Op internet gevonden, ivm restwaarde. Wie bang is om met een Jaguar veel geld te verliezen mag op twee oren slapen. De constructeur heeft met "assessors" samengewerkt om de auto's zo te configureren dat de restwaarde maximaal zou zijn. De betrouwbaarheidsreputatie doet de rest en daar zit je met de recente generatie Jaguars gebeiteld (cf. J.D. Power). Let op, het gaat hier wel om een verwachting op 36 maand. Wie van plan is zijn Jag XF 20 jaar te rijden hoeft zich sowieso geen zorgen te maken... "Residual value assessors CAP and EurotaxGlass's are quoting the 2.7 XF for 36 months/36,000 miles at retaining over 50 per cent of original cost, thus comfortably beating the BMW 525, Audi A6 3.0 and Mer-cedes-Benz E280 diesels"
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XF
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk BerichtenPrachtige car!!!!!
Ben verleden week naar de voorstelling geweest, en het interieur is om van te snoepen. Achterzijde deed mij meteen smelten, betreffende de voorzijde had ik mijn twijfels (afgaande op de foto's). Totdat ik er voor stond. Prachtig!!
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenGeen wijzigingen inzake m'n mening over deze auto, na m'n testrit van vorige week en m'n bezoek aan 't salon van Genève van dit weekend. Zeker niet over het interieur en z'n positie in z'n segment : zo fantastisch is deze XF niet, binnenin (qua afwerking en materialen, en vooral het goedkope, licht aanvoelende, imitatie-alu doet 'm de das om), maar slécht is 'ie zéker ook niet.
Achter de XF stond een XJ, zo'n "Individual"-versie ... er stond bijna meer volk naar die XJ te kijken dan naar de XF. Die XJ, dát is een Jaguar.
Comment
-
Deze jongens hebben van de XF zelfs een cabrio willen maken: hopelijk blijft het bij een photoshop-probeersel. http://images.google.be/imgres?imgur...icial%26sa%3DN
Comment
-
Ik heb er al twee gezien, zonder Z-platen welteverstaan.
Een beige-achtige op de Universiteitslaan in Hasselt en een donkerblauwe op de baan Hasselt <-> Tongeren, allebei diesels.
De donkerblauwe was maar zus en zo, weinig opvallend, doorsnee in het huidige wagenpark, ...; de beigekleurige oogde direct 'n pak frisser, knapper en opvallender. Zo zou ik 'm wel willen hoor !
Ik ga niet zeggen dat 'm lelijk is, heb ik ook nooit gedaan. Maar moest je me zeggen dat het de nieuwe Lexus GS was, ik zou 't nog best als waarheid kunnen aannemen.
'ie Is weinig verfijnd, weinig bruut, kortom minder Jaguar... maar is het daarom een verkeerde wagen ? Verre van natuurlijk, alleen ontbreekt 'ie nu in de vergelijking met zijn directe concurrenten de factor "Britishness", een factor die me vroeger sowieso naar de Jaguar deed verlangen, ondanks zijn gebreken. Nu dat die factor grotendeels wegvalt, zal 'ie het op andere vlakken moeten gaan halen.
Ik weet niet wat ik nu zou kiezen: Jag XF 2.7 D, Audi A6 2.0 TDI S-Line, MB E220CDI Elegance, Volvo S80 D5 Executive. Vroeger zou ik sowieso voor een S-Type gegaan zijn, omdat het een Jaguar was, omdat het het opvallende buitenbeentje van de groep was. Nu moet ik echt de wagens als producten op zich gaan vergelijken en dan ben ik voorlopig geneigd voor de Volvo te gaan, gevolgd door de Benz. Toch eens een testritje voor een XF proberen te versieren, wie weet heeft 'ie ondanks zijn door iedereen aanvaard lijnenspel toch nog wat Britishness in zich, wie weet... .Last edited by sibi; 13/03/2008, 16:38.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenIk heb er al twee gezien, zonder Z-platen welteverstaan.
Een beige-achtige op de Universiteitslaan in Hasselt en een donkerblauwe op de baan Hasselt <-> Tongeren, allebei diesels.
De donkerblauwe was maar zus en zo, weinig opvallend, doorsnee in het huidige wagenpark, ...; de beigekleurige oogde direct 'n pak frisser, knapper en opvallender. Zo zou ik 'm wel willen hoor !
