Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
    en groot gelijk heb je, proficiat met de aankoop, knappe wagen
    thx dieterdp

    Comment


    • Ik wil er hier nog even bijzeggen dat k de GS getest heb: het lijkt mij een uitstekende wagen die bijna geruisloos rijdt, een efficiênte wegligging heeft en meer in zijn mars heeft dan hij laat uitschijnen. Alleen niet echt mijn ding.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
        Vreemd dat je de 2.7 vergelijkt met 4 cilinders van Audi en MB. De D5 is in vergelijking met de 2.7 van Ford/PSA die in de Jaguar steekt een rumoerige knorpot. Wel zuinig en krachtig, maar van alle 5-cilinders waarmee ik al gereden heb akoestisch de minst aangename. De Audi 2.7 en MB 280 zouden een betere verglijkingsbasis bieden, dunkt me ?
        Ik volg je hierin (inzake akoestisch comfort): de D5 is duidelijk aanwezig in 't interieur, en de Jaguar 2.7D V6 is de stilste (zeker subjectief).

        De E 280 CDI is niet zo'n ideale vergelijking voor de XF, aangezien dat een 3-liter is, net zoals de motor in de 525d. Enkel Audi biedt dus nog een motor die perféct te vergelijken valt met de diesel uit de XF: ook V6, ook 2,7 liter groot.

        Maar de "soft"-3-liters van Benz en BMW mogen gerust mee aantreden, uiteindelijk zijn ze gelijk krachtig (ongeveer).




        Ik heb evenwel m'n twijfels bij die restwaarde-schattingen, die je daar in een hogere post vermeldt. Afwachten hoe de Belgische leasemaatschappijen deze auto zullen inschalen op dat vlak. Dat vind ik, voor onze markt, altijd de beste referentie.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
          Heb net bericht gekregen dat mijn exemplaar binnen is. Le Jaguar nouveau est arrivé! Nog op de papierwinkel wachten en hopelijk kan ik hem einde volgende week gaan halen.
          deze week ben ik bij onze dealer binnen gesprongen en ze hadden goed nieuws voor mij.
          mijn XF die voorzien was om te leveren half juli, is ongeveer een maand opgeschoven. (naar voor wel te verstaan). dit komt omdat er meer voertuigen voor Belgie zijn voorzien. Er is een verschuiving gebeurt van wagens voorzien voor Frankrijk en Nederland, waar hij minder loopt dan verwacht.
          op een bepaald moment zat men op een levertermijn van 14 maand!! voor Belgie. nu is dit teruggedrongen tot ongeveer 9 maand. en men is nod druk bezig met onderhandelingen voor nog meer voertuigen.
          de extra wagens zijn keurig achteraan de lijst geplaatst en de reedst bestelde wagens schuiven op. heel (h)eerlijk van de dealer, want voor hetzelfde geld verkopen ze gewoon de wagens in de maand dat ze worden geleverd, aan nieuwe klanten, wat een vlottere vekoop teweeg brengt.

          de officiele leveringsbevestiging uit Engeland, wordt verwacht rond Pasen.
          Ik denk dat we volgende week rdvh een tijdje niet meer zullen horen.
          veel succes met uw fantastiche kar

          ik moet me voorlopig bezighouden met de handleiding door te nemen die ik van het net heb gehaald. (zeker een aanrader om dit toch te doen)

          nog één ding, weleldwijd zit men nu aan de verkoop van het dubbele aantal XF- kes dan verwacht.
          Zijn dit dan echt allemaal blinden ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
            Ik wil er hier nog even bijzeggen dat k de GS getest heb: het lijkt mij een uitstekende wagen die bijna geruisloos rijdt, een efficiênte wegligging heeft en meer in zijn mars heeft dan hij laat uitschijnen. Alleen niet echt mijn ding.
            En geen diesel! Wat jammer is, want net zoals jij vind ik de GS ook 'n dijk van een wagen (Lexus bouwt echt goeie auto's). Stop daar een potente 3-liter V6 diesel in en die auto breekt hier ook potten, vermoed ik.

            Ik vind 't alvast de meest gedistingueerde auto in zijn segment, voor de 3 Duitse karren, de Volvo, de Jaguar en nog wat spul (300C b.v.).

