Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
vraagske voor de kenners/specialisten hier aanwezig:
- voldoet de 2.7 diesel? is die te tunen zoja naar hoeveel pk en wie is de aangewezen partner?
- vinden jullie eerlijk de XF eerder een bompa-wagen (ik wil niemand tegen de borst stoten maar toch) of kan het ook voor een mid-dertiger
Ik vind hem zeker voor een 30-tiger kunnen!!! Ik vind hem echt wel sportief. Minstens even mooi als BMW 5, audi A6,... En is toch nog dat tikkeltje exclusiever
Ik vind hem zeker voor een 30-tiger kunnen!!! Ik vind hem echt wel sportief. Minstens even mooi als BMW 5, audi A6,... En is toch nog dat tikkeltje exclusiever
wat is nu nog exclusief aan een A6 of een BMW 5 ?
een Jag is het dan wel, maar wat blijft er over van hun glorieus verleden in de XF ?
een flink deel van hun aura vervloog met de vermomde Ford's die ze met de leaping cat hebben versierd, en met de dieselmotorisaties
en het interieur van de XF mag modern genoemd worden, het mist echte klasse door het veelvuldig gebruik van metaal (look?)
laat ons dat allemaal bedekken met mooi leder (hout is passé...) en het zal al veel beter uitzien dan nu
Ik vind hem zeker voor een 30-tiger kunnen!!! Ik vind hem echt wel sportief. Minstens even mooi als BMW 5, audi A6,... En is toch nog dat tikkeltje exclusiever
tuurlijk kan dit best voor een dertiger tenminste als ie sportiviteit niet te hoog in het vaandel draagt en comfort des te meer....
als je sportiviteit wil kies je zeker geen xf, geen E, geen A6 en misschien nog net een 5 wel (?) omdat dat de enige is die ik nog niet gereden heb...
dat is nu net mn probleem, ik vind de diesel net iets te weinig power hebben, ik vind het voor de rest een schitterende wagen
weet iemand of de 2.7 te tunen is, zo ja naar hoeveel en waar?
waarom zou je een diesel kopen, die dan toch uit ellende moet getuned worden ?
koop dan meteen een echte jag ... met benzinemotor, want pas dan maak je deel uit van de familie
waarom zou je een diesel kopen, die dan toch uit ellende moet getuned worden ?
koop dan meteen een echte jag ... met benzinemotor, want pas dan maak je deel uit van de familie
zou niet liever willen dan de SV8 aan te kopen, maar even rationeel gezien: met 40000 kms per jaar is dit werkelijk al te gek als dagelijks vervoermiddel
zou niet liever willen dan de SV8 aan te kopen, maar even rationeel gezien: met 40000 kms per jaar is dit werkelijk al te gek als dagelijks vervoermiddel
indeed... maar speelt vooral het feit dat een zware benzinewagen gewoon niet te verkopen is na 3 jaar : je moet die zelf verder slijten, al voel ik dat niet echt aan als een straf... inden het een XF is
vraagske voor de kenners/specialisten hier aanwezig:
- voldoet de 2.7 diesel? is die te tunen zoja naar hoeveel pk en wie is de aangewezen partner?
- vinden jullie eerlijk de XF eerder een bompa-wagen (ik wil niemand tegen de borst stoten maar toch) of kan het ook voor een mid-dertiger
Na 10.000 km met een 2.7d: Ja de 2.7d voldoet zeker. In het begin zat ie nog wel wat vast, maar als ik nu met paddles werk of op Sport mode zet, gaat ie flink vooruit. Het is natuurlijk geen race wagen, maar voor normaal gebruik is de Drive stand meer dan voldoende. In het dagelijkse verkeer kan ik amper zijn mogelijkheden uitbuiten wegens druk verkeer, files of door 'radar' toestanden. 120km/uur haal je al in 6 zonder veel aan het gaspedaal te komen. Het enige is de versnellingsbak altijd kiest voor een te laag toerentak (+/- 1000-->1500 rpm)op de D stand . Dat is net iets te laag om een goeie accelleratie te krijgen. Gewoon even terugschakelen met de paddle en dan heb je full speed ahead.
Het enige min punt is dat het 2.7 geluid geen 'sportwagen' geluid maakt, maar zeer stil is. Als je dus voorbijgangers wil imponeren met het geluid : bad luck, vergeet het maar.
OOk economisch zit ik nu op +/- 8 liter (veel stadsverkeer/file en een beetje autoweg). Nog te betalen. 13 a 14 l Benzine??
vraagske voor de kenners/specialisten hier aanwezig:
- voldoet de 2.7 diesel? is die te tunen zoja naar hoeveel pk en wie is de aangewezen partner?
- vinden jullie eerlijk de XF eerder een bompa-wagen (ik wil niemand tegen de borst stoten maar toch) of kan het ook voor een mid-dertiger
Ik heb door mijn werk al met de XF,S-type en XJ 2.7d gereden en kan zeggen dat ie wel degelijk voldoet. Deze motor is zeker geen scheurijzer maar geeft het zalige power in reserve gevoel van grote Britse wagens. Ik heb met nog geen enkele diesel motor gereden die zo verfijnd is. De grote diesels van BMW en Mercedes komen echter wel erg dicht in de buurt. Een ander groot voordeel van dit blok is de betrouwbaarheid,ik heb nog nooit geweten dat er met het blok an-sich iets aan de hand was.
De XF een Bompa wagen? De XF is een wagen voor alle leeftijden: een bompa zal van het comfort genieten en een jonge gast van het weggedrag.
Als je aan een XF denkt,moet je er gewoon eens in gaan rijden: wedden dat je hem koopt?
Ik heb door mijn werk al met de XF,S-type en XJ 2.7d gereden en kan zeggen dat ie wel degelijk voldoet. Deze motor is zeker geen scheurijzer maar geeft het zalige power in reserve gevoel van grote Britse wagens. Ik heb met nog geen enkele diesel motor gereden die zo verfijnd is. De grote diesels van BMW en Mercedes komen echter wel erg dicht in de buurt. Een ander groot voordeel van dit blok is de betrouwbaarheid,ik heb nog nooit geweten dat er met het blok an-sich iets aan de hand was.
De XF een Bompa wagen? De XF is een wagen voor alle leeftijden: een bompa zal van het comfort genieten en een jonge gast van het weggedrag.
Als je aan een XF denkt,moet je er gewoon eens in gaan rijden: wedden dat je hem koopt?
dinsdag is D-day voor de test van de XF ... vandaag een A8 3.0 tdi gaan rijden
Vind ik ook, een A8 kan je onmogenlijk vergelijken met een XF, dan kan je beter een testrit aanvragen met een showroommodel XJ waar ook enorme kortingen op zijn. Zoiets bijvoorbeeld: http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/...c&locale=nl_BE
Een XF 2.7d zal inderdaad minder pittig rijden dan een BMW 530d, maar je moet ook het karakter van beide wagens bekijken, de XF is duidelijk meer op comfort gericht dan een 5-reeks.
Als je een XF wil vergelijken met een wagen uit dezelfde categorie kan je beter uitkijken naar een Lexus GS, Mercedes E, Audi A6. Het is toch wel duidelijk dat een 5-reeks de 'betere' rijdersvoiture is uit dit segment, wat niet wil zeggen dat dit voor iedereen de beste keuze is.
Ook al rij je maar 4 jaar met een auto, je zou over 10 jaar nog altijd tevreden moeten zijn met de auto van je keuze, een auto is tegenwoordig een wegwerpgadget als een GSM, laptop of GPS geworden, wat zeer jammer is...
Comment