Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Precies! Jij zit minstens even subjectief deze XF te benaderen als ik doe, maar de glazen van jouw bril zijn knalroze.

En wat dat chiptunen betreft: Jaguar heeft geen huis-tuner. Helaas. Maar er zijn voldoende chiptuners die op relatief veilige manier met de 2.7D om kunnen gaan.

Volgens wat ik hoorde van een S-type D eigenaar, is Arden bezig met een kuurtje voor de XF te ontwikkelen
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Precies! Jij zit minstens even subjectief deze XF te benaderen als ik doe, maar de glazen van jouw bril zijn knalroze.

En wat dat chiptunen betreft: Jaguar heeft geen huis-tuner. Helaas. Maar er zijn voldoende chiptuners die op relatief veilige manier met de 2.7D om kunnen gaan.

niets menselijks is mij vreemd , iedereen kan alleen maar zijn eigen mening weergeven. Er bestaan wel gradaties van objectiviteit: door empirisch tewerk te gaan (proefritten ) kan men het subjectieve gehalte met enkele procentpunten terugdringen...

Knalroze zei je ?

Comment

• Ik ben er weg van!!!Mits defitg uitgerust en in een kleur die hem goed staat mogen ze hem direct voor mijn deur afzetten!! XF

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboman Bekijk Berichten
          Ik ben er weg van!!!Mits defitg uitgerust en in een kleur die hem goed staat mogen ze hem direct voor mijn deur afzetten!! XF
          groot gelijk, wereldwijd zijn er al meer dan 10.000 verkocht. In deze prijsklasse en voordat de wagen in de showroom staat! Wie heeft er dan nog een roze bril nodig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
            groot gelijk, wereldwijd zijn er al meer dan 10.000 verkocht. In deze prijsklasse en voordat de wagen in de showroom staat! Wie heeft er dan nog een roze bril nodig?
            ErikF misschien
            1994 Mercedes SL320
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Tis eens iets anders dan de zoveelste A6,E of 5
              Op foto komt hij wel niet tot zijn recht.In het echt ziet hij er echt wel dik en imposant uit!Beetje een love or hate car.Maar dat is er juist top aan!
              Last edited by ; 26/02/2008, 16:46.

Comment

• nog enkele foto's (andere kleuren)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboman Bekijk Berichten
                  Tis eens iets anders dan de zoveelste A6,E of 5
                  Op foto komt hij wel niet tot zijn recht.In het echt ziet hij er echt wel dik en imposant uit!Beetje een love or hate car.Maar dat is er juist top aan!
                  precies! Ik had de offerte voor een A6 Avant op mijn bureau liggen en toen verschenen de foto's van de XF. De keuze was snel gemaakt...

Comment

• Op een Engelse website gevonden http://www.autoexpress.co.uk/carrevi...ml?spec=315141

de XF op een aantal punten vergeleken met het klassegemiddelde. Het klassegemiddelde voor de kofferruimte lijkt mij eerder een tikfout te zijn. In diverse UK rijtests geeft men 7,7 sec. op voor de sprint tot 100 km/h, waar dat in BelgIë 8,2 is. Kunnen 3,5 km/h het verschil verklaren (60 mph = 96,56 km/h). Lijkt me sterk... Het gewicht van de XF is redelijk hoog maar het laadvermogen is navenant zodat 4-5 personen met bagage geen probleem hoeft te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                      Volgens wat ik hoorde van een S-type D eigenaar, is Arden bezig met een kuurtje voor de XF te ontwikkelen
                      Maar Arden is toch niks officieels? Da's toch een tuner, zoals b.v. Brabus of AC Schnitzer dat ook zijn? Ik dacht dat Xaverius daar op doelde.

Comment

Knalroze zei je ?
                        Oké, knalroze met enkele procentpunten wit erbij dan.

Comment

Maar Arden is toch niks officieels? Da's toch een tuner, zoals b.v. Brabus of AC Schnitzer dat ook zijn? Ik dacht dat Xaverius daar op doelde.
                          is Arden niet Duits ?

Comment

• Geen idee. 'k Weet alleen dat ze in het verleden al mooie, maar ook al verschrikkelijke zaken hebben gebracht.

En nu je 't zegt, ik herinner me dat forumleden Roughneck en Bram S samen 'es naar Wolfsburg zijn geweest, en een tussenstopje hadden gemaakt bij Arden, dus yep 't zal wel Duits zijn.

Comment

• Ik ben vorige week een tegengekomen en ik moet zeggen dat de XF mij wel beviel !

Comment

Geen idee. 'k Weet alleen dat ze in het verleden al mooie, maar ook al verschrikkelijke zaken hebben gebracht.
                                Ik meen mij een afzichtelijke XJ shooting break of iets dergelijks te herinneren... Was van Arden als mijn geheugen mij niet in de steek laat. Jaren '70 ?

Comment

• Geen idee, maar de XJS Shooting Break (Brake, blijkbaar zijn beide schrijfwijzes correct, hoe vreemd die "schietende rem" ook moge zijn) was wél vet. Is dat die die je bedoelt, of is dat een oficieel product?

Comment

ABT was vroeger ook niks officieels ..
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                      ABT was vroeger ook niks officieels ..
                                      En is dat nog altijd niet. D'Ieteren kiest ervoor om bepaalde producten van dat huis via hun kanalen aan te bieden, maar dat wil niet zeggen dat ABT de officiële huistuner is van Volkswagen. Toch?

En Arden is Duits, terwijl Jaguar nog altijd in de UK z'n wortels heeft. Toch een moeilijk punt, lijkt me. Er zijn voldoende capabele Engelse ondernemingen (sommige nog springlevend, andere op sterven na dood, nog andere al teloor gegaan) op 't vlak van car Tuning (met hoofdletter), waarmee Jaguar in zee zou kunnen gaan mochten ze willen.

Comment

• Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik hier ABT aanhaalde en al helemaal niet meer waarom we bij die al dan niet huistuners terecht kwamen ...

wat ik trachtte te zeggen is dat Arden bezig is met een kuur, specifiek op maat voor de XF (andere boite dan XJ of S-type diesel) ... en idd, zij zijn geen huistuner ... maar dat was ook de vraag niet van dingske -meen ik toch-
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Toet, ik peins dat 'ie enkel maar "huistuners" wil.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk Berichten
                                          De mogelijkheid van chiptuning van de XF vind ik al een goede zaak, zolang dit maar kan gebeuren door Jaguar zelf (heb mijn9-5 ook laten tunen door Hirsch, de Saab 'huis-tuner').
                                          Maar Arden zou ik ook wel aan mijn Shaguar laten prutsen, die mannen hebben toch al 'n pak ervaring.

Enige probleem: de XF 2.7D heeft ook EDC17 steken, dacht ik. Dus hetzelfde probleem als bij al die andere nieuwste diesels.

Comment

Working...
                                          X