Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
    Die op 't salon zat gewoon krakkemikkig ineen. Daar kun je niet omheen.
    Dit had ik over de XF geschreven, in 't topic van 't autosalon:
    • De Jaguar XF was een teleurstelling, maar dat voelde ik eigenlijk al aankomen.
      Het radiatorrooster was bvb. zéér fragiel en was niet meer dan "Made in China" kunststof waar ook de pistoolkes, die je bij 't eendjes vangen op de kermis wint, uit gemaakt zijn. De koffer is belachelijk klein en laag voor zo'n wagen, zwarte gordels in een beige interieur is een big no-no (Audi houdt daar bvb. wél rekening mee), een knullige armsteun op de achterbank, 'n onaangenaam aanvoelend alu-look meshing-structuur op de deuren en op 't dash, ... . Jammer.
      De Jaguar X-type is ook niet verbeterd sinds de vorige keer ik 'm zag. Hier zat het radiatorrooster écht los, de achterbank zit slecht (te rechte rug), onaangename kunststof in gans 't interieur. Ik ben der maar vlug terug uitgestapt omdat deze toch niet meer in aanmerking kwam. 't Ding is aan vervanging toe, maar die gaat er niet komen, heb ik verstaan ?


    Onze keuze is uiteindelijk gevallen op een Mercedes E200 CDI Elegance met automaat, Comand APS, PTS,... ; niet echt veel extra opties, maar hij is ruim voldoende uitgerust voor ons. En een C-klasse is amper goedkoper met de condities die je nu op de E krijgt. Leasen op drie jaar, en tegen dan kan je 'm inruilen voor 'n nieuwe E-klasse.
    Als je de deur van een 6 jaar op de markt zijnde E-klasse opentrekt, of die van een pas gelanceerde XF, dan vraag je je af hoe Jaguar 't toch durft klaar te spelen die afwerking af te leveren.
    Dit herken ik volledig.

    Geen enkel materiaal voelde 'juist' aan in de Jag, 't was gewoon hopeloos cheap.

    En nog iets, dat touchscreen is tergend traag!

    Comment


    • Materiaal keuze XF

      Ik lees hier dat de Jaguar met goedkope materialen is afgewerkt, maar dan vraag ik me toch wel af of we hier over dezelfde wagen spreken.
      De XF staat niet op het niveau van afwerking als een Lexus LS 600, maar kan gerust naast een BMW 5 gaan staan vind ik zelf wel.

      Als je spreekt over goedkoop afgewerkt, kijk dan maar eens naar de franse merken, of een italiaan, of bv een masda of een toyota, ....

      Ik lees hier van sommige dat het radiatorrooster van dezelfde plastic is als de geweertjes bij de vistent, maar heeft die zelfde persoon al eens aan de nieren van een BMW gevoeld? Dat is van dezelfde plastic in mijn ogen.
      En als het over afwerking gaat, ik weet wel waarover ik spreek hoor, heb zelf een BMW 525D, en een audi cabrio.

      En als je hier op het forum een beetje leest is de kwaliteit van de wagens niet meer dat van 10 jaar geleden.

      Voor mij had de jaguar XF wel een degelijke afwerking, de vraag is natuurlijk of er na een tijdje geen kraakje of piepje te horen is, maar dat zal de tijd uitwijzen.

      Ikzelf vind de XF een mooie auto. Ik twijfelde een beetje over de voorste lichten maar in het echt vallen ze veel beter mee als op foto.
      Als de XF ook nog zo zal rijden als hij eruit ziet dan durft ik gerust de overstap maken van een BMW 525 naar een Jaguar XF, daar rijdt dan tenminste niet iedereen mee rond.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door MIDI Bekijk Berichten
        Ik lees hier dat de Jaguar met goedkope materialen is afgewerkt, maar dan vraag ik me toch wel af of we hier over dezelfde wagen spreken.
        De XF staat niet op het niveau van afwerking als een Lexus LS 600, maar kan gerust naast een BMW 5 gaan staan vind ik zelf wel.

        Als je spreekt over goedkoop afgewerkt, kijk dan maar eens naar de franse merken, of een italiaan, of bv een masda of een toyota, ....

