Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MiNi1130 Bekijk Berichten
    Maar hoe zit het nou met de a4 pro line business editie? Heb je dan ook alleen de monozone airco, dus met 1 schakelaar? En laat ie het trouwens digitaal zien wat je temperatuur is? Want zie niets boven of naast de shakelaar waar die het op presenteert. En heb je dan achter ook geen panelen voor airco? En dan nog een vraag, ik zie dat standaard bij a4 b8 bij welke editie dan ook de temperatuurregeling van passagier en bestuurder gescheiden is dus hoe gaat dat dan met 1 schakelaar?

En nog een belangerijke vraag als je een standaard a4 neemt en je neemt dan een pro line business pakket vervallen dan oties die je standaard op je a4 hebt? Want ik begreep van de dealer bij een a3 sportback die heeft standaard cruisecontrol neem je een business editie krijg je leuke extras bij maar vervalt de cruisecontrol vond ook al raar maar vroeg me af of iemand weet hoe het bij de a4 zit.
    Op de vragen van de pro line business editie kan ik niet antwoorden, ik neem aan dat dit een Nederlandse versie is. Nooit van gehoord in België.

Wat betreft de airco: alle informatie wordt weergegeven op het scherm van de radio of GPS.
    Je kan daar selecteren of je het links, rechts of achteraan instelt.
    Hetzelfde geldt ook voor de zetelverwarming.
    De foto in attach maakt dit duidelijk...
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 06/05/2008, 08:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
      Ik ben dus zoals eerder aangekondigd langs geweest bij Audi Forum Ingolstadt, waar we een rondleiding gekregen hebben langs de productielijn van de A3,A4 en A5. Ik heb daar de klantendienst aangesproken en mijn probleem uitgelegd. (extra leveringstermijn door parkeersensors)

Die vielen daar dus uit de lucht. Hadden totaal geen weet van problemen met parkeersensors. Een leveringstermijn daar van 8 weken voor een A4 is al lang. Ze gingen contact opnemen met D'Ieteren om te vragen hoe het zat. Heb daar serieus mijn ongenoegen laten blijken!

Heb de som op de proef genomen en op de afleveringslijn aldaar van nieuwe wagens enkele mensen aangesproken die de sensors hadden zowel voor als achter of enkel achteraan. Wat blijkt de meeste hebben maar 6 - 8 WEKEN maar moeten wachten. Konden het niet geloven dat het in België zo langs wachten is.

Nog eens gebeld naar D'Ieteren dan maar vandaag en daar weer hetzelfde verhaal van de parkeersensors.. Pff.. blijkbaar is het enkel een probleem bij auto's voor de Belgische markt?

Ze gingen me nog terugbellen van D'Ieteren, maar dat verhaal kennen we ondertussen al.
      Het is blijkbaar nog altijd hetzelfde bij D'Ieteren... Nee, er is geen probleem met de parkeersensoren, maar D'Ieteren limiteert het aantal bestellingen, en werkt met een first in-first out principe: als een dealer maar 10 auto's mag bestellen, zal bestelling nummer 11 pas geaccepteerd worden als één van de 10 bestelde wagens geleverd wordt... Dat verklaart waarom je dus bij VW/Audi quasi nooit een productiedatum krijgt.

Daarentegen, toen ik mijn BMW bestelde wist ik onmiddellijk de productieweek. Elke BMW-dealer kan slots reserveren, en auto's dus "bestellen", die tot een 4-tal dagen voor de eigenlijke productie kunnen aangepast worden.

Maar ja, zolang mensen massaal Audi en VW blijven kopen, moet D'Ieteren zich geen zorgen maken, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Het is blijkbaar nog altijd hetzelfde bij D'Ieteren... Nee, er is geen probleem met de parkeersensoren, maar D'Ieteren limiteert het aantal bestellingen, en werkt met een first in-first out principe: als een dealer maar 10 auto's mag bestellen, zal bestelling nummer 11 pas geaccepteerd worden als één van de 10 bestelde wagens geleverd wordt... Dat verklaart waarom je dus bij VW/Audi quasi nooit een productiedatum krijgt.

Daarentegen, toen ik mijn BMW bestelde wist ik onmiddellijk de productieweek. Elke BMW-dealer kan slots reserveren, en auto's dus "bestellen", die tot een 4-tal dagen voor de eigenlijke productie kunnen aangepast worden.

