Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wim1972 Bekijk Berichten
    ik heb 2 weken geleden ook een nieuwe jaguar xf gekocht (premium luxury). Dit is echt een beestige wagen. Ik zou nu echter graag een sportievere velg kopen. Ik ga me wel beperken tot 19 inch. Ik heb nu de portfolio velg (artura). Hebben jullie een idee. Ik vind dit wel iets bijzonder. Zou dit hier bij passen?
    http://www.motec-wheels.com/en_pante...steel_lip.html
    Proficiat met je mooie wagen, zoals je zelf zegt een beestig mooie wagen.
    Waarom zou dit niet passen als je die zelf mooi vindt ? Jij moet er tenslotte toch mee rijden en het is jouw wagen, dus als jij het mooi vindt dan is dat prima.
    Ik heb gewoon de standaard velgen op mijn XF liggen en vind die ook mooi.

Groetjes en succes met je XF : syta

Comment

ik heb 2 weken geleden ook een nieuwe jaguar xf gekocht (premium luxury). Dit is echt een beestige wagen. Ik zou nu echter graag een sportievere velg kopen. Ik ga me wel beperken tot 19 inch. Ik heb nu de portfolio velg (artura). Hebben jullie een idee. Ik vind dit wel iets bijzonder. Zou dit hier bij passen?
      http://www.motec-wheels.com/en_pante...steel_lip.html
      Wat vind je van deze: http://www.spires-st.com/home/home.html
      Jaguar XF - http://autoforum.be/showthread.php?t=30558

Comment

• Ja, deze zijn best wel mooi. Toch ga ik eerst eens kijken of ik ergens originele jaguar 20inch velgen (selena, senta, nevis) op de kop kan tikken maar .................zo verschrikkelijk duur.
        Wat vinden jullie van de nevis velg. Die kan ik kopen voor €1950, maar zonder banden. Wel splinternieuwe set.

Comment

Ja, deze zijn best wel mooi. Toch ga ik eerst eens kijken of ik ergens originele jaguar 20inch velgen (selena, senta, nevis) op de kop kan tikken maar .................zo verschrikkelijk duur.
          Wat vinden jullie van de nevis velg. Die kan ik kopen voor €1950, maar zonder banden. Wel splinternieuwe set.
          Nevis is prachtig, maar door de Supercharged-letters erop wel beter passend op een R . Al gekeken voor de Volan's? Of eens kijken bij aanbod van XK/XJ...

Succes
          Jaguar XF - http://autoforum.be/showthread.php?t=30558

Comment

• ik denk eraan om toch maar voor de originele jaguar velgen te gaan. Ik vind de senta en de selena velg heel mooi. Ik heb deze op internet al gezien in 2 uitvoeringen, namelijk de zilveren en de anthraciete uitvoering. Hebben jullie deze al in het echt gezien, en zo ja welke heeft jullie voorkeur. Ik vind selena heel speciaal, maar anthraciet heb ik nog nooit echt gezien. Bij een zwarte xf zal dit misschien ook wel mooi zijn............

Comment

• Ik vind de Senta wielen het knapste, ze zijn stijlvol en toch lekker agressief met die schroefjes. De Selena's vind ik niet mooi. Met telkens die middelste chromé spaak vind ik het te klassiek. Ook zijn er nog merken die een redelijk gelijkaardige velg hebben, zoals de BMW 5 bijvoorbeeld.
              Ook zou ik ze in 't zivergrijs nemen. Antraciet past gewoon niet op een stijlvolle Jag.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Jaguar XF facelift krijgt XJ koplampen

De XF is misschien wel de mooiste sedan in zijn klasse. Toch waren we een beetje ontchoogeld toen we hem voor de eerste keer zagen. De strakke koplampen van de conceptcar hadden plaatsgemaakt voor bollere exemplaren. Met de facelift lijken de strakken lampen terug de keren. Bij de Jaguar XJ staan ze immers geweldig. De XF facelift wordt verwacht in 2011.
                via Autoblog.com

Comment

• Damn, dat zal de XF goed doen...

Altijd jammer gevonden dat de XF vooraan niets meekreeg van de concept C-XF.

Comment

• Ik vind de Senta wielen het knapste, ze zijn stijlvol en toch lekker agressief met die schroefjes
                    Ik persoonlijk denk ook om voor de senta velgen te gaan. Ik hoop alleen dat deze velgen goed te onderhouden zijn... Maar ja, het oog wil ook wat.
                    Hebben jullie ook allemaal winterbanden voor jullie JAG?
                    Deze winterbanden zijn wel behoorlijk duur....
                    Oh ja, heeft er iemand interesse in de originele bijna nieuwe carelia velgen(perfecte staat)(4 weken oud, 800km mee gereden?), samen met de bijhorende originele banden?

Comment

• Winterbanden

Nee ik heb nog geen winterbanden voor mijn nieuwe XF
                      Weet ook nog niet of ik die echt nodig ga hebben aangezien ik maar weinig kilometers maak met mijn wagen.

groetjes syta

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                        Damn, dat zal de XF goed doen...