        Ik lees hier van sommige dat het radiatorrooster van dezelfde plastic is als de geweertjes bij de vistent, maar heeft die zelfde persoon al eens aan de nieren van een BMW gevoeld? Dat is van dezelfde plastic in mijn ogen.
        En als het over afwerking gaat, ik weet wel waarover ik spreek hoor, heb zelf een BMW 525D, en een audi cabrio.

        En als je hier op het forum een beetje leest is de kwaliteit van de wagens niet meer dat van 10 jaar geleden.

        Voor mij had de jaguar XF wel een degelijke afwerking, de vraag is natuurlijk of er na een tijdje geen kraakje of piepje te horen is, maar dat zal de tijd uitwijzen.

        Ikzelf vind de XF een mooie auto. Ik twijfelde een beetje over de voorste lichten maar in het echt vallen ze veel beter mee als op foto.
        Als de XF ook nog zo zal rijden als hij eruit ziet dan durft ik gerust de overstap maken van een BMW 525 naar een Jaguar XF, daar rijdt dan tenminste niet iedereen mee rond.
        Atijd die zever over die goedkope materialen, als het mooi is en het gaat zolang mee als je de auto nodig hebt dan is er toch niks aan de hand . De XF vind ik toch mooi afgewerkt, het kan niet altijd krokodillenleer zijn ofzo eh.
        Rood: Thx

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door MIDI Bekijk Berichten
          Ik lees hier dat de Jaguar met goedkope materialen is afgewerkt, maar dan vraag ik me toch wel af of we hier over dezelfde wagen spreken.
          De XF staat niet op het niveau van afwerking als een Lexus LS 600, maar kan gerust naast een BMW 5 gaan staan vind ik zelf wel.
          Die laatste is voor mij dan ook niet dé referentie als 't op detail en afwerking gaat; de Volvo S80, Audi A6 en de MB E gaan 'm op dat vlak zeker voor.
          Oorspronkelijk geplaatst door MIDI Bekijk Berichten
          Als je spreekt over goedkoop afgewerkt, kijk dan maar eens naar de franse merken, of een italiaan, of bv een masda of een toyota, ....
          Vind je 't zelf niet erg dat je die merken erbij moet halen om Jaguar er goed te kunnen laten uitzien ?
          Jaguar speelt mee in de hoge prijsklasse, wat jij daar opnoemt verre van.
          Oorspronkelijk geplaatst door MIDI Bekijk Berichten
          Ik lees hier van sommige dat het radiatorrooster van dezelfde plastic is als de geweertjes bij de vistent, maar heeft die zelfde persoon al eens aan de nieren van een BMW gevoeld? Dat is van dezelfde plastic in mijn ogen.
          Jup, da's van eenzelfde type materiaal, maar 't is wel niet indrukbaar of hol klinkend, zoals bij de XF van op 't salon.
          Mijn 11 jaar oude kleine Volvo heeft tenanderen wél een metalen rooster vanvoor.

          Maar hey, ik ben blij dat je een XF overweegt en Jaguar dus wel degelijk een nieuw cliënteel weet aan te spreken.
          Ik zou 't zéér erg vinden moest Jaguar hun toekomst verknald hebben met dit model. Dat verdient het merk niet.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

          Comment


          • XF heeft me gisteren toch wel kunnen overtuigen, de achterkant vond ik al geslaagd bij het zien van de foto's bij de voorkant had ik nog sterk mijn twijfels. In het echt valt de voorzijde echt nog goed mee, vooral de lichten geven meer op dan op foto.

            De binnenkant heb ik niet lang kunnen bewonderen, er stonden zoveel wachtenden achter mij dus ik heb maar even kunnen plaats nemen achter het stuur. Op het eerste zicht leek alles te kloppen, vrij mooi desigsn, beetje futuristisch met die felle kleuren en draaiknop maar wel geslaagd.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
              Die laatste is voor mij dan ook niet dé referentie als 't op detail en afwerking gaat; de Volvo S80, Audi A6 en de MB E gaan 'm op dat vlak zeker voor.
              De S80 is verbazend comfortabel, gisteren even kunnen plaats nemen in de V8 executive how man!

