Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • het moet natuurlijk weer lukken, hé gTa ?
    Op de video valt van het geflutter alvast niets te merken. Kan ook aan resolutie liggen. Ik hoop dat madam aan het filmen was terwijl je reed ?

    Als er iets los hing is het zeer waarschijnlijk dat er met deze wagen tegen een paaltje of iets dergelijks gereden is. Het is zeer onwaarschijnlijk dat Jaguar wagens met loshangende bumpers aflevert. Om op basis daarvan de Jaguar weeral af te breken moet je eigenlijk al van heel slechte wil zijn. Nog nooit een Audi gezien die ergens tegenaangezeten heeft ?

    Old chap, we got the point. You don't like this Jag. Who cares ? Anderen vinden dit een prachtige wagen en in tegenstelling tot jezelf heb ik er al mee gereden en kunnen ervaren wat voor een fantastische rijmachine dit is.
    Vreemd dat je met zo'n afkeer dan toch zo gefascineerd blijft door deze wagen.

    BTW, madam kent blijkbaar niet zoveel van wagens. De verhoudingen van het Jag-design verschillen toch wel aanzienlijk van die van de A6. Toegegeven, dat flauwe metallic rood staat de Jag niet zo goed. De gustibus...

    Ik hou er sowieso mee op, voor een auto-liefhebber die zelf een aantal jaren in die industrie gewerkt heeft, is de ondraaglijke lichtheid van het geleuter van sommige mensen die van deelname (50000 berichten, krijg je dan een horloge of zo, zoals na 20 jaar trouwe dienst in een bedrijf?) aan dit soort fora een soort bezigheidstherapie gemaakt hebben, er net teveel aan. Enjoy it while it lasts. Binnenkort wordt mijn XF geleverd en weet ik wat ik eraan heb.
    Last edited by ; 25/02/2008, 11:27.

    Comment


    • rvdh, je moet je niet in je gat gepikt voelen

      Ik vermoed ook dat 'ie ergens een parkeerzoentje heeft gekregen. Maar je zag er niks aan (wat schrammen betreft, althans toch niet vanuit onze auto), hopelijk weten ze 't, voor hetzelfde geld kan je er ook als je er met je neus op zit, niks van zien en blijft die auto met z'n bumper flapperen. Zou zonde zijn... Met een beetje geluk leest iemand van de garage ginder m'n bericht, en lossen ze 't op.

      Onthoud ook goed dat meningen nu eenmaal verschillen, en dat volwassen mensen onder elkaar verschillende meningen dienen te verdragen. Wat ik vind van de XF, hoeft voor jou geen reden te zijn om 't persoonlijk te maken.

      Ik tufte gisteren rustig naar Landgraaf, kwam een nagelnieuwe XF tegen (m'n eerste) en die flutterde met z'n bumper, en dat kom ik hier melden, zelfs met een smiley bij om de ironie te onderstrepen. Mag dat dan niet? O ja, ik filmde zelf, ja.

      Proficiat met je XF, en haal het stokje uit je poep! Het zou de lederen zittingen van je sublieme nieuwe auto kunnen beschadigen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
        BTW, madam kent blijkbaar niet zoveel van wagens. De verhoudingen van het Jag-design verschillen toch wel aanzienlijk van die van de A6.
        M'n vriendin kent ondertussen toch al redelijk wat van auto's. Op de video zegt ze duidelijik dat 'ie haar op de A6 doet denken door die chroomstrip achteraan, en haar opmerking kan geenszins op de eventuele overeenkomst van verhoudingen zijn gebaseerd, aangezien ze die opmerking maakte toen we achter de XF reden...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
          BTW, madam kent blijkbaar niet zoveel van wagens. De verhoudingen van het Jag-design verschillen toch wel aanzienlijk van die van de A6. Toegegeven, dat flauwe metallic rood staat de Jag niet zo goed. De gustibus...
          Een Jaguar waar dat rood, laat staan British Racing Green, niet op staat, kan je imo bezwaarlijk een Jaguar noemen.
          Da's hetzelfde als een Lambo waar geel totaal niet op past, of een Mercedes waar zwart niet knap op staat, ... .

