Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar XF
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk BerichtenVreemd dat je de 2.7 vergelijkt met 4 cilinders van Audi en MB. De D5 is in vergelijking met de 2.7 van Ford/PSA die in de Jaguar steekt een rumoerige knorpot. Wel zuinig en krachtig, maar van alle 5-cilinders waarmee ik al gereden heb akoestisch de minst aangename. De Audi 2.7 en MB 280 zouden een betere verglijkingsbasis bieden, dunkt me ?
De E 280 CDI is niet zo'n ideale vergelijking voor de XF, aangezien dat een 3-liter is, net zoals de motor in de 525d. Enkel Audi biedt dus nog een motor die perféct te vergelijken valt met de diesel uit de XF: ook V6, ook 2,7 liter groot.
Maar de "soft"-3-liters van Benz en BMW mogen gerust mee aantreden, uiteindelijk zijn ze gelijk krachtig (ongeveer).
Ik heb evenwel m'n twijfels bij die restwaarde-schattingen, die je daar in een hogere post vermeldt. Afwachten hoe de Belgische leasemaatschappijen deze auto zullen inschalen op dat vlak. Dat vind ik, voor onze markt, altijd de beste referentie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk BerichtenHeb net bericht gekregen dat mijn exemplaar binnen is. Le Jaguar nouveau est arrivé! Nog op de papierwinkel wachten en hopelijk kan ik hem einde volgende week gaan halen.
mijn XF die voorzien was om te leveren half juli, is ongeveer een maand opgeschoven. (naar voor wel te verstaan). dit komt omdat er meer voertuigen voor Belgie zijn voorzien. Er is een verschuiving gebeurt van wagens voorzien voor Frankrijk en Nederland, waar hij minder loopt dan verwacht.
op een bepaald moment zat men op een levertermijn van 14 maand!! voor Belgie. nu is dit teruggedrongen tot ongeveer 9 maand. en men is nod druk bezig met onderhandelingen voor nog meer voertuigen.
de extra wagens zijn keurig achteraan de lijst geplaatst en de reedst bestelde wagens schuiven op. heel (h)eerlijk van de dealer, want voor hetzelfde geld verkopen ze gewoon de wagens in de maand dat ze worden geleverd, aan nieuwe klanten, wat een vlottere vekoop teweeg brengt.
de officiele leveringsbevestiging uit Engeland, wordt verwacht rond Pasen.
Ik denk dat we volgende week rdvh een tijdje niet meer zullen horen.
veel succes met uw fantastiche kar
ik moet me voorlopig bezighouden met de handleiding door te nemen die ik van het net heb gehaald. (zeker een aanrader om dit toch te doen)
nog één ding, weleldwijd zit men nu aan de verkoop van het dubbele aantal XF- kes dan verwacht.
Zijn dit dan echt allemaal blinden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk BerichtenIk wil er hier nog even bijzeggen dat k de GS getest heb: het lijkt mij een uitstekende wagen die bijna geruisloos rijdt, een efficiênte wegligging heeft en meer in zijn mars heeft dan hij laat uitschijnen. Alleen niet echt mijn ding.
Ik vind 't alvast de meest gedistingueerde auto in zijn segment, voor de 3 Duitse karren, de Volvo, de Jaguar en nog wat spul (300C b.v.).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door XFrank Bekijk Berichtende extra wagens zijn keurig achteraan de lijst geplaatst en de reedst bestelde wagens schuiven op. heel (h)eerlijk van de dealer, want voor hetzelfde geld verkopen ze gewoon de wagens in de maand dat ze worden geleverd, aan nieuwe klanten, wat een vlottere vekoop teweeg brengt.
Niettemin: leuk nieuws voor de Belgische XF-kopers!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEn geen diesel! Wat jammer is, want net zoals jij vind ik de GS ook 'n dijk van een wagen (Lexus bouwt echt goeie auto's). Stop daar een potente 3-liter V6 diesel in en die auto breekt hier ook potten, vermoed ik.
