Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stefnb Bekijk Berichten
    Heeft de a4 standaard de coming home functie (lichten die bij donker even blijven branden als je de wagen verlaat), of moet dit in optie genomen worden ?
    Is een optie maar gelukkig kost 't niet veel en heb je meteen ...
    Automatisch in- en uitschakelen van de koplampen en coming(leaving)-home funct. en automatische ruitenwissers (regensensor) met interval

... voor 120.00 eurootjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tarum Bekijk Berichten
      quattro-dt hallo;

ik heb voor mijn wagen standaard airco gekozen .heb je tovallig fotos?.(zijn er 2 regelknoppen links-rechts of 1 in het midden,

dank u
      Ik kon gisteren niet online zijn op het forum, maar Renio en Stradge hebben het opgelost met uitleg en foto's.

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
      het tyre mobility system (ipv mini reservewiel), iemand ervaring mee? Is een gratis optie en eventueel vink ik dat wel aan op de offerte...
      Een dichtingskit en compressor tegen een (mini) reservewiel, ik zou het wel weten denk ik. Bij een mini reservewiel steek je gewoon een nieuwe band, en je kan weer even verder. Bij die dichtingskit kan ik me zoal vanalles voorstellen, o.m. probleem zoeken, dichten, oppompen,... En voor hoe lang houdt dat stand?

Ik zou bij het mini reservewiel blijven..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
        Ik kon gisteren niet online zijn op het forum, maar Renio en Stradge hebben het opgelost met uitleg en foto's.

Een dichtingskit en compressor tegen een (mini) reservewiel, ik zou het wel weten denk ik. Bij een mini reservewiel steek je gewoon een nieuwe band, en je kan weer even verder. Bij die dichtingskit kan ik me zoal vanalles voorstellen, o.m. probleem zoeken, dichten, oppompen,... En voor hoe lang houdt dat stand?

Ik zou bij het mini reservewiel blijven..
        Denk dat het reservewiel ook de beste optie is. Dichtingskit is ok voor bv. lek rijden in een nagel, echter bij een scheur (borduur) is dit geen optie.
        Net even op de site gekeken voor de opzetstukken sieruitlaat, kosten deze nu opeens 76€ voor de A4?

Comment

• in nederland kosten ze 85 euro dus dat kan wel klopen en die 38 euro blijkt nu toch per stuk te zijn ?

gr jordan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jordan Bekijk Berichten
            in nederland kosten ze 85 euro dus dat kan wel klopen en die 38 euro blijkt nu toch per stuk te zijn ?

gr jordan
            Hoi,

ik krijg over 1 à 2 weken mijn A4 binnen en heb bij de dealer geïnformeerd naar het uitlaatsierstuk dat hier voor 38 euro stond. De dealer kende dat niet en ze dat het wel een namaak iets zou zijn. Mijn opmerking dat uit de foto bleek dat het origineel was kon hij niets mee.

Maar mijn vraag: hoe kan ik dat sierstuk in Nederland verkrijgen en heeft iemand een type/bestelnummer?

Sander

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
              Is een optie maar gelukkig kost 't niet veel en heb je meteen ...
              Automatisch in- en uitschakelen van de koplampen en coming(leaving)-home funct. en automatische ruitenwissers (regensensor) met interval

... voor 120.00 eurootjes.
              Wat houdt dit juist in? De garagist zei dat mijn lichten automatisch aan gingen als ik mijn auto open deed (en het is donker) maar dat heb ik nog nooit gezien...
              Zou wel netjes zijn, drukje op de knop en uw ledjes etc gaan aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sdekker Bekijk Berichten
                Hoi,

ik krijg over 1 à 2 weken mijn A4 binnen en heb bij de dealer geïnformeerd naar het uitlaatsierstuk dat hier voor 38 euro stond. De dealer kende dat niet en ze dat het wel een namaak iets zou zijn. Mijn opmerking dat uit de foto bleek dat het origineel was kon hij niets mee.

Maar mijn vraag: hoe kan ik dat sierstuk in Nederland verkrijgen en heeft iemand een type/bestelnummer?

Sander
                Iedere nederlandse dealer kan op intenet inloggen en naar de site van audi.be gaan dan nar online shop en uitlaatsierstukken aanklikken dit zij originele maar in nederland heeft Pon de prijs hoger ingezet een set komt op 85 euro dus als je in de buurt van belgie woont of bent dan kun je beter daar een set bestellen voor 38.18 euro per set. Ik heb inmiddels een set binnen en ziet er vet uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk Berichten
                  Wat houdt dit juist in? De garagist zei dat mijn lichten automatisch aan gingen als ik mijn auto open deed (en het is donker) maar dat heb ik nog nooit gezien...
                  Zou wel netjes zijn, drukje op de knop en uw ledjes etc gaan aan
                  bij het vorige A4 model (B7) omvat coming home/leaving home 't volgende:
                  coming home = mistlichten gaan aan bij het openen van het bestuurdersportier (na het uitschakelen van het contact)
                  leaving home = mistlichten gaan aan bij het openen van de centrale vergrendeling (op afstand)