              Ik verkies zonder enige twijfel de S80 boven de E-klasse of 5-reeks.

              Comment


              • leuk dat er ook eens wat goede reacties komen op dit super-machien

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                  Die laatste is voor mij dan ook niet dé referentie als 't op detail en afwerking gaat; de Volvo S80, Audi A6 en de MB E gaan 'm op dat vlak zeker voor.
                  Vind je 't zelf niet erg dat je die merken erbij moet halen om Jaguar er goed te kunnen laten uitzien ?
                  Jaguar speelt mee in de hoge prijsklasse, wat jij daar opnoemt verre van.
                  Jup, da's van eenzelfde type materiaal, maar 't is wel niet indrukbaar of hol klinkend, zoals bij de XF van op 't salon.
                  Mijn 11 jaar oude kleine Volvo heeft tenanderen wél een metalen rooster vanvoor.

                  Maar hey, ik ben blij dat je een XF overweegt en Jaguar dus wel degelijk een nieuw cliënteel weet aan te spreken.
                  Ik zou 't zéér erg vinden moest Jaguar hun toekomst verknald hebben met dit model. Dat verdient het merk niet.
                  Ik ben ook benieuwd naar de XF.

                  Maar Sibi, BMW 5 was in het begin echt niet schitterend afgewerkt, maar sinds de facelift is hij er toch serieus op vooruit gegaan.

                  Maar bon, de meeste modellen zijn in het begin niet perfect, ik verwacht dus ook dat de XF mits enkele modeljaarwijzigingen dit kan verhelpen.

                  Comment


                  • Buiten het dash is het een prachtig interieur ( maar die alu-look is echt zooo fake in het echt )

                    Comment


                    • ik heb nu gisteren een kwartier samen met een verkoper beziggeweest over de afwerking en de materiaalkeuze van het interieur..

                      ik heb het nu eens echt goed bekeken gevoeld wat op geklopt en ik moet zeggen dat hier echt ferm hard overdreven wordt.

                      die alu look is inderdaad wel wat plakkerig, maar zeker niet storend en de rotary control had van mij echt wel in volledig staal mogen zijn... maar voor de rest had ik echt weinig aan te merken... had er een half uur in beziggezeten en ik moet zeggen, die kar is wel goed geassembleerd hoor.

                      het wel het zwarte model dat achteraan stond en niet dat afgebrakte showmodel waar iedereen inkon... dat zla ook wle een verschil hebben gemaakt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                        ik heb nu gisteren een kwartier samen met een verkoper beziggeweest over de afwerking en de materiaalkeuze van het interieur..

                        ik heb het nu eens echt goed bekeken gevoeld wat op geklopt en ik moet zeggen dat hier echt ferm hard overdreven wordt.

                        die alu look is inderdaad wel wat plakkerig, maar zeker niet storend en de rotary control had van mij echt wel in volledig staal mogen zijn... maar voor de rest had ik echt weinig aan te merken... had er een half uur in beziggezeten en ik moet zeggen, die kar is wel goed geassembleerd hoor.

                        het wel het zwarte model dat achteraan stond en niet dat afgebrakte showmodel waar iedereen inkon... dat zla ook wle een verschil hebben gemaakt.
                        idd, de lederen zetels in alle auto's was echt al omzeep
                        wat een verschil vandaag <> VIP-dag

                        wat een vandalenstreken, studenten die met rugzak op de rug in de auto's kruipen etc

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door MIDI Bekijk Berichten
                          Ik lees hier dat de Jaguar met goedkope materialen is afgewerkt, maar dan vraag ik me toch wel af of we hier over dezelfde wagen spreken.
                          De XF staat niet op het niveau van afwerking als een Lexus LS 600, maar kan gerust naast een BMW 5 gaan staan vind ik zelf wel.

                          Als je spreekt over goedkoop afgewerkt, kijk dan maar eens naar de franse merken, of een italiaan, of bv een masda of een toyota, ....

