Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een half jaar geleden heb ik kunnen testrijden met de XF met de nieuwe 3.0 diesel, maar dan wel met 275pk. Ik heb enkel maar lof over deze wagen. De motor klinkt zeer mooi en draait zijdezacht. Van trillingen is hier geen sprake.
    De ophanging is comfortabel en toch communicatief genoeg om sportief te kunnen rijden met deze XF.
    De motor met 275pk voelde sneller aan dan mijn E60 530d, hoewel de sensatie wat minder is door de zeer goede geluidsdemping. In de Autogids werd de 3.0 met zowel 240pk en 275pk uitgebreid getest en de conclusie was dat de 'lichtere' versie even snel aanvoelde dan de versie met 275pk. De cijfers lieten ook zien dat het verschil miniem was. Ik ben er dan ook zeker van dat de fiscaalvriendelijke versie met 211pk ruimschoots zal voldoen, temeer het koppel ongewijzigd blijft met 500Nm.

Het grootste minpunt vond ik de voorzetels die niet slecht zitten, maar te weinig zijdelingse steun bieden.

Ik heb uiteindelijk terug voor een BMW gekozen omdat ik nu eenmaal een echte BMW-liefhebber ben. Ik vind de Jag zeer knap, maar mijn hart ligt toch bij BMW.

Ik wens je alvast veel succes met je zoektocht naar een nieuwe wagen en raad u aan om zelf eens uitgebreid te gaan testrijden met deze XF.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

Het grootste minpunt vond ik de voorzetels die niet slecht zitten, maar te weinig zijdelingse steun bieden.
      Nu kan je de R kuipzetels als optie nemen en die zitten schitterend!

Comment

• Dat probleem is dus opgelost. Knap van Jaguar...
        OO 00 OO

Comment

• als je op internet zoekt naar okkazie jaguars, dan kan je verschillende nieuwe jaguars vinden aan veel lagere prijzen dan bij de officiële dealers. Dit scheelt soms €7000 tot €10000. Deze zullen vermoedelijk ingevoerd zijn. Ze hebben 0 km gereden , en zijn volgens de verkopers identiek aan deze uit de officiële garages. Zijn die te vertrouwen of moet je hier voor opletten?

Comment

• Plaats hier eens een voorbeeld...
            OO 00 OO

Comment

• Last edited by ; 04/01/2010, 22:49.

Comment

• Amai, dat is echt wel een koopje. Dat is bijna €20.000 onder de normale nieuwprijs.

Ik weet niet of deze verdeler betrouwbaar is.
                OO 00 OO

Comment

• heb effe weggehaald, anders koopt iemand anders hem
                  Maar ik weet niet of dit te vertrouwen is. Bij de officiële garages zeggen ze dat dit de parallelle markt is, afkomstig van bvb rusland of polen. Daar zouden bvb misschien minder airbags in zitten... Wie zal het zeggen. Heb jij een idee ???

Comment

• Ik zou toch eens contact opnemen met deze verdeler en eens gaan kijken en testrijden. Ik geloof nooit dat er hier minder airbags inzitten. Het is wel opvallend dat ze er een aantal van die wagens staan hebben. Misschien hebben ze ergens een lot kunnen kopen aan een zeer gunstige prijs.

Persoonlijk denk ik niet dat je hier iets kan misdoen. Ben je uit die buurt om bij hen op service te blijven gaan?
                    OO 00 OO

Comment

• niet echt, maar wat is een half uurtje rijden met zo'n auto maar deze dealer vertelde mij inderdaad dat ze overstock opgekocht hebben (rusland), vandaar de lage prijzen. Maar voor onderhoud moet ik bij jaguar gaan bij mij in de buurt. Die zullen me graag zien komen... Hij heeft me wel verzekerd dat alles in orde is voor de belgische markt, en dat de wagen perfect is zoals hier. Het is wel niet de fiscaal vriendelijkje diesel, maar who cares voor zo'n prijs??? maar toch heb ik schrik ....

Comment

• Heb je al eens een prijsofferte laten maken bij een officiële verdeler?
                        OO 00 OO

Comment

• ja, en het is officiëel toch wel een pak meer. Ik heb een prijs van rond de €52000 voor ongeveer dezelfde wagen (met al de saloncondities , korting van 5700 euro)

Comment

• €52.000 verminderd met €2.500 BIV komt op €49.500,-. Dat is nog € 5.500,- verschil. Moest ik niet zeker zijn zou ik deze €5.500 bijleggen. Uiteindelijk heb je dan de service die je verdient bij zo'n wagen en ben je ook gerust dat de garantie van toepassing is. Nog een punt is de restwaarde. Stel dat je over een aantal jaren een nieuwe Jag wil kopen, dan zal de verdeler jouw Jag zonder problemen willen overnemen.

Ik zou voor een nieuwe gaan die ik dan naar mijn goesting zou bestellen bij een officiële verdeler in de buurt.
                            OO 00 OO

Comment

• dank voor deze goede raad, ik denk er ook zo over.

Comment

• Kennis van ons neemt vandaag haar nieuwe XF in portfolio editie in ontvangst. Zal een knappe wagen zijn
                                sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Ik zou het ook allemaal via de officiële weg aankopen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat die Russen in tijd van crisis, wanneer Jaguar geld op kort termijn nodig had, voor een prikje heeft kunnen kopen. Dus op zich hoeven die niet persé slechter te zijn. Maar voor 50.000 euro, wat een pak geld is, neem ik dat risico liever niet. Dan maar 55.000 euro en meteen officieel, zeker, garantie, en de hele service...

Comment

• Weet er iemand wanneer de XF een facelift zou krijgen?
                                    Heb interesse om dit jaar een XF te kopen maar zou niet graag binnen een jaar rondrijden met een verouderd model...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yvan1975 Bekijk Berichten
                                      Weet er iemand wanneer de XF een facelift zou krijgen?
                                      Heb interesse om dit jaar een XF te kopen maar zou niet graag binnen een jaar rondrijden met een verouderd model...
                                      Zal niet voor direct zijn denk ik. Kopen die handel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                        Zal niet voor direct zijn denk ik. Kopen die handel
                                        Dat denk ik ook niet aangezien hij toch nog echt nog niet lang genoeg uit is. Daarbij is Jaguar ook niet het merk dat jaarlijks grote FLs doorvoert...

Idd, kopen dus ! Je gaat er geen spijt van hebben
                                        Jaguar XF - http://autoforum.be/showthread.php?t=30558

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yvan1975 Bekijk Berichten
                                          Weet er iemand wanneer de XF een facelift zou krijgen?
                                          Aan welke versie (motor/uitrustingsniveau) dacht je?!

Grtz
                                          Jaguar XF - http://autoforum.be/showthread.php?t=30558

Comment

Working...
                                          X