Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
    maar niet vergeten dat je er bij jaguar gratis het waardeverlies bij krijgt !

laat iemand anders die nieuw kopen en koop een jonge tweedehands na een jaar => 30.000 euro korting !!!
    En jij kan het weten . Nog altijd niet verkocht zeker

Comment

• Bron: http://www.groenlicht.be/2007/09/10/...rankfurt-2007/

Comment

• Hoe zit het met de XJ? Want dat is toch zowat de Koningin Fabiola tussen de huidige Jaguars. Wanneer komt daar een nieuw model van?

Comment

• Jaguar XF in Frankfurt

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Oc7Mfe2WnBo

Bron: http://www.groenlicht.be/2007/09/13/...-in-frankfurt/

Comment

• Gisteren dus de nieuwe XF uitgebreid proefgezeten, en goed "onderzocht".

De algemene vaststelling die je bij Jaguar moét maken, is dat het merk duidelijk z'n pijlen op de States richt. En de XF is daar het toppunt van.

Ik ben door 'n Jaguar-hostess (ze waren géénszins zo sexy gekleed als op de IAA twee jaar geleden) de ganse startsequentie uitgelegd geworden. Alleen dan al bulkt de auto van de Ami-style gimmicks dat je er al moedeloos van wordt. Elektrisch wegdraaiende verluchtingsmonden, een "glowing" startknop, die zeer microgolfoven-style selectiedraaiknop voor de versnellingsbak (trouwens cheapo afgewerkt, maar da's de rode draad doorheen de gehele XF), flashy touchscreen met zeer weinig aansprekende looks van het systeem, typisch Amerikaans leder (dun en glad), overvloedig aanwezig hard plastic (deurpanelen, dashboard, middenconsole), zeer fake aandoend hout, 3 bekerhouders waarin je volgens mij makkelijk 3 1-liter McDonalds drinkbekers kwijt kan in de middenconsole, soms compleet te herziene details (de armsteun opent b.v., maar dat doe je niet middels een knop of 't gebeurt niet semi-automatisch en gedempt met een pompje ofzo, je moet gewoon hard trekken totdat een plastic beugeltje uit een plastic klemmetje schiet (met een luide Koreaanse "KLEK" als geluid) en je dus bijna je arm uit de kom trekt wanneer 't ding openschiet), veel te flashy tellers, ...

En vooral : Britse flair 0,0.

Ik zei 't ook ongefilterd tegen die Jaguar-dame, en ze keek eventjes raar en zei toen "Ja, Jaguar probeert 't over een andere boeg te gooien." en toen ik vroeg waarom ze de XF dan niet laten première vieren in de States omdat 'ie daar toch overduidelijk op bedoeld is, kon ze niet precies 'n antwoord bedenken.

De algemene lijn (daklijn) is niet mis, maar de neus is om van te huilen. De bultjes achter de lichten doen me continu aan de vorige Hyundai S-Coupé denken, en de snuit heeft niks edels, maar oogt zeer Koreaans of Chinees. De kont is beter, die is zelfs knap. Maar de auto in z'n geheel, vooral als 't interieur in de rekening opneemt, overtuigt geenszins.

Ik voorzie dat Jaguar 't moeilijk zal krijgen om kopers van b.v. een Benz CLS (die 100 keer zo degelijk en edel in elkaar zit als deze XF) voor zich te winnen. De Amerikanen, ja, met hun legendarisch gebrek aan smaak, die zullen dit misschien wel lusten.

Van mij krijgt 'ie, voornamelijk door z'n belabberde interieur (povere materiaalkwaliteit, belachelijke gimmicks, afwezigheid van enige statige flair, ...), dus een zéér zware buis. Jammer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
              Hoe zit het met de XJ? Want dat is toch zowat de Koningin Fabiola tussen de huidige Jaguars. Wanneer komt daar een nieuw model van?
              Ik las in Autobild dat de Xj waarschijnlijk in 2009 vervangen wordt.

Comment

• Amai, ook snel. Ik vind dat ze daar best nog even mee mogen wachten, want het is samen met de XK nog steeds de mooiste hedendaagse Jaguar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                  Amai, ook snel. Ik vind dat ze daar best nog even mee mogen wachten, want het is samen met de XK nog steeds de mooiste hedendaagse Jaguar.
                  Vind ik er ook van.

Comment

• Wij hebben woensdag nog een dag proefgereden met een XJ en ik moet zeggen, hij spreekt mij meer aan dan een A8. Mijn vader vond ook dat hij vlotter reed.

Comment

• gisteren voor het eerst zoeentje zien rijden op de brusselse ring ... ik moest even denken wat het was.

