Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoe meer ik zie hoe mooier ik hem vind. Als ik zo eind volgend jaar een nieuw machien koop zal ie zeker in aanmerking komen. Maar ik heb vermoed dat ik dan ook ga struikelen over zijn grote handicap: standaard automaat. Ik begrijp niet waarom Jaguar,Lexus,Honda en Mercedes (want de met de XF vergelijkbare motoren hebben ook standaard automaat)geen handbakken meer aanbieden? Als je bv BMW ziet die dat zelfs nog combineert met de V8 motoren. Oow nu ga ik dromen van een heerlijke 550i.
het was alweer een tijdje geleden dat ik met een automaat reed.
Maar ik moet me sinds een 10-tal dagen opnieuw de vraag stellen: Wie wil er nu in hemelsnaam vandaag nog een manuele bak?
Hoe meer ik zie hoe mooier ik hem vind. Als ik zo eind volgend jaar een nieuw machien koop zal ie zeker in aanmerking komen. Maar ik heb vermoed dat ik dan ook ga struikelen over zijn grote handicap: standaard automaat. Ik begrijp niet waarom Jaguar,Lexus,Honda en Mercedes (want de met de XF vergelijkbare motoren hebben ook standaard automaat)geen handbakken meer aanbieden? Als je bv BMW ziet die dat zelfs nog combineert met de V8 motoren. Oow nu ga ik dromen van een heerlijke 550i.
Best MRJ,
Ik begrijp jouw reactie over de automaat volkomen. Ik heb zelf altijd met een manuele bak gereden en graag in dat potteke geroerd.(manueel geschakeld). Nu ik bijna 2 maand met een XF gereden heb, kan ik mij nog amper een manuele bak voorstellen. In de dagelijkse files is een automaat een hemels geschenk. Bovendien zijn er ook nog de paddels om manueel te schakelen indien je nog eens even wil genieten van zelf te beslissen wanneer je eens wil doortrekken. Zeker in de bergen geen onnodige luxe.
Als je eens naar andere merken gaat (BMW,Audi, MB) dan zie je dat er meer en meer automaten aangeboden worden. Ik heb zelfs het gevoel dat een automaaat standaard zal worden voor het hogere gamma, zoals je zelf al aangeeft. Ik ben een paar keer gaan test rijden en bv bij BMW was er gewoon geen handgeschakelde bak meer in het test centrum voor een serie 525. Allemaal automaten.
Besluit : het is iets anders maar zeker aan te raden.
Klopt als een bus Bril,
ikzelf rij al jaren met een automaat, niets zo zalig en makkelijk om te rijden,
Veel minder vermoeiend. En als puntje bij paaltje komt, blijven al de handgeschakelde bakken achter. Zo'n ding schakelt perfect op tijd.
En als rustige rijder ben ik er nog rustiger door geworden tijdens het rijden.
Groot gelijk van Jaguar om enkel een automaat aan te bieden.
Nog 5 dagen en dan, dan kan ik mee genieten van de XF.
het is idd zo dt steeds meer mensen een automaat de hemel in prijzen hé. De keren dat ik eens met automaten als bv een Range Sport,Jaguar,.... rij ben ik altijd zeer onder de indruk van wagen zelf en het meestal korte ritjes betrof waardoor ik de bak niet zo goed kan inschatten. Deze automaten krijgen van mij ook dus zeker nog een kans.
Echter als ik bv met de Corolla ofzo een langere rit maak denk ik wel honderd keren, "waarom nu?,Schalel toch!" waardoor ik steeds verlang naar één van mijn auto's (allemaal handbakken).
Ik ga er toch eens werk van maken om eens aan Peeters te vragen of ik eens geen uitgebreidde testrit mag maken met een XF en een Range Sport. Zodat ik de versnellingsbak kan leren kennen en vergelijken met een handbak. En kan ik echt beginnen te twijfelen hé.