Maar ja, zolang mensen massaal Audi en VW blijven kopen, moet D'Ieteren zich geen zorgen maken, niet?
        Dat zou dus een verklaring zijn waarom sommigen onder ons via een andere dealer inderdaad een snellere levertijd hebben (of sneller hun productiedatum kennen) ... Daar past D'Ieteren de Basisregel van de Economie (Vraag & Aanbod) wel hééééél strikt toe.

Man Man Man ... klantvriendelijkheid is ook iets anders!

Neemt niet weg dat ik mijn a4 niet zou willen inruilen natuurlijk
        Last edited by ; 06/05/2008, 12:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

denk je?waarom hebben ze de paketten dan gescheiden(met of zonder sensoren)?
          in ieder geval mijne volgende zal niet meer van de groep d'ieteren zijn!
          grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sdekker Bekijk Berichten
            Hoi,

ik krijg over 1 à 2 weken mijn A4 binnen en heb bij de dealer geïnformeerd naar het uitlaatsierstuk dat hier voor 38 euro stond. De dealer kende dat niet en ze dat het wel een namaak iets zou zijn. Mijn opmerking dat uit de foto bleek dat het origineel was kon hij niets mee.

Maar mijn vraag: hoe kan ik dat sierstuk in Nederland verkrijgen en heeft iemand een type/bestelnummer?

Sander
            Mijn dealer kende het wel. De prijs was echter schrikbarend... eur 250,- incl montage. Alsof ik niet al genoeg heb uitgegeven aan de auto. Ik haal ze wel in Belgie en monteer ze zelf!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elsandero Bekijk Berichten
              Mijn dealer kende het wel. De prijs was echter schrikbarend... eur 250,- incl montage. Alsof ik niet al genoeg heb uitgegeven aan de auto. Ik haal ze wel in Belgie en monteer ze zelf!
              Ik kreeg vandaag de mail dat ze in backorder staan, kosten 71,39 excl BTW. Geen idee wat de montage kost, maar dat doe ik dan zelf wel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PATTE Bekijk Berichten
                ik heb voor de sieruitlaat (2 stuks) maar 38 € betaald en heb nu ook opgemerkt dat ze de prijs gewoon verdubbeld hebben (was ik effe op tijd zeg).
                Audi zal wel geld geroken hebben, aangezien iedereen ze wil aanschaffen en dus goed zal verkopen, gewoon de prijs x 2. ik vind dit toch ongepast ;
                eerst waren de prijzen van de A4 voorzien in september : uitstel
                dan wachten op de paketten voor België
                dan de lange wachttijden voor zij die de wagen in het begin besteld hebben (10 november) en geleverd 02/04/08
                dan problemen met de sensoren (nog eens uitstel) en nu de prijs opdrijven van de sieruitlaat.
                wat is het volgende ?......................
                Je quote mijn bericht maar je leest het niet volledig? De prijs is altijd 76 euro geweest, of dat was toch de bedoeling. Maar door een fout in het systeem stond de prijs per set hetzelfde als de prijs per stuk.

Comment

• Binnen enkele weken komt die van mij binnen. Meteoorgrijs met cardamombeige interieur.
                  Heeft iemand foto's van het beige interieur of meteoorgrijs exterieur ? Ik heb nog geen van beide gezien bij geen enkele dealer.

Comment

• Vandaag een licht grijze en en lavagrijze gezien op een ritje van 5km

Het begint nu bij mij toch echt wel te kriebelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alainis Bekijk Berichten
                      Binnen enkele weken komt die van mij binnen. Meteoorgrijs met cardamombeige interieur.
                      Heeft iemand foto's van het beige interieur
                      Is dit het?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alainis Bekijk Berichten
                        Binnen enkele weken komt die van mij binnen. Meteoorgrijs met cardamombeige interieur.
                        Heeft iemand foto's van het beige interieur of meteoorgrijs exterieur ? Ik heb nog geen van beide gezien bij geen enkele dealer.
                        Het is wel een Avant, maar het is denk ik voornamelijk voor de kleur.

=> http://www.autoforum.be/showpost.php...&postcount=711

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tompie2 Bekijk Berichten
                          Op de vragen van de pro line business editie kan ik niet antwoorden, ik neem aan dat dit een Nederlandse versie is. Nooit van gehoord in België.