Altijd jammer gevonden dat de XF vooraan niets meekreeg van de concept C-XF.

Dat front had de XF van in den beginne gehad moeten hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                          Dat front had de XF van in den beginne gehad moeten hebben.
                          Gelukkig is het maar een kleine upgrade.
                          Ik zou me bekocht voelen moest er nu al een grote wijziging aan dat front van de XF komen.
                          Ik vind het huidige best mooi. Smaken verschillen natuurlijk.

Alleen vind ik wel dat de afwerking van de sluiting van de motorkap bij mijn XF wel beter mocht zijn. Er is een merkelijk zichtbaar verschil tussen de openingen links en rechts waar de kap aansluit naast het radiatorrooster en de koplampen.
                          Voor een merk als Jaguar vind ik dat een blaam.
                          Mischien ben ik wel te kritisch maar als ik kijk bij merken zoals BMW of Mercedes merk ik zulke dingen toch niet op.

Groetjes syta

Comment

• Problemen koppeling

Dag iedereen. Heb me speciaal geregistreerd aangezien ik vindt dat ik toch iets belangrijk moet vertellen over onze ervaringen met de XF.

Rijden nu al iets meer dan een jaar met de XF. Prachtige wagen, luxues en rijdt super goed. (2.7 tdi Luxury versie)

Op +- 20.000 km hadden we een paar keer voor dat we de koppeling niet meer uit drive kregen. Motor afzetten en terug starten -> probleem opgelost.
                            (Komt natuurlijk wat sullig over voor omstaanders)

Op +- 36.000 km begon het probleem. Tijdens het parkeren kwam hij niet meer uit Park. Koppeling was dus geblokkeerd. Jaguar Emergency gebeld, VAB kwam langs. Koppeling losgemaakt en auto op plateauwagen naar garage...

Op +- 60.000 km
                            In de garage hebben ze de volledige middentunnel vervangen (koppeling). Hierna nog een paar keer voorgehad dat alle lampjes van de versnelling begonnen te branden bij het parkeren of wanneer we eventjes in Neutraal stonden. Dit zorgt er natuurlijk voor dat je de auto NIET meer vertrouwd.

Dit is dan gemeld aan de Jaguar garage, deze hebben de middentunnel opnieuw vervangen.

Paar weken nadien, terug hetzelfde probleem... Bij groot onderhoud de middentunnel opnieuw laten vervangen. (Al 4de nieuwe koppeling)
                            Eindelijk reed hij terug zoals het moest ! zaalig...

1 week later -> koppeling opnieuw vast ! deze keer in Neutraal in de file... zeer frustrerend, zeker voor een auto van die klasse. Na veel verkeersellende te hebben veroorzaakt, de auto toch op een parking gekregen (duwen... geloof mij, het is een zware auto)
                            VAB (jaguar emergency..) heeft dan de auto gereset -> er waren geen foutcodes te lezen. Dit terwijl de boordcomputer de foutmelding -> Problemen koppeling weergaf.
                            Na de reset deed hij het terug.... maar voor hoe lang?

Direct met de auto terug gereden naar jaguar garage. Daar wisten ze ook niet wat te doen.
                            Hebben gezegd dat we met deze auto niet meer willen rijden!!!
                            Dus momenteel andere xf gekregen (vervangwagen). Ondertussen zoeken ze uit wat het kan zijn. Maar ons vertrouwen in Jaguar is volledig verloren. We zijn verliefd op de auto... maar dan moet hij wel werken.

Heb op het net (UK forum) gezien dat veel meer mensen dit probleem hebben en dat vindt ik ronduit schandalig. Ik hoop dat jullie betere ervaringen hiermee hebben.

Iemand hetzelfde voorgehad?

PS: De knop voor de ramen open te doen werkt +- 70% van de tijd niet.
                            Probleem met de tankklep is opgelost bij het eerste onderhoud.

Groeten,
                            Stanny

Comment

• Amaai dat is heel wat. Ik hoop dat die problemen bij de huidige wagens opgelost zijn.
                              Zoiets zou zeker niet mogen gebeuren na een keer alles vervangen te hebben.
                              Mijn wagen is nog splinternieuw maar toch merk ik ook al kleine onvolmaaktheden.
                              Zo kraakt mijn dashboard aan de stuurkant als ik over een hobbel rij omdat de zijkant van het dasboard tegen de deurbekleding drukt.
                              Ook had ik al een paar keer voor dat hij vanuit de eerste versnelling niet goed doorschakelde naar de tweede versnelling maar veel hoger in de toeren ging dan normaal.
                              Ik wacht nog even af tot ik wat meer kilometers gemaakt hebt om terug naar de garage te gaan.
                              Het zijn nog maar kleinigheden in vergelijking met wat jij al allemaal mee maakte.

