Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gisteren dus de nieuwe XF uitgebreid proefgezeten, en goed "onderzocht".
De algemene vaststelling die je bij Jaguar moét maken, is dat het merk duidelijk z'n pijlen op de States richt. En de XF is daar het toppunt van.
Ik ben door 'n Jaguar-hostess (ze waren géénszins zo sexy gekleed als op de IAA twee jaar geleden) de ganse startsequentie uitgelegd geworden. Alleen dan al bulkt de auto van de Ami-style gimmicks dat je er al moedeloos van wordt. Elektrisch wegdraaiende verluchtingsmonden, een "glowing" startknop, die zeer microgolfoven-style selectiedraaiknop voor de versnellingsbak (trouwens cheapo afgewerkt, maar da's de rode draad doorheen de gehele XF), flashy touchscreen met zeer weinig aansprekende looks van het systeem, typisch Amerikaans leder (dun en glad), overvloedig aanwezig hard plastic (deurpanelen, dashboard, middenconsole), zeer fake aandoend hout, 3 bekerhouders waarin je volgens mij makkelijk 3 1-liter McDonalds drinkbekers kwijt kan in de middenconsole, soms compleet te herziene details (de armsteun opent b.v., maar dat doe je niet middels een knop of 't gebeurt niet semi-automatisch en gedempt met een pompje ofzo, je moet gewoon hard trekken totdat een plastic beugeltje uit een plastic klemmetje schiet (met een luide Koreaanse "KLEK" als geluid) en je dus bijna je arm uit de kom trekt wanneer 't ding openschiet), veel te flashy tellers, ...
En vooral : Britse flair 0,0.
Ik zei 't ook ongefilterd tegen die Jaguar-dame, en ze keek eventjes raar en zei toen "Ja, Jaguar probeert 't over een andere boeg te gooien." en toen ik vroeg waarom ze de XF dan niet laten première vieren in de States omdat 'ie daar toch overduidelijk op bedoeld is, kon ze niet precies 'n antwoord bedenken.
De algemene lijn (daklijn) is niet mis, maar de neus is om van te huilen. De bultjes achter de lichten doen me continu aan de vorige Hyundai S-Coupé denken, en de snuit heeft niks edels, maar oogt zeer Koreaans of Chinees. De kont is beter, die is zelfs knap. Maar de auto in z'n geheel, vooral als 't interieur in de rekening opneemt, overtuigt geenszins.
Ik voorzie dat Jaguar 't moeilijk zal krijgen om kopers van b.v. een Benz CLS (die 100 keer zo degelijk en edel in elkaar zit als deze XF) voor zich te winnen. De Amerikanen, ja, met hun legendarisch gebrek aan smaak, die zullen dit misschien wel lusten.
Van mij krijgt 'ie, voornamelijk door z'n belabberde interieur (povere materiaalkwaliteit, belachelijke gimmicks, afwezigheid van enige statige flair, ...), dus een zéér zware buis. Jammer.
Wij hebben woensdag nog een dag proefgereden met een XJ en ik moet zeggen, hij spreekt mij meer aan dan een A8. Mijn vader vond ook dat hij vlotter reed.
gisteren voor het eerst zoeentje zien rijden op de brusselse ring ... ik moest even denken wat het was.
Niet lelijk, niet geslaagd. Voor mij totaal niet herkenbaar als zijnde een Jaguar. Mist elegantie en présence ... het had net zo goed de nieuwe mondeo of vectra of om het even welke smakeloze troep kunnen zijn ... dit wordt geen succesverhaal voor jaguar
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Hier hebben ze volgens mij compleet mis geschoten!
Ik weet niet Amerikanen hier zelfs voor zouden kiezen als ze voor dezelfde prijs een CLS e.a. kunnen krijgen.
Ik zou graag willen weten wat er in de hoofden van de Jaguar-bonzen omging toen ze het startschot gaven voor de productie!
Hier hebben ze volgens mij compleet mis geschoten!
Ik weet niet Amerikanen hier zelfs voor zouden kiezen als ze voor dezelfde prijs een CLS e.a. kunnen krijgen.
Ik zou graag willen weten wat er in de hoofden van de Jaguar-bonzen omging toen ze het startschot gaven voor de productie!
Ik kom relatief veel in contact met Amerikanen en daar vinden ze hem ook minder indrukwekkend dan de concept maar de meeste zijn er toch wel zot van.
Zeker het interieur vinden ze "awesome" en "stylish".
Ik vind het persoonlijk een gedrocht 1ste klas. Voor mij het dieptepunt van Ian Callum.
En het ergste is namelijk dat het geen nieuwe wagen is, hij loopt op een Ford platform van 8 jaar oud! Zelfs de motoren zijn nog hetzelfde gebleven! (op de 2.7 diesel na dan).
Telleurstelling van het jaar voor mij, samen met de LS600.
Heb in oktober drie weken overal in Florida vertoefd en ik verschoot ervan hoeveel Jaguar's je daar ziet! Heel veel XJ's of een XJS en ook Vandenplassen Je ziet ze meer rondrijden dan hier in België. Daarnaast natuurlijk de Duitsers en af en toe een Golf V gti int knalrood of knal oranje. Maar het "Jaguar-brand" heeft daar zijn broodje goed gebakken!
Telleurstelling van het jaar voor mij, samen met de LS600.
De nieuwe LS600 is wel een geslaagde creatie imo, moet niet onderdoen voor zijn europese tegenhangers. En ie ziet er 1000 keer beter uit dan de vorige LS.
De nieuwe LS600 is wel een geslaagde creatie imo, moet niet onderdoen voor zijn europese tegenhangers. En ie ziet er 1000 keer beter uit dan de vorige LS.
De LS600 over-promises en under-delivers..
Hij is zwaarder, duurder, trager en verbruikt minstens evenveel als de gewone LS460.
Maar hij speelt wel mooi in op het geweten van CEO's die eco-friendly willen overkomen tegenover hun klanten. Hybride is het nieuwe bling-bling.
Maar o zo hypocriet als Amerika zelf. Een simpel voorbeeld zijn de batterijen, tijdens de ontginning van nikkel (wat gebruikt wordt in de batterij) worden er immense hoeveelheden toxic gassen en vooral ook - tegenwoordig zo populaire- C02 in de lucht gepompt. Verschillende dust-to-dust onderzoeken hebben zelfs aangetoond dat een Hummer H2 beter is voor het milieu dan een Prius.
Nah, geen Lexus voor mij. Spreekt me absoluut niet aan op geen enkel vlak. Doet gewoon zo 'nep' aan, té gemaakt. Het begint zelfs bij de naam: LS600. Overduidelijk willen ze het prestige dat aan de cijfers '600' hangt (van Mercedes-Benz) gebruiken om de verkopen te stimuleren.. might work well in America, we Europeans have a much more sophisticated taste and above all: we love our heritage.
Ik ga het hierbij laten, anders gaan we té veel off-topic.. (albeit dit argument is deels toepasbaar op de XF)
Comment