Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vergelijking:

    Dit:



    Of dit:



    Geef mij maar het bovenste.
    Bijgevoegde Bestanden

    Comment


    • Goh ja, als ik ze zo bij elkaar zie. Stoort me nu eigenlijk minder dan ervoor.

      Laat het zo me stellen, eerst andere velgen. En daarna, eventueel, die pinkers.

      Comment


      • Ik vind die velgen ook niet enorm mooi, maar ze zijn wel perfect qua maat.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
          Ik vind die velgen ook niet enorm mooi, maar ze zijn wel perfect qua maat.
          Volgens de catalogus zouden dat 20" zijn?

          => http://jaguar.tagworldwide.com/xf/09...GraphicPromo_2

          En dan naar pg 36/56, ze staan uiterst rechts.


          Via die catalogus is het moeilijk oordelen, maar ik denk dat die Carelia 19" zalig moeten staan. Toevallig iemand een foto? Is makkelijker oordelen als je ze onder de auto ziet..

          Comment


          • Dit zijn de Selena, ook 20", die vind ik ook niet slecht.

            Maar 20" lijkt zo klein!

            Comment


            • Idd, oogt ook enorm mooi!

              Maar 20" oogt idd klein! Net zoals de nieuwe A4 ook een grote velg nodig heeft..

              Comment


              • Arden neemt ook de XF onder handen
                Bijgevoegde Bestanden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                  Arden neemt ook de XF onder handen
                  Afschuwelijk

                  Comment


                  • Arden heeft ook een chiptuning klaar voor de XF, die in de komende weken een TÜV-certificaat meekrijgt. Extra voordeel van tuning via Arden is dat de fabriekswaarborg op je XF behouden blijft omdat deze chiptuning blijkbaar door jaguar zelf aanvaard wordt, en uiteraard dat zij dè Jag-specialist zijn. Voor 1250€ + BTW krijg je er 60-70 Nm en ca 38 pk bij (wordt dus 500 Nm en 245 pk).

                    Voor de liefhebbers: Arden is in Krefeld gevestigd, vlot bereikbaar via Köln.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                      Afschuwelijk
                      ja ik vind het zelf ook niet getuigen van goede smaak , de voorkant past bij een Brilliance of hoe heet die mislukte kreukelzone op wielen uit China.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                        Arden neemt ook de XF onder handen
                        Ben er zeker van dat dit IRL zeer knap en indrukwekkend is.

                        Wel moet die stijgende jaguar van de motorkap.

                        Zalige spiegeltjes btw
                        nls2000

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                          Arden heeft ook een chiptuning klaar voor de XF, die in de komende weken een TÜV-certificaat meekrijgt. Extra voordeel van tuning via Arden is dat de fabriekswaarborg op je XF behouden blijft omdat deze chiptuning blijkbaar door jaguar zelf aanvaard wordt, en uiteraard dat zij dè Jag-specialist zijn. Voor 1250€ + BTW krijg je er 60-70 Nm en ca 38 pk bij (wordt dus 500 Nm en 245 pk).

                          Voor de liefhebbers: Arden is in Krefeld gevestigd, vlot bereikbaar via Köln.
                          Had de XF niet ook de onkraakbare EDC17?

                          betekent dit dan dat ze 'erin' zitten?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                            Had de XF niet ook de onkraakbare EDC17?

                            betekent dit dan dat ze 'erin' zitten?
                            Ik begreep dat Arden een overeenkomst met Jaguar heeft en zo wellicht toegang heeft tot een aantal parameters van de software. Belangrijk is het behoud van de fabrieksgarantie. Dat betekent dat ze wellicht wel weten waarmee ze bezig zijn. Is natuurlijk ook ca 3 keer zo duur als bij de chiptuningboer om de hoek...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                              Ben er zeker van dat dit IRL zeer knap en indrukwekkend is.

                              Wel moet die stijgende jaguar van de motorkap.

                              Zalige spiegeltjes btw
                              Spiegels zijn inderdaad knap (veel knapper dan de standaard exemplaren), alleen die spits toelopende grille, nee, niet mijn ding.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                                Arden heeft ook een chiptuning klaar voor de XF, die in de komende weken een TÜV-certificaat meekrijgt. Extra voordeel van tuning via Arden is dat de fabriekswaarborg op je XF behouden blijft omdat deze chiptuning blijkbaar door jaguar zelf aanvaard wordt, en uiteraard dat zij dè Jag-specialist zijn. Voor 1250€ + BTW krijg je er 60-70 Nm en ca 38 pk bij (wordt dus 500 Nm en 245 pk).

