Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
    Ach ja, we weten allemaal hoe graag JC overdrijft.
    Ik wil deze kar écht eens in real life zien.

    Ik geef hem volledig gelijk, maar uiteindelijk is hij toch zot van de wagen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
      interieur is fantastisch...qua materiaalkeuze, afwerking, assemblagekwaliteit of alledrie??

      want dat is wle een groot discussieissue bij velen.
      qua innovatie ten eerste ... er zijn bv geen knopjes voor de interieurverlichting .. je moet met je hand voor een sensor passeren ... kei stom maar wel veel te zalig

      de ventilatiemonden die open gaan bij het aanleggen van het contact ..; de max
      startknop die in en uit je console komt .. nice

      gewoon heel verfrissend en vernieuwend om zo'n dingen in een Jag te zien

      qua afwerking: top. kan niet tippen aan pakweg een A6, maar wel zeker even goed als de laatste bmw's 5

      materiaalkeuze vind ik top, geen kritiek over.




      ik vond de auto echt bagger op foto's en irl ... maar die indruk is volledig weggewist na een proefritje .. heb ik echt maar zelden meegemaakt
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

      Comment


      • Is er ook een soort van noodprocedure voor als de elektronica het laat afweten?
        Of betekent dat gewoon dat je helemaal niet kan starten?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
          Is er ook een soort van noodprocedure voor als de elektronica het laat afweten?
          Of betekent dat gewoon dat je helemaal niet kan starten?
          ik zou het niet weten !
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
            qua innovatie ten eerste ... er zijn bv geen knopjes voor de interieurverlichting .. je moet met je hand voor een sensor passeren ... kei stom maar wel veel te zalig

            de ventilatiemonden die open gaan bij het aanleggen van het contact ..; de max
            startknop die in en uit je console komt .. nice

            gewoon heel verfrissend en vernieuwend om zo'n dingen in een Jag te zien

            qua afwerking: top. kan niet tippen aan pakweg een A6, maar wel zeker even goed als de laatste bmw's 5

            materiaalkeuze vind ik top, geen kritiek over.




            ik vond de auto echt bagger op foto's en irl ... maar die indruk is volledig weggewist na een proefritje .. heb ik echt maar zelden meegemaakt
            tnx...ik vind eerlijk gezegd ook de afwerking en materiaalkeuze van vrij hoog niveau.

            Comment


            • als de electronica het laat afweten, heb je een probleem. maar dat zal wel bij iedere wagen zijn die vandaag op de markt is.
              ik heb ergens gelezen dat de startprocedure (opkomen van de driveselecter) 60.000 keer is getest. het kwam overeen met 5x per dag starten gedurende 33jaar. ik denk niet dat ik zo lang met mijn XF zal blijven rijden. daarbij hadden ze er ook nog een fles cola van 2 liter over gegoten, maar het ding bleef werken..

              electronica... je moet er wel wat geluk mee hebben.

              Comment


              • de verlichting moet je gewoon aanraken om aan of uit te zetten. wat wel heel gemakkellijk is.
                Het handschoenkastje is met een censor waar je uw vinger moet voor houden. dit duurt wel even om te voorkomen dat het per ongeluk open gaat bij het passeren van uw hand.

                de ventilatoropeningen openen enkel wanneer de ventilatie aan staat. dus bij het starten zonder de ventilatie aan, blijven ze gesloten, wat ten goede komt aan het interieur en eventueen stof op de lamellen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten

                  qua afwerking: top. kan niet tippen aan pakweg een A6, maar wel zeker even goed als de laatste bmw's 5
                  De afwerking van de A6 vind ik anders wel top, is aan die van de BMW 5 evenwaardig imo.

                  Comment


                  • Heb je een filmke gemaakt Alexanderr van je testrit met de XF 2.7d ?



                    Mijn vader is geïnteresseerd, wéér !

                    Comment


                    • [quote=William Blake;2481147]Jeremy Clarkson over de XF:



                      Inderdaad, overdrijven is JC niet vreemd. Wie de auto-industrie een betje kent weet dat exemplaren die aan de pers geleend worden ettelijke maanden voor dat ze in de showroom staan niet meer zijn dan pre-productiewagens, dwz dat de assemblage vaak nog niet perfect is en dat niet alles perfect werkt. De laatste 6 maanden binnen het lanceringsproces gaan hoofdzakelijk over de oplosing van de laatste pijnpunten.

                      Ik heb de wagen onlangs getest en kan bevestigen dat alle systemen naar behoren werkten en dat deze XF niet enkel fantastisch rijdt mar ook nog uiterst zorgvuldig afgewerkt is. Ik verwijs naa mijn testverslag op dit forum.