Heeft er iemand van de 2.7 rijders eerst met de 3.0 proefgereden? Zoja,is de 2.7 echt zo veel leuker? Ik heb al met de S-2.7 en 2.5 maar kon niet vgllen omdat de 2.5 een schakelbak was en de 2.7 een automaat
Je mag toch de automaat van een Corolla niet vergelijken met de ZF-automaat uit de XF (en dat is zeker niet denigrerend bedoeld). Dat is appels met citroenen vergelijken.
Ik kan alleen maar bevestigen dat de ZF-automaat gekoppeld aan de 2.7 Diesel een fantastische boterzachte combinatie is ! ! !
Je mag toch de automaat van een Corolla niet vergelijken met de ZF-automaat uit de XF (en dat is zeker niet denigrerend bedoeld). Dat is appels met citroenen vergelijken.
Ik kan alleen maar bevestigen dat de ZF-automaat gekoppeld aan de 2.7 Diesel een fantastische boterzachte combinatie is ! ! !
Groeten,
Eddy
Ha, den Eddy zit hier ook...
groot gelijk Eddy, wat betreft de ZF van de XF.
ik heb mijn XF nu 2 weken en krijg het danig op mijn zenuwen van mijn open dak (niet verkeerd interpreteren, voor de rest serieus content).
Als ik de auto sluit met comfortsluiting dan sluit mijn dak tot aan de windvanger en dan gaat het gewoon terug open. Als ik dan terug instap en het dak van binnenuit sluit, dan gaat het wat beter, dan moet ik meestal niet meer dan 2 keer proberen.
Gisterenavond ging ik naar een feestje en ben ik op de parking echt 5 minuten aan het proberen geweest dat ding dicht te krijgen vooraleer het uiteindelijk sloot. Ik vermoed dat het te maken heeft met de beveiliging (als er een kind zijn hand of hoofd zou tussen steken), want hij doet het telkens als hij weerstand van de windvanger ondervindt.
ik heb mijn XF nu 2 weken en krijg het danig op mijn zenuwen van mijn open dak (niet verkeerd interpreteren, voor de rest serieus content).
Als ik de auto sluit met comfortsluiting dan sluit mijn dak tot aan de windvanger en dan gaat het gewoon terug open. Als ik dan terug instap en het dak van binnenuit sluit, dan gaat het wat beter, dan moet ik meestal niet meer dan 2 keer proberen.
Gisterenavond ging ik naar een feestje en ben ik op de parking echt 5 minuten aan het proberen geweest dat ding dicht te krijgen vooraleer het uiteindelijk sloot. Ik vermoed dat het te maken heeft met de beveiliging (als er een kind zijn hand of hoofd zou tussen steken), want hij doet het telkens als hij weerstand van de windvanger ondervindt.
Nog iemand met dat probleem?
Ik heb geen open dak, dus...
De comfort van de ramen werkt goed bij mij.
Al eens aan je dealer gevraagd?
De automaat in de XF is inderdaad een pareltje.
Heb zowel uitgebreid met de diesel als de benzineversie gereden en voor een wagen in deze klasse is dat ook volgens mij de beste keuze. In sport-stand en met de race-knop geactiveerd, krijg je in de SV8 zelfs centraal op het LCD-display in het groot welke versnelling je gekozen hebt. Bijkomend voordeel is dat de bak in geen enkel geval terugschakeld of opschakeld, zodat je perfect de controle met de lepels achter het stuur hebt.
Hoewel ik een voorstander ben van handgeschakelde bakken (echt autorijden kan niet zonder koppelingspedaal: afremmen, terugschakelen met tussengas... geen groter genot als dat), ben ik voor een dieselversie of voor een grote limousine of cruiser zoals een 6-reeks, de laatste tijd zeker gewonnen voor een automaat. Vinnige sportwagentjes (hothatches, impreza's, M3's) moeten echter handgeschakeld zijn vind ik.
Comment