          Nah ja, ook al wordt dit model een klein succesje, de kans dat Jaguar terug rendabel wordt acht ik maar zeer klein. Tata moet 't eigenlijk niet hebben, maar kan niet anders willen ze LR binnenlijven. En Ford wil er maar al te graag vanaf, dus als het niet bij Tata belandt, zal het wel bij iets anders terechtkomen.
          Ik zie Jaguar dezelfde weg opgaan als MG-Rover destijds: Tata verkoopt 't voor een peulschil aan één of ander consortium, dat door gebrek aan feeling, ervaring in autoland en vooral gebrek aan cash het merk ter plaatse zal moeten laten trappelen. Totdat het gedaan is en de Chinezen het Britse erfgoed als aasgieren komen leegplukken.


          Maar ik twijfel er niet aan dat deze wagen een plezier is om mee te rijden.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            de kans dat Jaguar terug rendabel wordt acht ik maar zeer klein
            Ik niet, 'k zie in deze XF, die nu wél duidelijk anders is dan alles wat ze vroeger maakten, én die vooral zeer op de Amerikaanse markt wordt bedoeld (en als 'ie daar aanslaat, zullen ze er een PAK van verkopen...), dus ik geef 'm veel kans op succes.

            Ik hoop het alvast van harte...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              rvdh, je moet je niet in je gat gepikt voelen

              Ik vermoed ook dat 'ie ergens een parkeerzoentje heeft gekregen. Maar je zag er niks aan (wat schrammen betreft, althans toch niet vanuit onze auto), hopelijk weten ze 't, voor hetzelfde geld kan je er ook als je er met je neus op zit, niks van zien en blijft die auto met z'n bumper flapperen. Zou zonde zijn... Met een beetje geluk leest iemand van de garage ginder m'n bericht, en lossen ze 't op.

              Onthoud ook goed dat meningen nu eenmaal verschillen, en dat volwassen mensen onder elkaar verschillende meningen dienen te verdragen. Wat ik vind van de XF, hoeft voor jou geen reden te zijn om 't persoonlijk te maken.

              Ik tufte gisteren rustig naar Landgraaf, kwam een nagelnieuwe XF tegen (m'n eerste) en die flutterde met z'n bumper, en dat kom ik hier melden, zelfs met een smiley bij om de ironie te onderstrepen. Mag dat dan niet? O ja, ik filmde zelf, ja.

              Proficiat met je XF, en haal het stokje uit je poep! Het zou de lederen zittingen van je sublieme nieuwe auto kunnen beschadigen.
              hey gTa, ik voel mij helemaal niet gepikt en heb ook nergens een stokje zitten zulle... Mijn opmerkingen zijn niet persoonlijk bedoeld. Zoals ik al zei, maakt mij niet uit wat anderen van deze of andere wagens vinden. Alleen jammer dat je er niet meteen bij schreef dat het wel eens aan een parkeerzoentje kon liggen...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Ik niet, 'k zie in deze XF, die nu wél duidelijk anders is dan alles wat ze vroeger maakten, én die vooral zeer op de Amerikaanse markt wordt bedoeld (en als 'ie daar aanslaat, zullen ze er een PAK van verkopen...), dus ik geef 'm veel kans op succes.

                Ik hoop het alvast van harte...
                Jaguar heeft al sinds de jaren '60 vooral op de Amerikaanse markt verkocht... Dat zal met de XF niet veranderen maar is ook niets nieuws. De verkoopcijfers van de XF buiten de US lijken er toch op te wijzen dat het succes van de XF zich niet tot de US zal beperken. Ok, er zullen niet zoveel van verkocht worden als van een A6 of een 5-reeks... Er is dan ook geen 2 liter diesel van, de meeste A6 en 5-reeks exemplaren op de weg zijn net in die categorie waarin je grote volmes kan draaien. Misschien komt er op termijn een XF 2.0d, hangt af wat de nieuwe eigenaar van Jaguar met het merk wil doen, het kan ook een steeds exclusievere toer opgaan (minder auto's die meer opbrengen).
                Last edited by ; 25/02/2008, 14:00.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                  Een Jaguar waar dat rood, laat staan British Racing Green, niet op staat, kan je imo bezwaarlijk een Jaguar noemen.
                  Da's hetzelfde als een Lambo waar geel totaal niet op past, of een Mercedes waar zwart niet knap op staat, ... .

