Ik heb al mensen gesproken die ermee gereden hebben,mensen die hem al echt gezien hebben,... Iedereen is postief. Mischien zijn de jongelingen hier nog wat te erg verblind door het Duitse trio....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XF
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk BerichtenIk heb al mensen gesproken die ermee gereden hebben,mensen die hem al echt gezien hebben,... Iedereen is postief. Mischien zijn de jongelingen hier nog wat te erg verblind door het Duitse trio....
Spijtig
Comment
-
Die op 't salon zat gewoon krakkemikkig ineen. Daar kun je niet omheen.
Dit had ik over de XF geschreven, in 't topic van 't autosalon:- De Jaguar XF was een teleurstelling, maar dat voelde ik eigenlijk al aankomen.
Het radiatorrooster was bvb. zéér fragiel en was niet meer dan "Made in China" kunststof waar ook de pistoolkes, die je bij 't eendjes vangen op de kermis wint, uit gemaakt zijn. De koffer is belachelijk klein en laag voor zo'n wagen, zwarte gordels in een beige interieur is een big no-no (Audi houdt daar bvb. wél rekening mee), een knullige armsteun op de achterbank, 'n onaangenaam aanvoelend alu-look meshing-structuur op de deuren en op 't dash, ... . Jammer.
De Jaguar X-type is ook niet verbeterd sinds de vorige keer ik 'm zag. Hier zat het radiatorrooster écht los, de achterbank zit slecht (te rechte rug), onaangename kunststof in gans 't interieur. Ik ben der maar vlug terug uitgestapt omdat deze toch niet meer in aanmerking kwam. 't Ding is aan vervanging toe, maar die gaat er niet komen, heb ik verstaan ?
Onze keuze is uiteindelijk gevallen op een Mercedes E200 CDI Elegance met automaat, Comand APS, PTS,... ; niet echt veel extra opties, maar hij is ruim voldoende uitgerust voor ons. En een C-klasse is amper goedkoper met de condities die je nu op de E krijgt. Leasen op drie jaar, en tegen dan kan je 'm inruilen voor 'n nieuwe E-klasse.
Als je de deur van een 6 jaar op de markt zijnde E-klasse opentrekt, of die van een pas gelanceerde XF, dan vraag je je af hoe Jaguar 't toch durft klaar te spelen die afwerking af te leveren.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
- De Jaguar XF was een teleurstelling, maar dat voelde ik eigenlijk al aankomen.
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenDie op 't salon zat gewoon krakkemikkig ineen. Daar kun je niet omheen.
Dit had ik over de XF geschreven, in 't topic van 't autosalon:- De Jaguar XF was een teleurstelling, maar dat voelde ik eigenlijk al aankomen.
Het radiatorrooster was bvb. zéér fragiel en was niet meer dan "Made in China" kunststof waar ook de pistoolkes, die je bij 't eendjes vangen op de kermis wint, uit gemaakt zijn. De koffer is belachelijk klein en laag voor zo'n wagen, zwarte gordels in een beige interieur is een big no-no (Audi houdt daar bvb. wél rekening mee), een knullige armsteun op de achterbank, 'n onaangenaam aanvoelend alu-look meshing-structuur op de deuren en op 't dash, ... . Jammer.
De Jaguar X-type is ook niet verbeterd sinds de vorige keer ik 'm zag. Hier zat het radiatorrooster écht los, de achterbank zit slecht (te rechte rug), onaangename kunststof in gans 't interieur. Ik ben der maar vlug terug uitgestapt omdat deze toch niet meer in aanmerking kwam. 't Ding is aan vervanging toe, maar die gaat er niet komen, heb ik verstaan ?
Onze keuze is uiteindelijk gevallen op een Mercedes E200 CDI Elegance met automaat, Comand APS, PTS,... ; niet echt veel extra opties, maar hij is ruim voldoende uitgerust voor ons. En een C-klasse is amper goedkoper met de condities die je nu op de E krijgt. Leasen op drie jaar, en tegen dan kan je 'm inruilen voor 'n nieuwe E-klasse.
Als je de deur van een 6 jaar op de markt zijnde E-klasse opentrekt, of die van een pas gelanceerde XF, dan vraag je je af hoe Jaguar 't toch durft klaar te spelen die afwerking af te leveren.
Comment
- De Jaguar XF was een teleurstelling, maar dat voelde ik eigenlijk al aankomen.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenAls de afwerking echt zo ondermaats is gaat de XF hier niet verkopen, wie laat daarvoor nu een A6 of een 5-reeks staan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenDie Amerikanen nemen alles.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenFeit, maar ik doelde vooral op de EU markt. Hier pikt men een dergelijke afwerking niet.
De vorige S-type was ook geen vergelijk met z'n Duitse concurrenten.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk BerichtenJammer dat het geen avantgarde is, voor de rest een mooie keuze
Ik vind 't vooral jammer omdat 'ie er nu geen Bi-Xenon op heeft, maar voor de rest vind ik 't niet echt een vereiste voor een statige E-klasse. Een Avantgarde oogt wel dynamischer dan een Elegance, inderdaad, maar voor een E-klasse mag je best wat klassieker gaan, vind ik. Een A6 zonder S-Line vind ik bvb. veel "jammerder".
't Is een Indiumzilveren met cashmerebeige interieur.
Ik vind 't wel een mooie combinatie, en ligt qua sfeer wel in de lijn van onze huidige Rover 75. We waren aanvankelijk in de C-klasse geïnteresseerd, en in leasing is die ook wel heel aantrekkelijk, maar als je ziet dat je voor dat geld nu ook een net iets minder goed uitgeruste E kan hebben... en die laatste ziet er dan nog eens beter afgewerkt uit. De C-klasse moet immers toch wat onderdoen voor de ziekelijk goed afgewerkte nieuwe Audi A4 (die is wel niet zo aantrekkelijk geprijsd, dan kan je imo beter een A6 kopen voor 't geld).
