Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XF
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk BerichtenMaar ja, als je een onvoorwaardelijke Audi-fan bent (ik heb voor Audi gewerkt in een min of meer ver verleden en ben toch een aantal keer van merk veranderd, nu naar Jaguar) dan is het moeilijk om te relativeren. Geldt trouwens voor elk merk, en dat houdt een merk soms in leven (Jaguar, Alfa in de voorbije jaren).
fyi, ik ben geenszins een "onvoorwaardelijke Audi-fan die het moeilijk heeft om te relativeren"1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk BerichtenBen het hier niet mee eens. De XF is uitstekend afgewerkt en staat zeker op hetzelfde niveau als de A6. De bovenkant van het dashboard is over de hele breedt in leer afgewerkt, de voorkant van het dashboard in echt aluminium (geen kunststof in alu-look) en is het leder (in premium luxury uitvoering althans) duidelijk van zeer hoge kwaliteit. De ergonomie - op een overladen kinpperlicht hendel na - is ook uitstekend. Het is maar hoe je het bekijkt en waar je voorkeur naar uitgaat. Objectief gezien is het verschil in afwerking zeker niet zichtbaar.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk BerichtenIk ga aanstaande zondag waarschijnlijk een proefrit maken met de XF 2.7 D. Zoals de zaken nu staan zal het voor mij over twee jaren kiezen worden tussen de XF en de op stapel staande Saab 9-5 model 2009/2010...
Ben echt benieuwd wat de proeferit gaat 'geven'. Mocht RVDH dat willen en praktisch kunnen, mag ie zijn nieuwe slee eens komen showen ...
De XF rijdt echt zeer, zéér goed. Het zou mij enórm verbazen als Saab met iets naar voor zou komen stappen dat de XF kan evenaren.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenwat een rotopmerking
fyi, ik ben geenszins een "onvoorwaardelijke Audi-fan die het moeilijk heeft om te relativeren"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenDe Saab maakt geen kans
De XF rijdt echt zeer, zéér goed. Het zou mij enórm verbazen als Saab met iets naar voor zou komen stappen dat de XF kan evenaren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenmateriaalkeuze =/= afwerkingsniveau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk BerichtenTis wel een heel ander type auto, Saab vs Jaguar.
Comment
-
(ex-)Britse constructeurs willen het aandeel zichtbare kunststof in een auto zoveel mogelijk beperken. Dat heeft alles te maken met een traditie die ze ondanks de uitverkoop van de merken in het verleden blijkbaar toch hoog willen houden, het maakt het interieur van een Britse wagen toch net iets anders. Hoe goed ze daarin slagen is natuiurlijk een ander verhaal en moet ieder voor zich beoordelen. Persoonlijk vind ik de XJ op dat vlak geslaagd, de S-Typ en de X-typ veel minder.
De XF is op dat vlak niet anders: aluminium, hout en leder vervangen voor een groot deel de zichtbare kunststof boven kniehoogte in het interieur. Dat geldt voor dashboard, bedienelementen en stoelen. Duitse constructeurs hebben een totaal andere visie daarop. Kunststof mag zichtbaar zijn (Audi biedt houtfineer enkel als optie aan) en moet goed ogen (hoewel ik de middenconsole van de nieuwe C-klasse, op dat vlak teleurstellend vind).
Dat resulteert in een heel ander gevoel als je in de wagen zit, ermee rijdt en de bedienelementen actief gebruikt.
Is het ene daarom beter dan het andere ?
Dan blijft de assemblagekwaliteit nog als discussiepunt. Op dat vlak lijkt het met de XF dik in orde. Zolang er geen rammel is en de voegen tussen de verschillende koetswerkpanelen smal genoeg zijn, is het voor mij ok.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk BerichtenRVDH heeft gelijk. Ik wil een Saab of Jaguar omdat ik graag 'iets anders' wens en dat zonder afbreuk te doen aan de 'geijkte' merken zoals o.a. de Duitsers.
Of de XF beter zal zijn dan de toekomstige 9-5, dat valt nog af te wachten natuurlijk.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk BerichtenRVDH heeft gelijk. Ik wil een Saab of Jaguar omdat ik graag 'iets anders' wens en dat zonder afbreuk te doen aan de 'geijkte' merken zoals o.a. de Duitsers.
Of de XF beter zal zijn dan de toekomstige 9-5, dat valt nog af te wachten natuurlijk.
Ik weet niet of GM momenteel over een vergelijkbare zescilinder diesel beschikt of er een ontwikkelt... GM kan er natuurlijk ook een goede motor op de markt zoeken, die lichtjs aanpassen en er een goede bak aankoppelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenmijn vader is ook, na z'n 9000, overgestapt naar Jaguar grappig eigenlijk
Comment
-
Volgens de Saab dealers zou er in de nieuwe 9-5 ondermeer een 2.9 (of 2.7) zescilinder diesel komen met 250 pk. Tja, die zou wel eens vonken kunnen geven natuurlijk (maar ook qua belastingen...).
Is die 205 PK van de XF diesel niet een beetje 'slappekes'?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk BerichtenVolgens de Saab dealers zou er in de nieuwe 9-5 ondermeer een 2.9 (of 2.7) zescilinder diesel komen met 250 pk. Tja, die zou wel eens vonken kunnen geven natuurlijk (maar ook qua belastingen...).
Is die 205 PK van de XF diesel niet een beetje 'slappekes'?
Het koppel met ca 435 Nm is wel zeer behoorlijk en 8,2 sec tot 100 km/h en meer dan 225 km/h top zijn zeer behoorlijk.
Dan is er nog het gevoel, de XF trekt zeer lineair op en herneemt op indrukkwekkende manier. Dan speelt het koppel een belangrijkere rol.
Er is nog altijd chiptuning, ik denk dat je met de 2.7 dan op 238pk komt en de versnellingsbak kan het probleemloos aan (is bak van XK).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichteneen 9000, is dat niet jaren '80 ?
Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk BerichtenIs die 205 PK van de XF diesel niet een beetje 'slappekes'?1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenook, ja. die van hem was een '94 CSE 2.3T met 200pk ... opgevolgd door een '02 S-type 4.2, waarmee hij nu nog altijd rijdt
allerminst !
Comment
-
Ach, we zullen wel zien. Ik ben nu zeer tevreden van mijn Saab 9-5 en hoop er nog twee jaren probleemloos mee te kunnen rondrijden.
De mogelijkheid van chiptuning van de XF vind ik al een goede zaak, zolang dit maar kan gebeuren door Jaguar zelf (heb mijn9-5 ook laten tunen door Hirsch, de Saab 'huis-tuner').
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk BerichtenAch, we zullen wel zien. Ik ben nu zeer tevreden van mijn Saab 9-5 en hoop er nog twee jaren probleemloos mee te kunnen rondrijden.
De mogelijkheid van chiptuning van de XF vind ik al een goede zaak, zolang dit maar kan gebeuren door Jaguar zelf (heb mijn9-5 ook laten tunen door Hirsch, de Saab 'huis-tuner').
ik weet niet of Jaguar dit zelf doet... zal eens navragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichtenis niet kwaad bedoeld, het is gewoon zo dat objectiviteit in autoland zeldzaam is. Dat is zo in de marketingcampagnes van constructeurs en dat is niet anders bij het uitwisselen van gedachten en meningen zoals op dit forum.
En wat dat chiptunen betreft: Jaguar heeft geen huis-tuner. Helaas. Maar er zijn voldoende chiptuners die op relatief veilige manier met de 2.7D om kunnen gaan.
Comment
Comment