Een Frans spreekwoord zegt: "quand le chat ne sait pas attraper la saucisse, il dit qu'elle n'est pas bonne"...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XF
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenOmdat ik het zélf helemaal anders heb ervaren, rvdh.
De enige twee XF waar ik tot nu toe m'n kont in zette, die op het salon van Frankfurt vorig jaar, waren zelfs helemaal niet "goed", dus zeker niet op het niveau van een Audi A6, en ook niet op het niveau van een BMW '5 (facelift). Vooral dat laatste zegt genoeg, aangezien de '5 zelfs in facelift-versie verre van 100% premium oogt (al zitten de materialen en zeker de bouwkwaliteit nu meer dan snor).
Ik laat me niet leiden door een lapje leer op het dashboard bovenaan om van "uitzonderlijke kwaliteit" te spreken, noch legt eender welke merknaam een roze vliesje bovenop m'n netvlies, maar ik ga dieper. En op zeer veel plaatsen liet de XF toen zware steken vallen (vandaar ook mijn oordeel "teleurstellend"), o.a. het kunststof dat op de niet rechtstreels zichtbare plaatsen zat (b.v. stuurconsole, zijpanelen centrale console, deurpanelen, binnenkant handschoenkastje, ...), de voelbare stevigheid en hoorbare "kwaliteit" van een aantal zaken (deurpanelen klinken whimpy en hol, het "aluminium" op het dashboard klinkt als goedkoop plastic, het geluid die de klepjes en de bekerhouders op de centrale middenconsole maken is zeer Amerikaans en niet meteen "Europese kwaliteit"-ish, ...), de toch verre van "chique" ogende (maar dus eerder goedkope) looks van b.v. die bergvakken en bekerhouders, de bedenkelijke kwaliteit van zeer veel materialen (waaronder het leder dat zelfs in de premium-versie zeer "glad Amerikaans" over kwam in tegenstelling tot het zeer hoogwaardige Nappa-leder dat je in de duurste Europese auto's vindt, het "alu" op de middenconsole dat misschien echt is, zoals je zegt, maar alleszins niet echt oogt), enzovoort.
Maar! Ik moet dit allemaal sterk relativeren aangezien het 1) toen blijkbaar om preproductiemodellen ging, en 2) het salonauto's waren (die sowieso veel meer te verduren krijgen dan een gewone auto waarvoor men met liefde zorgt).
Over enkele dagen heb ik (kort) beschikking over 'n XF, familie van me heeft er eentje besteld en die krijgen binnen de komende 2 weken een model op proef voor enkele uren, en ik ga mee uiteraard. 'k Ben benieuwd om te zien hoeveel beter de productieversies zijn dan de preproductieversies, want zo te horen is 't een fantastische auto wat kwaliteit en materialen betreft.
Dat 'ie goed rijdt, daar twijfel ik nu al niet meer aan. Het oordeel van Alex69alex (of beter Alexanderr) neem ik blindelings aan, en ik weet dat 'ie op veel zaken gelijke standaarden wil/zoekt als ik.
Comment
-
Ik leg toch haarfijn uit wat en hoe en waarom. Als je dan nog geen "kritiek" kan verdragen... zegt dat meer over jezelf dan dat spreekwoord over mij. Ook een spreekwoord: "mijn kind, schoon kind".
En ik heb enorm veel ervaring met wagens, en vooral met die zogenaamde "premium"-merken. Twee tot drie generaties Mercedes, BMW, Audi, Jaguar, Porsche, Alfa Romeo en andere. En of je me nu gelooft of niet: ik kan vergelijken. En niet door "proefzitervaring-autosalons", maar door vaak, en uitgebreid, met veel verschillende versies test te rijden, vergelijkende weekendtests te doen/organiseren, e.a.
Wat wél waar is: ik ben zeer veeleisend en heb een enorm gevoelig oog, zeer gevoelige oren, uitermate gevoelige vingertoppen ... en ik zet niet graag een stapje terug. Dus per definitie zijn zowat alle huidige auto's "minder" van kwaliteit...