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door XFrank Bekijk Berichten
              de extra wagens zijn keurig achteraan de lijst geplaatst en de reedst bestelde wagens schuiven op. heel (h)eerlijk van de dealer, want voor hetzelfde geld verkopen ze gewoon de wagens in de maand dat ze worden geleverd, aan nieuwe klanten, wat een vlottere vekoop teweeg brengt.
              Op zoiets is er normaal gezien strenge controle vanwege de invoerder en het huis zelf. Zo is het alleszins bij BMW en Mercedes-Benz. De dealers, en ik vermoed hetzelfde bij Jaguar, hebben daar zo goed als niks in de pap te brokken, dergelijke zaken worden "centraal" geregeld, net om inderdaad de eerlijkste regeling te waarborgen.

              Niettemin: leuk nieuws voor de Belgische XF-kopers!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                En geen diesel! Wat jammer is, want net zoals jij vind ik de GS ook 'n dijk van een wagen (Lexus bouwt echt goeie auto's). Stop daar een potente 3-liter V6 diesel in en die auto breekt hier ook potten, vermoed ik.

                Ik vind 't alvast de meest gedistingueerde auto in zijn segment, voor de 3 Duitse karren, de Volvo, de Jaguar en nog wat spul (300C b.v.).
                Idem voor de Honda Legend, al speelt die mss in een nét iets hogere prijsklasse mee !
                Die kar rijdt echt super als ik de vakliteratuur mag geloven, en 'ie ziet er niet eens verkeerd uit, weinig verrassend wel, maar zeker niet verkeerd. Maar je kan hier enkel maar de 300 pk sterke 3.5 V6 benzinemotor kiezen, en zó uitzonderlijk is die auto daar nu ook niet voor.

                Maar Lexus loopt op dat vlak dus ook wat klanten mis.
                De enige diesel die Lexus aanbiedt, die ligt in de IS, en die kan je dan weer niet met een automaat krijgen. Jaguar maakte in het begin dezelfde fout met de X-Type, maar sinds de facelift kan je die ook in diesel-automaat krijgen. Te laat, want die kar bolt nu toch ook al 'n zeven jaar op onze wegen rond ?
                Life's too short. Not to. Live it.
                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                  Idem voor de Honda Legend, al speelt die mss in een nét iets hogere prijsklasse mee !
                  Sorry, maar de Honda is binnenin no match voor geen van de luxeklasse kilometervreters (A6/5/E, XF, GS, S80, ...). 't Boeltje ziet er binnenin zeer gedateerd uit, naar mijn mening, en die Honda lijdt écht aan de typische "Oosterse wannabe-chic but turns out to be made of cheap materials" ziekte.

                  Ik had wel 'n boontje voor de nieuwe Legend, en dat puur op basis van enkele live rencontres en dat wat ik in de pers las (idd goeie berichten), maar nu ik 'm in Genève heb proefgezeten is m'n goesting snel over.

                  Een Lexus GS overklast die Honda, qua looks dan, op simpelweg elk vlak. Althans, dat vind ik toch ervan.

                  Comment


                  • Is 't echt ?!

                    En op foto ziet 'ie er wel nog zo veelbelovend uit.
                    En die paar die ik in real life van op 'n afstandje bekeken heb, zagen er ook niet echt verkeerd uit.

                    Maar als jij 't zegt, dan zal er wel veel waarheid inzitten.
                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                    Comment


                    • Ho ho, niet overdrijven. Ik spreek énkel m'n persoonlijke smaak uit. Qua afwerking zit 'ie snor, hè, alleen ... ik ben allergisch aan dat typisch Oosterse (of Amerikaanse) goedkoop aanvoelende leder, het namaakhout, en de vele met metalliclak bespoten interieurpaneeltjes. Bah. Enkel Lexus heb ik tot nu toe anders weten doen: het leder dat zij gebruiken is zo zacht als een baby-velletje, en oogt en voelt écht kwalitatief aan. Bijvoorbeeld.

                      De Honda heeft imo toch wel wat last van zo'n "Amerikoosters" interieur: ongeïnspireerd, echt 'n beetje duf gedesigned (hoe ze die boordmonitor hebben geïntegreerd ), en hoogstens matig qua materiaalkwaliteit.