vermoed dat het bij het B8 model net 't zelfde is (misschien ook wel gecombineerd met de dagrijlichten/LEDs), iemand bevestiging?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door plkd Bekijk Berichten
                    Iedere nederlandse dealer kan op intenet inloggen en naar de site van audi.be gaan dan nar online shop en uitlaatsierstukken aanklikken dit zij originele maar in nederland heeft Pon de prijs hoger ingezet een set komt op 85 euro dus als je in de buurt van belgie woont of bent dan kun je beter daar een set bestellen voor 38.18 euro per set. Ik heb inmiddels een set binnen en ziet er vet uit.
                    En wegens het enorme succes hebben ze hier efkes de prijs met 2 vermenigvuldigd ...

Gelukkig heb ik mijn setje reeds ...
                    76 € ipv 38 goe bezig Audi

Comment

• Foto's A4 in Sfeerblauw / Cascade blauw

Hallo allemaal...

Nog een vraagje...
                      De A4 is verkrijgbaar in een kleur "F9", bij de berline is dat "Sfeerblauw", bij de Avant is dat "Cascadeblauw".

Heeft daar iemand foto's van of -nog beter- weet er iemand een dealer waar die kleur te zien is ?

(kleur niet te verwarren met "Liquid" blauw)

Groetjes,
                      Tompie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door on6hp Bekijk Berichten
                        En wegens het enorme succes hebben ze hier efkes de prijs met 2 vermenigvuldigd ...

Gelukkig heb ik mijn setje reeds ...
                        76 € ipv 38 goe bezig Audi
                        Inderdaad, ik heb mijn setje 3 weken geleden besteld tegen een prijs van 38€, het setje is nu eindelijk binnen en nu moet ik plots 76 € gaan betalen! Sorry, maar ik begin stilaan toch ook wel aan de "klantenrelatie-strategie" van Audi te twijfelen hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tompie2 Bekijk Berichten
                          Hallo allemaal...

Nog een vraagje...
                          De A4 is verkrijgbaar in een kleur "F9", bij de berline is dat "Sfeerblauw", bij de Avant is dat "Cascadeblauw".

Heeft daar iemand foto's van of -nog beter- weet er iemand een dealer waar die kleur te zien is ?

(kleur niet te verwarren met "Liquid" blauw)

Groetjes,
                          Tompie.
                          Ik heb de mijne in deze kleur besteld, er staat er eentje in Kortenberg (contactcenter) een s-line dan nog wel. Het is door deze te zien dat ik de avant uiteindelijk in deze kleur besteld heb. Via de Duitse CC krijg je ook al een idee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Red Bekijk Berichten
                            Denk dat het reservewiel ook de beste optie is. Dichtingskit is ok voor bv. lek rijden in een nagel, echter bij een scheur (borduur) is dit geen optie.
                            Net even op de site gekeken voor de opzetstukken sieruitlaat, kosten deze nu opeens 76€ voor de A4?

heb er vorige week besteld, kwam op 38 euro..Heb een 2.0 dus heb er 2 nodig links vanachter...een 2.7 heeft links en recht seen enkele uitlaat dus ik neem aan dat die ook maar 2 nodig heeft....

grtz

Comment

• Deze kosten idd €76, er is gewoon een fout gebeurd waardoor de prijs per stuk aangenomen werd als de prijs per set.

Comment

• Tyre Mobility Kit

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                het tyre mobility system (ipv mini reservewiel), iemand ervaring mee? Is een gratis optie en eventueel vink ik dat wel aan op de offerte...
                                Ik heb dat momenteel in mijn huidige wagen zitten en heb dat onmiddelijk op de offerte van mijn A4 (nog steeds in blijde verwachtig ... P21 ... T??) geplaatst. Heb er al één maal gebruik van moeten maken in Engeland. Niks zoeken en plakken, hooguit 10 minuutjes werk (band vullen met vloeistof en oppompen) en we waren weer op weg ... super gemakkelijk en bijna geen vuile handen! Extra voordeel is dat de meegeleverde compressor in de kofferruimte, die aangesloten kan worden op de 12V stekker, gebruikt kan worden om de banden van mijn fiets/kruiwagen/kinderfietjes/... op te pompen in "no time".

Neemt natuurlijk niet weg dat de opmerking over een scheur in de band niet via deze weg kan opgelost worden. Maar daar hebben we dan nog altijd de assistentie van onze vrienden van Touring (of gelijkaardige groep) voor hé
                                Last edited by ; 05/05/2008, 15:47.

Comment

• Kan iemand me helpen: ik mag binnenkort een nieuwe firmawagen bestellen. Ik zit te denken aan de A4 B8, maar ik heb net vernomen dat die ledjes in de koplampen er enkel zitten als je de Xenon koplampen als optie neemt.