Ik ga niet zeggen dat 'm lelijk is, heb ik ook nooit gedaan. Maar moest je me zeggen dat het de nieuwe Lexus GS was, ik zou 't nog best als waarheid kunnen aannemen.
'ie Is weinig verfijnd, weinig bruut, kortom minder Jaguar... maar is het daarom een verkeerde wagen ? Verre van natuurlijk, alleen ontbreekt 'ie nu in de vergelijking met zijn directe concurrenten de factor "Britishness", een factor die me vroeger sowieso naar de Jaguar deed verlangen. Nu dat die factor grotendeels wegvalt, zal 'ie het op andere vlakken moeten gaan halen.
Ik weet niet wat ik nu zou kiezen: Jag XF 2.7 D, Audi A6 2.0 TDI S-Line, MB E220CDI Elegance, Volvo S80 D5 Executive. Vroeger zou ik sowieso voor een S-Type gegaan zijn, omdat een Jaguar was, omdat het het opvallende buitenbeentje van de groep was. Nu moet ik echt de wagens als producten op zich gaan vergelijken en dan ben ik voorlopig geneigd voor de Volvo te gaan, gevolgd door de Benz. Toch eens een testritje voor een XF proberen te versieren, wie weet heeft 'ie ondanks zijn door iedereen aanvaard lijnenspel toch nog wat Britishness in zich, wie weet... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenIk heb er al twee gezien, zonder Z-platen welteverstaan.
Een beige-achtige op de Universiteitslaan in Hasselt en een donkerblauwe op de baan Hasselt <-> Tongeren, allebei diesels.
De donkerblauwe was maar zus en zo, weinig opvallend, doorsnee in het huidige wagenpark, ...; de beigekleurige oogde direct 'n pak frisser, knapper en opvallender. Zo zou ik 'm wel willen hoor !
. .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk BerichtenHeb net bericht gekregen dat mijn exemplaar binnen is. Le Jaguar nouveau est arrivé! Nog op de papierwinkel wachten en hopelijk kan ik hem einde volgende week gaan halen.
Dan wordt het me ineens allemaal héél duidelijk waarom je álle negatieve kritiek op de XF probeert te weerleggen. Mijn kind, schoon kind ... .
Maar je moet je niet schamen om met een XF te rijden hé. Elke wagen heeft voor mij wel minpunten: A6 is te hard afgeveerd en heeft een duur optiebeleid, S80 heeft baggernavigatie en is niet van de zuinigste, E-klasse diesel klinkt afschuwelijk langsbuiten en heeft een merkbaar RWD-stuurgevoel. En zo ontbreekt de XF wat Jaguar en afwerkingsdetails, maar daarom vind ik het geen slechte kar hé.
Wat voor XF heb je besteld ? Kleur, motor, interieurkleur, ... ?
Zéker foto's posten hé !Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenIk weet niet wat ik nu zou kiezen: Jag XF 2.7 D, Audi A6 2.0 TDI S-Line, MB E220CDI Elegance, Volvo S80 D5 Executive.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenAh ok, je hebt er zelf één besteld.
Dan wordt het me ineens allemaal héél duidelijk waarom je álle negatieve kritiek op de XF probeert te weerleggen. Mijn kind, schoon kind ... .
Maar je moet je niet schamen om met een XF te rijden hé. Elke wagen heeft voor mij wel minpunten: A6 is te hard afgeveerd en heeft een duur optiebeleid, S80 heeft baggernavigatie en is niet van de zuinigste, E-klasse diesel klinkt afschuwelijk langsbuiten en heeft een merkbaar RWD-stuurgevoel. En zo ontbreekt de XF wat Jaguar en afwerkingsdetails, maar daarom vind ik het geen slechte kar hé.
Wat voor XF heb je besteld ? Kleur, motor, interieurkleur, ... ?
Zéker foto's posten hé !
Comment
-
Motoren, en zeker als het over de dieselvarianten gaat, maken me hoegenaamd niks uit in deze klasse.
Van de schel klinkende CDI's hoor je in het interieur bvb. quasi niks, en voor mij is zelfs een E200 CDI makkelijk vlot genoeg. Als een auto onder de 10 seconden de 100 haalt en een top boven de 200 heeft, is dat voor mij méér dan genoeg.
