Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk Berichten
    Belgische prijzen:
    2.7 V6 Diesel Luxury: 49.300 euro
    2.7 V6 Diesel Premium Luxury: 56.000 euro
    3.0 V6 Luxury: 49.300 euro
    3.0 V6 Premium Luxury: 56.000 euro
    4.2 V8 Premium Luxury: 63.800 euro
    4.2 V8 compressor SV8: 83.400 euro
    Zo'n Premium Luxury zal wel rijkelijk uitgerust zijn zoals leder, el. zetels met geheugen, automaat, navigatie, soundsystem,...

Stel dat je hier enkel nog wat moet bijleggen voor de grootste velg en links en rechts nog wat van die kleine prullen, dan is deze Jaguar zeker niet te duur.

Ik wil 'm eens zien in een donkere kleur... Hopelijk zal 'm zo in Frankfurt staan...
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik zie er geen Jaguar in

Een S-Type had dit wel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
        Ik zie er geen Jaguar in

Een S-Type had dit wel!
        Ne 4-deurs Cougar(ook zo'n katachtige)

Comment

• De voorkant ben ik nog altijd niet zo voor te vinden . De achterkant vond ik al mooi, en het interieur had ik anders verwacht maar is niet onmooi...

Comment

• Een S-type was voor oude mensen. De XF is voor jonge dynamische mensen...
            OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Een S-type was voor oude mensen. De XF is voor jonge dynamische mensen...
              Ja, maar dat neemt niet weg dat deze XF een Cougar is ipv een Jaguar zenne

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten

Als ik dit zie, dan zie ik dat hij veel te lang in Amerikaanse heeft handen gezeten

Comment

• Trouwens, op deze foto zie ik toch nog wel een gelijkenis met de huidige S-type. Vooral de achterste helft...

OO 00 OO

Comment

• Hoe zit 't nu eigenlijk met die 4-cilinderige dieselmotor ?
                    Komt die er, en indien ja, dan toch met een optionele automaat mag ik hopen ?

Ik vermoed dat heel wat potentiele klanten daarop zitten te wachten... en die motor zal volgens mij ook 't gehele succes van de XF bepalen. Hoeveel 2.0TDI's, 200/220CDI's,... rijden er immers wel niet rond ? En met de huidige gang van zaken (stijgende olieprijzen, veelverbruikers/vervuilers meer laten betalen,...) zal dit er zéker niet minder belangrijk om worden.

-edit-
                    Zelfs de Volvo S80 en V70 zijn nu verkrijgbaar met 2.0D's (weliswaar zonder automaat... grote fout bij zo'n wagens, als je 't mij vraagt). Dus Ford zal ook voor de Jaguar XF een gelijkaardig scenario voorzien, vermoed ik ?
                    Maar laat die aub ook met automaat komen: een handgeschakelde moderne Jaguar-sedan... waar gaan we naartoe ?
                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Trouwens, op deze foto zie ik toch nog wel een gelijkenis met de huidige S-type. Vooral de achterste helft...

Dat is puur toeval door de fotohoek, en omdat dat we dat willen zien.

Als ik hem dan duidelijk zo ziet:

Zie ik niets van een S-Type, en zelfs niets van een Jaguar
                      Last edited by ; 29/08/2007, 02:13.

Comment

• In rl zal het een dikke wagen zijn, met een mooi interieur. Het zal sommige mensen dan ook in zijn totaal bevallen, omdat hij de naam Jaguar draagt. Maar dat zit hem dan toch maar enkel tussen de oren hoor

Comment

• Ik heb een vermoeden dat deze wagen in realiteit best zal meevallen. Vergeet niet dat hij +/- 4,9m meet. Met de juiste velgen en in een donkere kleur zal dit al een heel imposante verschijning zijn...

Comment

• Er zijn schonere modellen bij Kia en Hyundai denk ik dan... De snuit ziet er zo Koreaans uit :s
                            1991 BMW E30 318is

Comment

• Ik ben er niet echt weg van. De achterkant vind ik nog wel doenbaar, maar de voorkant is echt lelijk. En het interieur vind ik ook al niet geweldig.

Comment

• Beetje propere velgen op zetten
                                ietsjes donkerder kleur
                                en als er in de koffer nog wat plaats is
                                ....
                                dan willen we dat best eens proberen
                                het ziet er in alle geval erg veelbelovend uit

Comment

• Ik heb het héél erg hard voor Jaguar (gehad).

Ik had nog een béétje hoop met de laatste XJ (die wel wat lomp oogt maar niettemin licht is voor z'n grootte en lekker rijdt) en de nieuwe XK (alhoewel die wat téveel Aston Martin is). Ja zelfs die X-type, die nog 't design van het vroegere Jaguar in ere hield, erg Brits oogde en blijkbaar ook nog wel een béétje klanten kon overhalen, zou ik nog het voordeel van de twijfel willen geven (al is dat énkel maar omdat die auto dan 't merk zou moeten redden). De S-type was al een revolutie qua design, en alhoewel 'ie wel verkocht is 't toch nooit een écht succes geweest. Zelfs de diesel kon daar niks aan veranderen.
                                  En wat zien we bij de concurrentie? Sportiviteit alom (zelfs Benzen zien er de dag van vandaag uit alsof ze zich niet a priori zouden verzetten tegen een iéts sportiever ritje), strakheid van design (koelheid troef), en voor de rest ook veel verwatering en verlies van identiteit van veel merken. Mij was het dus OVERduidelijk : wou Jaguar overleven, dan moesten ze zich herbronnen, zich focussen op hun échte intrinsieke eigenschappen, en zich daartoe beperken. Als je in nood bent, is krampachtig spartelen doorgaans een garantie voor 't verdrinken.