                  Nah ja, ook al wordt dit model een klein succesje, de kans dat Jaguar terug rendabel wordt acht ik maar zeer klein. Tata moet 't eigenlijk niet hebben, maar kan niet anders willen ze LR binnenlijven. En Ford wil er maar al te graag vanaf, dus als het niet bij Tata belandt, zal het wel bij iets anders terechtkomen.
                  Ik zie Jaguar dezelfde weg opgaan als MG-Rover destijds: Tata verkoopt 't voor een peulschil aan één of ander consortium, dat door gebrek aan feeling, ervaring in autoland en vooral gebrek aan cash het merk ter plaatse zal moeten laten trappelen. Totdat het gedaan is en de Chinezen het Britse erfgoed als aasgieren komen leegplukken.


                  Maar ik twijfel er niet aan dat deze wagen een plezier is om mee te rijden.
                  Niets tegen een rode Jaguar, maar heb je dit rood al eens goed bekeken? Imo een fletse kleur die geen karakter heeft. De coupé-lijn van de XF verdient toch een beter rood ?

                  Verder lijk je mij nogal pessimistisch, het klopt dat het hele Engelse automobiele erfgoed in vreemde handen zit of roemloos ondergegaan is. Toch hoeft het licht voor Jaguar niet uit te gaan. Als ze verder dit soort auto's ontwikkelen en voor de motoren met betrouwbare partners samenwerken ? Tata beschikt over de financiële middelen en zou er niet om malen de voormalige koloniale macht voortaan van luxewagens te voorzien tegen forse betaling. Daarnaast zien ze zeker mogelijkheden in de ontluikende Aziatische markt voor luxewagens.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                    hey gTa, ik voel mij helemaal niet gepikt en heb ook nergens een stokje zitten zulle... Mijn opmerkingen zijn niet persoonlijk bedoeld. Zoals ik al zei, maakt mij niet uit wat anderen van deze of andere wagens vinden. Alleen jammer dat je er niet meteen bij schreef dat het wel eens aan een parkeerzoentje kon liggen...
                    Excuses dan. Ik weet ook wel dat zoiets gewoon niet kan af fabriek ... maar 't was zo treffend, ik vond 't zelfs grappig: ik die hier in dit topic tot nu toe geen overtuiging van de kwaliteit kon posten door m'n enige contact met die preproductie-modellen op 't salon van Frankfurt, kom m'n eerste XF in 't wild tegen en dan heeft 'ie een flapperende bumper links achteraan.

                    Het flapperde links "vooraan" de achterbumper, dus net achter het linker achterwiel, alsof de bevestiging daar los zat (zeker naar onder toe), en de bumper door de rijwind dus werd open getrokken. Stilstaand zal je daar waarschijnlijk niks van gezien hebben, tenzij die bumper al een beetje scheef was, maar de rencontre was te kort om dat te kunnen vaststellen (zoals ik zei: 'k heb zelfs geen krassen gezien op die bumper omdat het te snel ging).

                    Comment


                    • @ rvdh

                      Wanneer wordt je XF geleverd en voor welke motorisatie heb je gekozen?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                        Niets tegen een rode Jaguar, maar heb je dit rood al eens goed bekeken? Imo een fletse kleur die geen karakter heeft. De coupé-lijn van de XF verdient toch een beter rood ?
                        Is dat nog altijd dat "Radiance Red" (of hoe heette het)? Want dat vind ik op zich wel 'n knappe kleur. Oké, één van de meest "oud" aandoende kleuren, maar niettemin knap.

