Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Op internet gevonden, ivm restwaarde. Wie bang is om met een Jaguar veel geld te verliezen mag op twee oren slapen. De constructeur heeft met "assessors" samengewerkt om de auto's zo te configureren dat de restwaarde maximaal zou zijn. De betrouwbaarheidsreputatie doet de rest en daar zit je met de recente generatie Jaguars gebeiteld (cf. J.D. Power). Let op, het gaat hier wel om een verwachting op 36 maand. Wie van plan is zijn Jag XF 20 jaar te rijden hoeft zich sowieso geen zorgen te maken... "Residual value assessors CAP and EurotaxGlass's are quoting the 2.7 XF for 36 months/36,000 miles at retaining over 50 per cent of original cost, thus comfortably beating the BMW 525, Audi A6 3.0 and Mer-cedes-Benz E280 diesels"
    Last edited by ; 13/03/2008, 16:11.

    Comment


    • Heb net bericht gekregen dat mijn exemplaar binnen is. Le Jaguar nouveau est arrivé! Nog op de papierwinkel wachten en hopelijk kan ik hem einde volgende week gaan halen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
        Prachtige car!!!!!

        Ben verleden week naar de voorstelling geweest, en het interieur is om van te snoepen. Achterzijde deed mij meteen smelten, betreffende de voorzijde had ik mijn twijfels (afgaande op de foto's). Totdat ik er voor stond. Prachtig!!
        .
        Leuk dat er nog anderen hier deze auto ook een prachtige car vinden. Zowel het interieur als het koetswerk!
        Last edited by ; 13/03/2008, 16:19.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Geen wijzigingen inzake m'n mening over deze auto, na m'n testrit van vorige week en m'n bezoek aan 't salon van Genève van dit weekend. Zeker niet over het interieur en z'n positie in z'n segment : zo fantastisch is deze XF niet, binnenin (qua afwerking en materialen, en vooral het goedkope, licht aanvoelende, imitatie-alu doet 'm de das om), maar slécht is 'ie zéker ook niet.

          Achter de XF stond een XJ, zo'n "Individual"-versie ... er stond bijna meer volk naar die XJ te kijken dan naar de XF. Die XJ, dát is een Jaguar.
          De XJ versie die je vermeldt is wel ca ca 35000 € duurder dan de XF. Er is een autosalonwet waaraan ook Jaguar niet kan ontsnappen: hoe hoger het prijskaartje, hoe meer volk erop af komt.

          Comment


          • Deze jongens hebben van de XF zelfs een cabrio willen maken: hopelijk blijft het bij een photoshop-probeersel. http://images.google.be/imgres?imgur...icial%26sa%3DN

            Comment


            • Ik heb er al twee gezien, zonder Z-platen welteverstaan.

              Een beige-achtige op de Universiteitslaan in Hasselt en een donkerblauwe op de baan Hasselt <-> Tongeren, allebei diesels.
              De donkerblauwe was maar zus en zo, weinig opvallend, doorsnee in het huidige wagenpark, ...; de beigekleurige oogde direct 'n pak frisser, knapper en opvallender. Zo zou ik 'm wel willen hoor !

              Ik ga niet zeggen dat 'm lelijk is, heb ik ook nooit gedaan. Maar moest je me zeggen dat het de nieuwe Lexus GS was, ik zou 't nog best als waarheid kunnen aannemen.
              'ie Is weinig verfijnd, weinig bruut, kortom minder Jaguar... maar is het daarom een verkeerde wagen ? Verre van natuurlijk, alleen ontbreekt 'ie nu in de vergelijking met zijn directe concurrenten de factor "Britishness", een factor die me vroeger sowieso naar de Jaguar deed verlangen, ondanks zijn gebreken. Nu dat die factor grotendeels wegvalt, zal 'ie het op andere vlakken moeten gaan halen.
              Ik weet niet wat ik nu zou kiezen: Jag XF 2.7 D, Audi A6 2.0 TDI S-Line, MB E220CDI Elegance, Volvo S80 D5 Executive. Vroeger zou ik sowieso voor een S-Type gegaan zijn, omdat het een Jaguar was, omdat het het opvallende buitenbeentje van de groep was. Nu moet ik echt de wagens als producten op zich gaan vergelijken en dan ben ik voorlopig geneigd voor de Volvo te gaan, gevolgd door de Benz. Toch eens een testritje voor een XF proberen te versieren, wie weet heeft 'ie ondanks zijn door iedereen aanvaard lijnenspel toch nog wat Britishness in zich, wie weet... .
              Last edited by sibi; 13/03/2008, 16:38.
              Life's too short. Not to. Live it.
              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                Ik heb er al twee gezien, zonder Z-platen welteverstaan.