                      Stevig ineen zitten zal 't wel doen, Honda maakt doorgaans degelijk spul.



                      Meer wil ik er niet over zeggen. 't Is dus voornamelijk smaak.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Ik volg je hierin (inzake akoestisch comfort): de D5 is duidelijk aanwezig in 't interieur, en de Jaguar 2.7D V6 is de stilste (zeker subjectief).

                        De E 280 CDI is niet zo'n ideale vergelijking voor de XF, aangezien dat een 3-liter is, net zoals de motor in de 525d. Enkel Audi biedt dus nog een motor die perféct te vergelijken valt met de diesel uit de XF: ook V6, ook 2,7 liter groot.

                        Maar de "soft"-3-liters van Benz en BMW mogen gerust mee aantreden, uiteindelijk zijn ze gelijk krachtig (ongeveer).




                        Ik heb evenwel m'n twijfels bij die restwaarde-schattingen, die je daar in een hogere post vermeldt. Afwachten hoe de Belgische leasemaatschappijen deze auto zullen inschalen op dat vlak. Dat vind ik, voor onze markt, altijd de beste referentie.
                        het klop dat de restwaarde voor een groot deel een lokaal gegeven is (hoewel steeds meer Europees aangezien tweedehandswagens probleemloos van de ene naar de andere markt geschoven worden). Maar ook hier lijkt het snor te zitten als ik het maandelijkse leasebedrag waarin een stuk restwaarde verrekend is, bekijk, zit ik op het niveau van een vergelijkbaar uitgeruste A6. Als indicatie kan dat tellen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          En geen diesel! Wat jammer is, want net zoals jij vind ik de GS ook 'n dijk van een wagen (Lexus bouwt echt goeie auto's). Stop daar een potente 3-liter V6 diesel in en die auto breekt hier ook potten, vermoed ik.

                          Ik vind 't alvast de meest gedistingueerde auto in zijn segment, voor de 3 Duitse karren, de Volvo, de Jaguar en nog wat spul (300C b.v.).
                          persoonlijk vind ik de lijn van de Jag ng iets aantrekkelijker, wellicht omdat ie net iets gestrekter overkomt dan de GS. De GS heeft wel een zeer knappe voorkant, de achterkant is wat Sonata-achtig. Hoewel, bij die Aziaten weet je op de lange duur niet meer wie wie copieert...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            En geen diesel! Wat jammer is, want net zoals jij vind ik de GS ook 'n dijk van een wagen (Lexus bouwt echt goeie auto's). Stop daar een potente 3-liter V6 diesel in en die auto breekt hier ook potten, vermoed ik.

                            Ik vind 't alvast de meest gedistingueerde auto in zijn segment, voor de 3 Duitse karren, de Volvo, de Jaguar en nog wat spul (300C b.v.).
                            persoonlijk vind ik de lijn van de Jag nog iets aantrekkelijker, wellicht omdat ie net iets gestrekter overkomt dan de GS. De GS heeft wel een zeer knappe voorkant, de achterkant is wat Sonata-achtig. Hoewel, bij die Aziaten weet je op de lange duur niet meer wie wie copieert...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                              Idem voor de Honda Legend, al speelt die mss in een nét iets hogere prijsklasse mee !
                              Die kar rijdt echt super als ik de vakliteratuur mag geloven, en 'ie ziet er niet eens verkeerd uit, weinig verrassend wel, maar zeker niet verkeerd. Maar je kan hier enkel maar de 300 pk sterke 3.5 V6 benzinemotor kiezen, en zó uitzonderlijk is die auto daar nu ook niet voor.
                              voor de prijs van een Legend kan je een XJ aanschaffen (2.7 executive) als ik me niet vergis. Ok, de Legend is net als een degelijke Japanse prosumer digitale camera volgestouwd met spitstechnologie en heeft een krachtige en redelijk stille zespitter die wel van de dorstige kant is als w de rijtests mogen geloven. IMO heeft ie echter een superbanale lijn en is ook hier de ergonomie hopeloos verkwanseld. Zeer ruim is ie niet en de kofferruimte is als ik me goed herinner maar matig, net zoals de toegestane belading. Voor hetzelfde geld biedt de markt je een ruime keuze, niet enkel de reeds vermelde XJ maar ook een goed uitgeruste 5-reeks, e-klasse of A6, Lexus GS etc etc.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Stevig ineen zitten zal 't wel doen, Honda maakt doorgaans degelijk spul.



