Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
begin december heb ik voor de eerste maal over de jaguar XF iets gelezen
onmiddelijk documentatie gehaald bij de dealer.
laarste week van december heb ik er één besteld
op de VIP dag van het salon voor de eerste maal gezien
daarna met m'n vrouw nog eens een blitsbezoek gebracht.
vorige zaterdag mijn kleur doorgegeven (Vapour grey)
zondag gaan testrijden bij Waterloo.
nu nog wachten op de levering half Juli
Ik ruil mijn CLK cabrio in voor deze Jag.
voor mij is de XF een prachtige wagen en ik begrijp niet hoe sommigen zo een drukte kunnen maken over een wagen en tegen het belachelijke af, opmerkingen maken.
Niemand wordt toch verplicht om er mee te rijden of er één te kopen.
ik heb de indruk dat een deel de wagens afbreekt, om er niet van te moeten dromen.
zelf ben ik ook ontwerper en deze wagen zijn lijnenspel klopt hoor.
ik geef toe dat de lichten van de concept knapper waren, maar lelijk zijn ze in de productieversie ook niet. Het is misschien een beetje wennen.
Als JAGUAR staat voor luxe en sportiviteit, dan is de XF wel degenlijk een echte JAG
als Jaguar niet wordt gered, zal het toch niet aan mij liggen.
Prachte keuze XFrank!!
Het is idd een prachtige wagen die XF. En ook ik zou de stap van een BMW 525D durven maken naar deze nieuwe Jag. Het lijnenspel klopt idd helemaal. Net zoals bij een Audi A5 en een BMW E92 coupe. Maar aangezien ik twee kinderen heb, gaat mijn voorkeur op dit moment ook zeker uit naar de Jaguar XF.
Begin maart staat hij bij de dealers en is er een proefrit mogelijk. Ik sta bij Jaguar dan ook al op de lijst om hem te gaan testrijden.
XFrank, jij hebt er al eentje testgereden. Was het een 2.7D?
Kun je hier mss eens wat bevindingen neerschrijven aub? Hoe was het comfort? Hoe rijdt hij? Hoe schakelt de automaat? Heeft hij ook het speelse karakter van een BMW? Nergens geen kraakjes of piepjes te horen? Hoe was de geluiddemping, enz...
THX
het was idd de 2.7D.
alleen het starten van de wagen is al een belevenis.
Na twee minuten voelt het aan of je al jaren met de XF rondrijdt
eigenlijk maar een klein toertje kunnen maken (ik schat 20min) je voelt merkelijk een groot verschil tussen de D stand en de S. Voor mij is de 207pk meer dan voldoende en stukken vinniger dan mijn huidige CLK 200 K. maar ik kan wel aannemen dat dit voor sommige personen niet voldoende is.
De schakelpedels aan het stuur ben ik vergeten gebruiken.
de wagen bolde enorm zacht. . Mijn vrouw, die achterin plaats moest nemen kon dit enkel beamen.
Ook was ik verbaast over de enorm kleine draaicirkel van de XF.
De motor kon ik enkel horen wanneer de jaguar begeleider het raam opendeed.
als je gaat wachten tot hij in de toonzaal staat, vrees ik wel een beetje voor de leveringstermijn. momenteel zitten ze aan november-december!
Inderdaad, wie nog in 2008 met de XF wil rijden moet hem nu bestellen. Cf. mijn eerer testbericht op dit forum en bericht ivm de quota voor België in 2008.
Prachtig dat ik niet de enige ben die dit een fantastische auto vind. Smaken verschillen maar wie dit een slechte of lelijke auto vindt, moet dringend een bril opzetten en naar de rest van het wagenpark op onze straten kijken.
ja en het is de sportiviteit dat een afknapper werd, juist omdat het sportief aspect te prominent aanwezig was.
wat bedoel je hiermee ? Heb je al met de XF gereden ? Het is wel echt een combinatie van luxe en sportiviteit. Als je echt verknocht bent aan de (overigens zeer goed rijdende) retromobielen van de vorige Jaguar-generatie, so be it. Niemand klaagt erover dat de wagens van Mercedes-Benz of BMW er totaal anders uitzien dan 40 jaar geleden. Waarom mag Jaguar de stap niet zetten naar eigentijds design. Meer dan een designtaal bestaat de intrinsieke waarde van Jaguar juist uit die unieke combinatie van sportiviteit en luxe.
