Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten
    Is het harder als het vorige type? Ik heb gehoord dat de nieuwe a4 comfortabeler is geveerd daarom heb ik zelf ook 18 inch met 20 mm verlaging besteld en rijd nu met 17 inch in het vorige type en dat is niet te hard naar mijn idee.
    Ik kom van een Alfa 159 en daarvoor de A3. En de nieuwe A4 is van een ander niveau. Niet te vergelijken. Maar kameraad die met de B7 rijdt vond de wagen alvast niet te hard geveerd..

    Comment


    • Iemand wat meer info over het verbruik van de 2.0tdi?
      Ik heb de mijne nu 4 dagen en als ik hem voltank geeft ie maar een actieradius van 770 km terwijl er toch wel 62 liter diesel in zit.... en als ik 120 rij een gem verbruik van 6.1 liter...
      mss dat hij de eerste paar duizend km meer verbruikt door de inloopperiode???

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door infected mushroom Bekijk Berichten
        Iemand wat meer info over het verbruik van de 2.0tdi?
        Ik heb de mijne nu 4 dagen en als ik hem voltank geeft ie maar een actieradius van 770 km terwijl er toch wel 62 liter diesel in zit.... en als ik 120 rij een gem verbruik van 6.1 liter...
        mss dat hij de eerste paar duizend km meer verbruikt door de inloopperiode???
        Jep dit is altijd het geval tijdens de inloopperiode.

        Ik weet niet hoe het zit met de nieuwe versie, maar een B6 verbruikt bij redelijk vlotte rijstijl een 5.7l (130 pk versie). Dus als die 6.1l is niet veel als je weet dat hij nog in de inloopperiode zit die van jou.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door infected mushroom Bekijk Berichten
          Iemand wat meer info over het verbruik van de 2.0tdi?
          Ik heb de mijne nu 4 dagen en als ik hem voltank geeft ie maar een actieradius van 770 km terwijl er toch wel 62 liter diesel in zit.... en als ik 120 rij een gem verbruik van 6.1 liter...
          mss dat hij de eerste paar duizend km meer verbruikt door de inloopperiode???
          zit ook aan een gemiddeld verbruik van 7 liter . nog wel geen autosnelweg gedaan.
          zal nog wel iets zakken als er een paar 1000 km opstaan

          Comment


          • Er zit al beterschap in...
            Deze morgen roeselare-antwerpen gereden +-125 km en gem verbruik van 5.6l. / en ongeveer aan 130km/u.
            de actieradius gaf deze morgen volgetankt wel maar 770 km en toen ik in antwerpen aankwam gaf ie 800 km???? mss wordt dit berekent met het gem. verbruik van de laatste paar honderd km?
            kheb nu ongeveer 500km ... en hij rijdt fantastisch, wat een zalige bak

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door infected mushroom Bekijk Berichten
              Er zit al beterschap in...
              Deze morgen roeselare-antwerpen gereden +-125 km en gem verbruik van 5.6l. / en ongeveer aan 130km/u.
              de actieradius gaf deze morgen volgetankt wel maar 770 km en toen ik in antwerpen aankwam gaf ie 800 km???? mss wordt dit berekent met het gem. verbruik van de laatste paar honderd km?
              kheb nu ongeveer 500km ... en hij rijdt fantastisch, wat een zalige bak
              Inderdaad, de actieradius hangt af van de rijstijl en wordt telkens herberekend afhankelijk van het verbruik van de laatste 100'en km's...
              (Dit was ook zo bij vorig model)
              Ik heb wel de indruk dat hij een stuk meer verbruikt dan de B7 (in tegenstelling tot wat men verkondigd?) + de tankinhoud is ~10l kleiner, dus meer tanken...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
                Ik heb wel de indruk dat hij een stuk meer verbruikt dan de B7 (in tegenstelling tot wat men verkondigd?)
                Zou kunnen kloppen vermits je die evolutie quasi bij alle merken ziet. Ofwel doordat de auto groeit en zwaarder wordt, ofwel door de strengere uitstoot normen. De ironie is dat het verbruik kan stijgen om een mooiere uitstoot te verkrijgen (afhankelijk van het type dieselpartikelfilter). Last but not least, de oude TDI's zijn de kampioenen van het laag verbruik.