Ik vind 't alvast de meest gedistingueerde auto in zijn segment, voor de 3 Duitse karren, de Volvo, de Jaguar en nog wat spul (300C b.v.).
Die kar rijdt echt super als ik de vakliteratuur mag geloven, en 'ie ziet er niet eens verkeerd uit, weinig verrassend wel, maar zeker niet verkeerd. Maar je kan hier enkel maar de 300 pk sterke 3.5 V6 benzinemotor kiezen, en zó uitzonderlijk is die auto daar nu ook niet voor.
Maar Lexus loopt op dat vlak dus ook wat klanten mis.
De enige diesel die Lexus aanbiedt, die ligt in de IS, en die kan je dan weer niet met een automaat krijgen. Jaguar maakte in het begin dezelfde fout met de X-Type, maar sinds de facelift kan je die ook in diesel-automaat krijgen. Te laat, want die kar bolt nu toch ook al 'n zeven jaar op onze wegen rond ?Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenIdem voor de Honda Legend, al speelt die mss in een nét iets hogere prijsklasse mee !
Ik had wel 'n boontje voor de nieuwe Legend, en dat puur op basis van enkele live rencontres en dat wat ik in de pers las (idd goeie berichten), maar nu ik 'm in Genève heb proefgezeten is m'n goesting snel over.
Een Lexus GS overklast die Honda, qua looks dan, op simpelweg elk vlak. Althans, dat vind ik toch ervan.
Comment
-
Is 't echt ?!
En op foto ziet 'ie er wel nog zo veelbelovend uit.
En die paar die ik in real life van op 'n afstandje bekeken heb, zagen er ook niet echt verkeerd uit.
Maar als jij 't zegt, dan zal er wel veel waarheid inzitten.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Ho ho, niet overdrijven. Ik spreek énkel m'n persoonlijke smaak uit. Qua afwerking zit 'ie snor, hè, alleen ... ik ben allergisch aan dat typisch Oosterse (of Amerikaanse) goedkoop aanvoelende leder, het namaakhout, en de vele met metalliclak bespoten interieurpaneeltjes. Bah. Enkel Lexus heb ik tot nu toe anders weten doen: het leder dat zij gebruiken is zo zacht als een baby-velletje, en oogt en voelt écht kwalitatief aan. Bijvoorbeeld.
De Honda heeft imo toch wel wat last van zo'n "Amerikoosters" interieur: ongeïnspireerd, echt 'n beetje duf gedesigned (hoe ze die boordmonitor hebben geïntegreerd ), en hoogstens matig qua materiaalkwaliteit.
Stevig ineen zitten zal 't wel doen, Honda maakt doorgaans degelijk spul.
Meer wil ik er niet over zeggen. 't Is dus voornamelijk smaak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk volg je hierin (inzake akoestisch comfort): de D5 is duidelijk aanwezig in 't interieur, en de Jaguar 2.7D V6 is de stilste (zeker subjectief).
De E 280 CDI is niet zo'n ideale vergelijking voor de XF, aangezien dat een 3-liter is, net zoals de motor in de 525d. Enkel Audi biedt dus nog een motor die perféct te vergelijken valt met de diesel uit de XF: ook V6, ook 2,7 liter groot.
Maar de "soft"-3-liters van Benz en BMW mogen gerust mee aantreden, uiteindelijk zijn ze gelijk krachtig (ongeveer).
Ik heb evenwel m'n twijfels bij die restwaarde-schattingen, die je daar in een hogere post vermeldt. Afwachten hoe de Belgische leasemaatschappijen deze auto zullen inschalen op dat vlak. Dat vind ik, voor onze markt, altijd de beste referentie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEn geen diesel! Wat jammer is, want net zoals jij vind ik de GS ook 'n dijk van een wagen (Lexus bouwt echt goeie auto's). Stop daar een potente 3-liter V6 diesel in en die auto breekt hier ook potten, vermoed ik.
