Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Hebbes, crappy foto's want met GSM genomen, de batterij van m'n digicam was op voor we rond waren met alle merken te bezoeken.

Anyhow, 't geeft een idee van de Amerikaantjespleasingheid, en je ziet ook op 2 foto's wat voor materiaal het is. 't Is een kunststof met een patroontje in, zodat 't wat op machined alu lijkt. Misschien is het dat wel, ik herinner 't me niet zo goed meer, maar 'k was in ieder geval zwaar teleurgesteld in de materiaalkwaliteit, de looks en de afwerking van de twee XF die daar op 't salon stonden.
    't Is zoals je al aanhaalde dat de auto in de VS een succes wordt, en hopelijk hier ook zodat ze terug financieel ruimer zitten om terug echte jaguars te maken. Hopelijk wordt dit dus een overgangsfase.

Comment

• Agreed!

Comment

• autowereld noemt na een eerste test het interieur van de XF...... Subliem
        Last edited by ; 29/12/2007, 21:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk Berichten
          autowereld noemt na een eerste test het interieur van de XF...... Subliem
          Kleuren en smaken....

Comment

• Op het eerste zich vind ik het interieur er niet crappy uitzien, ok het valt niet te vergelijken met het typische Jaguar uit de S-type maar zo slecht kan je het nu ook niet noemen imo. Maar een definitief oordeel valt pas te vellen nadat ik eens achter het stuur heb mogen kruipen van een XF.

Comment

• is dat an van helsen die de hele tijd ligt te knip-ogen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                Kleuren en smaken....
                ok,maar ik vind dat sommige hier wel echt Jaguar serieus kunnen afkraken zonder er ervaring mee te hebben. Mijn vriendin heeft nu 115000km met haar Jaggy en buiten het feit dat ze er nog nooit kosten aan heeft gehad blijft die wagen vrij van kraakjes en rammeltjes en als ie gewassen is ziet ie er nog steeds gloednieuw uit. Ik ben er voorstander van dat ze een XF neemt als deze wagen vervangen wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk Berichten
                  autowereld noemt na een eerste test het interieur van de XF...... Subliem
                  ik heb ook al gelezen dat het interieur van afwerkingskwaliteit de concurrentie met audi aankan... wat er van waar weet ik helemaal niet...

moet dat eerst toch es irl bekijken

Comment

De X-type rijdt niet bijster leuk (zeker de FWD niet, die rijdt zelfs ongeïnspireerd en saai)
                    Rij al 2 jaar met een FWD X-type op sportonderstel. Kar heeft (voor een FWD te zijn) een subliem onderstel

Comment

• gTa is gewoon té streng, of nee hij is gewoon Bmw gewoon, én heeft heus wel ervaring met andere merken, maar het weggedrag van een ander merk zal hem niet snel tevreden stellen.. !

Is niet slecht bedoelt hoor, gTa!

Je bent voor mij, dé kenner van het forum, én zonder u zou het, -niet alleen voor mij-, maar voor heel het forum, niet hetzelfde forum meer zijn..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                        gTa is gewoon té streng, of nee hij is gewoon Bmw gewoon, én heeft heus wel ervaring met andere merken, maar het weggedrag van een ander merk zal hem niet snel tevreden stellen.. !

Is niet slecht bedoelt hoor, gTa!

Je bent voor mij, dé kenner van het forum, én zonder u zou het, -niet alleen voor mij-, maar voor heel het forum, niet hetzelfde forum meer zijn..
                        Had hij een bijna-dood-ervaring?

Comment

• Zowel het exterieur als het interieur zijn mijn smaak over de kwaliteit kan ik nog niet oordelen. Ik ben benieuwd want ik hoop echt dat Jaguar een hit scoort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                            gTa is gewoon té streng, of nee hij is gewoon Bmw gewoon, én heeft heus wel ervaring met andere merken, maar het weggedrag van een ander merk zal hem niet snel tevreden stellen.. !
                            O jawel.