Ik blijf bij m'n weloverwogen en geenszins gekleurd standpunt (want ik heb minstens een even grote boon voor Jaguar als jij): de twee XF'en die op 't salon van Frankfurt stonden, waren géénszins "even goed als een Audi A6", verre van zelfs.
En ik HOOP dus echt van harte dat je gelijk hebt, en dat de productieversies zoveel beter zijn dan de versies die ik toen leerde kennen. Want 't zou Jaguar kunnen redden, en da's 't enige wat ik wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Ik leg toch haarfijn uit wat en hoe en waarom. Als je dan nog geen "kritiek" kan verdragen... zegt dat meer over jezelf dan dat spreekwoord over mij. Ook een spreekwoord: "mijn kind, schoon kind".
En ik heb enorm veel ervaring met wagens, en vooral met die zogenaamde "premium"-merken. Twee tot drie generaties Mercedes, BMW, Audi, Jaguar, Porsche, Alfa Romeo en andere. En of je me nu gelooft of niet: ik kan vergelijken. En niet door "proefzitervaring-autosalons", maar door vaak, en uitgebreid, met veel verschillende versies test te rijden, vergelijkende weekendtests te doen/organiseren, e.a.
Wat wél waar is: ik ben zeer veeleisend en heb een enorm gevoelig oog, zeer gevoelige oren, uitermate gevoelige vingertoppen ... en ik zet niet graag een stapje terug. Dus per definitie zijn zowat alle huidige auto's "minder" van kwaliteit...
Ik blijf bij m'n weloverwogen en geenszins gekleurd standpunt (want ik heb minstens een even grote boon voor Jaguar als jij): de twee XF'en die op 't salon van Frankfurt stonden, waren géénszins "even goed als een Audi A6", verre van zelfs.
En ik HOOP dus echt van harte dat je gelijk hebt, en dat de productieversies zoveel beter zijn dan de versies die ik toen leerde kennen. Want 't zou Jaguar kunnen redden, en da's 't enige wat ik wil.
het spreekwoord was een antwoord op het laatste bericht van Blake, "A6 is de beste en daarmee amen en uit." en niet op jouw uitvoerig bericht. Ik geloof best dat de gepresenteerde versies in Frankfurt verre van perfect waren. Ik vind enkel dat de eindeloze discussie over afwerkingsverschillen op een nutteloos welles-nietes spelletje aan het uitdraaien is. Ik heb ook ruime ervaring met premium en ben er bij mijn vorige wagen zelfs van af gestapt wegens te veel problemen. Ik ben gen fan van een specifiek merk: ik hou gewoon van mooie wagens die comfortabel en snel zijn en waarmee ik niet om de haverklap naar de garage moet. Verder delen we blijkbaar een ruime auto-ervaring, ik heb professioneel auto's vergeleken en getest, op de baan, in de garage en op circuit. Daar zaten alle premium-merken bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenZijn die modellen vanop Brussel ook nog preproduction?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichtenhet spreekwoord was een antwoord op het laatste bericht van Blake, "A6 is de beste en daarmee amen en uit." en niet op jouw uitvoerig bericht. Ik geloof best dat de gepresenteerde versies in Frankfurt verre van perfect waren. Ik vind enkel dat de eindeloze discussie over afwerkingsverschillen op een nutteloos welles-nietes spelletje aan het uitdraaien is. Ik heb ook ruime ervaring met premium en ben er bij mijn vorige wagen zelfs van af gestapt wegens te veel problemen. Ik ben gen fan van een specifiek merk: ik hou gewoon van mooie wagens die comfortabel en snel zijn en waarmee ik niet om de haverklap naar de garage moet. Verder delen we blijkbaar een ruime auto-ervaring, ik heb professioneel auto's vergeleken en getest, op de baan, in de garage en op circuit. Daar zaten alle premium-merken bij.
En ga je een beetje spelen met Audi Exclusive, dan is er al helemaal geen concurrentie meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Ik leg toch haarfijn uit wat en hoe en waarom. Als je dan nog geen "kritiek" kan verdragen... zegt dat meer over jezelf dan dat spreekwoord over mij. Ook een spreekwoord: "mijn kind, schoon kind".