                          Ik lees hier van sommige dat het radiatorrooster van dezelfde plastic is als de geweertjes bij de vistent, maar heeft die zelfde persoon al eens aan de nieren van een BMW gevoeld? Dat is van dezelfde plastic in mijn ogen.
                          En als het over afwerking gaat, ik weet wel waarover ik spreek hoor, heb zelf een BMW 525D, en een audi cabrio.

                          En als je hier op het forum een beetje leest is de kwaliteit van de wagens niet meer dat van 10 jaar geleden.

                          Voor mij had de jaguar XF wel een degelijke afwerking, de vraag is natuurlijk of er na een tijdje geen kraakje of piepje te horen is, maar dat zal de tijd uitwijzen.
                          Daar valt niks tegen in te brengen, ik volg je volledig.

                          Bij mij was het de combinatie van het typisch op Amerikaanse smaak afgestemde uitzicht van het interieur, met de op sommige plaatsen ondermaatse afwerking en materiaalkwaliteit (misschien omdat het een preproductiemodel was?), dat ENORM teleurstelde. Ik houd van Jaguar, en ik houd van Jaguars, maar die XF was voor mij een ijskoude douche.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door QuintenVGL Bekijk Berichten
                            leuk dat er ook eens wat goede reacties komen op dit super-machien
                            Ik heb zeer hoge verwachtingen van z'n rij-eigenschappen. Als die ingelost worden, en ik heb zeer veel vertrouwen in 't feit dat de XF m'n hoge verwachtingen daadwerkelijk zál inlossen, ga je hier later nog méér positieve commentaren lezen.

                            Comment


                            • Jaguar XF

                              In oktober heb ik de XF 2.7 premium et nog een rits opties erbij besteld, levering voorzien midden maart. Vandaag heb ik hem uitgebreid kunnen testen op de openbare weg, met een mix van kleine bochtige baantjes tot snelweg en druk verkeer in beboude kom. Hierbij in het kort mijn bevindingen:
                              - interieur en koetswerk: op en top Jaguar, live (niet op een showpodium onder de spots) valt op hoe evenwichtig en krachtig het ontwerp is. Wel een verschil met de retro-modellen van het merk die er meteen oubollig uitzien (zonder daarom hun charme te verliezen).
                              - interieur : voldoende ruim voor een gezin, maar met typische Jaguar kenmerken: zitpositie tov middenconsole en dashboard geven het gevoel n een sportwagen te vertoeven.
                              - afwerking: hoe goed een wagen afgewerkt is, zie je na enkele jaren intensief gebruik. De indruk is echter zeer positief. De volledig met leer beklede bovenkant van het dashboard en de deurpanelen, en de geslaagde combinatie van alu en hout (voor wie wil: modern hout beschikbaar) geeft het geheel een ongeloofelijke klasse, zelfs als je al met verschillende Jags gereden hebt. De talrijke instellingen van stoel en stuur maken dat je gemakkelijk en perfecte rijhouding vindt.
                              - geluidsisolatie: net zo goed geïsoleerd dat de fantastische zescilinder eigenlijk enkel bij vollast je oren streelt, wie het rustiger aan doet zal zelden horen wat er in het vooronder draait.
                              - stuur: wie gewoon is aan voorwieltrekkers, dus het gros van de huidige bestuurders, zal door de XF op de meest aangename wijze herinnerd worden aan de voordelen van een achterwielaandrijving. Het stuur is precies en voelt zeer aangenaam.
                              - onderstel: in scherp genomen bochten helt de wagen nauwelijks, de mix tussen comfort en efficiëntie is verbluffend. De combinatie stuur/onderstel en de zeer spontaan reagerende motor maken dat je bochten zeer precies kan insturen en met een keiharde acceleratie kan uitsturen zonder dat de wagen een krimp geeft.
                              - motor: moet de 2.7 V6 die een gezamenlijke ontwikkeling is van PSA en Ford nog geprezen worden ? OK, hij heeft "maar 207 pk". Eerlijk gezegd, dat zal me worst wezen. Het koppel van 429 Nm over een breed toerentalbereik maakt dat XF je met zijn lineaire acceleraties aanspoort tot een sportiever rijgedrag. Bovendien is deze motor op kruissnelheid muisstil (het koetswerk is blijkbaar ook door meesterhand "gepolijst", want de windgeluiden zijn quasi onbestaande) en onder vollast verbazend muzikaal voor een turbodiesel. Bij sportieve rijstijl zal het verbruik iets hoger liggen, maar zelfs op deze testwagen waar om het uur iemand anders mee rijdt en die vanwege de unieke buitenkans door alle bestuurders op de staart getrapt wordt, gaf de boordcomputer een gemiddeld verbruik aan van 10,6l/100km. In het dagdegaleijkse leven zal dt wel iets lager liggen, vooral als je veel op de snelweg zit.
                              - versnellingsbak: dit is de kers op de erg mooie en lekkere taart die Jaguar hier afgeleverd heeft. Ik rijd al enkele jaren met een zestrapsautomaat (daarvoor altijd handgeschakeld). De reactietijd van deze bak is adembenemend, zowel in automatische als in manuele stand. De ronde keuzeschakelaar die met een zekere elegantie de pook vervangt, biedt de keuze tussen Park, R(achteruit), Drive en Sport (S staat hier niet voor sequentieel). Meestal zal D volstaan. In de automatische stand S gaat de versnellingsbak iets later opschakelen en iets sneller terugschakelen, zodat je iets sportiever rijdt. Achter het stuur staan, links en rechts, schakellepels, links om terug te schakelen, rechts om op te schakelen. Het volstaat om kort aan een schakellepel te trekken om van automatisch naar manueel te gaan. Bij het schakelen wordt er automatisch kort tussengas gegeven. Ik kan verzekeren dat dit verslavend werkt. Het schakelen gebeurt (net als in de auto stand) ongeloofelijk snel en onmerkbaar. Je moet de toerenteller in het oog houden om te zien dat de versnellingsbak actief is.