Niet lelijk, niet geslaagd. Voor mij totaal niet herkenbaar als zijnde een Jaguar. Mist elegantie en présence ... het had net zo goed de nieuwe mondeo of vectra of om het even welke smakeloze troep kunnen zijn ... dit wordt geen succesverhaal voor jaguar
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Niet zo goed nieuws dus... Benieuwd om er eens een tegen te komen.

Comment

• Hier hebben ze volgens mij compleet mis geschoten!
                          Ik weet niet Amerikanen hier zelfs voor zouden kiezen als ze voor dezelfde prijs een CLS e.a. kunnen krijgen.
                          Ik zou graag willen weten wat er in de hoofden van de Jaguar-bonzen omging toen ze het startschot gaven voor de productie!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                            Hier hebben ze volgens mij compleet mis geschoten!
                            Ik weet niet Amerikanen hier zelfs voor zouden kiezen als ze voor dezelfde prijs een CLS e.a. kunnen krijgen.
                            Ik zou graag willen weten wat er in de hoofden van de Jaguar-bonzen omging toen ze het startschot gaven voor de productie!

Ik kom relatief veel in contact met Amerikanen en daar vinden ze hem ook minder indrukwekkend dan de concept maar de meeste zijn er toch wel zot van.

Zeker het interieur vinden ze "awesome" en "stylish".

Ik vind het persoonlijk een gedrocht 1ste klas. Voor mij het dieptepunt van Ian Callum.

En het ergste is namelijk dat het geen nieuwe wagen is, hij loopt op een Ford platform van 8 jaar oud! Zelfs de motoren zijn nog hetzelfde gebleven! (op de 2.7 diesel na dan).

Telleurstelling van het jaar voor mij, samen met de LS600.

Comment

• Die achterkant, precies een mondeo.

Comment

• Vind het dan weer wel geslaagd deze Jaguar. Stijlbreuk was IMO nodig en dit is er zeker 1.

De CC op www.jaguar.co.uk is ook wel de moeite

Comment

• Heb in oktober drie weken overal in Florida vertoefd en ik verschoot ervan hoeveel Jaguar's je daar ziet! Heel veel XJ's of een XJS en ook Vandenplassen Je ziet ze meer rondrijden dan hier in België. Daarnaast natuurlijk de Duitsers en af en toe een Golf V gti int knalrood of knal oranje. Maar het "Jaguar-brand" heeft daar zijn broodje goed gebakken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    Telleurstelling van het jaar voor mij, samen met de LS600.
                                    De nieuwe LS600 is wel een geslaagde creatie imo, moet niet onderdoen voor zijn europese tegenhangers. En ie ziet er 1000 keer beter uit dan de vorige LS.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                      Amai, ook snel. Ik vind dat ze daar best nog even mee mogen wachten, want het is samen met de XK nog steeds de mooiste hedendaagse Jaguar.

Sinds de laatste facelift vind ik hem afschuwelijk. Pre-facelift XJR mogen ze altijd voor mijn deur parkeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                                        Vind het dan weer wel geslaagd deze Jaguar. Stijlbreuk was IMO nodig en dit is er zeker 1.

De CC op www.jaguar.co.uk is ook wel de moeite
                                        In het Brittish-racing'achtige groen is hij nog best te doen. Het oogt alleszinds heel wat minder Chrysler-achtig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                          De nieuwe LS600 is wel een geslaagde creatie imo, moet niet onderdoen voor zijn europese tegenhangers. En ie ziet er 1000 keer beter uit dan de vorige LS.
                                          De LS600 over-promises en under-delivers..

Hij is zwaarder, duurder, trager en verbruikt minstens evenveel als de gewone LS460.

Maar hij speelt wel mooi in op het geweten van CEO's die eco-friendly willen overkomen tegenover hun klanten. Hybride is het nieuwe bling-bling.

Maar o zo hypocriet als Amerika zelf. Een simpel voorbeeld zijn de batterijen, tijdens de ontginning van nikkel (wat gebruikt wordt in de batterij) worden er immense hoeveelheden toxic gassen en vooral ook - tegenwoordig zo populaire- C02 in de lucht gepompt. Verschillende dust-to-dust onderzoeken hebben zelfs aangetoond dat een Hummer H2 beter is voor het milieu dan een Prius.

Nah, geen Lexus voor mij. Spreekt me absoluut niet aan op geen enkel vlak. Doet gewoon zo 'nep' aan, té gemaakt. Het begint zelfs bij de naam: LS600. Overduidelijk willen ze het prestige dat aan de cijfers '600' hangt (van Mercedes-Benz) gebruiken om de verkopen te stimuleren.. might work well in America, we Europeans have a much more sophisticated taste and above all: we love our heritage.

Ik ga het hierbij laten, anders gaan we té veel off-topic.. (albeit dit argument is deels toepasbaar op de XF)

Comment

Working...
                                          X