En ik heb enorm veel ervaring met wagens, en vooral met die zogenaamde "premium"-merken. Twee tot drie generaties Mercedes, BMW, Audi, Jaguar, Porsche, Alfa Romeo en andere. En of je me nu gelooft of niet: ik kan vergelijken. En niet door "proefzitervaring-autosalons", maar door vaak, en uitgebreid, met veel verschillende versies test te rijden, vergelijkende weekendtests te doen/organiseren, e.a.
Wat wél waar is: ik ben zeer veeleisend en heb een enorm gevoelig oog, zeer gevoelige oren, uitermate gevoelige vingertoppen ... en ik zet niet graag een stapje terug. Dus per definitie zijn zowat alle huidige auto's "minder" van kwaliteit...
Ik blijf bij m'n weloverwogen en geenszins gekleurd standpunt (want ik heb minstens een even grote boon voor Jaguar als jij): de twee XF'en die op 't salon van Frankfurt stonden, waren géénszins "even goed als een Audi A6", verre van zelfs.
En ik HOOP dus echt van harte dat je gelijk hebt, en dat de productieversies zoveel beter zijn dan de versies die ik toen leerde kennen. Want 't zou Jaguar kunnen redden, en da's 't enige wat ik wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenJe kan het interieur van de A6 lelijk vinden, da's persoonlijke smaak maar over de gebruikte materialen kan je echt niet discussiëren. Die zijn bijna perfect. Elk knopje klikt zo precies en heeft schitterende 'tactile feel'. Geen enkel rammeltje, geen kraakje.. gewoon niks.
En ga je een beetje spelen met Audi Exclusive, dan is er al helemaal geen concurrentie meer.
ik zeg toch nergens dat de kwaliteit van Audi niet goed is. Ik heb er lang genoeg me gereden om te weten hoe goed die is. Tijdens mijn testrit met de XF had ik een gevoel dat ik van de A6 kende. 't Is natuurlijk mijn mening en niemand hoeft hem te delen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk BerichtenIk verwijs je graag door naar mijn testbericht op dit forum. Ik heb de wagen al getest en laat me ook niet verblinden door oppervlakkige details.
Wat testberichten van auto's betreft: ik vertrouw maar één testbericht van 'n auto, en dat is dat van mezelf. Omdat ik een auto, voor mezelf, wil waarderen volgens mijn maatstaven. En ik ben me bewust van m'n zeer strenge eisen en m'n hypergevoelige zintuigen. Ik weet uiteraard wél nuttige informatie uit (zo goed als) élk testbericht te filteren, zaken die ik aan mijn eisen/verwachtingen/standaarden/... kan koppelen.
Jouw testbericht is overgoten met een donkerrode, warme liefdessaus, en het komt zeer weinig objectief over, ook al probeer je wel bepaalde obvious feiten zo objectief mogelijk weer te geven.
Voor mij is dat testbericht, en zeker in jouw woorden, op geen enkele manier een ietwat overtuigend argument dat m'n eigen geloof dat de preproductiewagens uit Frankfurt een duidelijk mindere kwaliteit hebben dan de prodictiewagens, versterkt. Al zegt het uiteraard wél exact hetzelfde dan m'n vermoeden ... jouw emotionele houding jegens de auto blokkeert voor mij de adaptatie van jouw mening in mijn afweging. Sorry.
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk BerichtenZoals ik ook al eerder schreef: hoe goed een afwerking echt is, zie je na 4 jaar intensief gebruik. (...) Reken maar dat de wagens zoals ze geleverd worden pico bello in orde zijn. Jaguar heeft op dat vlak een reputatie hoog te houden (ver weg, die '80 er jaren met de onbetrouwbare Jags).
Eerst en vooral: er is, tenzij we (veel) meer dan 25 jaar terug gaan, nog nooit een Jaguar geweest die een (volgens de standaarden van toen) "perfect" of zelfs nog maar "zéér kwalitatief" interieur had, in de woorden zoals jij die hier nu over de XF in de mond neemt.