                              Kortom : de XF is een echte Jaguar in die zin dat hij de essentie ervan - luxe en sportiviteit - op een boeiende manier weet te verenigen. Dit is een wagen voor gepassioneerde bestuurders. Ik begrijp best dat niet iedereen een Jaguar-fan kan zijn en wie dit niet is kiest best voor een ander merk, maar wie een echte rijdersauto weet te waarderen zal de XF moeilijk los kunnen laten: dit s pure Freude am Fahren met een Engels accent. Als besluit zou je kunnen zeggen dat deze auto alles in zich heeft om een goede maîtresse te zijn. Een ritje met wat leuke acceleraties en een intens sukje bochtenwerk: wat heeft de man meer nodig om terug te kunnen glimlachen ?






















                              -
                              -

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                                ik heb nu gisteren een kwartier samen met een verkoper beziggeweest over de afwerking en de materiaalkeuze van het interieur..

                                ik heb het nu eens echt goed bekeken gevoeld wat op geklopt en ik moet zeggen dat hier echt ferm hard overdreven wordt.

                                die alu look is inderdaad wel wat plakkerig, maar zeker niet storend en de rotary control had van mij echt wel in volledig staal mogen zijn... maar voor de rest had ik echt weinig aan te merken... had er een half uur in beziggezeten en ik moet zeggen, die kar is wel goed geassembleerd hoor.