                      En weer, of course this Jag will not float everyone's boat: een Jag is en blijft een Jag. Maar geldt dat niet voor elke auto ? De BMW 5-reeks zegt mij persoonlijk niets, A6 vind ik te glad (met uitzondering van de Avant, hoewel ik het dashboard hier ook te Boeing-achtig vind) en de E-klasse vind ik zwaar overprijsd en bovendien heb ik wens ik bij de bestelling van mijn wagen geen marathon te moeten lopen doorheen kilometerlange optielijsten. Ik ga deze wagens daarom niet afbreken. Gelukkig dat er zoveel merken zijn, zo vindt iedereen wel iets naar zijn gading. Gelof nou eindelijk eens dat ook deze Jag een goede auto is.

                      Verder is JC met zijn ening over de XF trouwens vrij geïsoleerd binnen Topgear. De testverslagen waren zeer vleiend over deze wagen, die, whether you like it or not, toch een eigen stijl heeft en zich als een absoluut fantastische rijmachine ontpopt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door MIDI Bekijk Berichten
                        Nog twee weken wachten en dan is de XF te bewonderen bij de dealers. (Allé toch voor de genodigde) En een paar dagen later kan iedereen bij de dealer gaan kijken.
                        Ik zal op de eerste rij staan om eens een testrit gaan te maken met de nieuwe jaguar XF.

                        Ik ben ook altijd nieuwsgierig naar andere mensen hun indruk van de XF. Hoe hij rijdt, enz..

                        Als hij betrouwbaar zal blijken dan zou deze XF wel eens een schot in de roos kunnen zijn, en een geduchte tegenstander kunnen worden voor de BMW 5 , AUDI A6, en Mercedes E klasse.
                        Ik kijk er in ieder geval naar uit om hem eens proef te rijden en te vergelijken met mijn huidige BMW 5
                        Ik heb hier een tijdje geleden een uitvoerig verslag van mijn testrit met de XF gepubliceerd. Ik heb genoeg ervaring in de automobielsector en met voldoende wagens uit alle gamma's gereden om niet meteen dithyrambisch te doen als ik wat leer en hout zie. De XF is echt een steengoede en - smaken verschillen - bloedmooie auto.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                          Is er ook een soort van noodprocedure voor als de elektronica het laat afweten?
                          Of betekent dat gewoon dat je helemaal niet kan starten?
                          De noodprocedure is dezelfde bij alle moderne luxewagens: een goed assistance contract. Jaguar slaat toch geen slecht figuur in de J.D. Power betrouwbaarheidsrating. Er zijn nog dure merken die modellen uit brengen waarmee je - zeker als ze net gecommercialiseerd zijn - beter tussendoor stopt bij een of andere kapel en een schietgebedje doet dat je nooit problemen krijgt.

                          Comment


                          • Een bondig testverslag van de XF op
                            En exclusivité pour «Le Figaro», Jaguar nous a dévoilé sa dernière XF, qui témoigne d'un recentrage sur les valeurs sportives de la marque. Mais il y aura aussi du diesel au programme.


                            Voor wie ook Frans leest uiteraard...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                              De afwerking van de A6 vind ik anders wel top, is aan die van de BMW 5 evenwaardig imo.
                              dat zeg ik toch ook net ? "kan niet tippen aan een A6 maar is wel minstens even goed als de recentste BMW's 5"

                              i.e.:

                              A6 > XF > 5-series
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                Heb je een filmke gemaakt Alexanderr van je testrit met de XF 2.7d ?



                                Mijn vader is geïnteresseerd, wéér !
                                Neen, niks gefilmd, sorry ... wel een paar foto's maar ik krijg ze niet op m'n pc.

                                Zeg maar tegen vaderlief dat ie een testritje boekt 't is echt een héle goeie auto ... totaal on-jaguar en dat maakt 'm zo goed
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                  dat zeg ik toch ook net ? "kan niet tippen aan een A6 maar is wel minstens even goed als de recentste BMW's 5"

                                  i.e.:

                                  A6 > XF > 5-series
                                  Mijn excuses, ik had het anders gelezen. Ik dacht namelijk dat je het interieur van de 5 beter afgewerkt vond dan dat van de A6.

                                  En ik hoop van harte dat de XF goed zal verkopen, ik ben overtuigd geraakt van het design op het autosalon en hoop op een ritje binnenkort!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                    dat zeg ik toch ook net ? "kan niet tippen aan een A6 maar is wel minstens even goed als de recentste BMW's 5"

                                    i.e.:

                                    A6 > XF > 5-series

                                    Ben het hier niet mee eens. De XF is uitstekend afgewerkt en staat zeker op hetzelfde niveau als de A6. De bovenkant van het dashboard is over de hele breedt in leer afgewerkt, de voorkant van het dashboard in echt aluminium (geen kunststof in alu-look) en is het leder (in premium luxury uitvoering althans) duidelijk van zeer hoge kwaliteit. De ergonomie - op een overladen kinpperlicht hendel na - is ook uitstekend. Het is maar hoe je het bekijkt en waar je voorkeur naar uitgaat. Objectief gezien is het verschil in afwerking zeker niet zichtbaar.
                                    De standaard A6 (zonder hout) met een donker interieur ziet er anders wel deprimerend uit, net zoals het interieur van de 5-reeks zonder de nodige en dure opties om het wat op te fleuren. Op dat vlak doet Jaguar het zeer goed.