Het punt van de E-klasse is dat 'ie niet zo groot aanvoelt als 'ie daadwerkelijk is. Een A6, en zéker een Volvo S80, zijn echte boten om mee te rijden: 'n vrij diep dashboard, brede indruk... je krijgt echt 't gevoel dat je met een grote auto aan 't rijden bent. De E-klasse heeft dat gevoel niet, 'ie zit lekker knus en voelt niet groter aan dan een Rover 75, maar hij is het natuurlijk wel.
Ik denk (hoop) wel dat we daar content mee gaan zijn.
De testrit veel toch al supergoed mee, dus ... . Die 200CDI is ruimschoots voldoende, die rijdt onze huidige Rover er zo af denk ik, en met die laatste hadden we eigenlijk al genoeg (sprinten met een Mercedes is echter not done, vind ik). En stil, dat was bij de Audi en de Volvo toch wel iets anders.
Last edited by sibi; 20/01/2008, 17:27.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Tja, opboxen tegen de bierkaai hé. Ik weet echt niet wat er zo spectaculair beter is aan Duitse afwerking hoor. Een BMW 5 vind ik bv veel minder solide dan onze S,of bv de deur grepen van een Passat,die blekkeren ook een serieus stukje af hoor.
In onze Jaguar is geen enkel kraakje of piepje waar te nemen. Mischien moet ik gewoon hier niet meer posten en jullie in de wijsheid laten dat Duitse auto's alles is.......
Comment
-
Ik denk dat je mij moeilijk kunt bestempelen als een die-hard fan van de Duitse merken hoor.
Andere forumgebruikers gaan dit zéker kunnen beamen, vermoed ik.
Van de S-Type was ik tenanderen wél een grote fan (de pre-facelift met 't niet-Amerikaans uitziende interieur, welteverstaan). En de 5'er vind ik ook de minste van de premiummerken (de Volvo S80 is zelfs al wat beter, vind ik). En een Passat erbij halen snap ik ook niet goed.
De Duitsers produceren de best afgewerkte wagens, maar daarom zijn nog niet al hun wagens de best afgewerkte (Fiat 500 vs. Polo, Fiesta,... bijvoorbeeld, in die klasse laten de Duitsers het over het algemeen wat afweten).Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenDus Jaguar zal nog even goed blijven verkopen als ze nu al doen.
De vorige S-type was ook geen vergelijk met z'n Duitse concurrenten.
Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk BerichtenIk kan dat echt niet beamen van die afwerking. Ik vond in zijn tijd een Rover 75 bv beter afgewerkt dan een Audi A4 van die jaren.
En een BMW 7 is gewoon plastic ten op zichte van een Lexus LSDe vorige generatie LS kon zeker niet tippen aan de afwerking van de Duitse toppers als de 7-reeks, A8 en S-klasse. Pas de huidige LS kan zich gaan meten met die gevestigde waarden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk BerichtenEn je zegt het zelf: een pas gelanceerde XF tegen een 6 jaar oude E....
uit die E zijn alle kinderziekten al uit hé
(al vind in Mercedes de best afgewerkte Duitser)
Ik hoop dat 't eenzelfde scenario als met de S-Type gaat worden (niet qua verkoop, natuurlijk): die zag er in 't begin ook niet uit, maar dat hebben ze nadien mooi bijgewerkt, moet ik zeggen. Op een recente S-Type kan ik écht niet veel aanmerken, die auto mocht gerust tussen de Duitse premiummerken staan.
Mercedes de best afgewerkte Duitser, als je 't over de E hebt.
De C is standaard maar 'n zielige wagen in vergelijking met een nieuwe A4 of 'n al iets oudere Lexus IS. Ze kunnen maar zien dat ze bij de nieuwe E in 2009 beter doen.Last edited by sibi; 20/01/2008, 18:02.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenDe vorige generatie LS kon zeker niet tippen aan de afwerking van de Duitse toppers als de 7-reeks, A8 en S-klasse. Pas de huidige LS kan zich gaan meten met die gevestigde waarden.
Audi is idd een zeer degelijke auto,maar ook niet zo speciaal beter dan vele zeggen hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk BerichtenIk dacht in de klasse van de XF hé. Daar vind ik vooral de 5 erg teleurstellen. Veel minder dan de S-type.
Maar op dit forum moet je zo'n dingen maar niet té luid zeggen.
BMW is misschien niet heilig, maar 't scheelt hier toch niet veel.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk BerichtenIk dacht in de klasse van de XF hé. Daar vind ik vooral de 5 erg teleurstellen. Veel minder dan de S-type.
Nog eens: aan de buitenkant kan de XF-vernieuwing best door de beugel voor mij en vind ik hem best geslaagd.
Ik vind het bijvoorbeeld heel knap van Jaguar dat ze de XJ nog steeds met die Engelse ziel uitbrengen. En moest ik in het doelpubliek vallen van dit type wagens, dan zou de XJ mijn eerste keuze zijn qua look (heb er spijtig genoeg nooit mee gereden en kan dus niet vergelijken met LS, A8, 7-reeks of S-klasse waar ik wel mee heb gebold). Maar aan de verkoopcijfers te zien, is mijn mening een uitzondering
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenMaar op dit forum moet je zo'n dingen maar niet té luid zeggen.
BMW is misschien niet heilig, maar 't scheelt hier toch niet veel.
Comment
Comment