En wat doet Jaguar? Ford trekt met deze XF dus overduidelijk de kaart van Amerika, en zegt vaarwel tegen Europa. Iets anders kan je niet besluiten, want dit ding lijkt op geen énkele manier op een Jaguar, maar oogt zo cheap-Koreaans als wat. Het ding probéért de stijlelementen van enkele succesnummers in z'n klasse allemaal in één auto te vergaren, maar faalt daar grandioos in. Dit is een smaakloze mengelmoes die een dikke vette middelvinger uitsteekt naar de historiek van het eigen merk, en die net zoals een hoogopgeleide rijkeluisdochter die tijdens haar laatste jaar postgraduaat aan de harddrugs verslaafd geraakt, een schoolvoorbeeld van "from princess to trailer trash hooker, a guide to dishonouring your ancesters in one day".

En nu 'es eerlijk. Wat voor een HONDSLELIJKE kar is dit nou, zeg?

Look at it !!!

God DAMN !!
                                  Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                  Hang er SsangYong op en dan nog zijn de looks van de auto een schande voor het merk ! Wat is er gebeurd daar bij Jaguar? "Hey we hebben geen geld meer, laat ons snel de neus van een Koreaanse NCAP-gebuisde wannabe-luxelimousine kopiëren, maar gewoon een Jaguar-like roostertje in monteren!" ??? Of is de leeftijd van de doorsnee Jaguar-arbeider zo hoog dat ze allemaal hebben meegeholpen aan hun vroegtijdig pensioen door hun werkgever op de fles te laten gaan met zo'n misbaksel? Wat een grandioze farce... De neus is verschrikkelijk. 't Is een regelrechte ramp. Over "de laatste kans" grandioos missen gesproken.

Tenzij in de States dus. Amerikanen hebben nauwelijks smaak, en zullen zoiets, met name door de door Jann aanbeden snufjes ("Look, Earl, it's got a powered selector button, how cool is THAT ?"), wel lusten. Hoop ik. Of Jaguar verkoopt nog 'n pak minder XF dan ze S-Types verkochten, en dan mogen ze er een kruis over maken.

It's a bloody shame...

En nu 't strafste van allemaal : ik *HOOP* van harte dat Jaguar door dit model éindelijk helemaal op de fles gaat. Echt, van hárte. Ford heeft het merk helemaal uit elkaar gehaald, met veel praatjes en dure woorden geprobeerd te repositioneren (daarbij de gehele historiek van het merk verloederend), en heeft daar zéér hard in gefaald. Het is een pure, regelrechte schande. Ga nou rustig en in vrede op de fles, Jaguar ... en hóóp dat een merk dat het wél goed voor heeft met het échte Jaguar van weleer, én besef heeft van echte waarden, het merk onder z'n vleugels neemt en liefdevol en met geduld en passie weer in z'n oude glorie herstelt.

Ik ben hier écht niet goed van. De nieuwe Mondeo ziet er godverdorie edeler, chiquer en mooier uit dan dit ding. Kwam ik Henri Ford tegen, ik krabde z'n ogen uit. De bloedzuiger.
                                  Last edited by ; 30/08/2007, 03:11.

Comment

• What the FOCK is this?
                                    Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                    Nissan Terrano MY83 meets Chevrolet Huppeldepup limo MY79 + een beetje kriskras verspreide "moderniteiten"?

Mods, installeren jullie 'es de puke-smiley? 'k Heb 'm dringend nodig.

Comment

• Zij die aanstoot zouden nemen aan m'n geuite mening : in de meeste topics die handelen over lelijke Koreaanse autokrellen toon ik m'n kop nooit. Hier nu toevallig net wel. Zoek dus een ander topic op waarin er lustig gekeuveld wordt over Chinese autootjes, en daar hoef je m'n gezeur niet te aanhoren.

Comment

• ik vind het ook wel jammer dat jaguar modern is... maar het was wle nodig me dunkt, de enige mense, die nog half klaarkwamen op een jag waren 60 plussers en mensen als ik, en als ik het forum als maatstaf moet nemen zijn die praktisch onbestaande...

het inteieur vind ik goed meevallen, behalve die verschikkele aircodingens, en er mocht meer houd in verdomme... de snufjes vind ik absoluut cool

en het exterieur kan ik ook echt wel pruimen, ma tis niet meer een echte jag zoals mijn (in een zeer ver verleden) ouwe XJ was

Comment

• Ik geloof er echt niet in. Maar ik kan me uiteraad zéér hard vergissen.

Comment

Working...
                                          X