                Ik ben zeer tevreden van het verbruik op de A5. Ter vergelijking had ik hiervoor een Alfa 159 Sportwagon 1.9JTDm (ook een fantastisch goede wagen, maar soit). Je kon ermee zuinig rijden wanneer je niet te veel accelereerde Maar nam je een sportieve rijstijl aan, schoot dat verbruik de lucht in, gemiddeld tegen de 8l per 100km. De A5 verbruikt een half litertje meer, doet kortere ritten en legt ze bovendien veel sneller af. Ik ben ervan overtuigd dat ik onder dezelfde omstandigheden met gemak minder verbruik dan indertijd met de Alfa. Bij de Alfa is de evolutie van 156 naar 159 extremer, en hoewel de motoren werden aangepast, zie je dus ontegensprekelijk een flinke stijging wat reëel verbruik betreft (en behaalt dus niet datgene wat in het boekje staat).

                Comment


                • Levering

                  De mijne (leasewagen) vorige week donderdag (28/02) besteld. Levering voorzien voor augustus (werd mij verteld door de Audi-dealer). Vanmorgen heeft de leasemaatschappij laten weten dat ze terugkoppeling hebben gehad van Audi over de levertermijn. Nieuwe datum: 15/10

                  Een collega die nu moet bestellen is afgelopen weekend naar een andere garage geweest. De verkoper wist hem ook te melden dat nieuwe wagens nu moeten wachten tot oktober. Dit komt blijkbaar omdat België met Duitsland een quota heeft afgesproken van 5000 A4's dit jaar (en in januari waren er al 3000 besteld).
                  De verkoper wist ook te melden dat Audi België deze week zou samenzitten met Duitsland om iets aan dit probleem te doen. Mogelijk dat de wegen dan toch eerder wordt geleverd.
                  De fleetmanager van het bedrijf waarvoor ik werk heeft inmiddels bij Audi aangegeven dat zo'n lange wachttermijn onacceptabel is. Hoop dat het iets oplevert.


                  Wagen die ik heb besteld:
                  -----------------------------------
                  IJszilver
                  Pack Lifestyle Plus
                  Pack Lounge (Milano leder zwart)
                  Verchroomde vensteromlijsting

                  Ik heb hier al heel wat negatieve reacties gehoord op standaard leasewagens! Kan er jammer genoeg ook niets aan doen dat het budget niet meer opties toelaat.
                  Naast de standaardwagen (inclusief Pack Lifestyle Plus) opgelegd door het bedrijf schiet er nog 2400 euro over voor extra opties.
                  Had ik een BMW3 genomen, zou ik uitkomen op 6500 euro extra. Maar ik wou absoluut een A4.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Esch Bekijk Berichten
                    De mijne (leasewagen) vorige week donderdag (28/02) besteld. Levering voorzien voor augustus (werd mij verteld door de Audi-dealer). Vanmorgen heeft de leasemaatschappij laten weten dat ze terugkoppeling hebben gehad van Audi over de levertermijn. Nieuwe datum: 15/10

                    Een collega die nu moet bestellen is afgelopen weekend naar een andere garage geweest. De verkoper wist hem ook te melden dat nieuwe wagens nu moeten wachten tot oktober. Dit komt blijkbaar omdat België met Duitsland een quota heeft afgesproken van 5000 A4's dit jaar (en in januari waren er al 3000 besteld).
                    De verkoper wist ook te melden dat Audi België deze week zou samenzitten met Duitsland om iets aan dit probleem te doen. Mogelijk dat de wegen dan toch eerder wordt geleverd.
                    De fleetmanager van het bedrijf waarvoor ik werk heeft inmiddels bij Audi aangegeven dat zo'n lange wachttermijn onacceptabel is. Hoop dat het iets oplevert.