                Een beige-achtige op de Universiteitslaan in Hasselt en een donkerblauwe op de baan Hasselt <-> Tongeren, allebei diesels.
                De donkerblauwe was maar zus en zo, weinig opvallend, doorsnee in het huidige wagenpark, ...; de beigekleurige oogde direct 'n pak frisser, knapper en opvallender. Zo zou ik 'm wel willen hoor !

                Ik ga niet zeggen dat 'm lelijk is, heb ik ook nooit gedaan. Maar moest je me zeggen dat het de nieuwe Lexus GS was, ik zou 't nog best als waarheid kunnen aannemen.
                'ie Is weinig verfijnd, weinig bruut, kortom minder Jaguar... maar is het daarom een verkeerde wagen ? Verre van natuurlijk, alleen ontbreekt 'ie nu in de vergelijking met zijn directe concurrenten de factor &quot;Britishness&quot;, een factor die me vroeger sowieso naar de Jaguar deed verlangen. Nu dat die factor grotendeels wegvalt, zal 'ie het op andere vlakken moeten gaan halen.
                Ik weet niet wat ik nu zou kiezen: Jag XF 2.7 D, Audi A6 2.0 TDI S-Line, MB E220CDI Elegance, Volvo S80 D5 Executive. Vroeger zou ik sowieso voor een S-Type gegaan zijn, omdat een Jaguar was, omdat het het opvallende buitenbeentje van de groep was. Nu moet ik echt de wagens als producten op zich gaan vergelijken en dan ben ik voorlopig geneigd voor de Volvo te gaan, gevolgd door de Benz. Toch eens een testritje voor een XF proberen te versieren, wie weet heeft 'ie ondanks zijn door iedereen aanvaard lijnenspel toch nog wat Britishness in zich, wie weet... .
                De meningen over het Britse karakter van de XF lopen hier nogal uiteen. Voor mij incarneert deze XF (ik heb hem al uitgebreid getest) de Jaguar filosofie ten voeten uit, anderen op dit forum vinden dat Jaguar met dit model plat op de buik gaat voor de Amerikanen (die al decennia de grootste afnemers van het merk zijn). Ik vind dat ie zich voldoende van de Duitse &quot;business cars zonder ziel&quot; (maar wel hoogwaardig gebouwde wagens) onderscheidt. Tja, ieder moet voor zich uitmaken wat ie wl, ik vind deze XF veel eigentijdser dan een X, S of zelfs (knappe) XJ. Wie retro wil kan nog altijd uitwijken naar merken als Morgan of gewoon een oldtimer aanschaffen. Jaguar is ooit geworden wat het was door zijn drang naar vernieuwing. En met de XF doet het merk opnieuw (het was wel hoog tijd) een voor mij althans geslaagde gooi in die richting. Bij elke nieuwe marsrichting klinkt er wel boegeroep. Dat belet de XF niet om al een mooi verkoopsucces te zijn.
                Last edited by ; 13/03/2008, 17:20.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                  Ik heb er al twee gezien, zonder Z-platen welteverstaan.

                  Een beige-achtige op de Universiteitslaan in Hasselt en een donkerblauwe op de baan Hasselt <-> Tongeren, allebei diesels.
                  De donkerblauwe was maar zus en zo, weinig opvallend, doorsnee in het huidige wagenpark, ...; de beigekleurige oogde direct 'n pak frisser, knapper en opvallender. Zo zou ik 'm wel willen hoor !

                  . .
                  Bij de dealer hier staat er ook zo'n donkerblauwe, vind ik ook niets. Het hele lijnenspel verdwijnt bij zo'n kleur, net zoals bij wit trouwens.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                    Heb net bericht gekregen dat mijn exemplaar binnen is. Le Jaguar nouveau est arrivé! Nog op de papierwinkel wachten en hopelijk kan ik hem einde volgende week gaan halen.
                    Ah ok, je hebt er zelf één besteld.
                    Dan wordt het me ineens allemaal héél duidelijk waarom je álle negatieve kritiek op de XF probeert te weerleggen. Mijn kind, schoon kind ... .

                    Maar je moet je niet schamen om met een XF te rijden hé. Elke wagen heeft voor mij wel minpunten: A6 is te hard afgeveerd en heeft een duur optiebeleid, S80 heeft baggernavigatie en is niet van de zuinigste, E-klasse diesel klinkt afschuwelijk langsbuiten en heeft een merkbaar RWD-stuurgevoel. En zo ontbreekt de XF wat Jaguar en afwerkingsdetails, maar daarom vind ik het geen slechte kar hé.