De nieuwe Mercedes-Benz C-klasse, Audi A5, Golf V GTI, Audi TT Mk.II, zowat alle Porsches (met de 987 op kop), Renault Clio RS, ...

En ik heb die XF nog niet gereden, hoor. Van zodra ik kan, doe ik dat wel. En 'k denk dat 'ie leuk zal rijden, de eerste tests wijzen toch in die richting.

Comment

• Grote troef trouwens voor de XF (op zich): hij is goedkoper dan zijn Duitse evenknieën. 't Is dus de "budgetbak" der premium middenklassers, als je 't negatief wil verwoorden. Het accentueert wel overduidelijk de wil van Ford/Jaguar om van dit model veel exemplaren te verkopen zodat de winst navenant is.

't Maakt echter wél van de naam "Jaguar" nog meer een scherts... zeker als je dan een aantal mensen hoort zeggen dat een XF edeler is dan b.v. een "taxi" E-klasse...

Comment

• een xj6 was vroeger ook een budgetsportbak, daar is nix mis mee

Comment

O jawel.

De nieuwe Mercedes-Benz C-klasse, Audi A5, Golf V GTI, Audi TT Mk.II, zowat alle Porsches (met de 987 op kop), Renault Clio RS, ...

En ik heb die XF nog niet gereden, hoor. Van zodra ik kan, doe ik dat wel. En 'k denk dat 'ie leuk zal rijden, de eerste tests wijzen toch in die richting.
                                  Leuk zal hij wel rijden vermoed ik ook, 't is immers gewoon een S-type platform met XK ophanging.

Sounds good too..

Comment

Grote troef trouwens voor de XF (op zich): hij is goedkoper dan zijn Duitse evenknieën. 't Is dus de "budgetbak" der premium middenklassers, als je 't negatief wil verwoorden. Het accentueert wel overduidelijk de wil van Ford/Jaguar om van dit model veel exemplaren te verkopen zodat de winst navenant is.

't Maakt echter wél van de naam "Jaguar" nog meer een scherts... zeker als je dan een aantal mensen hoort zeggen dat een XF edeler is dan b.v. een "taxi" E-klasse...
                                    Jaguar wordt toch verkocht dus veel winst zit er voor Ford niet meer in denk ik.

Comment

• Een Audi TT is nu mijn ding niet se,dat is pas een afkooksel. Bovendien vind ik het nog een sloef autootje ook

Comment

• Dit is geen topic van een TT hé, maar van de Jaguar XF..

én dan nog, voor mij rijdt zo een TT heerlijk goed !

Comment

Grote troef trouwens voor de XF (op zich): hij is goedkoper dan zijn Duitse evenknieën. 't Is dus de "budgetbak" der premium middenklassers, als je 't negatief wil verwoorden. Het accentueert wel overduidelijk de wil van Ford/Jaguar om van dit model veel exemplaren te verkopen zodat de winst navenant is.

Bwa, bij de Duitse concurrentie ga je die meerprijs bij een tweedehands verkoop ook wel terugkrijgen, denk je niet ?

Moest Ford van de XF een écht verkoopsucces willen maken, dan zouden ze er van direct een vier-cilinder diesel voor voorzien, denk ik. Voor de V70/S80 hebben ze 't toch onlangs ook gedaan (zonder automaat, dus dat gaat nog niet verkopen zoals ze willen, maar soit).
                                          Ik heb er geen concrete cijfers van, maar ik heb zo 't gevoel dat er meer 2.0 TDI's // 200/220CDI's rondrijden dan 2.7/3.0 TDI's // 280/320 CDI's. Van BMW ben ik niet zo zeker; 'k denk dat er meer 525d's dan 520d's rondrijden.
                                          Er werd aanvankelijk wel gesproken over een vier-cilinder voor de XF, maar ik heb er nog niks concreets van gelezen of gezien.
                                          Life's too short. Not to. Live it.
                                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Working...
                                          X