon hoor. En diezelde A3 is ook geen Quattro,maar een ordinaire Haldex 4-motion.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAl snap ik niet wat dit hierbij komt doen ... je hebt slechts 'n klein deeltje gelijk. De afstelling van de auto is eigen aan het merk. En doe 'es het handschoenkastje open van een Leon, en daarna eentje van een A3 (en dan moet je weten dat 't handschoenkastje dan nog 't zwakste punt is van de A3, op vlak van materiaal- en bouwkwaliteit).
Een X-type heeft ook een andere afstelling als een Mondeo hoor. Zo zijn bv de injectietijdstippen van de dieselmotor gewijzigd voor het geluidsniveau.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door weer een forummer Bekijk BerichtenIk geloof ook niet dat de XF de reddende engel is. Daarvoor moet Jaguar met iets beter's komen.
Oorspronkelijk geplaatst door weer een forummer Bekijk BerichtenDe XK is prachtig. Waarom daar geen kleinere versie van? Feitelijk doet Aston Martin het ook met de DB9 en de V8 Vantage. En Aston Martin kent momenteel geweldige tijden. Bovendien is het het mooiste dat in Engeland momenteel wordt geproduceerd.
't Is wel een prachtige wagen, vooral van op zij en achteraan bekeken. De snuit vind ik iets minder.
Comment
Comment