De oudste Jaguars waren voor een groot deel handmade, en bovendien waren ze nog 'es handmade in Brittain ook. Dat stond garant voor een groot gedeelte kwalitatief erg hoogstaande materialen (leder, hout, moquette, chroom, aluminium), maar tevens ook voor een interieur dat altijd wel piepte en kraakte, of waar er hier en daar weinig verdoken "little disasters" aan waren. Later, toen de technische kwaliteit ook ging dalen, bleven de interieurs nog altijd knap om aan te zien, maar meer en meer verschenen er "budgetoplossingen".
En die zijn het die mijn Jaguar-liefhebbershart zo hard doen bloeden. In "Duitse grootproductie-krellen" mogen ze besparen wat ze willen, maar alsjeblieft niet in auto's van het ooit o zo edele merk Jaguar. De laatste Jaguars hadden nog altijd die imperfecties, maar ik minimaliseerde die, als rasechte Jaguar-liefhebber, als een soort van "moderne versie van de vroegere handmade-imperfecties". Als ik een Ford-schakelaartje tegenkwam in cheap plastic, dan vergoelijkte ik de aanwezigheid ervan met iets dat rijmde op "ach, vroeger was 't ook verre van perfect, en dat maakt het net zo menselijk mooi". 't Was een foefje, hoor, i know, maar ik wou zo hard van die auto's blijven houden, omdat ze nog altijd de Jaguar-look&feel hadden als vroeger, weliswaar in mindere mate, maar toch ademden ze nog Britse craftsmenship uit.
En toch: Jaguar heeft nooit interieur- of bouwkwaliteit afgeleverd zoals b.v. Mercedes toen, BMW het voorbije decennium, en Audi de laatste jaren afleverde. En dat hoefde ook niet, zolang de flair (de laatste tijd beter te typeren als "illusie") van handmade craftsmenship er maar was: je reed iets dat anders was, je koos voor enkele gekende kwaaltjes én voor een voor de rest emotioneel fantastisch pakket anders-zijn in stijl.
En stijl, dat is nu net het laatste woord dat ik in de mond zou nemen om het interieur van de XF te typeren. De gustibus et coloribus non disputandum. En dit is mijn mening.
Dit is geen Jaguar meer, dit is een auto die tjokvol kenmerken zit die de oude Jaguar-afficionado verafschuwt: goedkope materialen (ja toch wel, dit is een "verdien-model", geen "verwen-model", en zeker ook Jaguar ontsnapt niet aan de huidige trend), een auto die het niet onder stoelen of banken steekt dat 'ie geld, véél geld in het laatje moet brengen, en zich er niet voor schaamt om z'n eigenaar dat ook in de neus te wrijven (en afhankelijk van je bril/hart, én afhankelijk van de scherpte van je ogen, doet 'ie dat in meerdere of mindere mate). Een oude Jaguar deed dat niet, ondanks z'n imperfecties. En dat vergaf je 'm.
Vergeet 't maar dat je nog hoogwaardig, dik, natuurleder krijgt ... het is het gladde cheape goedkope materiaal dat je in quasi elke andere Amerikaan aantreft, niet beter of slechter dan het budgetleder dat je in ook veel Europese auto's terugvindt (tenzij je extra betaalt voor écht kwalitatieve dierenhuiden). Het goedkope, harde, hol klinkende plastic dat je in elke andere massaproductie-auto vindt, zit ook in overmatige hoeveelheid in de XF, en dat beetje leder dat men op de meest obvious plaatsen erover spant, verandert daar niks aan. En vooral de elektronische gimmicks die even nutteloos zijn als typisch Brits, doen bij mij 't meeste pijn. Dit is een radicale ommezwaai : men zegt op een zo arrogante manier vaarwel tegen het oud geld van de eigenwijze maar karaktervolle producten naar waarde schattende klant ... en opent de armen op een weinig warme en eerder gespeeld geldwolf-like vriendelijke manier voor het snel verdiende en snel verspeelde geld van de Playstation-generatie. En dat doet pijn, Jaguar zo hard voor de bijl zien gaan. Het laatste bastion ter verdediging van de oude waarden is, althans zo voelt het voor mij aan, gevallen.