                                het wel het zwarte model dat achteraan stond en niet dat afgebrakte showmodel waar iedereen inkon... dat zla ook wle een verschil hebben gemaakt.
                                Dat model is enkel voor serieus geïnteresseerden zeker? Ik moet het er nog es met m'n pa over hebben, maar op het eerste zicht is 'ie weg van de XF, ik zou het dan jammer vinden moest hij morgen op het salon kennis moeten maken met een auto die al als een stuk str... is behaneld geweest.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                                  In oktober heb ik de XF 2.7 premium et nog een rits opties erbij besteld, levering voorzien midden maart. Vandaag heb ik hem uitgebreid kunnen testen op de openbare weg, met een mix van kleine bochtige baantjes tot snelweg en druk verkeer in beboude kom. Hierbij in het kort mijn bevindingen:
                                  - interieur en koetswerk: op en top Jaguar, live (niet op een showpodium onder de spots) valt op hoe evenwichtig en krachtig het ontwerp is. Wel een verschil met de retro-modellen van het merk die er meteen oubollig uitzien (zonder daarom hun charme te verliezen).
                                  - interieur : voldoende ruim voor een gezin, maar met typische Jaguar kenmerken: zitpositie tov middenconsole en dashboard geven het gevoel n een sportwagen te vertoeven.
                                  - afwerking: hoe goed een wagen afgewerkt is, zie je na enkele jaren intensief gebruik. De indruk is echter zeer positief. De volledig met leer beklede bovenkant van het dashboard en de deurpanelen, en de geslaagde combinatie van alu en hout (voor wie wil: modern hout beschikbaar) geeft het geheel een ongeloofelijke klasse, zelfs als je al met verschillende Jags gereden hebt. De talrijke instellingen van stoel en stuur maken dat je gemakkelijk en perfecte rijhouding vindt.
                                  - geluidsisolatie: net zo goed geïsoleerd dat de fantastische zescilinder eigenlijk enkel bij vollast je oren streelt, wie het rustiger aan doet zal zelden horen wat er in het vooronder draait.
                                  - stuur: wie gewoon is aan voorwieltrekkers, dus het gros van de huidige bestuurders, zal door de XF op de meest aangename wijze herinnerd worden aan de voordelen van een achterwielaandrijving. Het stuur is precies en voelt zeer aangenaam.
                                  - onderstel: in scherp genomen bochten helt de wagen nauwelijks, de mix tussen comfort en efficiëntie is verbluffend. De combinatie stuur/onderstel en de zeer spontaan reagerende motor maken dat je bochten zeer precies kan insturen en met een keiharde acceleratie kan uitsturen zonder dat de wagen een krimp geeft.
                                  - motor: moet de 2.7 V6 die een gezamenlijke ontwikkeling is van PSA en Ford nog geprezen worden ? OK, hij heeft "maar 207 pk". Eerlijk gezegd, dat zal me worst wezen. Het koppel van 429 Nm over een breed toerentalbereik maakt dat XF je met zijn lineaire acceleraties aanspoort tot een sportiever rijgedrag. Bovendien is deze motor op kruissnelheid muisstil (het koetswerk is blijkbaar ook door meesterhand "gepolijst", want de windgeluiden zijn quasi onbestaande) en onder vollast verbazend muzikaal voor een turbodiesel. Bij sportieve rijstijl zal het verbruik iets hoger liggen, maar zelfs op deze testwagen waar om het uur iemand anders mee rijdt en die vanwege de unieke buitenkans door alle bestuurders op de staart getrapt wordt, gaf de boordcomputer een gemiddeld verbruik aan van 10,6l/100km. In het dagdegaleijkse leven zal dt wel iets lager liggen, vooral als je veel op de snelweg zit.
                                  - versnellingsbak: dit is de kers op de erg mooie en lekkere taart die Jaguar hier afgeleverd heeft. Ik rijd al enkele jaren met een zestrapsautomaat (daarvoor altijd handgeschakeld). De reactietijd van deze bak is adembenemend, zowel in automatische als in manuele stand. De ronde keuzeschakelaar die met een zekere elegantie de pook vervangt, biedt de keuze tussen Park, R(achteruit), Drive en Sport (S staat hier niet voor sequentieel). Meestal zal D volstaan. In de automatische stand S gaat de versnellingsbak iets later opschakelen en iets sneller terugschakelen, zodat je iets sportiever rijdt. Achter het stuur staan, links en rechts, schakellepels, links om terug te schakelen, rechts om op te schakelen. Het volstaat om kort aan een schakellepel te trekken om van automatisch naar manueel te gaan. Bij het schakelen wordt er automatisch kort tussengas gegeven. Ik kan verzekeren dat dit verslavend werkt. Het schakelen gebeurt (net als in de auto stand) ongeloofelijk snel en onmerkbaar. Je moet de toerenteller in het oog houden om te zien dat de versnellingsbak actief is.