                    Wagen die ik heb besteld:
                    -----------------------------------
                    IJszilver
                    Pack Lifestyle Plus
                    Pack Lounge (Milano leder zwart)
                    Verchroomde vensteromlijsting

                    Ik heb hier al heel wat negatieve reacties gehoord op standaard leasewagens! Kan er jammer genoeg ook niets aan doen dat het budget niet meer opties toelaat.
                    Naast de standaardwagen (inclusief Pack Lifestyle Plus) opgelegd door het bedrijf schiet er nog 2400 euro over voor extra opties.
                    Had ik een BMW3 genomen, zou ik uitkomen op 6500 euro extra. Maar ik wou absoluut een A4.
                    Ik snap Audi hier toch niet in hoor. Dat is inderdaad onacceptabel. Ik zou nooit bijna 10 maanden wachten op een A4, op geen enkele wagen trouwens. Kennis van ons heeft er 12 op zijn moeten wachten, maar het ging hier wel over een DB9

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Esch Bekijk Berichten
                      Wagen die ik heb besteld:
                      -----------------------------------
                      IJszilver
                      Pack Lifestyle Plus
                      Pack Lounge (Milano leder zwart)
                      Verchroomde vensteromlijsting

                      Ik heb hier al heel wat negatieve reacties gehoord op standaard leasewagens! Kan er jammer genoeg ook niets aan doen dat het budget niet meer opties toelaat.
                      Het is wat je "standaard" noemt natuurlijk. Een wagen met DVD GPS, automatische airco, cruise control, lederen interieur, regensensoren enz. is toch al meer dan behoorlijk uitgerust vind ik ...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                        Ik snap Audi hier toch niet in hoor. Dat is inderdaad onacceptabel. Ik zou nooit bijna 10 maanden wachten op een A4, op geen enkele wagen trouwens. Kennis van ons heeft er 12 op zijn moeten wachten, maar het ging hier wel over een DB9
                        Ik heb ooit 12 maanden gewacht op een Alfa 147 MY2001... en daar nooit spijt van gehad. Soit, in deze situatie zou ik toch een 318d nemen, én je hebt budgettair veel meer speelruimte, én de wagen staat binnen de 2 maanden (als het niet sneller is?) op de oprit, én de BMW is überhaupt niet de mindere van de twee. Ik snap wel dat de A4 weer iets nieuws is, en op dit ogenblik exclusiever, maar hoelang gaat dat weeral duren?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Ik heb ooit 12 maanden gewacht op een Alfa 147 MY2001... en daar nooit spijt van gehad. Soit, in deze situatie zou ik toch een 318d nemen, én je hebt budgettair veel meer speelruimte, én de wagen staat binnen de 2 maanden (als het niet sneller is?) op de oprit, én de BMW is überhaupt niet de mindere van de twee. Ik snap wel dat de A4 weer iets nieuws is, en op dit ogenblik exclusiever, maar hoelang gaat dat weeral duren?
                          Hij is ook gewoon veel knapper. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Esch Bekijk Berichten
                            Dit komt blijkbaar omdat België met Duitsland een quota heeft afgesproken van 5000 A4's dit jaar (en in januari waren er al 3000 besteld).
                            PS, als die informatie klopt, werpt dat een zeer interessant licht op de zaak ivm "leveringsproblemen" van de Audi A4/5 ...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Hij is ook gewoon veel knapper. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak
                              BMW heeft de aandrijving op de betere plaats, dat is niet persoonlijk... ze zeggen dat altijd tegen mij.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                BMW heeft de aandrijving op de betere plaats, dat is niet persoonlijk... ze zeggen dat altijd tegen mij.
                                Maar ze moet niet op die plaats staan om toch ook veel rijplezier te beleven. Maar het is een persoonlijke voorkeur natuurlijk. Het valt allemaal te zien wat je in een wagen zoekt (en hoopt te vinden).

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                                  Het is wat je "standaard" noemt natuurlijk. Een wagen met DVD GPS, automatische airco, cruise control, lederen interieur, regensensoren enz. is toch al meer dan behoorlijk uitgerust vind ik ...

                                  Standaard is het inderdaad niet. Maar het extra budget laat niet toe om de wagen van binnen en vanbuiten aan te kleden. Ik moest een keuze maken.
                                  Ik had 17" velgen kunnen nemen en xenon lampen en dan was het budget op. Dan had ik zelfs geen chroomomlijsting kunnen hebben.