Ja, de XF herhaalt wat alle vroegere Jaguars ook deelden: ze waren niet perfect (niks is dat, trouwens). Maar de vroegere imperfectie sproot voort uit 't feit dat ze handgemaakt waren, en de (steeds vervagende) herinnering daaraan. Ze waren menselijk imperfect. De XF is dat niet meer, dat is een 13-uit-het-dozijn plastic-met-cheap-leder-overtrokken massaproductie-auto, een Mondeo met 'n duurdere merkbadge.
En dat zegt alles. Een Mondeo is een steengoeie auto, én knap zelfs. Dus die XF is niet slecht. En de XF zal in globo zeker 'n even goeie auto zijn als de S-type. En 'ie scoort nioet minder (maar zeker ook niet beter) dan de modale "premium"-kwaliteit inzake materialen en afwerking. Dus dat zit nog altijd snor, zeker als je de tijdsgeest in je evaluatie opneemt.
Maar 'ie is naar mijn mening op bijna geen enkele manier nog 'n Jaguar. En dat is wat me zo hard spijt, en dat is waarom ik die XF niet moet. En ook geen béétje... Ik ben misschien teveel van de oude stempel, maar m'n gevoel is zuiver en 100% puur en ongefilterd ingegeven door de liefde voor het merk ... zoals het toen was, en nu niet meer is.
't Is vreemd, maar voor mij lijkt 't zo te gaan zijn dat de ondergang van een merk net z'n redding wordt... Weg flair, weg craftsmenship, weg warsheid van begane paden, weg individueel karakter : welkom eenheidsworst. It shoul've happened to another brand, god damn.
Overigens een dikke proficiat aan alle toekomstige FX-eigenaars. Hopelijk zet het rijden van die auto hen aan om zich wat te gaan verdiepen in wat Jaguar vroeger was, door de oudere Jaguars te gaan voelen en rijden, en zo op z'n minst de heritage (die de XF niet verdient, imo) levend te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk BerichtenIk vind enkel dat de eindeloze discussie over afwerkingsverschillen op een nutteloos welles-nietes spelletje aan het uitdraaien is.
Het is niks nieuws, het zal altijd blijven bestaan.
Ik probeer niet te vergelijken, ik uitte enkel m'n afkeer voor de XF, gebaseerd op m'n kennis & ervaring van wat Jaguar vroeger was, en waar het merk voor stond ... en het schrille contrast met de kenmerken van de auto die ze nu op de markt hebben gebracht. En dat is dan nog 'es m'n puur persoonlijke mening ook...
Ik ga duiken! (nachtduikje Kattendijke) Een goeie avond gewenst!
Comment
-
jaguar XF is klassieker van de toekomst
tis ook weer helemaal overdreven, maar ik vind wel, gTa, waar je zo ligt te zwieren met die heritage, dat deze zonder twijfel het gevolg is van het zeer progressieve kakrakter van jaguar vroeger.
de na oorlogse jag's waren tot de jaren 60 stuk voor stuk vooruitstrevend, modern en al wat je wil, en het wordt tijd dat ze die traditie terug oprapen, in plaats van al die lijken uit het verleden op te warmen.
en ja, ik vind dat ook echt jammer, ik zag ze zo graag, die rijdende anachronismen met de kat op de neus, wars van alle mode's en trends...en dat is verleden tijd, met de weemoed en melancholie die erbij horen.
Ik kan alleen hopen, en de XF stelt me in zekere zin wel gerust (niet volledig), ik vind em nog steeds een echte jag, alleen anders. en anders dan anders = gewoon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten(...) heritage, dat deze zonder twijfel het gevolg is van het zeer progressieve kakrakter van jaguar vroeger
Ach, ik ben waarschijnlijk veel te melancholisch. Én ik word oud...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtenjaguar XF is klassieker van de toekomst
tis ook weer helemaal overdreven, maar ik vind wel, gTa, waar je zo ligt te zwieren met die heritage, dat deze zonder twijfel het gevolg is van het zeer progressieve kakrakter van jaguar vroeger.
de na oorlogse jag's waren tot de jaren 60 stuk voor stuk vooruitstrevend, modern en al wat je wil, en het wordt tijd dat ze die traditie terug oprapen, in plaats van al die lijken uit het verleden op te warmen.
en ja, ik vind dat ook echt jammer, ik zag ze zo graag, die rijdende anachronismen met de kat op de neus, wars van alle mode's en trends...en dat is verleden tijd, met de weemoed en melancholie die erbij horen.