Het lijkt er trouwens niet op dat de XF een afknapper wordt. In België is het quota voor 2008, zijnde 300 exemplaren, zo goed als uitverkocht. In Engeland waren er midden december al 3000 bestellingen genoteerd. Voor een niche wagen die voor een gemiddelde prijs van om en bij de 60.000 euro over de toonbank gaat, niet zo slecht! Ik ken nog enkele constructeurs die een dergelijke "afknapper" in hun catalogus zouden wensen.
By the way, op www.autozeitung.de staan ook enkele foto's van een donkerblauwe of zwarte XF.
begin december heb ik voor de eerste maal over de jaguar XF iets gelezen
onmiddelijk documentatie gehaald bij de dealer.
laarste week van december heb ik er één besteld
op de VIP dag van het salon voor de eerste maal gezien
daarna met m'n vrouw nog eens een blitsbezoek gebracht.
vorige zaterdag mijn kleur doorgegeven (Vapour grey)
zondag gaan testrijden bij Waterloo.
nu nog wachten op de levering half Juli
Ik ruil mijn CLK cabrio in voor deze Jag.
voor mij is de XF een prachtige wagen en ik begrijp niet hoe sommigen zo een drukte kunnen maken over een wagen en tegen het belachelijke af, opmerkingen maken.
Niemand wordt toch verplicht om er mee te rijden of er één te kopen.
ik heb de indruk dat een deel de wagens afbreekt, om er niet van te moeten dromen.
zelf ben ik ook ontwerper en deze wagen zijn lijnenspel klopt hoor.
ik geef toe dat de lichten van de concept knapper waren, maar lelijk zijn ze in de productieversie ook niet. Het is misschien een beetje wennen.
Als JAGUAR staat voor luxe en sportiviteit, dan is de XF wel degenlijk een echte JAG
als Jaguar niet wordt gered, zal het toch niet aan mij liggen.
proficiat! en goed dat een ontwerper ook eens zijn mening geeft. Samen met de XK volgens mij de knapste jaguar in jaren (ik heb de mijne al in oktober besteld, levering verwacht in maart).
Het lijkt er trouwens niet op dat de XF een afknapper wordt. In België is het quota voor 2008, zijnde 300 exemplaren, zo goed als uitverkocht. In Engeland waren er midden december al 3000 bestellingen genoteerd. Voor een niche wagen die voor een gemiddelde prijs van om en bij de 60.000 euro over de toonbank gaat, niet zo slecht! Ik ken nog enkele constructeurs die een dergelijke "afknapper" in hun catalogus zouden wensen.
By the way, op www.autozeitung.de staan ook enkele foto's van een donkerblauwe of zwarte XF.
Op www.xfforum.com is te lezen dat er momenteel wereldwijd meer dan 6500 zijn verkocht.
niets slecht voor een wagen die nog niet in de toonzaal staat.
volgens de dealer zit momenteel de productiecapaciteit nog maar op een 50 tal wagens per dag.
dit wordt opgedreven enkele weken na de eerste exemplaren op de baan komen . en er geen negatieve opmerkingen binnen komen.
dan bestaat er de mogelijkheid dat de leveringen een beetje naar voor opschuiven of dat er een groter aantal voor Belgie word voorzien.
ik heb er nu een een 10 tal gezien. 3 op het salon en 7 op de testlocatie.
De standaard (luxery) uitvoering die ik heb besteld heb ik nog niet kunnen zien. maar ik heb vernomen dat deze eigenlijk mooier en jonger oogt dan de duurdere uitvoeringen.
belangrijk verschil voor mij is dat het hout in zijdeglans is afgelakt ipv hoogglas zoals bij de duurdere uitvoering. als je zag hoe dit op het salon vol vettige vingers stond....