                                Meer wil ik er niet over zeggen. 't Is dus voornamelijk smaak.
                                Klopt als een bus gTa. Honda's genieten de reputatie van zeer betrouwbaar te zijn en hebben fantastische motoren als je ze graag hoog in de toeren houdt. Met hun topmodel mikken ze al helemaal niet op Europa (afwerking en motorkeuze). Wat mij betreft kan enkel de S2000 mij echt bekoren, veel meer fun dan een toch niet slechte Porsche boxter of MB SLK. Maar daar gaat deze topic zeker niet over ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                                  het klop dat de restwaarde voor een groot deel een lokaal gegeven is (hoewel steeds meer Europees aangezien tweedehandswagens probleemloos van de ene naar de andere markt geschoven worden). Maar ook hier lijkt het snor te zitten als ik het maandelijkse leasebedrag waarin een stuk restwaarde verrekend is, bekijk, zit ik op het niveau van een vergelijkbaar uitgeruste A6. Als indicatie kan dat tellen.
                                  Inderdaad.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                                  Klopt als een bus gTa. Honda's genieten de reputatie van zeer betrouwbaar te zijn en hebben fantastische motoren als je ze graag hoog in de toeren houdt. Met hun topmodel mikken ze al helemaal niet op Europa (afwerking en motorkeuze). Wat mij betreft kan enkel de S2000 mij echt bekoren, veel meer fun dan een toch niet slechte Porsche boxter of MB SLK. Maar daar gaat deze topic zeker niet over ?
                                  Neen, maar we mogen toch een béétje keuvelen, hè.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door XFrank Bekijk Berichten
                                    deze week ben ik bij onze dealer binnen gesprongen en ze hadden goed nieuws voor mij.
                                    mijn XF die voorzien was om te leveren half juli, is ongeveer een maand opgeschoven. (naar voor wel te verstaan). />
                                    Van goed nieuws gesproken... Ik vind het al veel te lang (besteld in oktober, levering volgende week)... als ik nu nog tot juni moest wachten... Wat voor een exemplaar heb je besteld ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door XFrank Bekijk Berichten
                                      Ik denk dat we volgende week rdvh een tijdje niet meer zullen horen.
                                      v />
                                      zeker weten XFrank, zodra ik de sleutels heb rijd ik ermee naar de streek van Nantes, kwestie van hem eens goed in te rijden (uiteraard een werkreisje, maar in het leven moet men het nuttige aan het aangename kunnen paren...)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                                        zeker weten XFrank, zodra ik de sleutels heb rijd ik ermee naar de streek van Nantes, kwestie van hem eens goed in te rijden (uiteraard een werkreisje, maar in het leven moet men het nuttige aan het aangename kunnen paren...)
                                        En van over Amiens naar Chartres binnendoor( kwestie van Parijs te omzeilen, fileverkeer is in alle auto's gelijk en een Jag is nog steeds gebouwd om te rijden - vandaar de wielen dacht ik) en hem op de Franse landwegen eens duchtig op de staart te trappen.

                                        Comment


                                        • Ik heb de mijne besteld tussen Kerst en Nieuwjaar. (je moet toch iets onder de kerstboom leggen) dus levering was voorzien voor half juli. en dit wordt nu misschien eind mei.

                                          2.7 D Luxury in vapour grey met charcoal interieur en gesatineerd walnoten (zoals in de brochure afgebeeld)
                                          ik heb momenteel al een 25 tal wagens gezien maar nog geen enkele met mijn interieur keuze.
                                          ik heb wel deze combinatie al gezien op een XK en het kwam jong en sportief over.
                                          niet dat ik piepjong ben (wordt 45) maar wel nog jong van geest

                                          vroeger nooit echt gekeken om een jaguar te kopen. ofwel vondt ik me er te jong voor (S, XJ) ofwel was het niet voor mijn budget (XK) bij de het zien van de XF was ik onmiddellijk verkocht en vlogen de ver gevorderde plannen voor de aanschaf van een A5 aan de kant.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X