                                    Maar ja, als je een onvoorwaardelijke Audi-fan bent (ik heb voor Audi gewerkt in een min of meer ver verleden en ben toch een aantal keer van merk veranderd, nu naar Jaguar) dan is het moeilijk om te relativeren. Geldt trouwens voor elk merk, en dat houdt een merk soms in leven (Jaguar, Alfa in de voorbije jaren).

                                    Het is enkel jammer dat Jaguar een kunststof radiatorgrille voorzien heeft. Je ziet dit wel enkel als je er met je neus op zit, maar hier hadden ze beter een extra inspanning gedaan en echte metalen "maschendraht" grille voorzien. Volgens mij het enige afwerkingspunt dat uit de toon valt. Misschien komt er een echte metalen grille als accessoire of van bij een of andere tuner.

                                    Comment


                                    • Sorry, maar het interieur van een A6 is zonder twijfel het beste uit de klasse.

                                      De afwerking en fit and finish in de Jaguar is goed, maar niet super.

                                      Pre-productie of niet.

                                      Comment


                                      • ik snap niet waarom het nou zo moeilijk is om te aanvaarden dat ook Jaguar een eersteklas afwerking levert in deze XF. Dit doet toch gen afbreuk aan A6, E-Klasse of 5-reeks en wat er nog rondrijdt (Lexus etc etc).

                                        Comment


                                        • Omdat ik het zélf helemaal anders heb ervaren, rvdh.

                                          De enige twee XF waar ik tot nu toe m'n kont in zette, die op het salon van Frankfurt vorig jaar, waren zelfs helemaal niet "goed", dus zeker niet op het niveau van een Audi A6, en ook niet op het niveau van een BMW '5 (facelift). Vooral dat laatste zegt genoeg, aangezien de '5 zelfs in facelift-versie verre van 100% premium oogt (al zitten de materialen en zeker de bouwkwaliteit nu meer dan snor).
                                          Ik laat me niet leiden door een lapje leer op het dashboard bovenaan om van "uitzonderlijke kwaliteit" te spreken, noch legt eender welke merknaam een roze vliesje bovenop m'n netvlies, maar ik ga dieper. En op zeer veel plaatsen liet de XF toen zware steken vallen (vandaar ook mijn oordeel "teleurstellend"), o.a. het kunststof dat op de niet rechtstreels zichtbare plaatsen zat (b.v. stuurconsole, zijpanelen centrale console, deurpanelen, binnenkant handschoenkastje, ...), de voelbare stevigheid en hoorbare "kwaliteit" van een aantal zaken (deurpanelen klinken whimpy en hol, het "aluminium" op het dashboard klinkt als goedkoop plastic, het geluid die de klepjes en de bekerhouders op de centrale middenconsole maken is zeer Amerikaans en niet meteen "Europese kwaliteit"-ish, ...), de toch verre van "chique" ogende (maar dus eerder goedkope) looks van b.v. die bergvakken en bekerhouders, de bedenkelijke kwaliteit van zeer veel materialen (waaronder het leder dat zelfs in de premium-versie zeer "glad Amerikaans" over kwam in tegenstelling tot het zeer hoogwaardige Nappa-leder dat je in de duurste Europese auto's vindt, het "alu" op de middenconsole dat misschien echt is, zoals je zegt, maar alleszins niet echt oogt), enzovoort.

                                          Maar! Ik moet dit allemaal sterk relativeren aangezien het 1) toen blijkbaar om preproductiemodellen ging, en 2) het salonauto's waren (die sowieso veel meer te verduren krijgen dan een gewone auto waarvoor men met liefde zorgt).

                                          Over enkele dagen heb ik (kort) beschikking over 'n XF, familie van me heeft er eentje besteld en die krijgen binnen de komende 2 weken een model op proef voor enkele uren, en ik ga mee uiteraard. 'k Ben benieuwd om te zien hoeveel beter de productieversies zijn dan de preproductieversies, want zo te horen is 't een fantastische auto wat kwaliteit en materialen betreft.
                                          Dat 'ie goed rijdt, daar twijfel ik nu al niet meer aan. Het oordeel van Alex69alex (of beter Alexanderr) neem ik blindelings aan, en ik weet dat 'ie op veel zaken gelijke standaarden wil/zoekt als ik.
                                          Last edited by ; 18/02/2008, 18:55.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X