Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
wat was er na porsche de meest betrouwbare europese autofabrikant volgens JD power??
juist ja....jaguar
Op wat is die uitspraak gebaseerd? Op het aantal pannes...? Niet moeilijk dat er minder Jag's in panne vallen als er maar gemiddeld 1 jaguar per 1000 BMW's rijdt...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Op wat is die uitspraak gebaseerd? Op het aantal pannes...? Niet moeilijk dat er minder Jag's in panne vallen als er maar gemiddeld 1 jaguar per 1000 BMW's rijdt...
ja want van de meest gerenommeerde onderzoeksbureau's van de wereld gaat zo te werk
Op wat is die uitspraak gebaseerd? Op het aantal pannes...? Niet moeilijk dat er minder Jag's in panne vallen als er maar gemiddeld 1 jaguar per 1000 BMW's rijdt...
Ik vind Jaguar toch ook betrouwbaarder dan BMW en hun service vind ik ook beter.
We hebben beide gehad, dus ik kan toch een beetje vergelijken.
Of de XF dat nu is of niet, het zou me verwonderen moest deze wagen ineens onbetrouwbaar zijn...
In ieder geval, als ik nu een nieuwe wagen zou kopen dan zou ik ook voor de XF gaan want je ziet al op elke hoek van de straat een vijf-reeks.
Op zich is daar niets mee mis, maar ik zou nu toch voor het nieuwere kiezen . (Ik zou wel wachten tot upgrade van een eventuele kinderziektes).
In ieder geval, als ik nu een nieuwe wagen zou kopen dan zou ik ook voor de XF gaan want je ziet al op elke hoek van de straat een vijf-reeks.
Op zich is daar niets mee mis, maar ik zou nu toch voor het nieuwere kiezen . (Ik zou wel wachten tot upgrade van een eventuele kinderziektes).
Hier ben ik het volledig mee eens...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Voordeel voor de BMW is ook dat de E60 al enige tijd op de markt is waardoor de kinderziektes allemaal weggewerkt zijn, terwijl de Jaguar hier met een totaal nieuw model zit...
Volledig akkoord. Over de kinderziektes van de BMW 525d zal ik het maar niet hebben, want daar heb ik mijn deel wel van gehad. Na een software upgrade van de wagen zijn ze wel allemaal verdwenen. De BMW service is wel zeer goed. Eén van de beste die ik ooit heb meegemaakt. Het zal wel van dealer tot dealer varieren, maar geen slecht woord va mijn dealer. Zowel op technisch als persoonlijk vlak : gewoon perfect.
Wat mij het meeste stoort aan deze XF is de carrosserievorm. Deze wagen heeft de vorm van een 5-deurs (type hatchback), net zoals de Lexus GS dat heeft.
In the metal is duidelijk dat de vorm van de XF meer op een coupé lijkt dan op een hatchback... Zelfs de Lexus GS lijkt in vergelijking door zijn steiler staande voorruit meer op een klassieke berline. Ik merk trouwens dat op de parking voor mijn bedrijf mijn XF aardig wat lager is dan de meeste andere wagens. Ik heb het dan niet alleen over ophanging maar over de daklijn.
de jaren 70 en 80 liggen ver achter ons. De Jaguar-rijders onder mijn familie en kennissen die zowel de catastrofejaren als de nieuwe generatie kennen bevestigen dat Jaguar sinds midden jaren '90 enorme sprongen vooruit gemaakt heeft... wat door J.D. Power bevestigd wordt. Opmerkelijk is dat de eerste 5 plaatsen ingenomen worden door Japanners. Tot voor enkele jaren geleden bezetten die gewoon de hele top tien (waaronder een stuk of 5 Toyota/Lexus modellen). Europese constructeurs hebben die situatie dus toch ernstig genomen...
Maar het gaat om statistieken en je kan nog altijd een slecht exemplaar bemachtigen... ongeacht hoeveel je aan je auto besteed. Dan wordt de kwaliteit van de service belangrijk...
Ik denk dat je BMW en Jaguar over een zelfde kam kan scheren op gebied van betrouwbaarheid. Een heel hoog niveau....Al kan je altijd een slechtje hebben.
Over de mechanische betrouwbaarheid van de Jaguar XF kan je ondanks dat ie nieuw is vrij gerust zijn. De motor is reeds beproefd in verschillende auto's en ik weet van een technieker van Jaguar Antwerp dat ze sinds zijn lancering in de S-type nog nooit een kapot blok gehad hebben. De versnellingsbakken hebben hun degelijkheid in de XK,XJ en tal van BMW modellen wel bewezen hé.
In de autosector zijn er spijtig genoeg te veel vooroordelen....
In de autosector zijn er spijtig genoeg te veel vooroordelen..