Wat betreft de airco: alle informatie wordt weergegeven op het scherm van de radio of GPS.
                          Je kan daar selecteren of je het links, rechts of achteraan instelt.
                          Hetzelfde geldt ook voor de zetelverwarming.
                          De foto in attach maakt dit duidelijk...
                          Klopt is een actie in Nederland:
                          De Audi A4 Pro Line Business bestaat uit:
                          - Diefstalarm
                          - Audi radio/cd navigatiesysteem
                          - Audi Soundsystem
                          - Middenarmsteun vóór
                          - Telefoonvoorbereiding
                          - Multifunctioneel lederen 4-spaaks stuurwiel

bron: http://www.audi.nl/home/modellen/a4/..._D0Lnl,00.html

Maar wat is dan het veschil tussen monozone en 3 zone. Kan je bij monozone (neem aan dat standard er op zit) zowel passagier en bestuurder apart instellen behalve achterin?

Comment

Maar wat is dan het veschil tussen monozone en 3 zone. Kan je bij monozone (neem aan dat standard er op zit) zowel passagier en bestuurder apart instellen behalve achterin?
                            Monozone is dat er één zone is voor héél de wagen. Is in te stellen via de ronde knoop in het midden (zoals hier). En de graden verschijnen op het MMI systeem, zoals in de bijlage van Tompie2 bovenaan de pagina.

Een 3 zone is dat er 3 verschillende zone's zijn, voor de passagiers vooraan elk ééntje en voor de passagiers achteraan één centrale. En dat wordt ingesteld via de 2 knopen in het midden (zoals hier).

Een twee zone (links/rechts) is niet beschikbaar op de A4 B8.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                              Monozone is dat er één zone is voor héél de wagen. Is in te stellen via de ronde knoop in het midden (zoals hier). En de graden verschijnen op het MMI systeem, zoals in de bijlage van Tompie2 bovenaan de pagina.

Een 3 zone is dat er 3 verschillende zone's zijn, voor de passagiers vooraan elk ééntje en voor de passagiers achteraan één centrale. En dat wordt ingesteld via de 2 knopen in het midden (zoals hier).

Een twee zone (links/rechts) is niet beschikbaar op de A4 B8.
                              Maar wat ik dan vreemd vind is dat bij een standaard a4 ongeacht een 1.8 of de 2.0 tdi model staat er standaard
                              "links/rechts gesch. temperatuurreg. ja"
                              bron: http://www.autoweek.nl/carbasedata.p...48164&cache=no

Maar als er alleen een optie is tussen Monozone en een 3 zone hoe scheid je dan links en rechts de temperatuurregeling?

Bedankt voor de snelle reply btw

Comment

Maar wat ik dan vreemd vind is dat bij een standaard a4 ongeacht een 1.8 of de 2.0 tdi model staat er standaard
                                "links/rechts gesch. temperatuurreg. ja"
                                bron: http://www.autoweek.nl/carbasedata.p...48164&cache=no

Maar als er alleen een optie is tussen Monozone en een 3 zone hoe scheid je dan links en rechts de temperatuurregeling?

Bedankt voor de snelle reply btw
                                Inderdaad, das eigenaardig. Dit staat dan verkeerd op hun site.

Bij een Monozone kan je links/rechts niet scheiden, doordat het één zone is voor heel de wagen. Bij 3 zone's scheidt je vooraan de temperatuur in links/rechts en achteraan is hij voor heel de achterbank hetzelfde (dus: 2 vooraan, 1 achteraan).

Moeilijk uit te leggen, maar hopelijk begrijp je het..

Edit: Als je gaat kijken op Audi.be kan je zien dat er onder Functie-uitrusting 'Elektronische monozone airconditioning' staat.
                                Last edited by ; 06/05/2008, 21:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                                  Is dit het?
                                  Dat hout is veel te licht van kleur om mooi te zijn, beige interieur vraagt wat meer contrast imo.

Comment

• Op zich ben ik geen liefhebber van bleke interieuren maar dit vind ik wel mooi.
                                    Heel zacht en licht, maar ga het zelf nooit nemen

Comment

• Ouch, vind dat beige echt niet mooi
                                      Dat hout moest idd heel wat donkerder zijn...
                                      Vrees zelfs dat alu inlegplaatjes er niet bij passen...

En is het stuur altijd beige? dacht dat dit zwart bleef... (bij andere merken)
                                      Lijkt me gevoellig voor vuile vingers

Comment

• Ik heb het er ook niet zo voor, voor het interieur op de foto..

Het stuur en dashboard moéten zwart zijn imo. De zetels daarentegen mogen lichter zijn van kleur..

Comment

• In onze A6 hadden we ook een beige interieur met donkere inleglijsten en dat was pak beter.

Vroeger had ik het altijd voor eerder licht interieur maar ik zou daar niet meer voor kiezen. Onze A8 heeft zwart leder interieur en in begin was het wennen maar nu... ik zou niet meer willen wisselen.

Comment

Working...
                                          X