                        Al overtuigde die XF gisteren me ook geenszins, wat kleur betreft. Je kan op zo'n modern gestylede Brit inderdaad bijna geen foutere kleur kiezen...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                          @ rvdh

                          Wanneer wordt je XF geleverd en voor welke motorisatie heb je gekozen?
                          2.7 premium, levering wellicht 2 de week van maart. Kleur is Lunar grey, ivory interieur. Voorkeur ging uit naar de atmosferische 4.2 maar ik rij nog niet iets teveel kilometers om om een V8 benzine over te stappen. De 2.7 heeft een prachtige laufkultur.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                            De 2.7 heeft een prachtige laufkultur.
                            Helemaal akkoord. Gereden in de S-type, en helemaal overtuigd. Een voldoende krachtige, smeuïge, stille en moderne V6. Dijk van 'n motor. Ook de automatische 6-bak paste er in de S-type voortreffelijk bij.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Is dat nog altijd dat "Radiance Red" (of hoe heette het)? Want dat vind ik op zich wel 'n knappe kleur. Oké, één van de meest "oud" aandoende kleuren, maar niettemin knap.

                              Al overtuigde die XF gisteren me ook geenszins, wat kleur betreft. Je kan op zo'n modern gestylede Brit inderdaad bijna geen foutere kleur kiezen...
                              yep, is Radiance. Je moet het inderdaad graag zien. Op de XF gaat het ontwerp van de achterlichten ook helemaal verloren met zo'n kleur... (vandaar wellicht ook de verwarring met een A6?).

                              Comment


                              • Looking forward to it

                                Als ie geleverd wordt maak gerust een topic in 'mijn auto', ik ben benieuwd!

                                2.7 rijdt idd soepel en is een aangename krachtbron.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Helemaal akkoord. Gereden in de S-type, en helemaal overtuigd. Een voldoende krachtige, smeuïge, stille en moderne V6. Dijk van 'n motor. Ook de automatische 6-bak paste er in de S-type voortreffelijk bij.

                                  Toch iets waar we het eens over zijn . De XF kreeg de nog verder ontwikkelde versnellingsbak van de XK. Het schakelen gebeurt onmerkbaar en de manuele stand met de schakellepels achter het stuur werkt helemaal verslavend, vanwege de onmiddellijke respons. Maar ook in automatische stand, merk je na een tijd dat ie altijd in de juiste verhouding staat, ook op bochtig parcours of in stop- en go-verkeer. Er zijn krachtigere dieselmotoren op de markt (BMW met de 6-in lijn is ook niet onaardig) maar de combinatie van deze motor met bijhorende bak is wel het neusje van de zalm.
                                  Ik lees her en der dat er nog een krachtigere diesel zou komen. Niet echt nodig volgens mij, how much HP can you need, maar als het geld in het laatje brengt, why not ?
                                  Last edited by ; 25/02/2008, 14:14.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                    Looking forward to it

                                    Als ie geleverd wordt maak gerust een topic in 'mijn auto', ik ben benieuwd!

                                    2.7 rijdt idd soepel en is een aangename krachtbron.
                                    goed idee, zal ik doen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Volledig waar! Maar wel altijd zeer nauwkeurig binnen het de lijntjes van het typische, onnavolgbare, Britse karakter. Dat hebben ze nu verlaten.

                                      Ach, ik ben waarschijnlijk veel te melancholisch. Én ik word oud...
                                      BTW, er is nog steeds Morgan...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Vandaag richting indoor skipiste Landgraaf kom ik m'n eerste XF in het wild tegen, een rood metallic exemplaar op Z-platen.

                                        En 't is natuurlijk weer toeval dat het met mij gebeurt, maar ... de achterbumper links aan het achterwiel hing daar te flutteren. Kwam zeer kwalitatief over.

                                        Heb er 'n videootje van, effe zien of daar wat op te zien is (is met GSM, en ieniemienie resolutie).


                                        Edith zegt dat je er niks van ziet. And the lady says it looks like an Audi A6 !

                                        klik
                                        Ik heb er donderdag ook ene gezien, in Geel.
                                        In de Stationstraat.
                                        Ne Witte XF maar kon alleen haar poep zien, stond in de garage, zag er wel heerlijk uit.

                                        Comment


                                        • Ik ga aanstaande zondag waarschijnlijk een proefrit maken met de XF 2.7 D. Zoals de zaken nu staan zal het voor mij over twee jaren kiezen worden tussen de XF en de op stapel staande Saab 9-5 model 2009/2010...

                                          Ben echt benieuwd wat de proeferit gaat 'geven'. Mocht RVDH dat willen en praktisch kunnen, mag ie zijn nieuwe slee eens komen showen ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X