                    Wat voor XF heb je besteld ? Kleur, motor, interieurkleur, ... ?
                    Zéker foto's posten hé !
                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                      Ik weet niet wat ik nu zou kiezen: Jag XF 2.7 D, Audi A6 2.0 TDI S-Line, MB E220CDI Elegance, Volvo S80 D5 Executive.
                      Vreemd dat je de 2.7 vergelijkt met 4 cilinders van Audi en MB. De D5 is in vergelijking met de 2.7 van Ford/PSA die in de Jaguar steekt een rumoerige knorpot. Wel zuinig en krachtig, maar van alle 5-cilinders waarmee ik al gereden heb akoestisch de minst aangename. De Audi 2.7 en MB 280 zouden een betere verglijkingsbasis bieden, dunkt me ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                        Ah ok, je hebt er zelf één besteld.
                        Dan wordt het me ineens allemaal héél duidelijk waarom je álle negatieve kritiek op de XF probeert te weerleggen. Mijn kind, schoon kind ... .

                        Maar je moet je niet schamen om met een XF te rijden hé. Elke wagen heeft voor mij wel minpunten: A6 is te hard afgeveerd en heeft een duur optiebeleid, S80 heeft baggernavigatie en is niet van de zuinigste, E-klasse diesel klinkt afschuwelijk langsbuiten en heeft een merkbaar RWD-stuurgevoel. En zo ontbreekt de XF wat Jaguar en afwerkingsdetails, maar daarom vind ik het geen slechte kar hé.

                        Wat voor XF heb je besteld ? Kleur, motor, interieurkleur, ... ?
                        Zéker foto's posten hé !
                        Oh, ik probeer enkel kritiek te weerleggen die ik als niet gegrond ervaar... Elke wagen is een compromis. Ik vind de afwerking van de Jaguar XF prima in orde en de verschillende Jags waarmee ik gereden heb hadden ook na jaren intensief gebruik nog geen rammel, kraak of piep. en daar komt het toch op aan bij de afwerking. Ik heb de 2.7 besteld in Lunar Grey, Premium met ivory interieur, schuifdak en nog wat andere opties.

                        Comment


                        • Motoren, en zeker als het over de dieselvarianten gaat, maken me hoegenaamd niks uit in deze klasse.

                          Van de schel klinkende CDI's hoor je in het interieur bvb. quasi niks, en voor mij is zelfs een E200 CDI makkelijk vlot genoeg. Als een auto onder de 10 seconden de 100 haalt en een top boven de 200 heeft, is dat voor mij méér dan genoeg.
                          Als ik het niet nodig acht, moet ik er ook niet extra voor gaan betalen, denk ik zo... . Moest de XF met een 2200cc komen (wel niet die uit de X, klinkt wat rommelig), ik zou hem zelfs overwegen. Maar da's eigenlijk wel nóg meer Jaguar-onwaardig, maar 't maakt de wagen daarom niet minderwaardig.
                          Last edited by sibi; 13/03/2008, 16:55.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                            Motoren, en zeker als het over de dieselvarianten gaat, maken me hoegenaamd niks uit in deze klasse.

                            Van de schel klinkende CDI's hoor je in het interieur bvb. quasi niks, en voor mij is zelfs een E200 CDI makkelijk vlot genoeg.
                            Als een auto onder de 10 seconden de 100 haalt en een top boven de 200 heeft, is dat voor mij méér dan genoeg.
                            heb je al eens een testrit met de 2.7 gedaan, die steekt ook in het vooronder van de nieuwe C5, de C6, de 607. Is wel echt een verschil met een vierclinder, ook al komt ie van MB.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                              Moest de XF met een 2200cc komen (wel niet die uit de X, klinkt wat rommelig), ik zou hem zelfs overwegen. Maar da's eigenlijk wel nóg meer Jaguar-onwaardig, maar 't maakt de wagen daarom niet minderwaardig.
                              het is inderdaad de vraag of er een 2.0 of 2.2 d in de XF komt. Als het van het Jaguar-management afhangt, is het antwoord duidelijk nee, aangezien de XF het merk terug wat exclusiever moet helpen maken na het debâcle van de X. Maar nu de Indiërs baas zijn, weet je natuurlijk nooit op voorhand hoe het zal lopen. Een en ander zal ook afhangen van het commercieel succes op middellange termijn van de XF. Het is altijd mogelijk dat er bij een facelift een kleinere - of krachtigere - diesel komt om het model een tweede adem te geven. Het is momenteel n elk geval koffiedik kijken. De 2.7 past wel perfect bij de ZF zestrapsautomaat.
                              Last edited by ; 13/03/2008, 17:13.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                                heb je al eens een testrit met de 2.7 gedaan, die steekt ook in het vooronder van de nieuwe C5, de C6, de 607. Is wel echt een verschil met een vierclinder, ook al komt ie van MB.
                                Ja, ik heb hem al in een 607 getest gehad. Zelfs, naar mijn normen dan toch, vrij uitvoerig ! Het is de wagen van een kennis van mijn vader, en ik heb er al eens mee op en af naar Antwerpen gereden, in totaal zo'n 150 km.