Vapour grey met warm Charcoal interieur gecombineerd met gesatineerd amerikaans walnotenhout (als dat niet mooi klinkt)
verder heb ik hem uitgerust met 18" venus velgen en bi-Xeon lichten.
binnenkort zou er alvast een schaalmodel te verkrijgen zijn van de XF. een uitvoering waar hij in 3D in een kristallen blok is gelasert, is nu al te verkrijgen
wat bedoel je hiermee ? Heb je al met de XF gereden ? Het is wel echt een combinatie van luxe en sportiviteit. Als je echt verknocht bent aan de (overigens zeer goed rijdende) retromobielen van de vorige Jaguar-generatie, so be it. Niemand klaagt erover dat de wagens van Mercedes-Benz of BMW er totaal anders uitzien dan 40 jaar geleden. Waarom mag Jaguar de stap niet zetten naar eigentijds design. Meer dan een designtaal bestaat de intrinsieke waarde van Jaguar juist uit die unieke combinatie van sportiviteit en luxe.
Het was eerder in een cockpit zitten. Mijn pa komt uit een A6(tamelijk verschil) en ik uit een renault laguna (nog groter verschil)
het was precies voor mij of ik in een racewagen zat, en dat vind ik niet echt een goede rijhouding voor mij.
mijn vader vond dit ook.
over sportief design ga je mij niet horen over klagen, ALS er elegantie inzit zoals bij de XF wel is,maar rijdhouding sprak mij niet aan. bv zelf had ik graag de Vel Satis, die hoge auto, en dan naar zo'n lage, voelde niet goed.
ja dat zijn nu wel twee uitersten, de Vel Satis en de XF, niet alleen wat rijhouding aangaat. De Vel Satis is ook heel comfortabel, de stoelen zijn wel eerder breed, alleen in bochten helt de Vel Satis flink over, wat logisch is met het hoger gelegen zwaartepunt.
ja dat zijn nu wel twee uitersten, de Vel Satis en de XF, niet alleen wat rijhouding aangaat. De Vel Satis is ook heel comfortabel, de stoelen zijn wel eerder breed, alleen in bochten helt de Vel Satis flink over, wat logisch is met het hoger gelegen zwaartepunt.
dat is juist, maar we shoppen in die klasse ongeveer, en dus ook A6 en E klasse 607 en C6 en zo, dus het is wel een vergelijking die ik mag maken
Vive Renault!! -- Laguna II.2 1,9dCi 120PK foto's
"You need to be an 'ass' to drive an S" Evy , mijn zus
dat is juist, maar we shoppen in die klasse ongeveer, en dus ook A6 en E klasse 607 en C6 en zo, dus het is wel een vergelijking die ik mag maken
Ik heb ook eerst naar een A6 gekeken (al eerder een gehad), maar toen werd de XF gepresenteerd en ik vond dat deze Jag net dat tikkeltje meer had. En de rijhouding in een XF is net zoals bij alle Jags sportiever, dat klopt wel; Je zit dieper, omgeven door een hoge centrale armsteun en middenconsole en met een zeer schuine voorruit. Als je daar niet van houdt, is het uiteraard uitkijken naar alternatieven en die zijn er zat. Ook de Volvo S80 past in het rijtje dat je opsomt.
Veel plezier nog met de zoektocht.
Ik heb ook eerst naar een A6 gekeken (al eerder een gehad), maar toen werd de XF gepresenteerd en ik vond dat deze Jag net dat tikkeltje meer had. En de rijhouding in een XF is net zoals bij alle Jags sportiever, dat klopt wel; Je zit dieper, omgeven door een hoge centrale armsteun en middenconsole en met een zeer schuine voorruit. Als je daar niet van houdt, is het uiteraard uitkijken naar alternatieven en die zijn er zat. Ook de Volvo S80 past in het rijtje dat je opsomt.
Veel plezier nog met de zoektocht.
tis echt moeilijk kiezen, alles valt wel af voor een reden.
hij moet eind dit jaar besteld worden, we zouden dus de nieuwe E missen en dan met oude auto rondrijden, de 5 tzelfde in 2010 en hij bevalt ons niet zo, DE huidige A6, 607, vel satis hebbe we al gehad, en S80 staat mijn pa niet zo echt aan. De Citroën C6 is ook twijfelgeval. we kijken nu naar de CLS, die vond hij ok, maar afwachten van een testrit.
Vive Renault!! -- Laguna II.2 1,9dCi 120PK foto's
"You need to be an 'ass' to drive an S" Evy , mijn zus
Comment