Ik kan alleen hopen, en de XF stelt me in zekere zin wel gerust (niet volledig), ik vind em nog steeds een echte jag, alleen anders. en anders dan anders = gewoon
Ik heb voorheen al enkele malen overwogen om een Jag aan te schaffen (XJS, XJ), maar het is de XF die me over de streep getrokken heeft. Ja, ik vind de XK120 een geniale wagen, en de E een van de mooiste creaties uit de autogeschiedenis. En de XF past voor mij in dat rijtje, we zitten godomme in de eenentwintigste eeuw en de retrostijl is uitgemolken tot op de draad. Wie er echt zo aan gehecht is kan beter een oldtimer kopen, met carburator en al. Geen of nauwelijks kunststof en nulkommanul elektronika. Had Jaguar weer een retromobiel uitgebracht, dan had de hele goegemeente geschreeuw dat ze daar op de designafdeling een chronisch gebrek aan verbeelding hadden en dan was Jaguar intussen wellicht niet meer... Ik wil maar zeggen, Audi bouwt toch ook geen Horch-retro's ? BMW, Mercedes en alle andere merken zijn toch ook geëvolueerd sinds de jaren '60 ? Waarom wordt dat recht ontzegd aan Jaguar ? Met afficionado's die elke vernieuwing de grond inboren heeft Jaguar geen vijanden meer nodig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVolledig waar! Maar wel altijd zeer nauwkeurig binnen het de lijntjes van het typische, onnavolgbare, Britse karakter. Dat hebben ze nu verlaten.
Ach, ik ben waarschijnlijk veel te melancholisch. Én ik word oud...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtenjaguar XF is klassieker van de toekomst
tis ook weer helemaal overdreven, maar ik vind wel, gTa, waar je zo ligt te zwieren met die heritage, dat deze zonder twijfel het gevolg is van het zeer progressieve kakrakter van jaguar vroeger.
de na oorlogse jag's waren tot de jaren 60 stuk voor stuk vooruitstrevend, modern en al wat je wil, en het wordt tijd dat ze die traditie terug oprapen, in plaats van al die lijken uit het verleden op te warmen.
en ja, ik vind dat ook echt jammer, ik zag ze zo graag, die rijdende anachronismen met de kat op de neus, wars van alle mode's en trends...en dat is verleden tijd, met de weemoed en melancholie die erbij horen.
Ik kan alleen hopen, en de XF stelt me in zekere zin wel gerust (niet volledig), ik vind em nog steeds een echte jag, alleen anders. en anders dan anders = gewoon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichtenwe zitten godomme in de eenentwintigste eeuw en de retrostijl is uitgemolken tot op de draad. Wie er echt zo aan gehecht is kan beter een oldtimer kopen, met carburator en al. Geen of nauwelijks kunststof en nulkommanul elektronika.
I like the way you're thinking.
Van zodra ik er de ruimte voor zie, komt er eentje. XK120 of XK150 wordt 't.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
I like the way you're thinking.
Van zodra ik er de ruimte voor zie, komt er eentje. XK120 of XK150 wordt 't.
Comment
-
-
Vandaag richting indoor skipiste Landgraaf kom ik m'n eerste XF in het wild tegen, een rood metallic exemplaar op Z-platen.
En 't is natuurlijk weer toeval dat het met mij gebeurt, maar ... de achterbumper links aan het achterwiel hing daar te flutteren. Kwam zeer kwalitatief over.
Heb er 'n videootje van, effe zien of daar wat op te zien is (is met GSM, en ieniemienie resolutie).
Edith zegt dat je er niks van ziet. And the lady says it looks like an Audi A6 !
klik
Comment
Comment