Als ik het niet nodig acht, moet ik er ook niet extra voor gaan betalen, denk ik zo... . Moest de XF met een 2200cc komen (wel niet die uit de X, klinkt wat rommelig), ik zou hem zelfs overwegen. Maar da's eigenlijk wel nóg meer Jaguar-onwaardig, maar 't maakt de wagen daarom niet minderwaardig.Last edited by sibi; 13/03/2008, 16:55.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenMotoren, en zeker als het over de dieselvarianten gaat, maken me hoegenaamd niks uit in deze klasse.
Van de schel klinkende CDI's hoor je in het interieur bvb. quasi niks, en voor mij is zelfs een E200 CDI makkelijk vlot genoeg.
Als een auto onder de 10 seconden de 100 haalt en een top boven de 200 heeft, is dat voor mij méér dan genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenMoest de XF met een 2200cc komen (wel niet die uit de X, klinkt wat rommelig), ik zou hem zelfs overwegen. Maar da's eigenlijk wel nóg meer Jaguar-onwaardig, maar 't maakt de wagen daarom niet minderwaardig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichtenheb je al eens een testrit met de 2.7 gedaan, die steekt ook in het vooronder van de nieuwe C5, de C6, de 607. Is wel echt een verschil met een vierclinder, ook al komt ie van MB.
Die motor klinkt zeer beschaafd, is heel wat vlotter als je erom vraagt, maar de E 200CDI van hier thuis kan ook makkelijk mee in het verkeer, rijdt ook prima en stil aan 130 op tempomat en die is ook zuinig (6,8 liter per 100km, gemengd verkeer). Maar vooral: hij is een pák goedkoper in aanschaf én taksen.
Ik kan me voorstellen dat anderen wél meer vermogen wensen, maar 'k heb er geen baat bij met hoe ik met een auto rijdt (altijd tempomat). Dus daar ga ik ook niet voor betalen; dat anderen dat wel doen, dat is hun volste recht en dat is goed begrijpbaar.
-edit-
Die 607 is btw all-round een prima kar ! Uitstekende zes-bak en een leuk FWD-onderstel !
Voor een auto die al zo lang op de markt is, kan die nog zeer goed mee. Al moet je niet naar afwerking kijken, en dan heb ik het hier niet over details, maar je betaalt ook wat minder natuurlijk.Last edited by sibi; 13/03/2008, 17:07.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenJa, ik heb hem al in een 607 getest gehad. Zelfs, naar mijn normen dan toch, vrij uitvoerig ! Het is de wagen van een kennis van mijn vader, en ik heb er al eens mee op en af naar Antwerpen gereden, in totaal zo'n 150 km.
Die motor klinkt zeer beschaafd, is heel wat vlotter als je erom vraagt, maar de E 200CDI van hier thuis kan ook makkelijk mee in het verkeer, rijdt ook prima en stil aan 130 op tempomat en die is ook zuinig (6,8 liter per 100km, gemengd verkeer). Maar vooral: hij is een pák goedkoper in aanschaf én taksen.
Ik kan me voorstellen dat anderen wél meer vermogen wensen, maar 'k heb er geen baat bij met hoe ik met een auto rijdt (altijd tempomat). Dus daar ga ik ook niet voor betalen; dat anderen dat wel doen, dat is hun volste recht en dat is goed begrijpbaar.
-edit-
Die 607 is btw all-round een prima kar ! Uitstekende zes-bak en een leuk FWD-onderstel !
Voor een auto die al zo lang op de markt is, kan die nog zeer goed mee. Al moet je niet naar afwerking kijken, en dan heb ik het hier niet over details, maar je betaalt ook wat minder natuurlijk.
Comment
-
Net ff de kleuren bekeken: de blauwe moet een Indigo geweest zijn en de beige een Winter Gold.
'n Goudkleurtje gaat de XF dus zeer goed af, vind ik. Echt knap op die wagen !Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenNet ff de kleuren bekeken: de blauwe moet een Indigo geweest zijn en de beige een Winter Gold.
'n Goudkleurtje gaat de XF dus zeer goed af, vind ik. Echt knap op die wagen !
Comment
Comment