                                  Kortom : de XF is een echte Jaguar in die zin dat hij de essentie ervan - luxe en sportiviteit - op een boeiende manier weet te verenigen. Dit is een wagen voor gepassioneerde bestuurders. Ik begrijp best dat niet iedereen een Jaguar-fan kan zijn en wie dit niet is kiest best voor een ander merk, maar wie een echte rijdersauto weet te waarderen zal de XF moeilijk los kunnen laten: dit s pure Freude am Fahren met een Engels accent. Als besluit zou je kunnen zeggen dat deze auto alles in zich heeft om een goede maîtresse te zijn. Een ritje met wat leuke acceleraties en een intens sukje bochtenwerk: wat heeft de man meer nodig om terug te kunnen glimlachen ?






















                                  -
                                  -
                                  Eerst en vooral: proficiat met de bestelling! Wanneer wordt hij geleverd?
                                  Verder: mooie schrijfstijl, i like it.
                                  Dit is trouwens volledig wat ik wou horen vooraleer ik morgen naar het autosalon vertrek. Dit in acht genomen zal ik misschien wat vergevingsgezinder in die auto gaan zitten. Blijkbaar is het ook op de weg een fantastische auto, in topgear spraken ze van 'een vierdeurs XK'. En die houtinleg: is dat dan ter vervanging van die brede aluminiuminlegstrook? Zoja: dan zou ik dit zéér graag es zien!

                                  Comment


                                  • Ik heb hem vandaag gezien op het salon, en ik vond hem nog lelijker dan op de foto's...

                                    Comment


                                    • Ik ben gisteren naar het salon geweest, eerlijk gezegd hoofdzakelijk om de XF eens in het echt te zien, te voelen en ik zou bijna zeggen te smaken. Voortgaande op de presentatie op het internet heb ik deze XF naar voren geschoven als quasi enige serieuze concurrent voor de volgende Saab 9-5 die eind 2009 zou op de markt komen en die ik 'normaal gezien' dan zou kopen.

                                      Ik was vooraf begeesterd door de XF en ben dat nu ook nog, maar iets minder. Waarom? Ik ervaar een zekere discrepantie tussen de uiterlijke en de innerlijke lijn. Uiterlijk is de XF adembenemend, alleen had ik 'm graag in het zwart gezien en met de Cygnus velgen (zoals in de documentatie). Het interieur staat in eerder schril contrast met dat van mijn Saab 9-5, dat 'uitblinkt' (misschien iets te veel) in soberheid en rationaliteit. In de XF vond ik naar mijn smaak (want daar gaat het natuurlijk om) te veel (pseudo) hout en 'plastiekerigheid'. Pas op, de XF maakt ook binnenin indruk en grijpt je naar de keel door de waaier aan hightech. Alleen presenteerde ie me een beetje te USA-like, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

                                      Hoedanook, ik zal zeker met deze XF een proefrit maken wanneer de tijd daarvoor rijp is. Voorlopig blijft ie op mijn shortlist staan en blijf ik verder genieten van mijn Zweeds staal waarvan de toekomstige opvolger ook adembenemend zou worden (volgens de dealers).µ
                                      Last edited by Xaverius; 23/01/2008, 21:40.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                        Dat model is enkel voor serieus geïnteresseerden zeker? Ik moet het er nog es met m'n pa over hebben, maar op het eerste zicht is 'ie weg van de XF, ik zou het dan jammer vinden moest hij morgen op het salon kennis moeten maken met een auto die al als een stuk str... is behaneld geweest.
                                        ja..maar mijn ouders zaten op de bureau om over de lease van een X-type te praten. dus ik zat daar maar.

                                        Comment


                                        • Mijn broer maakte al twee testritten met de XF.
                                          De eerste was zeer ontgoochelend. Nu vond ie 'm een stuk snediger en kon hij het interieur concept al wat beter apprecieren.
                                          Met een chip erin moet het vermogen Ok zijn.
                                          In de motor heeft ie veel vertrouwen , want zijn rr sport had al meer dan 100k in 2 jaar tijd.
                                          De discovery is ook met die motor uitgerust en , hoewel een beetje te licht voor deze 4x4's is het toch een zeer geslaagde combi vindt hij.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X