Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
    Als meneer de filoloog dan toch zijn punt wil halen moet hij maar eens beginnen met correct Nederlands te schrijven, 'beslissen' is met dubbele s men beste!!!!!!!!

en dienen XF is ne sjieken voiture!

greetzzzz!!!!!!!
    gelijk wat de XF betreft en voor de rest: zelf nog nooit een tikfout geschreven ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jag Bekijk Berichten
      haha inderdaad, mooi punt

dat betweter-gedrag stoort inderdaad nogal ferm, filoloog

grtz (no offense)
      wie is hier de betweter... mag er misschien niet meer gediscussieerd worden op een forum ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES Bekijk Berichten

In ieder geval, veel plezier met je XF, 't is een prachtige wagen.
        Thx, ik geniet er volop van en het leuke van een Jag is dat het, eenmaal je achter het stuur kruipt, helemaal niet uitmaakt dat andere wagens misschien efficiënter, zuiniger, krachtiger, beter afgwerkt of wat dan ook zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Nog 2 weken en 'n familielid van me heeft z'n zwarte 2.7D.
          Heb je al voorgesteld om hem (uitgebreid, zo'n week of drie) in te rijden ?

Comment

• Hierbij enkele foto's van een de groene XF uit de vergelijking met de BMW 550 (stond ook op autobild.de)
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
              Heb je al voorgesteld om hem (uitgebreid, zo'n week of drie) in te rijden ?
              'Ie was er ook bij toen ik de XF ging testrijden, en 'ie zat meer dan af en toe niet helemaal op z'n gemak. Ik denk dat 'ie mij z'n auto niet zal laten inrijden. Al was 't achteraf uiteraard wél (itt. de gevoelens toen 'ie nog IN de auto zat) "wow, zo'n wegligging zeg". (niet onterecht)

Comment

• Ik denk dat de de XF wel de top is op gebied van rijgebied in zijn klasse (samen met de BMW 5).

Bij Autowereld wint de XF nipt,bij autointernationaal de 5 nipt,....dit bevestigt wel de conclusie dat ze beide echt wel de top zijn. In TopGear magazine verpletterde de XF de CLS en de GS430.
                En wat de afwerking betreft,volgens AW is de XF beter afgewerkt dan de 5. Ik denk dat dat ook betekent dat de XF op een hoog niveua zit.
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                  Ik denk dat de de XF wel de top is op gebied van rijgebied in zijn klasse (samen met de BMW 5).

Bij Autowereld wint de XF nipt,bij autointernationaal de 5 nipt,....dit bevestigt wel de conclusie dat ze beide echt wel de top zijn. In TopGear magazine verpletterde de XF de CLS en de GS430.
                  En wat de afwerking betreft,volgens AW is de XF beter afgewerkt dan de 5. Ik denk dat dat ook betekent dat de XF op een hoog niveua zit.
                  klopt als een bus MRJ. De XF rijdt in een zeer concurrerend segment waar niemand ongestraft een minderwaardige afwerking of rijkwaliteiten laat staan een lelijk eendje kan afleveren. Alle modellen in dit segment zijn in zekere zin aan elkaar gewaagd - ook qua budget - en de keuze zal vooral een kwestie van smaak zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                    In de Autowereld net dezelfde test, daar won de Jag maar de hele test leek eerder op een brochure van de XF....
                    Ik ben dan ook helemaal geen voorstander van Autowereld , er zijn gewoon een hoop betere autobladen op de markt.

Comment

• De BMW 5 is nooit de beste van de klas geweest van afwerking (deze generatie bedoel ik), maar als ik de commentaren hier lees is de XF op dat vlak ook maar matig. Dat vind ik wel spijtig, zij hadden hier het verschil mee kunnen maken.

Comment

• Jaguar XF vs BMW 525D

Ben dit weekend gaan testen met een nieuwe 525d. Ik heb nu hetzelfde model maar in de 120KW versie. Het geteste model had een automatische bak, maar kan manueel geschakeld worden. Dit heb ik dan ook voornamelijk uitgeprobeerd.
                        1 woord voor de BWM : Motor : Fantastische Motor, een groot verschil met de huidige 525d versie. Zeer sportief. BMW doet zijn naam alle eer aan Bayerische Motoren Werke.
                        Ik was wel teleurgesteld over de afwerking. Veel plastiek look en geen WOW effect zoals bij de Jaguar XF. En niks echt nieuws, alleen wat details hier en daar.
                        Mijn keuze is er zeker niet makkelijker op geworden.
                        Heeft er iemand een idee over de huidige levertermijn van de Jaguar XF? Eerder of dit forum las ik 'niet meer in 2008' maar daarna las ik dat alles een paar maand is opgeschoven omwille van nieuwe quota voor Belgie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES Bekijk Berichten
                          als ik de commentaren hier lees is de XF op dat vlak ook maar matig.
                          matig is zeker niet het juiste woord. De XF is zeer goed afgewerkt en als ie voor sommigen niet op het niveau van de A6 staat is dat nog geen schande. In dit segment ken ik geen auto's die slecht of matig afgewerkt zijn. Is meer iets in de zin van beter - best.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bril Bekijk Berichten
                            Heeft er iemand een idee over de huidige levertermijn van de Jaguar XF? Eerder of dit forum las ik 'niet meer in 2008' maar daarna las ik dat alles een paar maand is opgeschoven omwille van nieuwe quota voor Belgie?
                            ik denk dat je best een Jaguar dealer kan bellen om een zicht op de leveringstermijnen te krijgen.

Comment

ik denk dat je best een Jaguar dealer kan bellen om een zicht op de leveringstermijnen te krijgen.
                              En als ze daar even goed op de hoogte zijn als bij audi, dan zit je gebeiteld , aan een contract en aan een auto die niet afkomt....

Comment

Volledig akkoord voor de exacte termijnen. Ik probeer alleen een algmeen beeld te krijgen vooraleer ik naar een dealer toestap. Die laten je gewoonlijk niet met rust wanneer je enige concrete interesse toont.

Comment

• In TopGear magazine verpletterde de XF de CLS en de GS430.
                                  Maar die test stelde ook niet veel voor hé.

Comment

• Ik heb gehoord dat 2008 nog wel haalbaar moet zijn.
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Wat mij het meeste stoort aan deze XF is de carrosserievorm. Deze wagen heeft de vorm van een 5-deurs (type hatchback), net zoals de Lexus GS dat heeft. Ik zie nu eenmaal liever een 4-deurs sedan.

Ik heb ook dat filmpje gezien waarin de supercharged wordt getest. Hier valt op dat de compressoren vreselijk veel lawaai maken. Het geluid vind ik echt niet mooi...
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                        Maar de 525d maakt op papier ook brandhout van de 2.7d, dus dat de 530d dat ook doet is maar normaal.
                                        Op welk vlak bedoel je ?

Naar mijn mening is de XF een betere auto dan een E60 525d. Zonder twijfel zelfs.
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Daar twijfel ik zeer zeker aan. Ik geloof nooit dat een Jaguar betrouwbaarder kan zijn dan een BMW. Er zal nog moeten afgewacht worden of al die 'gadgets' blijven werken.

Voordeel voor de BMW is ook dat de E60 al enige tijd op de markt is waardoor de kinderziektes allemaal weggewerkt zijn, terwijl de Jaguar hier met een totaal nieuw model zit...

De motor van de jaguar is zijdezcht, maar presteert duidelijk minder goed dan de vergelijkbare diesels van BMW. Het bewijs werd geleverd in de laatste Autowereld.

Neen, ik ben er zeker van dat de BMW een betere wagen is dan deze Jaguar XF...
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X