                                Voor de liefhebbers: Arden is in Krefeld gevestigd, vlot bereikbaar via Köln.
                                Ben je nog verzekered wanneer je een ge-chip-tunede wagen rijdt?
                                En wat zal de fiscus hierover denken en wat voor geld zal hij willen zien ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bril Bekijk Berichten
                                  Ben je nog verzekered wanneer je een ge-chip-tunede wagen rijdt?
                                  Als je dat doorgeeft aan je verzekeraar, waarom niet? Betaal je ook meer natuurlijk...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bril Bekijk Berichten
                                    Ben je nog verzekered wanneer je een ge-chip-tunede wagen rijdt?
                                    En wat zal de fiscus hierover denken en wat voor geld zal hij willen zien ?
                                    Ik denk dat niemand zijn chiptuning bij de verzekering aangeeft of hiervoor meer verkersbelasting betaald, cf. de verhalen over merkgarages die zelf chiptuning aanbieden en dat onder een ander label op de factuur zetten. Het probleem is als je een ongeval veroorzaakt en de verzekeringsmij kan bewijzen dat je tuning niet gemeld is. Ik ben geen specialist terzake maar ik heb mij laten vertellen dat je een goede chiptuning enkel met een vermogenstest kan bewijzen - deze test is trouwens ook nodig voor en na een chiptuning, anders kan men je veel wijsmaken. Maar wettelijk ben je natuurlijk verplicht om elke aanpassing van je voertuig te melden en desnoods je wagen in zijn nieuwe configuratie te laten homologeren. Niemand doet dat.
                                    Ik heb het zelf nog nooit laten doen en ik denk niet dat mijn XF een chiptuning krijgt want hij rijdt heerlijk. zoals hij is. Bovendien halen de meeste moderne turbodiesels sowieso al een iets hoger vermogen dan wat in de technische fiche staat.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door rvdh Bekijk Berichten
                                      Ik denk dat niemand zijn chiptuning bij de verzekering aangeeft of hiervoor meer verkersbelasting betaald, cf. de verhalen over merkgarages die zelf chiptuning aanbieden en dat onder een ander label op de factuur zetten. Het probleem is als je een ongeval veroorzaakt en de verzekeringsmij kan bewijzen dat je tuning niet gemeld is. Ik ben geen specialist terzake maar ik heb mij laten vertellen dat je een goede chiptuning enkel met een vermogenstest kan bewijzen - deze test is trouwens ook nodig voor en na een chiptuning, anders kan men je veel wijsmaken. Maar wettelijk ben je natuurlijk verplicht om elke aanpassing van je voertuig te melden en desnoods je wagen in zijn nieuwe configuratie te laten homologeren. Niemand doet dat.
                                      Ik heb het zelf nog nooit laten doen en ik denk niet dat mijn XF een chiptuning krijgt want hij rijdt heerlijk. zoals hij is. Bovendien halen de meeste moderne turbodiesels sowieso al een iets hoger vermogen dan wat in de technische fiche staat.
                                      Goede feedback. Ik denk inderdaad dat niemand zijn chip tuning officieel maakt. Wetende dat de verzekeringen graag naar de kleine letterjes verwijzen wanneer ze schade moeten betalen, zou het mij verwonderen dat ze niet gaan uitkijken naar ge-chiptunde motoren in de toekomst. Het zou mij verwonderen dat hun technisch departement niet in staat zou zijn om de inhoud van de chip uit te lezen en die te vergelijken met de inhoud van een originele. Ze hebben zelfs de hoogbeveiligde paspoort chip kunnen kraken, dus...
                                      De homologatie is een andere struikelsteen. Is dit wel haalbaar voor een particulier, of doet de chip tuner dit?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bril Bekijk Berichten
                                        Goede feedback. Ik denk inderdaad dat niemand zijn chip tuning officieel maakt. Wetende dat de verzekeringen graag naar de kleine letterjes verwijzen wanneer ze schade moeten betalen, zou het mij verwonderen dat ze niet gaan uitkijken naar ge-chiptunde motoren in de toekomst. Het zou mij verwonderen dat hun technisch departement niet in staat zou zijn om de inhoud van de chip uit te lezen en die te vergelijken met de inhoud van een originele. Ze hebben zelfs de hoogbeveiligde paspoort chip kunnen kraken, dus...
                                        De homologatie is een andere struikelsteen. Is dit wel haalbaar voor een particulier, of doet de chip tuner dit?
                                        In Duitsland krijgt Arden een TÜV certificaat. Of dit echt met een homologatie overeenstemt weet ik niet. Homologatie is nationaal, betekent dat de wagen in zijn technische aspecten conform is met de gegevens die door de nationale bevoegde diensten goedgekeurd zijn voor gebruik op de weg. Gewijzigde gegevens komen dus op de boorddocumenten en zijn via een databank ter beschikking van de verzekeringsmaatschappijen.
                                        In elk geval mag het duidelijk wezen dat de bedrijven die voor 400 € het vermogen en koppel van je wagen opdrijven zeker niet voor een homologatie zullen zorgen. En het zelf doen lijkt me een typische kafkaiaanse lijdensweg als ik een kennis mag geloven die ooit een wagen uit de States importeerde en moest homologeren.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                          Dit zijn de Selena, ook 20", die vind ik ook niet slecht.

                                          Maar 20" lijkt zo klein!

                                          Gisteren nog aan een showroom exemplaar gesnuffeld, en het valt mij ook op dat die 20" bij een XF helemaal niet de indruk geven dat ze zo groot zijn. Ze vullen perfect de wielkasten en geven het model de schitterende presence die hij nodig heeft. Maar het valt maar weer eens op hoe een modern carrosseriedesign met groot staaloppervlak en hoge gordellijn grote velgen nodig heeft om tot zijn recht te komen. Er stond er ook eentje met de standaard 17" en die staan echt wel optisch belachelijk klein.

                                          Het interieur (SV was dan weer prachtig met zwarte buitenkant, donkere houtafwerking en terracotta achtige lederen bekleding en dito boordjes op de tapijtjes. Mooi.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X