Moet je eens naar JD Power resultaten kijken op hun web stek: Steenvast worden de Amerikaanse merken (Buick/Mercury/Cadillac) op 5 stars gezet bij de 'Dependability Ratings' (= het aantal problemen bij 3 jaar oude voertuigen. ) Zelfs bij de 'Green Rating' (=Ecologie) staan ze bij niet slecht, terwijl iedereen weet dat deze super grote bakken de grotere vervuilders zijn. Van enig chauvinisme gesproken! Ik zou dus de ratings van JD Power toch maar met een korrel (of hele kilo) zout nemen of kan er iemand een plausibele uitleg verzinnen?
Moet je eens naar JD Power resultaten kijken op hun web stek: Steenvast worden de Amerikaanse merken (Buick/Mercury/Cadillac) op 5 stars gezet bij de 'Dependability Ratings' (= het aantal problemen bij 3 jaar oude voertuigen. ) Zelfs bij de 'Green Rating' (=Ecologie) staan ze bij niet slecht, terwijl iedereen weet dat deze super grote bakken de grotere vervuilders zijn. Van enig chauvinisme gesproken! Ik zou dus de ratings van JD Power toch maar met een korrel (of hele kilo) zout nemen of kan er iemand een plausibele uitleg verzinnen?
je mag zeggen wat je wil over amerikanen, maar niet dat ze onbetrouwbaar zijn. Die dingen blijven gewoon rijden zonder ophouden. Je moet weten dat er bijzonder weinig stress op die blokjes zit...waardoor deze makkelijk de eeuwigheid meekunnen.
Over die ecologie... elk merk van GM en Ford heeft een hybride in z'n gamma zitten
je mag zeggen wat je wil over amerikanen, maar niet dat ze onbetrouwbaar zijn. Die dingen blijven gewoon rijden zonder ophouden. Je moet weten dat er bijzonder weinig stress op die blokjes zit...waardoor deze makkelijk de eeuwigheid meekunnen.
Over die ecologie... elk merk van GM en Ford heeft een hybride in z'n gamma zitten
dus ja, jouw vooroordelen zijn ongegrond
Iedereen heeft wel een beetje zijn vooroordelen. I durf alleen vragen stellen by de JD Powers zijn resultaten. Ik zeg niet dat er geen plausibele uitleg voor is. Soms volstaat het de criteria te kiezen in functie van wat je wil uitkomen en bewijzen.
Juist 1 bemerking:
Maar 1 vogel maakt nog altijd niet de lente. Of vrij vertaald, met 1 hybride in je gamma ben je daarom nog altijd niet ecologisch met al je modellen.
Iedereen heeft wel een beetje zijn vooroordelen. I durf alleen vragen stellen by de JD Powers zijn resultaten. Ik zeg niet dat er geen plausibele uitleg voor is. Soms volstaat het de criteria te kiezen in functie van wat je wil uitkomen en bewijzen.
Juist 1 bemerking:
Maar 1 vogel maakt nog altijd niet de lente. Of vrij vertaald, met 1 hybride in je gamma ben je daarom nog altijd niet ecologisch met al je modellen.
nee, maar met een hybride in je gamma sta je wel "niet slecht"...
en verder geraken de amerikaanse autobouwers ook niet hé.
De criteria staan trouwens boven elke bolletjesschaal.
idd,ik ben mischien de grootste hater van America-on-Wheels,maar hun motoren (en zeker de dikke) blijven draaien en hun automaatbakken zijn achterhaald maar zijn veel sterker dan eender welke Europeaan hoor. Spijtig dat ze smakeloos afgewerkt zijn,zo oninspirerend rijden en zo lomp zijn. Maar betrouwbaar zijn ze zeker wel hoor.
En nu terug over de XF: ik vind het zielig dat er mensen zijn die Jaguar blijven afkraken op minpunten uit de jaren 70. Maarja,die mensen kennen het merk dan ook niet hé,dus heeft hun opinie geen waarde.....
idd,ik ben mischien de grootste hater van America-on-Wheels,maar hun motoren (en zeker de dikke) blijven draaien en hun automaatbakken zijn achterhaald maar zijn veel sterker dan eender welke Europeaan hoor. Spijtig dat ze smakeloos afgewerkt zijn,zo oninspirerend rijden en zo lomp zijn. Maar betrouwbaar zijn ze zeker wel hoor.
En nu terug over de XF: ik vind het zielig dat er mensen zijn die Jaguar blijven afkraken op minpunten uit de jaren 70. Maarja,die mensen kennen het merk dan ook niet hé,dus heeft hun opinie geen waarde.....
Leuk, al veel met Amerikanen gereden?
Zoniet is je bovenstaande mening ook waardeloos.
Comment