Een vraagje , wat betaal je voor een klein onderhoud . Bij aankoop vroeg ik de prijs van zo een onderhoud aan de dealer. 500 € kreeg ik als antwoord.
                              Nu vraag ik me af als ik maar 7000 km doe per jaar en dan toch om het jaar binnen moet voor dat klein onderhoud of ze me ook zoveel gaan aanrekenen ?
                              Olie verversen tot daar toe maar zo een volledig onderhoud doen voor 7000 km vind ik toch absurd.

Groetjes Syta

Comment

• Dat met die vastzittende versnellingsknop, die niet uit P wil, is idd een gekend fenomeen van de eerste generatie. Behoeft enkel een software update.

Comment

• Ze hebben bij de garage al vele zaken ondernomen. Ik zal eens horen of ze deze software update doorgevoerd hebben. Bedankt voor de tip !!
                                  Ze beweren inderdaad dat dit niet meer voorkomt bij de andere modellen... uiteraard heb ik daar niet zo veel aan.

Prijs onderhoud weet ik niet. Operationele leasing op de firma.... Al een geluk

Normaal gezien zouden we aankomende week meer nieuws van Jaguar krijgen. Ik hou jullie up to date .

Comment

• Op nul zetten onderhoudsinterval XF Diesel

Zijn hier mensen die weten hoe je bij de XF de melding voor het onderhoudsinterval terug op beginstand kunt zetten.
                                    Ik leg even uit waarom ik dit wil weten.
                                    Omdat ik heel weinig kilometers maak met mijn XF (6500)km.
                                    Volgens het boekje en de garage moet ik toch om het jaar voor een kleine beurt gaan.
                                    Normaal om olie te verversen maar ik vrees dat ze een heel klein onderhoud zullen proberen te doen om de prijs op te drijven.
                                    De eerste drie jaren zal ik verplicht zijn om dit toe te laten vanwege de garantieperiode.
                                    Daarna wil ik zelf beslissen wat er moet gebeuren en desnoods zelf jaarlijks gewoon de olie verversen.

Groetjes Syta

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door syta Bekijk Berichten
                                      Zijn hier mensen die weten hoe je bij de XF de melding voor het onderhoudsinterval terug op beginstand kunt zetten.
                                      Ik leg even uit waarom ik dit wil weten.
                                      Omdat ik heel weinig kilometers maak met mijn XF (6500)km.
                                      Volgens het boekje en de garage moet ik toch om het jaar voor een kleine beurt gaan.
                                      Normaal om olie te verversen maar ik vrees dat ze een heel klein onderhoud zullen proberen te doen om de prijs op te drijven.
                                      De eerste drie jaren zal ik verplicht zijn om dit toe te laten vanwege de garantieperiode.
                                      Daarna wil ik zelf beslissen wat er moet gebeuren en desnoods zelf jaarlijks gewoon de olie verversen.

Groetjes Syta
                                      Je koopt een diesel voor 6500km / jaar?
                                      Je koopt een Jaguar en vreest dat onderhoud wat duurder zou zijn?
                                      Je koopt een Jaguar maar wil hem eigenlijk niet laten onderhouden?
                                      Je koopt een Jaguar maar wil de olie zelf verversen?

Nederlanders

Stel je vraag gewoon aan je dealer. Makkelijk zat.

Comment

• Hey,

kleine update voor de geïnteresseerden:

Wagen was binnen bij Jaguar, ze snapten dat we deze wagen niet meer wilden...
                                        Dus tijdelijk kregen we een vervangwagen van hetzelfde model om te tonen dat deze niets mankeert.

We moeten toegeven, van Jaguar een ZEER degelijke tegemoetkoming gekregen:
                                        -Overname "defecte" XF
                                        - kleine bijdrage voor nieuwe XF 3.0 liter diesel

Dit was een zeer goed voorstel...tot het volgende gebeurde.

's morgens naar de vervangwagen... ging moeilijk open (kan altijd gebeuren zeker?)
                                        MAAR: Deze startte niet... batterij leeg/kapot.
                                        En dit nadat de wagen de vorige dag meer dan 100km heeft afgelegd. Dus na deze (zoveelste) teleurstelling zijn we al het vertrouwen in het merk kwijt en gaan we dan ook niet in op het voorstel van Jaguar....
                                        Het is een fantastisch mooie wagen die super rijdt (als hij schakelt )
                                        Maar om elke dag met schrik naar de koppeling te kijken... nee dank u.

Dus de wagen is nu weg en de duitse vervanger is besteld.

Ter info: Ik geloof best dat niet alle jaguars bovenstaande problemen hebben. Maar het is altijd nuttig om mensen te informeren van eventuele gebreken. Ik wens hierbij ook alle XF-rijders nog veel plezier met hun wagen.

Groetjes

Comment

• Dag

Welke Duitse vervanger is besteld? een 'funfer'? Het is namelijk dat ik overweeg me er zo ene aan te schaffen...

Groet

X

Comment

Working...
                                          X