Ik vind 't alvast de meest gedistingueerde auto in zijn segment, voor de 3 Duitse karren, de Volvo, de Jaguar en nog wat spul (300C b.v.).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEn geen diesel! Wat jammer is, want net zoals jij vind ik de GS ook 'n dijk van een wagen (Lexus bouwt echt goeie auto's). Stop daar een potente 3-liter V6 diesel in en die auto breekt hier ook potten, vermoed ik.
Ik vind 't alvast de meest gedistingueerde auto in zijn segment, voor de 3 Duitse karren, de Volvo, de Jaguar en nog wat spul (300C b.v.).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenIdem voor de Honda Legend, al speelt die mss in een nét iets hogere prijsklasse mee !
Die kar rijdt echt super als ik de vakliteratuur mag geloven, en 'ie ziet er niet eens verkeerd uit, weinig verrassend wel, maar zeker niet verkeerd. Maar je kan hier enkel maar de 300 pk sterke 3.5 V6 benzinemotor kiezen, en zó uitzonderlijk is die auto daar nu ook niet voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenStevig ineen zitten zal 't wel doen, Honda maakt doorgaans degelijk spul.
Meer wil ik er niet over zeggen. 't Is dus voornamelijk smaak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichtenhet klop dat de restwaarde voor een groot deel een lokaal gegeven is (hoewel steeds meer Europees aangezien tweedehandswagens probleemloos van de ene naar de andere markt geschoven worden). Maar ook hier lijkt het snor te zitten als ik het maandelijkse leasebedrag waarin een stuk restwaarde verrekend is, bekijk, zit ik op het niveau van een vergelijkbaar uitgeruste A6. Als indicatie kan dat tellen.
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk BerichtenKlopt als een bus gTa. Honda's genieten de reputatie van zeer betrouwbaar te zijn en hebben fantastische motoren als je ze graag hoog in de toeren houdt. Met hun topmodel mikken ze al helemaal niet op Europa (afwerking en motorkeuze). Wat mij betreft kan enkel de S2000 mij echt bekoren, veel meer fun dan een toch niet slechte Porsche boxter of MB SLK. Maar daar gaat deze topic zeker niet over ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door XFrank Bekijk Berichtendeze week ben ik bij onze dealer binnen gesprongen en ze hadden goed nieuws voor mij.
mijn XF die voorzien was om te leveren half juli, is ongeveer een maand opgeschoven. (naar voor wel te verstaan). />
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door XFrank Bekijk BerichtenIk denk dat we volgende week rdvh een tijdje niet meer zullen horen.
v />
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichtenzeker weten XFrank, zodra ik de sleutels heb rijd ik ermee naar de streek van Nantes, kwestie van hem eens goed in te rijden (uiteraard een werkreisje, maar in het leven moet men het nuttige aan het aangename kunnen paren...)
Comment
-
Ik heb de mijne besteld tussen Kerst en Nieuwjaar. (je moet toch iets onder de kerstboom leggen) dus levering was voorzien voor half juli. en dit wordt nu misschien eind mei.
2.7 D Luxury in vapour grey met charcoal interieur en gesatineerd walnoten (zoals in de brochure afgebeeld)
ik heb momenteel al een 25 tal wagens gezien maar nog geen enkele met mijn interieur keuze.
ik heb wel deze combinatie al gezien op een XK en het kwam jong en sportief over.
niet dat ik piepjong ben (wordt 45) maar wel nog jong van geest
vroeger nooit echt gekeken om een jaguar te kopen. ofwel vondt ik me er te jong voor (S, XJ) ofwel was het niet voor mijn budget (XK) bij de het zien van de XF was ik onmiddellijk verkocht en vlogen de ver gevorderde plannen voor de aanschaf van een A5 aan de kant.
Comment
Comment