Mijn vraag is dus: hoe ziet het eruit als je die optie NIET neemt want hier kan ik blijkbaar nergens foto's van vinden. OVERAL zie ik foto's MET die ledjes in en die optie mogen we niet nemen op het werk grrr...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RoelG Bekijk Berichten
                                    Mijn vraag is dus: hoe ziet het eruit als je die optie NIET neemt want hier kan ik blijkbaar nergens foto's van vinden. OVERAL zie ik foto's MET die ledjes in en die optie mogen we niet nemen op het werk grrr...
                                    Zo:

Zeker twee op de drie Audi A4's die ik "in het wild" heb gezien hebben trouwens de gewone lichten.

Je kan heel wat interessante foto's vinden (vooral over uitrustingsdetails als MMI, airco, ...) vinden op deze site:

Vše ze světa aut a motorek. Recenze, hodnocení, srovnávací testy i crash testy. Novinky, bazar, servis, česká auta. Vlastní videa a profesionální video recenze.

Vše ze světa aut a motorek. Recenze, hodnocení, srovnávací testy i crash testy. Novinky, bazar, servis, česká auta. Vlastní videa a profesionální video recenze.

Last edited by boo-lee; 05/05/2008, 17:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HanzieBoy Bekijk Berichten
                                      Ik heb dat momenteel in mijn huidige wagen zitten en heb dat onmiddelijk op de offerte van mijn A4 (nog steeds in blijde verwachtig ... P21 ... T??) geplaatst. Heb er al één maal gebruik van moeten maken in Engeland. Niks zoeken en plakken, hooguit 10 minuutjes werk (band vullen met vloeistof en oppompen) en we waren weer op weg ... super gemakkelijk en bijna geen vuile handen! Extra voordeel is dat de meegeleverde compressor in de kofferruimte, die aangesloten kan worden op de 12V stekker, gebruikt kan worden om de banden van mijn fiets/kruiwagen/kinderfietjes/... op te pompen in "no time".

Neemt natuurlijk niet weg dat de opmerking over een scheur in de band niet via deze weg kan opgelost worden. Maar daar hebben we dan nog altijd de assistentie van onze vrienden van Touring (of gelijkaardige groep) voor hé
                                      Ik heb wel gehoord dat je niet lang met zo een product kan/mag rijden? naar het schijnt zou dit je velgen aantasten en dus moet je zowiezo een nieuwe band laten zetten....het product geraakt ook op en een reservewiel kan meermaal gebruikt worden...ik heb wel een compressortje gekocht en dat is wel handig om af en toe eens bij te pompen ;-)

grtz S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                        dat is 3 zone airco. 2 zone bestaat niet bij de A4 B8, het is ofwel monozone ofwel 3 zone.

hieronder de monozone airco in combinatie met concert radio (zie het blauwe SD (mp3) kaartje links naast de MMI knop)... is wel een S-line interieur (zie stiksels versnellingpook bv)

Zelfs standaard zoals hierboven (radio concert verandert niet veel aan de middenconsole) vind ik het interieur/dash van de A4 het knapste en boeienst in zijn segment (bmw 3, c-klasse etc...), de MMI knoppen winkel rond de versnellingspook is wel extra knap maar ja daar moet je wel je centen voor overhebben (enkel bij DVD/Navigatie optie).
                                        Maar hoe zit het nou met de a4 pro line business editie? Heb je dan ook alleen de monozone airco, dus met 1 schakelaar? En laat ie het trouwens digitaal zien wat je temperatuur is? Want zie niets boven of naast de shakelaar waar die het op presenteert. En heb je dan achter ook geen panelen voor airco? En dan nog een vraag, ik zie dat standaard bij a4 b8 bij welke editie dan ook de temperatuurregeling van passagier en bestuurder gescheiden is dus hoe gaat dat dan met 1 schakelaar?

En nog een belangerijke vraag als je een standaard a4 neemt en je neemt dan een pro line business pakket vervallen dan oties die je standaard op je a4 hebt? Want ik begreep van de dealer bij een a3 sportback die heeft standaard cruisecontrol neem je een business editie krijg je leuke extras bij maar vervalt de cruisecontrol vond ook al raar maar vroeg me af of iemand weet hoe het bij de a4 zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Deze kosten idd €76, er is gewoon een fout gebeurd waardoor de prijs per stuk aangenomen werd als de prijs per set.
                                          ik heb voor de sieruitlaat (2 stuks) maar 38 € betaald en heb nu ook opgemerkt dat ze de prijs gewoon verdubbeld hebben (was ik effe op tijd zeg).
                                          Audi zal wel geld geroken hebben, aangezien iedereen ze wil aanschaffen en dus goed zal verkopen, gewoon de prijs x 2. ik vind dit toch ongepast ;
                                          eerst waren de prijzen van de A4 voorzien in september : uitstel
                                          dan wachten op de paketten voor België
                                          dan de lange wachttijden voor zij die de wagen in het begin besteld hebben (10 november) en geleverd 02/04/08
                                          dan problemen met de sensoren (nog eens uitstel) en nu de prijs opdrijven van de sieruitlaat.
                                          wat is het volgende ?......................

Comment

Working...
                                          X