                                Die motor klinkt zeer beschaafd, is heel wat vlotter als je erom vraagt, maar de E 200CDI van hier thuis kan ook makkelijk mee in het verkeer, rijdt ook prima en stil aan 130 op tempomat en die is ook zuinig (6,8 liter per 100km, gemengd verkeer). Maar vooral: hij is een pák goedkoper in aanschaf én taksen.
                                Ik kan me voorstellen dat anderen wél meer vermogen wensen, maar 'k heb er geen baat bij met hoe ik met een auto rijdt (altijd tempomat). Dus daar ga ik ook niet voor betalen; dat anderen dat wel doen, dat is hun volste recht en dat is goed begrijpbaar.


                                -edit-
                                Die 607 is btw all-round een prima kar ! Uitstekende zes-bak en een leuk FWD-onderstel !
                                Voor een auto die al zo lang op de markt is, kan die nog zeer goed mee. Al moet je niet naar afwerking kijken, en dan heb ik het hier niet over details, maar je betaalt ook wat minder natuurlijk.
                                Last edited by sibi; 13/03/2008, 17:07.
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                  Ja, ik heb hem al in een 607 getest gehad. Zelfs, naar mijn normen dan toch, vrij uitvoerig ! Het is de wagen van een kennis van mijn vader, en ik heb er al eens mee op en af naar Antwerpen gereden, in totaal zo'n 150 km.

                                  Die motor klinkt zeer beschaafd, is heel wat vlotter als je erom vraagt, maar de E 200CDI van hier thuis kan ook makkelijk mee in het verkeer, rijdt ook prima en stil aan 130 op tempomat en die is ook zuinig (6,8 liter per 100km, gemengd verkeer). Maar vooral: hij is een pák goedkoper in aanschaf én taksen.
                                  Ik kan me voorstellen dat anderen wél meer vermogen wensen, maar 'k heb er geen baat bij met hoe ik met een auto rijdt (altijd tempomat). Dus daar ga ik ook niet voor betalen; dat anderen dat wel doen, dat is hun volste recht en dat is goed begrijpbaar.


                                  -edit-
                                  Die 607 is btw all-round een prima kar ! Uitstekende zes-bak en een leuk FWD-onderstel !
                                  Voor een auto die al zo lang op de markt is, kan die nog zeer goed mee. Al moet je niet naar afwerking kijken, en dan heb ik het hier niet over details, maar je betaalt ook wat minder natuurlijk.
                                  Als je er geen baat bij hebt... ik wil gewoon zeggen dat een viercilinder zelden zo "romig" is als een zespitter. Ik denk dat de MB 200cdi over balansassen beschikt die het gros van de trillingen wegfiltert. Gelukkig is er zo'n fantastisch aanbod op de markt: zo is er voor elk wat wils.

                                  Comment


                                  • Net ff de kleuren bekeken: de blauwe moet een Indigo geweest zijn en de beige een Winter Gold.
                                    'n Goudkleurtje gaat de XF dus zeer goed af, vind ik. Echt knap op die wagen !
                                    Life's too short. Not to. Live it.
                                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                      Net ff de kleuren bekeken: de blauwe moet een Indigo geweest zijn en de beige een Winter Gold.
                                      'n Goudkleurtje gaat de XF dus zeer goed af, vind ik. Echt knap op die wagen !
                                      Ik heb wel even naar dat Winter Gold gelonkt. Aangezien de dealers nergens zo'n wagen staan hadden, kon je de kleur enkel op papier en internet zien. Op basis daarvan durfde ik de stap naar een goudkleurtje toch niet zetten. Vandaar Lunar Grey, een typische no risk kleur....

                                      Comment


                                      • Ik denk dat rvdh nogal geobsedeerd is door de Jaguar XF.

                                        Comment


                                        • Werkt dit als een rooie lap op een stier?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X