                                  Mijn ideale wagen was:
                                  - pack lifestyle plus
                                  - pack lounge
                                  - 17" velgen
                                  - audi radio
                                  - chroomomlijsting venster

                                  En dan mogelijk nog (maar niet noodzakelijk):
                                  - xenon lampen
                                  - verlaging chassis

                                  Ik had dus nog 2500 euro extra nodig!

                                  Bij BMW had ik (naast de standaard professional line) nog het sportpakket kunnen nemen en nog vele extra's. Ik geloof iedereen die zegt dat bmw beter rijdt, alleen vind ik op dit moment de nieuwe A4 mooier. Als ik keuze had moeten maken tussen Audi A4 of bmw was het zeker bmw geworden.

                                  Comment


                                  • Ik bedoede dus:

                                    Als ik keuze had moeten maken tussen oude Audi A4 of bmw was het zeker bmw geworden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Esch Bekijk Berichten
                                      De mijne (leasewagen) vorige week donderdag (28/02) besteld. Levering voorzien voor augustus (werd mij verteld door de Audi-dealer). Vanmorgen heeft de leasemaatschappij laten weten dat ze terugkoppeling hebben gehad van Audi over de levertermijn. Nieuwe datum: 15/10

                                      Een collega die nu moet bestellen is afgelopen weekend naar een andere garage geweest. De verkoper wist hem ook te melden dat nieuwe wagens nu moeten wachten tot oktober. Dit komt blijkbaar omdat België met Duitsland een quota heeft afgesproken van 5000 A4's dit jaar (en in januari waren er al 3000 besteld).
                                      De verkoper wist ook te melden dat Audi België deze week zou samenzitten met Duitsland om iets aan dit probleem te doen. Mogelijk dat de wegen dan toch eerder wordt geleverd.
                                      De fleetmanager van het bedrijf waarvoor ik werk heeft inmiddels bij Audi aangegeven dat zo'n lange wachttermijn onacceptabel is. Hoop dat het iets oplevert.


                                      Wagen die ik heb besteld:
                                      -----------------------------------
                                      IJszilver
                                      Pack Lifestyle Plus
                                      Pack Lounge (Milano leder zwart)
                                      Verchroomde vensteromlijsting

                                      Ik heb hier al heel wat negatieve reacties gehoord op standaard leasewagens! Kan er jammer genoeg ook niets aan doen dat het budget niet meer opties toelaat.
                                      Naast de standaardwagen (inclusief Pack Lifestyle Plus) opgelegd door het bedrijf schiet er nog 2400 euro over voor extra opties.
                                      Had ik een BMW3 genomen, zou ik uitkomen op 6500 euro extra. Maar ik wou absoluut een A4.
                                      jawadde dadde ... hoe is dat toch mogelijk ?
                                      tegenwoordig moet je bijna een jaar voor afloop van een leasecontract een nieuwe beginnen bestellen om die op tijd te hebben ... (en ik dacht dat een levertijd van 11 maanden al veel was voor een tiguan ?)
                                      4 rings driver

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Ik heb ooit 12 maanden gewacht op een Alfa 147 MY2001... en daar nooit spijt van gehad. Soit, in deze situatie zou ik toch een 318d nemen, én je hebt budgettair veel meer speelruimte, én de wagen staat binnen de 2 maanden (als het niet sneller is?) op de oprit, én de BMW is überhaupt niet de mindere van de twee. Ik snap wel dat de A4 weer iets nieuws is, en op dit ogenblik exclusiever, maar hoelang gaat dat weeral duren?
                                        Dan moet je eens gaan rijden met zo'n Boerenkool Met Worst en dan nog eens objectief een keuze maken. Hij mag niet eens in de schaduw staan van een A4.

                                        Verder is ie erg saai te noemen, en dat kan je van een Audi niet zeggen.
                                        Ik heb gereden met beide dus ik weet waar het over gaat!!!
                                        Maar voor de rest blijft het een persoonlijke keuze wat smaak betreft.

                                        Comment


                                        • A4 2.0 TDi besteld op 1 februari. Volgens de verkoper zou de levering eind mei gebeuren. Half maart wordt er een concrete planning vanuit de fabriek geleverd. Dus nog 14 dagen geduld om een exacte (?) levertermijn te krijgen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X